Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRotmos:

Hifi-klubben har riktigt bra pris just nu på Denon AH-D2000, om någon är ute efter ett par nya lurar.

2398 kr. Som hittat.

Inte så illa pris faktiskt ... nu är jag mer sugen på öppna lurar, men annars hade de varit rätt intressanta!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

blir lite fundersam på min matrix m-stage. Gain settingsen verkar inte vara rätt, för på +10 är det högre ljud än på +18 inställningen. Vad är det om egentligen?

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Head-Fi rekommenderar även dyra silverkablar och Grado. 99,8% av det som sägs på head-fi är bullshit, tror vi har mindre bullshit här i denna tråd än vad hela head-fi har.

Nu kan man ju inte klumpa ihop hela head-fi sådär. Ett flertal opartiska personliga recensenter, precis som du och jag, Rekommenderar little dot.

Finns även flertal artiklar och tester som påvisar att folk inte kan höra skillnad på silverkablar och klädhängare i ljudkvalite.

Men visst så finns det folk som rekommenderar silver ändå, pga mindre resistans och blablabla. Jag rekommenderar head-fi över alla andra hemsidor när det gäller bra koll på ljudprodukter.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Första testet av HD650 så är ja lite besviken, förväntade mig mer tror ja. Men då har ja precis packat upp dom med, så får vänta ett par dagar innan ja bestämmer mig helt om va ja tycker om dom. Men just nu är ja inte alls imponerad om man jämför med med gamla HD555.

Permalänk
Skrivet av GreeM:

Första testet av HD650 så är ja lite besviken, förväntade mig mer tror ja. Men då har ja precis packat upp dom med, så får vänta ett par dagar innan ja bestämmer mig helt om va ja tycker om dom. Men just nu är ja inte alls imponerad om man jämför med med gamla HD555.

HD650 var väldigt tunna i början. Glöm inte bort denna "inbränningstid" som hörlurar har. Det kommer ta 100timmar+ innan de låter som dina äldre.

När de väl spelat in sig sådär bekvämt, så kan du börja leka med EQ. Jag tycker personligen HD650 har för lite baskraft. Så jag har höjt basen ever så slightly i mitt STX ljudkort. Har inte stött på något ännu som låter bättre än de.

vad kör du för pre-amp? Glöm inte ändra 300-600ohm ifall du har något sånt ljudkort.
hör av dig med hur det går!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

HD650 var väldigt tunna i början. Glöm inte bort denna "inbränningstid" som hörlurar har. Det kommer ta 100timmar+ innan de låter som dina äldre.

När de väl spelat in sig sådär bekvämt, så kan du börja leka med EQ. Jag tycker personligen HD650 har för lite baskraft. Så jag har höjt basen ever så slightly i mitt STX ljudkort. Har inte stött på något ännu som låter bättre än de.

vad kör du för pre-amp? Glöm inte ändra 300-600ohm ifall du har något sånt ljudkort.
hör av dig med hur det går!

Sitter på matrix m-stage usb varianten. Sitter o kör massa musik i lurarna just nu, men hört att man ska ta lite pauser ibland då o då? Så man inte spelar musik i dom en hel dag.

Permalänk

Vissa brukar sätta på tung basmusik i 2dyng i sträck, bara för att spela in dem hårt i början. Så det har jag inte hört något om.

Jag föreslår du lyssnar så mycket du orkar. Det är intressant att höra skillnaden i dem. Vilket jag tycktes kunna göra för var dag som gick. De har roliga humörsvängningar i början också. Då det låter lite som ljudet svajjar.

Läs på lite mer här om just din setup;
http://www.head-fi.org/t/526341/sennheiser-hd650-will-the-mat...

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Tips! Pröva spela lurarna i någon annan steroanläggning, tillsammans med en go vinyl som du kan utan och innan. Du vet inte hur bra din digitala setup förns du jämför med annat.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRotmos:

Hifi-klubben har riktigt bra pris just nu på Denon AH-D2000, om någon är ute efter ett par nya lurar.

2398 kr. Som hittat.

Intressant... Undrar varför dom gjort den prissäkningen. Jag har faktiskt lurat på D2000 men kändes lite väl mycket att punga ut med 3000kr. Men nu när den går på 2400kr så känns ett köp mer motiverat. Tror faktiskt att den har lagom pris nu, om man jämför med utlandet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem

Hifiklubben ligger rätt högt i pris generellt sett, de märken som tidigare har funnits ute på öppna marknaden har för det mesta stigit i pris när hifiklubben tagit upp dem, speciellt B&W skenade upp rejält, och det irriterar mig lite eftersom det så pass bra högtalare åtminstone i 800 serien. Däremot har de tvingats sänka priserna när de fått konkurrens från utländsk ägda butiker som gått runt hifiklubbens monopol på vissa produkter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Lite ironiskt/trist eftersom HifiKlubben startade som en firma med just den skillnaden att dom inte hade mellanhänder och att det därför var mycket billigare hos dem. Dom hade en graf att visa detta med i varje produktblad dom gav ut. (grossist - hifiklubben)

Men detta var ju 20 år sen.

På den tiden var dom intressanta, nu finns det bättre ställen att handla på känner jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Breddas:

Head-Fi rekommenderar även dyra silverkablar och Grado. 99,8% av det som sägs på head-fi är bullshit, tror vi har mindre bullshit här i denna tråd än vad hela head-fi har.

#10594539

Det finns de som svarar i ren okunskap även här.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Så här kommer ett litet repotage om Sennheiser HD201.

Det hela började med att katten bestämde sig för att klippa av de trådtunna kablarna med sin väldigt vassa tänder. Personligen förvarar jag alla mina saker som har sladd i lådor när de inte används. Eller så tejpas de ner till exempelviss golvet. Hur som helst. Kabeln var kaput, finitó, kass, trasig och sönder. De är ett par nya lurar, jag rekommendera dom till min sambo för hon vill ha dom till mobilen och vid sin laptop. Men hon bryr sig inte om ljudkvalitet direkt och kostnaden skulle vara så låg som möjligt. Utseendet var viktigast. Lets face it... Sennheiser HD201 är inte snygg även om de inte är direkt fula. Var på jag förslog att vi kunde måla om dom. Dock var det menat att vi skulle kunna vänta mer än vecka innan vi gjorde det. Nu klippte katten kabeln och vi fick improvisera. Det blev att skruva i sär allt och se vad vi skulle måla och inte.

(Demonterade HD201, plast plast och åter plast, antagligen en hel del återvunnit plast också...)

Väl i delar så konstaterade jag att de kablarna som kom med inte skulle gå att använda igen, de är nämligen belagda med en färgad plast som gör det möjligt att löda dom om man inte kunda bli av med plasten med hjälp av syra eller skrapa 0,001 mm tunna trådar en för en med en skalpel eller kniv... FÖR MYCKET JOBB! Jag har lite olika kontakter och kablar, vi sätter dit en ny!

Vi tar en närmare titt på elementet i HD201, inget imponerande direkt, plastfoilé med platt spole i en ferrit magnet. Inget exotiskt här inte, mäter 1-tum och hävdas kunna spela mellan 21 - 18 000 Hz. De mäter mycket riktigt 24 Ohm med några decimalers felmarginal. Helt ok för denna prisklassen inga större variationer mellan elementen, verkar vara matchade för att passa varandra iallafall vad gället Ohm.

(Element baksida, fanns inte markering för plus och minus jag fick göra den själv innan jag tog av de fast lödade kablarna.)

(Här ser man filtduk som används för att kunna släppa ut lite luft ur kammaren på baksidan av elementet och in i en förhoppningsviss sluten kammare mellan öra och lur.)

För att få in den nya kabeln i kåpan behövdes lite dremel arbete, den var så klar för tjock för att gå genom hålet in till kammaren.

(Element kammaren med ny kabel. Värt att nämna är att kammaren är INTE dämpad alls, dvs man har gott om plats att experimentera med dämpning om man skulle vilja det.)

Sen var det dags att välja färgkombination, vad sägs om svart och limegrönt? Nå jag det blev mer limegult än grönt, men fortfarande väldigt häftigt.

(Nymålat! Delar som målas är: bygel, lurhållare, kåplocket och andra små detaljer som tillhör bygeln.)

Så här ser kåpan ut efter behandlingen.

(Färgen ljuger på bilden, den är mycket grönare i verkligheten.)

Slutresultatet av detta blev:

Vad kan man säga, det är en mycket billig och enkel hörlur och den var enkel att arbeta med. Skulle säkert då att modda dessa en hel del, byte av element och omvandlig till öppen konstruktion tror jag skulle vara hur lätt att lösa som helst. Så om man vill bygga själv men inte har verktygen att bygga en ram att sätta din idé i så kan rekommendera denna lur stark, bara plocka loss och släng det du inte vill ha och montera in ditt eget. Hur lätt som helst. Detta är inte hifi, men det är en mycket bra hörlur för så lite pengar som dessa kostar, fungerar på resan om man inte är kräsen. Diskanten är så klart väldigt tillbaka dragen och tråkig, mellanregistrer gör sitt jobb nätt och jämt men basen är där denna hörluren lägger sitt fokus, mycket rap och snabb samt går även djupt. Men för knappt 200 kr så är det ett kapp och man skulle vara i akut brist av hörlurar.

EDIT: Tittat på grafer av frekvensgången på ett par HD201... konstigt nog så tycker jag det finns mer bas än vad grafen hävdar. Lustigt. Men tycker i vilket fall som helst att HD201 har lagt en hel del fokus på sin bas.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Hifiklubben var mycket Peter Lyngdorfs egna skötebarn, och nu har han ju lämnat "klubben" och kör vidare under eget namn i Lyngdorfaudio numera. hifiklubben var bra när de kom, men numera är de som vilken kedja som helst, och lever på marknadsföring snarare än produktprestanda och bra lyssning, tex B&W har jag aldrig hört dem spela på på ett rättvisande sätt.
Man kan tycka vad man vill om de stora (mediamarkt och elgiganten) men de har iallafall pressat de andra lite även på riktig hifi och inte bara på volym 3995:- paketen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

#10594539

Det finns de som svarar i ren okunskap även här.

Ähh! Var ju skeptisk, vilket vilken förståndig person som helst skulle ha varit Slutna och billiga lurar från Creative är inte precis vad som brukar få det att rycka i audiofilnerven.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Kanske rycker lite mer i audiofilnerven när dom mäter nästan lika fint som Sennheiser HD600:

http://en.goldenears.net/4446

http://en.goldenears.net/8072

Okej, lite svajigare kurva men ändå, jag har ett par på jobb, dom låter faktiskt väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Kanske rycker lite mer i audiofilnerven när dom mäter nästan lika fint som Sennheiser HD600:

http://en.goldenears.net/4446

http://en.goldenears.net/8072

Okej, lite svajigare kurva men ändå, jag har ett par på jobb, dom låter faktiskt väldigt bra.

Det enda jag ser är att dom verkar ha ungefär samma "signatur". Det säger ju dock inte att någon av lurarna låter bra.
En rak frekvenskurva är ju alltid bra, men det finns andra faktorer som avgör hur bra det låter.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det enda jag ser är att dom verkar ha ungefär samma "signatur". Det säger ju dock inte att någon av lurarna låter bra.
En rak frekvenskurva är ju alltid bra, men det finns andra faktorer som avgör hur bra det låter.

Absolut, men nu är det väl lite så att Breddas gillar mätningar av det jag har läst tidigare i tråden, skulle bara strö lite salt i såren med glimten i ögat

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Absolut, men nu är det väl lite så att Breddas gillar mätningar av det jag har läst tidigare i tråden, skulle bara strö lite salt i såren med glimten i ögat

Men visa då mätningar på distorsion, impulssvar osv också då.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Grado

Skrivet av Breddas:

Head-Fi rekommenderar även dyra silverkablar och Grado. 99,8% av det som sägs på head-fi är bullshit, tror vi har mindre bullshit här i denna tråd än vad hela head-fi har.

Är det något fel på Gradolabs? Mina favoriter alla kategorier förutom ljudläckaget som iofs är ett måste efter den öppna designen som designar ljudet.

GS1000 med tillhörande Grado-hörlursförstärkare är den bästa combon jag lyssnat på. Vad är bättre enligt er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinom:

Är det något fel på Gradolabs? Mina favoriter alla kategorier förutom ljudläckaget som iofs är ett måste efter den öppna designen som designar ljudet.

GS1000 med tillhörande Grado-hörlursförstärkare är den bästa combon jag lyssnat på. Vad är bättre enligt er?

Sennheiser HD800 är det bästa jag hört i lurväg...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arazand:

Så här kommer ett litet repotage om Sennheiser HD201.

Det hela började med att katten bestämde sig för att klippa av de trådtunna kablarna med sin väldigt vassa tänder. Personligen förvarar jag alla mina saker som har sladd i lådor när de inte används. Eller så tejpas de ner till exempelviss golvet. Hur som helst. Kabeln var kaput, finitó, kass, trasig och sönder. De är ett par nya lurar, jag rekommendera dom till min sambo för hon vill ha dom till mobilen och vid sin laptop. Men hon bryr sig inte om ljudkvalitet direkt och kostnaden skulle vara så låg som möjligt. Utseendet var viktigast. Lets face it... Sennheiser HD201 är inte snygg även om de inte är direkt fula. Var på jag förslog att vi kunde måla om dom. Dock var det menat att vi skulle kunna vänta mer än vecka innan vi gjorde det. Nu klippte katten kabeln och vi fick improvisera. Det blev att skruva i sär allt och se vad vi skulle måla och inte.

http://i.imgur.com/e903w.jpg

(Demonterade HD201, plast plast och åter plast, antagligen en hel del återvunnit plast också...)

Väl i delar så konstaterade jag att de kablarna som kom med inte skulle gå att använda igen, de är nämligen belagda med en färgad plast som gör det möjligt att löda dom om man inte kunda bli av med plasten med hjälp av syra eller skrapa 0,001 mm tunna trådar en för en med en skalpel eller kniv... FÖR MYCKET JOBB! Jag har lite olika kontakter och kablar, vi sätter dit en ny!

Vi tar en närmare titt på elementet i HD201, inget imponerande direkt, plastfoilé med platt spole i en ferrit magnet. Inget exotiskt här inte, mäter 1-tum och hävdas kunna spela mellan 21 - 18 000 Hz. De mäter mycket riktigt 24 Ohm med några decimalers felmarginal. Helt ok för denna prisklassen inga större variationer mellan elementen, verkar vara matchade för att passa varandra iallafall vad gället Ohm.

http://i.imgur.com/o2T9y.jpg

(Element baksida, fanns inte markering för plus och minus jag fick göra den själv innan jag tog av de fast lödade kablarna.)

http://i.imgur.com/hl95P.jpg

(Här ser man filtduk som används för att kunna släppa ut lite luft ur kammaren på baksidan av elementet och in i en förhoppningsviss sluten kammare mellan öra och lur.)

För att få in den nya kabeln i kåpan behövdes lite dremel arbete, den var så klar för tjock för att gå genom hålet in till kammaren.

http://i.imgur.com/FI6lk.jpg

(Element kammaren med ny kabel. Värt att nämna är att kammaren är INTE dämpad alls, dvs man har gott om plats att experimentera med dämpning om man skulle vilja det.)

Sen var det dags att välja färgkombination, vad sägs om svart och limegrönt? Nå jag det blev mer limegult än grönt, men fortfarande väldigt häftigt.

http://i.imgur.com/Tmuoe.jpg

(Nymålat! Delar som målas är: bygel, lurhållare, kåplocket och andra små detaljer som tillhör bygeln.)

Så här ser kåpan ut efter behandlingen.
http://i.imgur.com/1kRec.jpg

(Färgen ljuger på bilden, den är mycket grönare i verkligheten.)

Slutresultatet av detta blev:
http://i.imgur.com/bDJGE.jpg

Vad kan man säga, det är en mycket billig och enkel hörlur och den var enkel att arbeta med. Skulle säkert då att modda dessa en hel del, byte av element och omvandlig till öppen konstruktion tror jag skulle vara hur lätt att lösa som helst. Så om man vill bygga själv men inte har verktygen att bygga en ram att sätta din idé i så kan rekommendera denna lur stark, bara plocka loss och släng det du inte vill ha och montera in ditt eget. Hur lätt som helst. Detta är inte hifi, men det är en mycket bra hörlur för så lite pengar som dessa kostar, fungerar på resan om man inte är kräsen. Diskanten är så klart väldigt tillbaka dragen och tråkig, mellanregistrer gör sitt jobb nätt och jämt men basen är där denna hörluren lägger sitt fokus, mycket rap och snabb samt går även djupt. Men för knappt 200 kr så är det ett kapp och man skulle vara i akut brist av hörlurar.

EDIT: Tittat på grafer av frekvensgången på ett par HD201... konstigt nog så tycker jag det finns mer bas än vad grafen hävdar. Lustigt. Men tycker i vilket fall som helst att HD201 har lagt en hel del fokus på sin bas.

Hmm, kanske skulle skruva sönder mina HD380 och måla om lite. Jag gillar Sennheiser men de gör inga vackra lurar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinom:

Är det något fel på Gradolabs? Mina favoriter alla kategorier förutom ljudläckaget som iofs är ett måste efter den öppna designen som designar ljudet.

GS1000 med tillhörande Grado-hörlursförstärkare är den bästa combon jag lyssnat på. Vad är bättre enligt er?

Jag har inte hört just Grado, men jag äger ett par Alessandro som är en "neutralare" derivation av RS1, och de är verkligen inte bra. De har avsaknad av bas samtidigt som mellanregistret distar och ringer. Kollar man på mätningar så ser man även att Grados hörlurar lider av samma problem, fast de har oftast en rätt kraftig baspeak också. HD800 springer cirklar runt mina Alessandros på ALLA punkter.

Bästa jag hört i lurväg är tveklöst min nuvarande anläggning.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Sennheiser HD800 är det bästa jag hört i lurväg...

Har lyssnat alldeles för lite i Sennheisers lurar för att skapa en ordentlig uppfattning.. Dumt att ge sig in i en hörlursdiskussion utan det köttet på benen men men. GS1000 SER iaf mer classy ut:

Vilka tillverkare gör ordentliga snäckor för en rimlig peng? Ganska enkelt att tappa bort dyrgriparna när de är så små lix, ingen chans att jag kan tappa bort ovan nämnda bjässar.

Tips?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Men visa då mätningar på distorsion, impulssvar osv också då.

Impulssvar finns väl med i länkarna eller är jag helt ute och cyklar?

03. Impulse Response

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Jag har inte hört just Grado, men jag äger ett par Alessandro som är en "neutralare" derivation av RS1, och de är verkligen inte bra. De har avsaknad av bas samtidigt som mellanregistret distar och ringer. Kollar man på mätningar så ser man även att Grados hörlurar lider av samma problem, fast de har oftast en rätt kraftig baspeak också. HD800 springer cirklar runt mina Alessandros på ALLA punkter.

Bästa jag hört i lurväg är tveklöst min nuvarande anläggning.

RS1 och RS2 kan jag inte säga mycket om heller, har läst att de ska vara ganska tråkiga att lyssna på men jag vet inte.

Kär i designen överlag vilket inte är ett minus! Har ni lyssnat något på STAX-lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

http://codinghorror.typepad.com/.a/6a0120a85dcdae970b01287770...

Impulssvar finns väl med i länkarna eller är jag helt ute och cyklar?

03. Impulse Response

Jaha, det fanns fler grafer där...
Nja, då börjar dom skilja sig ännu mer från HD600. Är ju ganska rejäla skillnader i det mesta om jag får säga vad jag ser med mina ögon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hmm, kanske skulle skruva sönder mina HD380 och måla om lite. Jag gillar Sennheiser men de gör inga vackra lurar.

Absolut, Sennheiser lurar är väldigt straight forward att öppna. Ta det bara försiktigt och pilla med en tunn flat skruvmejsel så kommer man in överallt. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jaha, det fanns fler grafer där...
Nja, då börjar dom skilja sig ännu mer från HD600. Är ju ganska rejäla skillnader i det mesta om jag får säga vad jag ser med mina ögon.

Som sagt, det var menat som ett lättsamt inlägg, tog bara jämförelsen med första bästa grafen på en erkänt bra lur som jag kom ihåg såg någorlunda likadan ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinom:

Har lyssnat alldeles för lite i Sennheisers lurar för att skapa en ordentlig uppfattning.. Dumt att ge sig in i en hörlursdiskussion utan det köttet på benen men men. GS1000 SER iaf mer classy ut:

Vilka tillverkare gör ordentliga snäckor för en rimlig peng? Ganska enkelt att tappa bort dyrgriparna när de är så små lix, ingen chans att jag kan tappa bort ovan nämnda bjässar.
Tips?

Verkar ett udda krav att de måste vara fysiskt jättestora ... men har du för den delen pillat med ett par HD800? De är inga småttingar: kuddarna är minst sagt omslutande, och tveklöst skönare än någon gradolur jag provat. (GS1000 har väl fint trä, men den där ganska hårda skumplastkudden ser rätt billig ut, och ungefär motsvarande kudde på tex 325i var inte bekväm nånstans IMHO)

Vad är rimlig peng förresten? Är Audeze LCD2 billiga och stora nog för dig?
Fast är du van vid Grado kommer de nog kännas för dämpade i diskanten misstänker jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.