Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

z77 Vilken fläkt och vilka minnen....Noctua eller likvärdig. Ska köpa typ imorgon..

Permalänk

z77 Vilken fläkt och vilka minnen....Noctua eller likvärdig. Ska köpa typ imorgon..

Hej.

Ska ha en i5 2500k CPU.

Funderar starkt på detta kort:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746635

Eftersom det bara kostar några hundringar mer än det z68 jag tittade på innan så känns det lite mer framtidsäkert (kan smacka på en ivybridge)
(Detta såg jag på förut:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650764 )

Ska ha detta graffekort:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625001

Så nu undrar jag vilken kylare jag ska ha och då vilka minnen som passar.
Har redan gjort bort mig en gång med att köpa en för stor kylare som inte fick plats i kabinettet

Jag har god erfarenhet av Noctua på grund av att jag kräver låg ljudnivå.
SÅ vilken Noctua eller likvärdig hittar ni på komplett?

Vilka minnen ska jag ta ihop med denna kylare då?
Ska ha 8gb (2x4gb) och ska inte överklocka men datorn kommer gå ganska mycket så vill gärna ha stabila minnen. Allt ska sitta i en ljudämpad låda så vill helst ha lite kylning på minnena men ser nu att vengeance nog inte kommer funka.....

Permalänk
Hedersmedlem

Det spelar mindre roll med kylaren om du endast köper vanliga XMS3 eller Vengeance LP=Low Profile minnen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ok men kan det bli problem med att dom blir för varma eller är detta bara om man ska överklocka?

Har haft strul med dom senaste minnena så orkar inte med samma visa igen.

Så c14 eller d14 spelar ingen roll om jag köper lowprofile, asså, kyler dom lika bra annars?

Skulle gärna ha ett billigare alternativ da, men men.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kriistoffer:

Ok men kan det bli problem med att dom blir för varma eller är detta bara om man ska överklocka?

Har haft strul med dom senaste minnena så orkar inte med samma visa igen.

Så c14 eller d14 spelar ingen roll om jag köper lowprofile, asså, kyler dom lika bra annars?

Skulle gärna ha ett billigare alternativ da, men men.

Vad hade du för problem med minnena? Dock behöver du inte för prestandan snabbare minnen än 1333MHz med SandyB eller IvyB.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det blev något kompatibilitetsproblem mot moderkortet, så jag ville bara inte bli rekommenderad de billigaste minnena....inte för att dyrt alltid är bäst, men ville markera att dom skulle vara stabila.

Problemet jag hade var att jag tror att just de minnena (ballistic) ville ha mer ström än dom får som standard....jag skruvade upp strömmen så funkade dom i ca 3 månader, sedan började datorn bootloopa så då köpte jag nya minnen, så funkade det i kanske 4 månader så startade bootloopen igen, så köpte jag nytt nätagg och satte samtidigt in alla minnen så funkade det i kanske 4 månader så startade den stans bootloopen igen (bootloop=att datorn kommer knappt in i post utan bara bootar runt runt, kom in i bios ibland men kunde kracha närsom helst) så drog jag nyss ut cdromen och ena hårdisken så startar skiten iaf, men så av någon anledning funkar inte mitt 4870, installerar drivare men så säger programmet att det inte finns något graffekort.....så får jag in det så funkar det ett tag men så kraschar det direkt i spel.....så testar jag windows index och får typ 2.o på graffe som att jag inte HAR något graffekort.....sätter in mitt gamla 8800GTS och får inte det att funka heller, så ja en massa problem med den datorn. Tror helt klart att det är moderkortet som är bajs. Hursomhelst vill jag ha stabila grejjer nu