[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Hej, du verkar känna till MX video lite bättre, du kanske kan hjälpa mig
Jag har lagt in en mkv film med inbyggda undertexter, hur aktiverar jag dom?
Har även problem och spola fram i filmen, spolar fram men den hoppar direkt tillbaka var jag var.
Har du nåt tips vad jag kan göra?

hmm har inte använt den så extremt mycket och aldrig provat MKV fil.. vilken mobil har du btw?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av Hablam:

hmm har inte använt den så extremt mycket och aldrig provat MKV fil.. vilken mobil har du btw?

Samsung galaxy 2

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Har problem med att få ut ljud överhuvudtaget via bluetooth till valfri enhet! Vet inte om det ska vara så pga android men borde väl fungera?

Android : Senaste via KIES. har aldrig gjort något med kernel eller rom. Enbart kört stock!

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Grabbar och tjejer, äntligen är vi med i leken! http://www.sweclockers.com/nyhet/15184-samsung-galaxy-s-ii-fa...

Nu är frågan, hur uppdaterar jag till ICS när jag har rootat. Går ju inte att hitta telefonen via Kies ansluten till datorn och har plockat bort diverse standard-program.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av wham:

Är du helt säker på att det är en Cortex A9-processor som kommer att finnas i SGS2? Jag har fått för mig att det skulle vara Samsungs egna Exynos-processor (1GHz Dual-Core).

Jag tycker personligen att det är lite tråkigt att skärmen är så pass stor. 4 tum hade räckt gott och väl för mig i alla fall.

Kan säga dig att du vänjer dig foort. Jag har en galaxy note och tycker skärmen/mobilen inte är så stor längre! hade en htc xl innan också. Men som sagt man vänjer sig snabt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Har en fråga, vad drar mera batteri? appen rix fm, eller radion rix fm med hörlurar, alltså den inbyggda radion?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Skrivet av LimpS:

Trasig USB-modul i telefonen! Lämna in den på reparation! Hade precis samma fel förut. Troligtvis har du också märkt att den drar mycket mer batteri, det gjorde min :(.
Jag lämnade in telefonen och de böt ut
USB-modulen. Som ny efter detta

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, tackar för svaret! Jo extra mycket batteri har jag märkt den drar nu på sistone. Dock har det varit lugnt ett par dagar nu faktiskt så ska avvakta ett tag till. Men om den börjar spöka igen så åker den på lagning!

Permalänk
Medlem

Borde inte tråden byta namn nu? Det är ju android 4.0 :]

Permalänk
Medlem

Kies Air, SMS-strul

Edit: Fick svar från Samsung; nästa version av Kies stödjer ICS fullt ut och då skall även sms fungera. Håller tummarna...
----

Hej!

Någon som använder Kies Air för att skicka SMS och som har någon idé om varför sms aldrig går iväg? Trycker på "Skicka", men när jag sedan kollar i telefonen så står det bara: "sänder..." på alla meddelande som jag försöker skicka via Kies Air. SMS som jag knackar in direkt från sms-programmet går iväg på direkten.
Bör tilläggas att jag kör ICS.

Svar från Samsung
Visa signatur

Norco 4U RPC-4220 20 x hotswap | Corsair CMPSU-850HX 850W | Asus P5Q-E | Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz | Kingston HyperX DDR2 6400 8GB | ASUS EN8400GS | 120GB OCZ SSD | Highpoint Rocketraid 3560 24p SATA | Windows Server Enterprise 64bit

Permalänk
Medlem

Den som har designat standard-romen till telefonen med ICS måste ju vara rejält bakom flötet. Klockan uppe till höger försvinner när man låser telefonen och man måste då ha aktivera den enorma "lås-klockan" som hamnar i vägen vart fan man än placerar den. Texten med "dra fingret på skärmen för att låsa upp" är också förbannat ful och går inte heller att ta bort.

Guide till att roota med ICS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

EDIT: En annan grej, vems smarta idé var det att låta volymkontrollen hoppa ned ett hack (den som visas när du höjer/sänker ljudet)? Ser helknepigt ut!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa om nån bra ICS Rom? Kör Cognition Rom 1.15 nu och är nöjd med den men är sugen på att prova ICS.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Hmm

Uploaded with ImageShack.us

Kolla på bilden först tack.

Någon som vet vad ja skall göra för att kunna uppgradera till ISC?

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Jag försökte hjälpa Pastrami lite förut, men det enda jag kom fram till var att hans firmware möjligen är tysk och att de inte fått ICS än. Det innebär väl att han måste flasha om till en svensk firmware med odin eller något?

Är väldigt osäker, så därför tyckte jag han kunde posta här.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Kollat swedroid -> Varför kan jag inte uppdatera min telefon i Kies?

Ps: Ser ut som att även trebrandade lurar går att uppdatera nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Kollat swedroid -> Varför kan jag inte uppdatera min telefon i Kies?

Ps: Ser ut som att även trebrandade lurar går att uppdatera nu?

Va de te mej?

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Va de te mej?

Swedroidlänken, ja.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur man löser prolbemet med att hemknappen väntar på ett andra tryck? Helt sjukt att det inte finns en massa trådar om detta då det är något som finns på alla Gaalxy s 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Någon som har koll på hur man löser prolbemet med att hemknappen väntar på ett andra tryck? Helt sjukt att det inte finns en massa trådar om detta då det är något som finns på alla Gaalxy s 2.

"ett andra tryck"? Jag klickar en gång för att komma till hemskärmen.

Permalänk

Någon som upplever att telefonen fryser sig typ 3 gånger om dagen sedan ICS?

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

"ett andra tryck"? Jag klickar en gång för att komma till hemskärmen.

Jo men eftersom Samsung har lagt in det underbara programmet Voice control som obligatoriskt körs vid dubbeltryck så "väntar"/ känner telefonen efter ett andra tryck. Detta gör att det tar ca 1 sek att hända något ifrån du trycker på knappen.

Det finns typ en guide men fattar noll.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1227479

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Jo men eftersom Samsung har lagt in det underbara programmet Voice control som obligatoriskt körs vid dubbeltryck så "väntar"/ känner telefonen efter ett andra tryck. Detta gör att det tar ca 1 sek att hända något ifrån du trycker på knappen.

Det finns typ en guide men fattar noll.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1227479

Jaha, du menar så. Ingenting jag har tänkt på faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Jaha, du menar så. Ingenting jag har tänkt på faktiskt.

Jäkla irriterande faktiskt. Testa att stänga tex miniräknare med hemknappen vs tillbaka-knappen, när hemknappen används så tar det ~1 sek mandans det stängs det omedelbart om du använder tillbaka-knappen.

Upptäckte detta i en butik när jag stog och pillade på en ny Samsung mobil, märkte att dennes hemknapp reagerade omdelbart, trodde först att det hade med nyare hårdvara att göra men icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Jäkla irriterande faktiskt. Testa att stänga tex miniräknare med hemknappen vs tillbaka-knappen, när hemknappen används så tar det ~1 sek mandans det stängs det omedelbart om du använder tillbaka-knappen.

Upptäckte detta i en butik när jag stog och pillade på en ny Samsung mobil, märkte att dennes hemknapp reagerade omdelbart, trodde först att det hade med nyare hårdvara att göra men icke.

När man väl använder den så märker man inte av det, iallafall inte jag. Har faktiskt alltid tänkt att den måste "ladda lite" innan man kommer till hemskärmen :). Klockren mobil för övrigt imo.

Permalänk
Medlem

Hoppas spotify uppdaterar sin app snart, den fungerar ju inte med Android 4.0.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Hoppas spotify uppdaterar sin app snart, den fungerar ju inte med Android 4.0.

det är MYCKET störande =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Hoppas spotify uppdaterar sin app snart, den fungerar ju inte med Android 4.0.

Det är mkt som inte fungerar med ICS. Applanet gillar det inte heller.

Och det finns flertalet buggar som jag inte sett tidigare. Inte så imponerad av detta.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Hoppas spotify uppdaterar sin app snart, den fungerar ju inte med Android 4.0.

Spotify fungerar galant med ics Kanske är så att den inte är optimerade för S2 än bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Spotify fungerar galant med ics Kanske är så att den inte är optimerade för S2 än bara

Galant kanske är att ta i, det strulade på min asus transformer också. Mycket konstigt problem, det stänger av sig så fort den ansluts till internet. Detta problem kom och försvann på min transformer men den är kvar på Sgs2an min =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Galant kanske är att ta i, det strulade på min asus transformer också. Mycket konstigt problem, det stänger av sig så fort den ansluts till internet. Detta problem kom och försvann på min transformer men den är kvar på Sgs2an min =(

kanske överdrev lite. men det fungerar helt ok på min galaxy nexus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

kanske överdrev lite. men det fungerar helt ok på min galaxy nexus

Det funkade till en början på min telefon också även efter jag uppgraderade till ics, men så kom problemet igår och det fortsätter att hålla i sig. startat om telefonen och ominstalerat appen otaliga gånger.

EDIT: Läste vidar epå spotify-forumet och det verkar vara ett VÄLDIGT vanligt problem att de strular med ICS, det sluat efter ett tag att funka.