Ni som hatar detta spel.

Permalänk

Ni som hatar detta spel.

När jag kikar i flera trådar på detta forum så är det väldigt många som postar över hur mycket de ogillar detta spel.

Tanken är inte att trolla, eller skapa en tråd med jobbiga flameposter. Utan jag är helt ärligt nyfiken på varför ni spenderar tid med att posta dessa poster?

Jag rent personligen slutar spela en massa spel som inte passar för mig. Men jag spenderar ingen tid på forum dedikerade till dessa spel för att berätta för folk som gillar spelet att just jag ogillar deras tidsfördriv.

Så jag undrar varför det är så vanligt just här?

Jag ställde en fråga tidigare i det allmänna MMO-forumet då jag sett samma hatposter i WOW-forumet, så jag undrade om det var ett allmänt MMO hat (jag är själv nybörjare till MMO fast jag hardcoregamat i väldigt många år). Är det en MMO-kultur grej?

Eller är det bara Swotor och WOW som är extra drabbade? Kanske för att folk hoppats lite för mycket på swotor och fått sina illusioner icke uppfyllda samt de beryktade pandorna i wow? Eller? Totalt spekulerande för mig.

Så du som postat minst en hatpost. Varför gjorde du den? Vad ville du uppnå?
Och ni som inte postar hatposter. Låt gärna bli denna tråd. Jag vill ha ärliga svar och inte flamewars.

Och om jag brytit mot någon regel på detta forum så ber jag om ursäkt och ber i sådant fall moderatorerna att kasta denna tråd.

Permalänk

Det är inte bra om TOR blir en framgång eftersom jag personligen är rädd att det kommer att uppmuntra utvecklarna att fortsätta med att släppa linjära themeparks. Det har skymtat några lovande spel men om TOR lyckas tillräckligt bra så kommer den behövliga förändringen i designfilosofi att dröja ytterligare 10 år.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var rätt stelt å så. Detta med massa knappar är inte min grej :l Sen så var spelet rätt allmänt tort på innehåll och friheten var minst sagt begränsad...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Om inte folk lämnar feedback blir spelet heller aldrig bättre, alltså att folk slutar spela utan att ge sina åsikter om spelet. Sen finns det ju folk som väntat väldigt länge på spelet och det blir en besvikelse, då letar man bekräftelse på forum för att kolla så man inte är ensam om det.

Tycker så kallade "hatposter" kan framkalla god diskussion, istället för 200+ sidor med beskymmerslöshet och regnbågar.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Håller med de andra så långt (mer eller mindre)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Om inte folk lämnar feedback blir spelet heller aldrig bättre, alltså att folk slutar spela utan att ge sina åsikter om spelet. Sen finns det ju folk som väntat väldigt länge på spelet och det blir en besvikelse, då letar man bekräftelse på forum för att kolla så man inte är ensam om det.

Tycker så kallade "hatposter" kan framkalla god diskussion, istället för 200+ sidor med beskymmerslöshet och regnbågar.

Hatposter brukar sällan framkalla någon god diskussion. De brukar framkalla "mot-hatposter", där man angriper skribenten som ofta kallas "WoW-fanboy", p12 etc. Kolla bara här på SweC. Feedback ska vara konstruktivt och tala om VAD som är specifikt fel med något.

Förstår inte hur en post av karaktärern "LOL!!!!111 this game sux. IT WIL DIE IN 3 MONTS! THen you will all BE back to WOW.! NUUUUBS!!!!" kan leda till någon form av god diskussion, särskilt när vederbörande inte ens sagt vad som inte är bra med spelet.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

jag gillade inte spelet.
lirade bara lite av betan och det jag såg va inget vidare i min smak, storyn gillade så långt jag lirade allafall och den hade jag gärna velat sätt klart.
men tyckte det kändes så stelt på nå vis, fick mest springa runt överallt och prata med folk som tog en massa tid och sen en liten glimp av storyn igen och sen springa runt igen. sen tyckte jag inte pvp'n såg så kul ut heller.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Tycker så kallade "hatposter" kan framkalla god diskussion, istället för 200+ sidor med beskymmerslöshet och regnbågar.

Det är stor skillnad på hatposter och poster som framför väl formulerad kritik, tror det är det senare du syftar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Hatposter brukar sällan framkalla någon god diskussion. De brukar framkalla "mot-hatposter", där man angriper skribenten som ofta kallas "WoW-fanboy", p12 etc. Kolla bara här på SweC. Feedback ska vara konstruktivt och tala om VAD som är specifikt fel med något.

Förstår inte hur en post av karaktärern "LOL!!!!111 this game sux. IT WIL DIE IN 3 MONTS! THen you will all BE back to WOW.! NUUUUBS!!!!" kan leda till någon form av god diskussion, särskilt när vederbörande inte ens sagt vad som inte är bra med spelet.

Skrivet av Murloc:

Det är stor skillnad på hatposter och poster som framför väl formulerad kritik, tror det är det senare du syftar på.

Nu framgick det ju inte riktigt vad han menade med just "hatposter", men som vissa fans upplever som "hatposter" kan jag tycka är god kritik. Det ni syftar på är inget jag förespråkar och jag tycker det är extremt larvigt med poster som: "LOL!!!!111 this game sux. IT WIL DIE IN 3 MONTS! THen you will all BE back to WOW.! NUUUUBS!!!!".

Grejen är att vissa fans tar så illa upp mot kritik mot "deras" spel att det är dom som blir hatiska och larviga, exempel "L2P noob" familiar?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Nu framgick det ju inte riktigt vad han menade med just "hatposter", men som vissa fans upplever som "hatposter" kan jag tycka är god kritik.

Ja, det behöver nog klargöras. I dagen upplösta språkbruk är det ju populärt att kalla alla avvikande åsikter för "hat". All kritik som är resonerande och motiverar sig tycker jag är okej i de flesta sammanhang.

Permalänk

Det jag menade med hatposter är alltså poster som innehåller ett angrepp på spelet utan någon form av konstruktiv kritik eller väldigt okunstruktiv kritik.

Om jag får ge exempel!

Inte hatpost "Jag ogillar verkligen hur spelets betoning på story får mig att känna att jag spelar ett singleplaerspel, därför har jag valt att spela andra MMOs istället".

Hatpost: "Jädra skitspel!!!! WOW är sjutton gånger bättre!!!!! Swotor dör inom tre månader!"

Inget av ovanstående är mina åsikter då jag aldrig spelat wow och jag gillar storyn i swotor. Men varainter på båda posterna har jag sett i överflöd.

Hatposter har också en tendens att ibland, men inte alltid, innehålla rena personangrepp mot spelare av spelet.

Att framföra konstruktiv kritik i egna trådar har jag full förståelse för. Men att gå in i trådar som innehåller annat för att lägga fram sitt hat förstår jag inte. Ej heller skapa hatposter utan konstruktiv kritik. Det förstår jag inte heller. Därav denna frågestund för att öka min förståelse.

Permalänk
Medlem

Jag tror många ventilerar sin frustration över spelet genom såna här poster. Dom har höga förväntningar, köper spelet och lirar i 3-4 veckor, och inser att det inte alls var vad dom förväntade sig. Då behöver om ett utlopp, och många är inte tillräckligt sansade för att skriva kritiken i ett konstruktivt format, utan dom går in och capsar loss på forumen, fast det är förstås bara min personliga teori.

Permalänk
Medlem

1. SWOTR är aldeles för linjärt, man tröttnar väldigt snabbt på alla pratsekvenser. Speciellt när man kört samma instance 27 gånger och fortfarande måste vänta 2-3 minuter på någon som inte trycker på något av de 3 valen man kan göra, om och om igen.
2. Grafiken är hyffsad...men blir snabbt tråkig eftersom det inte finns några effekter osv på gearen. Sen ser all gear väldigt lika ut.
3. Instancerna är likadana, det skiljer i stort sett ingenting mellan dom. Det blir först på raidnivå det händer saker och då har de flesta redan tröttnat.
4. PvPn är helt kass. Rörigt, laggigt och svårt.

1. Wow har allt som SWOTR inte har, snygga effekter på gear, otroligt varierande utseenden på instancer osv.
2. WoW har därimot gått på en av de värsta fällorna, de försöker få WoW att passa alla.
3. WoW är för lätt nu för tiden. Comunityn är död på servrarna tack vare LFR och LFG. Vem fan behöver en guild?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Jag tror många ventilerar sin frustration över spelet genom såna här poster. Dom har höga förväntningar, köper spelet och lirar i 3-4 veckor, och inser att det inte alls var vad dom förväntade sig. Då behöver om ett utlopp, och många är inte tillräckligt sansade för att skriva kritiken i ett konstruktivt format, utan dom går in och capsar loss på forumen, fast det är förstås bara min personliga teori.

Det bör också noteras att såna förväntningar inte bara är resultatet av egna förhoppningar utan ofta av överdriven marknadsföring/allierade spelsajter som skriver upp och skapar buzz inför releaser av spel som inte alls håller vad de lovar. Många spelare vill tro på buzzet för de längtar efter kickarna de fick när de kom in i spelvärlden. Men efter att tag inser man att man tröttnar på koncepten snabbare än att det går för spelmakarna att uppfinna nya. Och när man låter sig luras av marknadsföringen släpper man ut sin vrede på forumen där det går. Egentligen är det inget fel om man tittar krasst på det hela. Forumen och onlinecommunities är en del av produkten/upplevelsen nuförtiden och det finns inget hållbart skäl till varför bara positiva omdömen eller en "sund diskussionskultur" ska få finnas där. Tycker användare att produkten är undermålig så bör forumaktiviteten spegla detta. Och ärligt talat är det ju inte så svårt att bläddra förbi kritiken? Det här med att hatare förstör communityn låter lite överdrivet. Om 50% av användarna efter lanseringen av Rainbow 6 Vegas tycker att spelet är skit och att det inte alls håller vad marknadföringen har lovat ("samma suveräna tactical shooter action som de tidigare spelen i serien fast nu ännu bättre!") så har dessa användare en på sätt och vis moralisk rätt till 50% av utrymmet på forumen att uttrycka sitt missnöje på, hur än de vill göra det. De 50% som tokgillar spelet har inte monopol på forumen, och många som tokgillade just Vegas hade aldrig spelat de tidigare spelen så de förstod inte ens kritiken - skulle de ha större rätt till forumen? Jag känner mig lite grann som Torbjörn Tännsjö men om vi vill förbli individer och inte bara bondepjäser som blint följer spelbolagens dröm om positiva communities som kan generera stålar så måste man säga ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Det bör också noteras att såna förväntningar inte bara är resultatet av egna förhoppningar utan ofta av överdriven marknadsföring/allierade spelsajter som skriver upp och skapar buzz inför releaser av spel som inte alls håller vad de lovar. Många spelare vill tro på buzzet för de längtar efter kickarna de fick när de kom in i spelvärlden. Men efter att tag inser man att man tröttnar på koncepten snabbare än att det går för spelmakarna att uppfinna nya. Och när man låter sig luras av marknadsföringen släpper man ut sin vrede på forumen där det går. Egentligen är det inget fel om man tittar krasst på det hela. Forumen och onlinecommunities är en del av produkten/upplevelsen nuförtiden och det finns inget hållbart skäl till varför bara positiva omdömen eller en "sund diskussionskultur" ska få finnas där. Tycker användare att produkten är undermålig så bör forumaktiviteten spegla detta. Och ärligt talat är det ju inte så svårt att bläddra förbi kritiken? Det här med att hatare förstör communityn låter lite överdrivet. Om 50% av användarna efter lanseringen av Rainbow 6 Vegas tycker att spelet är skit och att det inte alls håller vad marknadföringen har lovat ("samma suveräna tactical shooter action som de tidigare spelen i serien fast nu ännu bättre!") så har dessa användare en på sätt och vis moralisk rätt till 50% av utrymmet på forumen att uttrycka sitt missnöje på, hur än de vill göra det. De 50% som tokgillar spelet har inte monopol på forumen, och många som tokgillade just Vegas hade aldrig spelat de tidigare spelen så de förstod inte ens kritiken - skulle de ha större rätt till forumen? Jag känner mig lite grann som Torbjörn Tännsjö men om vi vill förbli individer och inte bara bondepjäser som blint följer spelbolagens dröm om positiva communities som kan generera stålar så måste man säga ifrån.

Ett annat sätt att säga allt det där det är nog att "hatet" speglar spelbolagens arrogans.

Permalänk
Medlem

Jag har då inte sett någon "hatpost" så som du målar upp här på forumet i alla fall. De trådstarter jag har sett har innehållit vad som är dåligt och inte bara "dis GAeM suxxx".

Jag har dessutom en fråga till dig. Varför gör du en "hatpost" mot "hatposter mot spel"?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

1. SWOTR är aldeles för linjärt, man tröttnar väldigt snabbt på alla pratsekvenser. Speciellt när man kört samma instance 27 gånger och fortfarande måste vänta 2-3 minuter på någon som inte trycker på något av de 3 valen man kan göra, om och om igen.
2. Grafiken är hyffsad...men blir snabbt tråkig eftersom det inte finns några effekter osv på gearen. Sen ser all gear väldigt lika ut.
3. Instancerna är likadana, det skiljer i stort sett ingenting mellan dom. Det blir först på raidnivå det händer saker och då har de flesta redan tröttnat.
4. PvPn är helt kass. Rörigt, laggigt och svårt.

1. Wow har allt som SWOTR inte har, snygga effekter på gear, otroligt varierande utseenden på instancer osv.
2. WoW har därimot gått på en av de värsta fällorna, de försöker få WoW att passa alla.
3. WoW är för lätt nu för tiden. Comunityn är död på servrarna tack vare LFR och LFG. Vem fan behöver en guild?

Hej King Cobra!

Jag har förståelse för din konstruktiva kritik. Men frågan är mer i denna postserie om varför du känner det viktigt att framlägga den.

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Jag har då inte sett någon "hatpost" så som du målar upp här på forumet i alla fall. De trådstarter jag har sett har innehållit vad som är dåligt och inte bara "dis GAeM suxxx".

Jag har dessutom en fråga till dig. Varför gör du en "hatpost" mot "hatposter mot spel"?

Hehe.. Jasså det har du inte.

Och ja jag har gjort hatposter mot dessa poster. Men inte i denna postserie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_real:

Hehe.. Jasså det har du inte.

Och ja jag har gjort hatposter mot dessa poster. Men inte i denna postserie.

Kan du länka några sådana trådar?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Det bör också noteras att såna förväntningar inte bara är resultatet av egna förhoppningar utan ofta av överdriven marknadsföring/allierade spelsajter som skriver upp och skapar buzz inför releaser av spel som inte alls håller vad de lovar. Många spelare vill tro på buzzet för de längtar efter kickarna de fick när de kom in i spelvärlden. Men efter att tag inser man att man tröttnar på koncepten snabbare än att det går för spelmakarna att uppfinna nya. Och när man låter sig luras av marknadsföringen släpper man ut sin vrede på forumen där det går. Egentligen är det inget fel om man tittar krasst på det hela. Forumen och onlinecommunities är en del av produkten/upplevelsen nuförtiden och det finns inget hållbart skäl till varför bara positiva omdömen eller en "sund diskussionskultur" ska få finnas där. Tycker användare att produkten är undermålig så bör forumaktiviteten spegla detta. Och ärligt talat är det ju inte så svårt att bläddra förbi kritiken? Det här med att hatare förstör communityn låter lite överdrivet. Om 50% av användarna efter lanseringen av Rainbow 6 Vegas tycker att spelet är skit och att det inte alls håller vad marknadföringen har lovat ("samma suveräna tactical shooter action som de tidigare spelen i serien fast nu ännu bättre!") så har dessa användare en på sätt och vis moralisk rätt till 50% av utrymmet på forumen att uttrycka sitt missnöje på, hur än de vill göra det. De 50% som tokgillar spelet har inte monopol på forumen, och många som tokgillade just Vegas hade aldrig spelat de tidigare spelen så de förstod inte ens kritiken - skulle de ha större rätt till forumen? Jag känner mig lite grann som Torbjörn Tännsjö men om vi vill förbli individer och inte bara bondepjäser som blint följer spelbolagens dröm om positiva communities som kan generera stålar så måste man säga ifrån.

Ett mycket bra och välformulerat svar!
Det var nog just ett sådant här svar jag ville få ut av detta.

Tack!

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Kan du länka några sådana trådar?

Inte trådar. Individuella poster.
Men om du inte anser att de finns så kan du få anse det. Ser inget egenvärde i att blåsa upp detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diversion:

Det är inte bra om TOR blir en framgång eftersom jag personligen är rädd att det kommer att uppmuntra utvecklarna att fortsätta med att släppa linjära themeparks. Det har skymtat några lovande spel men om TOR lyckas tillräckligt bra så kommer den behövliga förändringen i designfilosofi att dröja ytterligare 10 år.

Detta sammanfattade min tanke helt och hållet. Linjära themeparks är precis motsatsen till hur mmo´s borde vara. Tråkigt nog verkar TOR gå bra så vi lär få se sånt från västerländska utvecklare en bra tid framöver- kul för dem som gillar denna typ av spel förstås

Jag hoppas enormnt på GW2, och om inte det spelet fungerar så är nästa ArchAge.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Typ, för att skapa en opposition och för att hitta en infallsvinkel på hur man ska argumentera i sin officiella klagan.
Det funkar ofta, kanske för att jag inte är kräsen eller för att jag har rätt i de fall som jag klagar.

Såg en BF3 tråd nyss där det klagades på att inget görs från EAs sida angående brott mot EULAn. Det har jag också klagat på i forum men jag har förståelse för att EA är ett internationellt företag som agerar utifrån respektive lands lagar. Jag i/anser att det oftast är en bra sak, så jag slutade spela bara men kommer dock inte att stödja BF serien mer, 1 kopia mindre varje release. Så fick jag med en klagan här också

Permalänk

Spelade från betan fram tills för 3 veckor sen .. Otroligt hängivet Star Wars fan och jag älskade spelet över allt annat dom två första månaderna .. tills jag kom fram till endgame .

För det första så stressade BIOWARE som fan med att release spelet, bara en sån grej att det inte fanns en enda vettig guild funktion förutom chatten vart fruktansvärt irriterande. Sen att många end game flashpoints (+ operations för den delen också, rancorn i karaggas som resettar om man knuffar ner hans Gammoreans i syran .. ) som tex Directive 7 har game breaking buggs som 2(?)a bossen Interrogator som genom en bugg spawnar ett oändligt antal cloner .. som dessutom oftast är av fel klass. Dvs att party utan en Marauder, interrogator som ska klona var och en av partyts klasser klonar istället fram 15 stycken Marauders .. när det ska vara EN utan varje klass igentligen ..

Jag klarade inte av att spela spelet då många såna saker förstörde något enormt för min del, sen att just min server som gick från 24/7 Heavy till Low i population var ju inte heller någon buffer ..

Jag lana med en polare nu i veckan då jag fortfarande har tid kvar på subscription men efter det så kommer jag inte röra det förräns jag har någons löfte om att allt jag vill ha fixat, faktist är fixat.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

Hat är väl ett lagomt för starkt ord för hur jag känner för SWTOR.

men jag ratar i stortsett alla spel som uttrycker sig som en "WoW utmanare". då de aldrig kommer att få den dära kännslan man fick första timmen i azeroth.

sedan så köpte jag spelet i hopp om att det skulle kunna vara skoj att spela "singleplayer" dvs. questingdelen, att det skulle bli som nån slags fortsättning på KOTOR serien. men lika besviken jag blev där. i swtor så spelar man fan ingen hjälte, man spelar en arbetslös jävel med för mycket fritid att lägga på ett till mmo.. 'gahh'

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Avstängd

En stor del av anledningen av mångas hat emot SWTOR är pga hur utvecklarna själva promotade spelet innan det var släppt, om man ska sammanfatta det hela så påstod man att man att man hade tagit "allt som är bra" i existerande konkurerande MMOs och gjort allting mycket bättre.

När man väl hade produkten i hand så insåg man vilket bullshit de hade kört med.

Permalänk
Medlem

SWTOR är som folk säger inte ett MMO, utan ett single-playerspel med lite teaming, iaf i PVE. Sen ser det inte ut som Star Wars, mest som Clone Wars. En annan sak är också att för 10 år sedan så kom superspelet/MMOn SWG, som inget spel har kunnat matcha i mångsidighet osv. SWTOR är rena dyngan pga den tid dom har haft på sig att göra nått bra helt enkelt. Känner nästan ingen av dom som började lira SWTOR (och det är väl 20-30 online) som lirade mer än 1-3 mån. Det sa ganska mycket för min del hur bra det egentligen var och höll i längden, inget är så bra som vänners omdömnen ibland när det gäller spel. Jag spelade SWG med många av dessa personer och då är vi lite på samma plan när det gäller spel av denna sort.

Sen kan ju det sägas att 76-77% av dom som röstade på sweclockers har slutat spela SWTOR, på frågan om dom fortfarande spelar. Det om något bevisar väl dess hype/kvalité/livslängd. Men som sagt, det är inget riktigt MMO.

Permalänk
Medlem

Jag hatar inte swtor. Tvärtom, jag älskar/älskade det. Gillade allt i det förutom grafikmotorn. Det som gjort att jag numer gått tillbaks till wow är att jag var ensam överallt, i guilden, på planeter och det var inte kul så det är med sorg jag pausat det under en längre tid efter att ha dingat 50 den 22 april.

Om det var mer som hade lirat det hade jag varit kvar utan tvekan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
SpelClockers

Jag gillade inte SWTOR av den enkla anledningen att jag förväntade mig ett MMO! enligt nutidens standard.
Det var stelt torrt och osmidigt på alla punkter.
grafiken,styrningen,gearen,instancerna,questerna och dess förbaskade konversationer.
och vart blev mmo´t av?

nä de lovade guld och gröna skogar och levererade inte ens bråkdel.

Sur ,, tja sur på att blivit lurad på pengar.

Permalänk
Medlem

Höga förväntningar som motsvarades av ett single player RPG av knappt duglig kvalitet med månadskostnad.

"Through the end of the quarter, approximately 2.4 million units have sold through. In our last
call we indicated that we had 1.7 million active subscribers, and as of the end of April we now
have 1.3 million"

http://files.shareholder.com/downloads/ERTS/1675578999x0x5669...

Går inte speciellt bra för det heller. Kvartalsrapporten är släppt och de har 1.3mil subs av de 2.4mil kopior de sålt. De 1.3mil är för i slutet av april och inkluderar även den gratismånad en stor majoritet av alla spelare fått. Så troligtvis ligger de redan nu under miljonen av betalande spelare och de tappar fortfarande i snabb takt. Ett rejält misslyckande med andra ord, även fast de sålde en väldigt stor mängd spel, men det är ju Star Wars och det var hypat till bristningsgränsen av inte bara spelare utan även EAWare.