Uppgradera Internminnen? Bristande kunskaper.

Permalänk
Medlem

Uppgradera Internminnen? Bristande kunskaper.

Halloj!

KOrt och gott, vill uppgradera till mer Ram-Minne på min dator som ni ser i spec, men grejen är att de minnen som jag har nu, finns inte att köpa längre, så hur gör man när man installerar nya minnen?

Stänga av dator, dra ur strömmen, dra ur de gamla, sätta i dem nya - men efter det då? Fattar datorn att dem är i eller måste man installera och grejer?

Som ni hör så är mina kunskaper rejält bristande inom detta område :S

Tackar!

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Medlem

Låt de gamla minnena sitta kvar. Köp 2st till minnen DDR3 i 1600Mhz och installerar dom i de 2 lediga slottarna. De fungerar bra ihop.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Hedersmedlem

Din mini-guide över stegen ser bra ut. Du behöver inte göra något utöver att sätta i dem i minnesplatserna - funkar allt som det ska så ställs det in automatiskt (frekvens, timings och liknande saker som man KAN mecka med, men inte ska behöva).

Antistatarmband är ju alltid en bra idé annars också, kostar inte många kronor och håller i princip livet ut.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Klart dom minnena finns o köpa:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=491282

Stäng av datorn, tryck in minnena, starta.
Klart.

Permalänk
Medlem

Tack som fan, BoyZ !

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du ett operativsystem som klarar mer än 4 GiB internminne? Kort sagt, kör du XP, Vista eller 7 så behöver du ha 64-bitars operativsystem. Har du inte det blir det till att installera om med sådan, då kommer minnet bli tillgängligt. Har du redan 64-bitars så är allt frid och fröjd.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Tänk på att försöka lägga trådar ni skapar i rätt forumdel. Det ökar chansen att få bra svar

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

Kör du ett operativsystem som klarar mer än 4 GiB internminne? Kort sagt, kör du XP, Vista eller 7 så behöver du ha 64-bitars operativsystem. Har du inte det blir det till att installera om med sådan, då kommer minnet bli tillgängligt. Har du redan 64-bitars så är allt frid och fröjd.

Kör W7 64-bit!

Skrivet av MichaSWE:

*Tråd flyttad*

Tänk på att försöka lägga trådar ni skapar i rätt forumdel. Det ökar chansen att få bra svar

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Tack ska du ha

Visa signatur

Computerless