Permalänk
Inaktiv

Får se ifall de får in min gråa imorgon på TPH i Kungsträdgården.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lekte lite med den på Dustin Expo och jävlar va stor den var. Står inför mobilköp och One X var på tok för stor för mig. Får bli Sony Xperia S istället

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv

Xperia S kändes stor och har tyvärr inte unibodychassit. Men skärmen är imponerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Mycket ogrundad fakta i denna tråden tycker jag.
Självklart styr tegra 3 individuella kärnor efter hur mycket systemet belastas. Den kan belasta allt från 1-5 kärnor beroende på workload. Det är inte som att du kollar på ett foto och då kör companioncoren och när du drar igång ett spel är det 100% load på de resterande 4 kärnorna. Detta vore högst oeffektivt.
Den s.k "companion core" finns där för att ytterliggare effektivisera systemet och göra det ännu mera strömsnålt. Därav belastas enbart denna kärna under enklare förhållanden såsom fotovisning, skrollande, även filmvisning etc.

Nej, 1 eller 1-4 kärnor. Så fort de vanliga A9:orna går igång stänger companion core av sig. Dessa kan inte köras samtidigt. Samtliga kärnor är power gated.

Skrivet av Aja82:

Sedan kan man ju vrida och vända på allt bäst man vill men min bestämda uppfattning efter att ha läst det mesta materialet som finns att tillgå. Generellt T3>S4. Därmed basta.

Benchmarks säger så oerhört lite om generell prestanda på mobiltelefoner. Även om Tegra 3 garanterat är snabbare än S4 i de flertrådade testerna så innebär ju inte det att det övertaget kvarstår i verkliga miljöer där applikationer sällan är skrivna för fler än två trådar. Fram tills dess att apparna är flertrådade är S4>T3. Tiden är inte mogen för quadcores.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Tiden är inte mogen för quadcores.

Jo liknande argumentation har vi ju sett genom åren... ^^

Vad som nu bla händer:

http://www.tegrazone.com/news/fourplusone

Sen bara känslan att köra en Quad-Core driven mobil.....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Är one x svart eller är den grå?

Permalänk
Inaktiv

HTC måste optimera sina drivrutiner så att den jobbar bra med ICS. Annars kan du ha en hexacore och fortfarande förlora mot en iPhone 4 i gui-flyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Montolaya:

Är one x svart eller är den grå?

Bådadera....

Måste ta en mörk för annars så ser "hon som bestämmer" att jag bytt lur igen....
den vita är annars klart snygg

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo den här luren är sanlöst grym....du kan inte bli missnöjd

v14 börjar leveranserna men troligen så är det nog v15 som gäller.

Jag beställde min från Telenor där det nog är mindre "kaos" än hos Tre/Tele2...

Jo, om ett halvår är han missnöjd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

HTC måste optimera sina drivrutiner så att den jobbar bra med ICS. Annars kan du ha en hexacore och fortfarande förlora mot en iPhone 4 i gui-flyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo "iPhone-känslan" är ett måste för en lur och jag kör redan One S mjukvara med min Sensation.

Av vad jag sett på diverse filmer så är det perfekt flyt även med One X.... annars får man ta fram klockarverktygen inkl en root.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Inaktiv

Hehe få se ifall jag kan leva med HTC One X. Annars blir blir den såld.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

HTC måste optimera sina drivrutiner så att den jobbar bra med ICS. Annars kan du ha en hexacore och fortfarande förlora mot en iPhone 4 i gui-flyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad du sett för videos på youtube/andra ställen, men HOX flyter på som bara den. Inga lagg, mer än de videosen jag såg på PRE-versionen av HOX.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Lekte lite med den på Dustin Expo och jävlar va stor den var. Står inför mobilköp och One X var på tok för stor för mig. Får bli Sony Xperia S istället

Skojar du? HOX:en är 5mm längre, 5mm bredare men 1,5mm tunnare. Om HOX:en nu är "på tok för stor" så kommer Xperia S:en också vara det. I handen känns de lika stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Skojar du? HOX:en är 5mm längre, 5mm bredare men 1,5mm tunnare. Om HOX:en nu är "på tok för stor" så kommer Xperia S:en också vara det. I handen känns de lika stora.

Ja precis. Det är bara dumt att inte gå efter en Highend HTC, som just nu ser bättre ut än någon annan telefon på marknaden. Och Sonys tråkiga utseende som alla Xperia osv har.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Hehe få se ifall jag kan leva med HTC One X. Annars blir blir den såld.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo själv kommer jag att roa mig i det här forumet med luren.... klarar inte av att köra "stock", oavsett om det är bra så vill jag göra luren till "min" !

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1536

Det blir spännande att se vad världens romkokare och hackers kokar ihop för den här luren...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo liknande argumentation har vi ju sett genom åren... ^^

Och den argumentationen är lika sann nu som den var då. De som köpte E8*00 över Q6600 för många år sedan kunde skratta sig gott åt alla early-adopters som i princip aldrig fick nytta av de två extra kärnorna.

Skrivet av plunn:

Du tror att det här generellt för appar? Att de är kraftigt flertrådade? Att Nvidia kan skrapa fram fyra varav två är applikationer som kommer vara plågsamt omöjliga att använda på en mobiltelefon? Jag kommer inte redigera några bilder på min telefon och jag tror inte att särskilt många andra kommer vilja göra det heller. Hur många appar i market har stöd för fyra trådar?

Skrivet av plunn:

Sen bara känslan att köra en Quad-Core driven mobil.....

Ovanstående är... ja, urdumt.

Skrivet av id_hunter:

Skojar du? HOX:en är 5mm längre, 5mm bredare men 1,5mm tunnare. Om HOX:en nu är "på tok för stor" så kommer Xperia S:en också vara det. I handen känns de lika stora.

One X både är och upplevs större än Xperia S. Och jag är ingen som bara taffsat på lurarna i några ögonblick på någon mässa. One X känns dock inte särskilt stor (det gör inte Xperia S heller iof) av någon anledning, även om det inte är särskilt bekvämt att använda One X med en hand.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Och den argumentationen är lika sann nu som den var då. De som köpte E8*00 över Q6600 för många år sedan kunde skratta sig gott åt alla early-adopters som i princip aldrig fick nytta av de två extra kärnorna.

Du tror att det här generellt för appar? Att de är kraftigt flertrådade? Att Nvidia kan skrapa fram fyra varav två är applikationer som kommer vara plågsamt omöjliga att använda på en mobiltelefon? Jag kommer inte redigera några bilder på min telefon och jag tror inte att särskilt många andra kommer vilja göra det heller. Hur många appar i market har stöd för fyra trådar.

Jo men nu är det så fiffigt att allting styrs av efterfrågan från användare... så har det alltid varit med all hårdvaruutveckling.

I det här fallet så har då nVidia öppnat TegraZone för anpassade appar.

Med One X så blir den här nya marknaden för appar ännu större och utvecklare som behöver tjäna ihop till brödfödan kommer naturligvist att göra appar anpassade för Tegra 3.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd

Kärlek vid första ögonkastet.....Köpte en för 2 timmar sedan

Sjukt fin! (L)

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Ja precis. Det är bara dumt att inte gå efter en Highend HTC, som just nu ser bättre ut än någon annan telefon på marknaden. Och Sonys tråkiga utseende som alla Xperia osv har.

Sony har dock bra flyt i sin lancher (för att vara android) och en av de snyggaste med. Ingen Sony/Sony Ericsson mobil har varit den andra lik.. Trollar du? För det är snarare det motsatta. Htc har använt samma gamla hårdvara, och liknande mobiler om och om igen. Först nu på senare tid dem har bättrat sig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Kärlek vid första ögonkastet.....Köpte en för 2 timmar sedan

Sjukt fin! (L)

WHAT? Var köpte du den :O!

Skrivet av NoNamesWayne:

Sony har dock bra flyt i sin lancher (för att vara android) och en av de snyggaste med. Ingen Sony/Sony Ericsson mobil har varit den andra lik.. Trollar du? För det är snarare det motsatta. Htc har använt samma gamla hårdvara, och liknande mobiler om och om igen. Först nu på senare tid dem har bättrat sig.

Frågan är ju om du trollar? Sony(ericsson) har haft samma look på sina telefoner, och xperia S är den som ser lite annorlunda ut.

HTC har ju haft en satans många olika looks på sina..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men nu är det så fiffigt att allting styrs av efterfrågan från användare... så har det alltid varit med all hårdvaruutveckling.

I det här fallet så har då nVidia öppnat TegraZone för anpassade appar.

Och efterfrågan är minimal. Ta en kik på hur det gick med multithreading på PC. Telefoner är ännu värre därför att deras små skärmar och begränsade input inte är lämpade för riktigt arbete.

Skrivet av plunn:

Med One X så blir den här nya marknaden för appar ännu större och utvecklare som behöver tjäna ihop till brödfödan kommer naturligvist att göra appar anpassade för Tegra 3.

Jag vet inte hur stor marknadsdel du tror att One X kommer att ta, men de flesta Android-lurar som säljs kommer med en eller två kärnor och så kommer det se ut ett bra tag framöver. Om 5% av alla Android-telefoner kommer med quadcore och resten med en eller två kärnor så är det rätt uppenbart till vilken grupp utvecklarna kommer att snegla på. Tegra 3 är inte värdelös när det kommer till entrådade applikationer heller, så incitamenten att flertråda - vilket är komplicerat i bästa fall - är väldigt få.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ifall någon här på sweclockers tänker köpa htc one x från tele 2 med maxi, så rekommenderar jag att köpa från cdon då man får Jays one hörlurar och skärmskydd helt gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Skojar du? HOX:en är 5mm längre, 5mm bredare men 1,5mm tunnare. Om HOX:en nu är "på tok för stor" så kommer Xperia S:en också vara det. I handen känns de lika stora.

ok, aja nu jämförde jag iofs bara med min lg o2x då. Aja, vi får se.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Ifall någon här på sweclockers tänker köpa htc one x från tele 2 med maxi, så rekommenderar jag att köpa från cdon då man får Jays one hörlurar och skärmskydd helt gratis.

Jays är verkligen bajs :(( Mina A-Jays Three är verkligen dåliga.. Ingen bas whatsoever i dom

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

WHAT? Var köpte du den :O!

Frågan är ju om du trollar? Sony(ericsson) har haft samma look på sina telefoner, och xperia S är den som ser lite annorlunda ut.

HTC har ju haft en satans många olika looks på sina..

Eller ja...beställde Telenor....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Eller ja...beställde Telenor....

Du myttar ju o.o

Beställde också min från Telenor..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Du myttar ju o.o

Beställde också min från Telenor..

Största mytomanen i Sverige!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Jag ska garanterat köpa den här luren. Uppgraderar då från Desire HD. Jag har inte förhandsbokat telefonen, så när tror ni man kan köpa den direkt i butiken? Och vilken butik tror ni får den först?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gurkburk92:

Jag vet inte vad du sett för videos på youtube/andra ställen, men HOX flyter på som bara den. Inga lagg, mer än de videosen jag såg på PRE-versionen av HOX.

Jag kände på luren "live" på DustinExpo och tyckte att det smålaggade lite, men det var pre-releaselurar.

Skickades från m.sweclockers.com