Intrnationell affär som skeppar till Sverige?

Permalänk

Intrnationell affär som skeppar till Sverige?

Letar efter en affär i utlandet (helst usa/kanada) som skickar sina produkter till Sverige, jag kom precis på att newegg inte skickar till sverige eller europa alls. och eftersom saker där i väst kostar så mycket mindre hoppas jag på att hitta någon sådabn affär. Någon som vet någon bra?

Permalänk

Tror tyvärr inte att det blir billigare när du har lagt på frakt och sånt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

det var billigare på newegg, och där fanns det ofta gratis frakt :I

Permalänk

Ja inom usa, inte internationellt..

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Priserna på newegg är utan skatt, lägg på moms och tullavgift (~30%) och sedan fraktkostnad på det. Glöm sedan inte hur dumsnål man kommer känna sig om man får en trasig produkt eller om du ska skicka tillbaka på garantin. TL;DR: om du ska köpa från USA, köp när du är där och importera själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorganShlorgan:

Letar efter en affär i utlandet (helst usa/kanada) som skickar sina produkter till Sverige, jag kom precis på att newegg inte skickar till sverige eller europa alls. och eftersom saker där i väst kostar så mycket mindre hoppas jag på att hitta någon sådabn affär. Någon som vet någon bra?

Det är billigare där eftersom de inte räknar med den svenska momsen, ifall du beställer från utlandet och det blir fast i tullen så kommer du få betala ett högre pris beroende på hur stor importskatten är.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Är det inte också så att man ändå tvingas betala 25% momsen när produkten kommer till svensk tull? Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Axelmusic.com Filmer med svensk text och region fria spel. Frakten är gratis. Tror dom håller till i USA

Eller vad söker du? Hehe

Permalänk
Medlem

Enda gången det lönar sig att köpa utanför EU är om du åker dit själv och handlar varan

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |