Nvidia förbereder "New Dawn" grafikdemo

Permalänk

Hmm, gör en gräsmatta med flera hundra tusen grässtrån = ett spel där man spelar som myra! D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Undra om det blir som som förra demot med Dawn. ^^

JA DU FATTAR!

Newd Awn

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Ojdå... Nu blir det ännu mindre tid för utvecklarna till att bygga en genomtänkt "spel"-motor, med smart spelmekanik. Quake 3 hade inte blivit bättre även om man såg porerna. Fokus flyttas hela tiden från att göra ett bra "spe", till att göra "interaktiv upplevelse" där man lyckas pricka in allt vad grafikkränssnittet har att erbjuda. Vore kul om det kom något vettigt spel med DX8 och shader model 2. Alltså där de lagt ner lika mycket tid som de gör på dagens spel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Tyvärr kommer vi aldrig se ett spel som använder sig av tekniken

Nä ellerhur.... ehhmm... va?!!! Vad säger du människa!
Misströsta ej det kommer bli asgrymt snart jag lovar! Det garanterar jag med min solidreactor stämpel

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ojdå... Nu blir det ännu mindre tid för utvecklarna till att bygga en genomtänkt "spel"-motor, med smart spelmekanik. Quake 3 hade inte blivit bättre även om man såg porerna. Fokus flyttas hela tiden från att göra ett bra "spe", till att göra "interaktiv upplevelse" där man lyckas pricka in allt vad grafikkränssnittet har att erbjuda. Vore kul om det kom något vettigt spel med DX8 och shader model 2. Alltså där de lagt ner lika mycket tid som de gör på dagens spel.

Problemet är att vi som konsumenter inte är överens om vad som är en genomtänkt spelmotor.

De flesta som köper vill ha ett enkelt spel utan några större utmaningar, a la casual. Medans vi få nördar vill ha något svårt och tävlingsinriktat gärna något där vi får glänsa med en gigantisk e-peen.

Titta bara på många av storsäljarna till konsoller där du i princip trycker på samma knappar i samma kombinationer hela spelet igenom, kunder vill inte ha ett svårt välgjort spel. De vill ha ett enkelt spel som ser snyggt ut.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det är så tråkigt att alla spelutvecklare konsolhorar nu för tiden. Kommer ju ta 10 år innan vi får spel som ser ut så om det fortsätter såhär..

Jo fast poängen är att det inte kommer fortsätta såhär särskilt länge till, bara nåt år kvar tills de nya stationära konsolerna kommer. Bara att hålla ut, vi befinner väl oss i pcgamerns värsta tid just nu...

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Problemet är att vi som konsumenter inte är överens om vad som är en genomtänkt spelmotor.

De flesta som köper vill ha ett enkelt spel utan några större utmaningar, a la casual. Medans vi få nördar vill ha något svårt och tävlingsinriktat gärna något där vi får glänsa med en gigantisk e-peen.

Titta bara på många av storsäljarna till konsoller där du i princip trycker på samma knappar i samma kombinationer hela spelet igenom, kunder vill inte ha ett svårt välgjort spel. De vill ha ett enkelt spel som ser snyggt ut.

Men är ju svårt att klaga på de som tycker de också.

Vissa spel ska vara en "upplevelse", mera som en interaktiv film. Men de finns ju gränser också.

Permalänk
Medlem

Sexigt
Ja, tekniken alltså..

Permalänk
Medlem

Nvidia är så mycket mer engagerade när det gäller att samarbeta med spelutvecklare och släppa teknikdemos.

Nu kan man ju ogilla demot men faktum kvarstår att dom tagit sig tiden att göra detta för sina kunder. Jag gillar sådant.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Första demot var imponerat med sådan real-time renderad grafik och hårstrån.

Men andra demot var lamt. Det gick inte göra henne ännu mer naken va?
Sluta använd sex för att sälja.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Första demot var imponerat med sådan real-time renderad grafik och hårstrån.

Men andra demot var lamt. Det gick inte göra henne ännu mer naken va?
Sluta använd sex för att sälja.

Finns det någon bättre användning för tekniken menar du då? Som någon vis sa i denna tråden, spel blir inte bättre för att grafiken blir bättre. Däremot blir en modellerad kvinna vackrare ju mera polygoner man använder till henne. Lite mjukare och mindre konstgjord.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kanske inte i framtiden, men när Ps3 kom har jag för mig att den var fetare än PC-grafiken, i något år eller så.

PS3 kom med en DX9 GPU precis efter DX10 hade lanserats på bred front, så nej, de låg inte före PC på något sätt. Xbox360 däremot skeppade med en GPU som var DX9 men med några DX10 features redan 2005, så där låg en konsol före ett litet tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

PS3 kom med en DX9 GPU precis efter DX10 hade lanserats på bred front, så nej, de låg inte före PC på något sätt. Xbox360 däremot skeppade med en GPU som var DX9 men med några DX10 features redan 2005, så där låg en konsol före ett litet tag.

Så hemskt. Det får de väl för fan begripa att om de ska lansera konsoler så måste de ju vara banbrytande och hålla måttet i flera år framöver, men nej, vad gör de? Jo, de lanserar gammal skit, och sedan får PC-spelarna lida alla helvetes kval för arr spelutvecklarna är pengakåta. Det är förjävligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hummus:

PS3 kom med en DX9 GPU precis efter DX10 hade lanserats på bred front, så nej, de låg inte före PC på något sätt. Xbox360 däremot skeppade med en GPU som var DX9 men med några DX10 features redan 2005, så där låg en konsol före ett litet tag.

Fast när PS3 kom var grafiken i spelen väldigt höftig jämfört med vad man kunde se på PC vid samma tillfälle. I alla fall om man tittar på pris/prestanda. Det är ju inte så konsitgt då processorn är special i PS3 och spelen är optimerade för just den hårdvaran, allstå kan man pressa ut exakt allt som finns i prestandaväg. PS3 har väl dessutom en fysikprocessor som öppnar för massa häftiga effekter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Memento mori:

Finns det någon bättre användning för tekniken menar du då? Som någon vis sa i denna tråden, spel blir inte bättre för att grafiken blir bättre. Däremot blir en modellerad kvinna vackrare ju mera polygoner man använder till henne. Lite mjukare och mindre konstgjord.

Dom behövde inte ha gjort henne så avklädd.

Dom skulle kunna göra ett bättre demo med att blåsa vind i hennes hår (tusentals hårstrån) och sätta lite kläder på henne för att sedan visa hur kläderna med hjälp av fysik faller naturligt (cloth modeling) när hon rör sig. Få henne att ramla, hoppa eller nåt för att visa ragdoll physics.

Zooma in så att man ser ögonfransarna. Realistiska detaljer och imperfektioner som födelsemärken.
Detaljer och struktur på iris, reflektioner i pupillerna. Linjerna på fingrarna, ådror och blodkärl på armarna, vecken på armarna.