Ny mobil till flickvännen.

Permalänk
Medlem

Ny mobil till flickvännen.

Nej, jag är inte någon sugardaddy, hon får betala själv.. men jag tar gärna emot råd

Hon har idag ingen mobil som är värd o nämnas och allt hon kräver är att det ska va en vettig touchscreen, inte för stor och viktigast att den är prisvärd och bra. Så behöver inte vara det senaste, hon kommer inte spela krävande spel, utan mest wordfeud och liknande.

Själv har jag en Samsung Galaxy S2 och är jättenöjd, men hon finner den alldeles för stor .

Vi har kikat lite på en "HTC Desire S" den var lagom stor och kändes bra i handen på henne, vad är era åsikter och rekommendationer?

*UPDATE*
Tacksam för så många svar på såpass kort tid.

Underviker gärna iphone så gott det går, att få in musiken på det sätt man vill via iTunes är mest meck.
Den enda mobil hon hittils har hållt i och gillat var den jag nämnde i första posten, en HTC Desire S. Så mobilen får gärna vara runt samma mått som denna

Är en Samsung Galaxy W bättre än en HTC Desire S? Samsungen är lite billigare t.om.

Permalänk
Medlem

fortfarande mycket nöjd med min Samsung galaxy s!! inte för liten och inte för stor som sII

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Inaktiv

Desire S är en utdaterad modell. Titta på HTC One V, om Android föredras. Annars vill jag gärna rekommendera Nokia Lumia 800, som också finns i flera färger.

Permalänk
Medlem
Permalänk

jag kan rekomendera mobiler i 3,5"-4" storleken isåfall. dom är lagom som vi säger i sverige

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

iphone 4 /4s kanske?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Iphone är väl en typisk tjejtelefon? Liten skärm också som hon vill ha.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 800 eller 710 är värda att kolla på!

Permalänk

damerna brukar föredra iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

damerna brukar föredra iphone

Hmm konstigt min fru har en Samsung Galaxy SII min dotter har med an android mobil(som jag inte kommer på namnet på nu men en samsung mobil enklare variant).
Måste vara något som är fel där. Vad man har för telefon beror väl lite på vad man vill göra med mobilen med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker blade är väldigt prisvärd, inte bra prestanda men fungerar. Lite slö när det gäller internet och grafiska saker, youtube fungerar inte och jag har inte spelat men jag tror att dom flashigare spelen säkert går rätt dåligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Hmm konstigt min fru har en Samsung Galaxy SII min dotter har med an android mobil(som jag inte kommer på namnet på nu men en samsung mobil enklare variant).
Måste vara något som är fel där. Vad man har för telefon beror väl lite på vad man vill göra med mobilen med.

Tror han menade statistiskt, som jag gjorde

Som här: http://www.readwriteweb.com/archives/why_are_so_many_android_...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tror han menade statistiskt, som jag gjorde

Som här: http://www.readwriteweb.com/archives/why_are_so_many_android_...

Jo men med statestik kan man få siffror hur man vill beroende på hur man räknar.
Vet tjejer som börjat trött på iphone med när dom inte kan lyfta in musik hur dom vill utan måste synka med itunes hela tiden.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rzll:

Nej, jag är inte någon sugardaddy, hon får betala själv.. men jag tar gärna emot råd

Hon har idag ingen mobil som är värd o nämnas och allt hon kräver är att det ska va en vettig touchscreen, inte för stor och viktigast att den är prisvärd och bra. Så behöver inte vara det senaste, hon kommer inte spela krävande spel, utan mest wordfeud och liknande.

Själv har jag en Samsung Galaxy S2 och är jättenöjd, men hon finner den alldeles för stor .

Vi har kikat lite på en "HTC Desire S" den var lagom stor och kändes bra i handen på henne, vad är era åsikter och rekommendationer?

Iphone skulle nog passa, den är dock allt annat än prisvärd.

Xperia U kanske skulle vara värd o titta närmre på ?
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/smartphone/3-...
(Finns i andra färger )

Här har du lite specs också:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1164523

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Ge henne en rosa Nokia Lumia 800 inlindad i en röd eller rosa rosett, be a gentleman men med nya hörlurar för dom man får med suger.

Permalänk
Medlem

ajphone!

Permalänk
Medlem

lumia 710

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rzll:

allt hon kräver är att det ska va en vettig touchscreen, inte för stor och viktigast att den är prisvärd och bra. Så behöver inte vara det senaste, hon kommer inte spela krävande spel, utan mest wordfeud och liknande.

Jag skulle tro att exempelvis Samsung Galaxy W uppfyller dessa krav.

Visa signatur

Asus P8H67-I Deluxe | Intel i5 2500K@-0.185 VCore with Scythe Kozuti | 8GB DDR3 1333Mhz | inside OrigenAE M10
MSI K8N SLI | Athlon 64 X2 3800+@2,5GHz | TwinMOS PC3200 DDR 2GB | XFX GeForce 7600GS

Permalänk

Rent generellt skulle jag säga iPhone, den är mycket enklare för någon som inte är insatt i hur saker och ting fungerar i ärlighetens namn. En vanlig 4a går väl inte på så mycket idag, eller?

Men sen vill man ju inte vara en i mängden heller...

HTC kan jag rekommendera iallafall.
Tycker om kvaliteten i deras lurar. Stabila, tunga och känns inte plastiga.
Samtliga sony, samsung, lg osv tycker jag inte känns alls lika solida.

Men jag säger - gå till en butik och låt henne känna på sakerna.
Det är så subjektivt vad gäller mobiler. Det är inte vi eller du som ska ha din flickväns mobil - det är hon.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Ge henne en rosa Nokia Lumia 800 inlindad i en röd eller rosa rosett, be a gentleman men med nya hörlurar för dom man får med suger.

..så klart!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många små mobiler är ut daterade men nya experia serien från nu mera sony värkar vara en fullträff iaf enligt de som har testat den ser otroligt snygg ut måste jag säga. Annars så tycker jag att HTC gör mobiler som känns bra i handen. Jag tycker att samsung är för plastiga men de har oftast bättre prestanda ser fram emot galaxy sIII full hd enligt ryktena

Permalänk
Medlem

Tacksam för så många svar på såpass kort tid.

Underviker gärna iphone så gott det går, att få in musiken på det sätt man vill via iTunes är mest meck.
Den enda mobil hon hittils har hållt i och gillat var den jag nämnde i första posten, en HTC Desire S. Så mobilen får gärna vara runt samma mått som denna

Är en Samsung Galaxy W bättre än en HTC Desire S? Samsungen är lite billigare t.om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rzll:

Tacksam för så många svar på såpass kort tid.

Underviker gärna iphone så gott det går, att få in musiken på det sätt man vill via iTunes är mest meck.
Den enda mobil hon hittils har hållt i och gillat var den jag nämnde i första posten, en HTC Desire S. Så mobilen får gärna vara runt samma mått som denna

Är en Samsung Galaxy W bättre än en HTC Desire S? Samsungen är lite billigare t.om.

Ta mitt Über tips nu då!

Permalänk
Medlem

Jag säger iPhone 4 eller 4S, precis den storleken som det låter som att hon vill ha. Som det är sagt tidigare så är väl iPhone bra för folk som bara vill att det ska funka på en gång och som inte har något intresse av att customiza massor, plus att hon då också kan leka med sin iPhone med alla väninnorna som också har en iPhone

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Ta mitt Über tips nu då!

Det var inget ubertips

Permalänk
Inaktiv

Hur kan man rekommendera iPhone? På tok för dyr... köp en lumia 800, den funderar jag själv på.

Nokia är väl den enda telefonen man kan använda ute i solljus också?

Permalänk
Skrivet av anon56869:

Hur kan man rekommendera iPhone? På tok för dyr... köp en lumia 800, den funderar jag själv på.

Nokia är väl den enda telefonen man kan använda ute i solljus också?

Nä samsung galaxy W och en annan modell som jag inte kommer ihåg, kan vara LGs som var speciellt anpassad för att ha ute.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Luuuuuumia, den är mycket fin, tjejer gillar sånna, och den funkar perfekt och är snabb som fasen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Ska hon ha en telefon för wordfeud och liknande så be henne köpa en ZTE blade, mer prisvärd telefon får ni leta efter.
Har själv haft en och den gav mycket för så lite pengar, under 1000 kr.

Permalänk

Gå till en butik och kläm på en Lumia 800!