Permalänk
Skrivet av iAmKato:

Så hur har folk fått clienten utan ett mail?

Ligger några sidor bak i tråden, laddade också ner där för deras forum var nere tills idag. Sen krashade det igen.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Ni som fått beta har ni fått de genom pre purchase?

Det är inte beta, det är stress test i några timmar.

Skrivet av Xiod:

Men man registrerar väl aldrig något password när man registrerar sin pre-purchase. Hur kan folk då påstå att dom kommer in med sin pre-purchase? med vad för password då liksom?

Jag fattade inte heller det först. Man får ju en kod med pre-purchase och den kan man använda för att registrera sig HÄR (FAQ->Pre-purchase->How does physical Pre-Purchase work?). Gissar att dom länkade till den direkt om man köpte från deras sida och inte en återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Det är inte beta, det är stress test i några timmar.

Okej, hade ändå vart kul å testa då jag bokade spelet 2010

Permalänk
Medlem

Spelade just lite stresstest utan invite. Men sate vad ooptimerat spelet är laggar ju som satan!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Okej, hade ändå vart kul å testa då jag bokade spelet 2010

Ja man längtar lite för mycket faktiskt. Bara någon vecka kvar till en helg med beta iaf

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Ja man längtar lite för mycket faktiskt. Bara någon vecka kvar till en helg med beta iaf

Kunde spela en timme sen kom jag bara till login screen och kunde inte logga in igen.

EDIT: Kan komma in igen nu...

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Kunde spela en timme sen kom jag bara till login screen och kunde inte logga in igen.

EDIT: Kan komma in igen nu...

va gör man? står på 1 ställe och springer runt? levlar?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Fan att jag inte hade kvar klienten.

Min polare tankade ner den för skoj skull och han kom fan in, vi skulle mest se om det funkade för jag har hört vissa som har kommit in. Dem som har pre-purchasat det.

Men eftersom mitt bredband är lite segt så jag sket i det, men jag hade och han hade haft klienterna innan för några dagar sen.
Han hann spelade iallafall i 5 min tror jag.
Han streamade via skype till mig iallafall, laggade as.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

va gör man? står på 1 ställe och springer runt? levlar?

Man hoppar in i dynamic events för att tjäna cash och levla, sen forsätter man på kampanjen.

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Icke, kommer inte heller in....och beta forumet funkar knappt, verkar inte som att de är redo att släppa in de med PP än, jag hade då varit lack om jag betalat för en beta och inte ens kommer in på de officiella forumen än mindre i spelklienten!

Stresstestet har inget med pre-purchase att göra. Det är de som anmält sig frivilliga att Beta-testa som de bjuder in för att belasta servrarna i några timmar.

Permalänk
Medlem

Laddade ned klienten och försökte logga in, No Beta Event etc.. aja avvakta två veckor för riktig beta weekend istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem

fan vad nice att man fick spela utan någon invite :D, det räckte med att bli lvl2 (tog väl 10min) och sedan var det bara att börja nöta på pvp. Tyckte känslan in PvPn var mer lik Aion än gw1, fast körde bara ~3 matcher. Vet inte riktigt än om jag gillar pvp-mekaniken i jämförelse med gw1...

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Var beställde ni spelet ifrån för att få koden till beta? webhallen?

Permalänk
Medlem

Har closed beta invite
Fick stresstest invite
Har pre-purchase kod

Fick ändå bara "No beta event..." i två timmar innan jag lade av.
Nog för att det var ett stress test men att inte ens komma in på servrarna kan väl knappast testa dem.

Permalänk
Skrivet av CoralSea:

Har closed beta invite
Fick stresstest invite
Har pre-purchase kod

Fick ändå bara "No beta event..." i två timmar innan jag lade av.
Nog för att det var ett stress test men att inte ens komma in på servrarna kan väl knappast testa dem.

Allt funkade jävligt bra mellan 00.30 och 1.30 sen dog det och funkade sedan igen mellan 2.30 och 4.00. De lyckades slänga ut alla med pre purchase runt 2.30 så en gissning är väl att anledningen det kraschade var för folk med pre purchase kom in fast de inte skulle. Alla tider utom de kunde jag inte komma in.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Guild wars 2 på webhallen och jag fick mail att jag kunde hämta spelet nu, spelet har ju inte ens kommit ut ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Jag har köpt Guild wars 2 på webhallen och jag fick mail att jag kunde hämta spelet nu, spelet har ju inte ens kommit ut ännu?

Du får ett fodral med en key i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Du får ett fodral med en key i.

aa hämtade mitt idag, gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Jag har köpt Guild wars 2 på webhallen och jag fick mail att jag kunde hämta spelet nu, spelet har ju inte ens kommit ut ännu?

Köpte du pre-purchase så får du ett fodral hemskickat som innehåller en nyckel. Nyckeln aktiverar du via deras hemsida och därefter kommer du få ett epost om när du kan vara med och spela i olika beta weekends.

Permalänk
Medlem

Hihi

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Måste vara gjort med ett pre-purchase konto för man hade sin mail adress spammad över hela skärmen om man var invitat till stress test men inte om man bara loggade in med sitt pre purchase konto. Fail NDA

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Några fler som läst böckerna? är lite irriterad på time line missarna som är ganska grova ^^ de har även samma missar på hemsidan
Från FAQs

Citat:

When does the book take place?

Ghosts of Ascalon takes place one year prior to Guild Wars 2. Major world-shaking events occur between Guild Wars and Guild Wars 2 that will have a huge impact on the story.

Citat:

When does the book take place?

Edge of Destiny takes place after the events of the first Guild Wars novel, Ghosts of Ascalon, approximately five years before Guild Wars 2. Major world-shaking events occur between Guild Wars and Guild Wars 2 that will have a huge impact on the story.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Måste vara gjort med ett pre-purchase konto för man hade sin mail adress spammad över hela skärmen om man var invitat till stress test men inte om man bara loggade in med sitt pre purchase konto. Fail NDA

eller ett press konto. typ sånt TB osv. har.

någon hört någon av dom som köpt pre-purchase? när kommer beta-weekends för dom komma?
och undra hur NDA:n kommer vara för dom

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

eller ett press konto. typ sånt TB osv. har.

någon hört någon av dom som köpt pre-purchase? när kommer beta-weekends för dom komma?
och undra hur NDA:n kommer vara för dom

Slutet av april. Ingen NDA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Allt funkade jävligt bra mellan 00.30 och 1.30 sen dog det och funkade sedan igen mellan 2.30 och 4.00. De lyckades slänga ut alla med pre purchase runt 2.30 så en gissning är väl att anledningen det kraschade var för folk med pre purchase kom in fast de inte skulle. Alla tider utom de kunde jag inte komma in.

Haha ja först krashar de spelet, sen skyndar de sig till forumen och bryter mot NDA. Vilka kämpar

Permalänk
Medlem

Läste igenom senaste sidorna.
Kul med alla som bryter mot NDA, Just för den anledningen NDA används.

Allt om att det inte funkar osv. skapar negativ bild av spelet. Det kanske inte ni håller med om, Men man blir lite deppad av att see alla kommentarer.

IMHO

Visa signatur

orka

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Haha ja först krashar de spelet, sen skyndar de sig till forumen och bryter mot NDA. Vilka kämpar

Folk med pre purchase har aldrig skrivit under något NDA.

Skrivet av miffo:

Läste igenom senaste sidorna.
Kul med alla som bryter mot NDA, Just för den anledningen NDA används.

Allt om att det inte funkar osv. skapar negativ bild av spelet. Det kanske inte ni håller med om, Men man blir lite deppad av att see alla kommentarer.

IMHO

De kunde väl åtminstone kunna hålla uppe sitt eget forum så man kunde läsa/klaga där men det låg nere 95% av tiden också. Klart folk undrar när felmeddelandet säger "There is no beta event...." istället för typ "Server overloaded" eller liknande. Folk vände sig helt enkelt till de ställen där de kunde fråga andra vad som är på gång i brist på officiella alternativ.

Dessutom måste jag tillägga att visst, att saker inte funkar är negativt men det är många som är glada för att de gjorde ett stress test för att undvika att samma sak händer under BETA weekends och därmed betraktar detta som något positivt.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Folk med pre purchase har aldrig skrivit under något NDA.

Folk med bara pre-purchase borde inte ha tillgång till klienten, Det är någon i betan som har läckt den.
skrivet om och om igen på deras twitter att det inte är ett Beta Weekend Event.

Visa signatur

orka

Permalänk
Skrivet av miffo:

Folk med bara pre-purchase borde inte ha tillgång till klienten, Det är någon i betan som har läckt den.
skrivet om och om igen på deras twitter att det inte är ett Beta Weekend Event.

Ja det borde de inte haft men grundproblemet är nog att de faktiskt kunde logga in alls fast det inte var ett BETA weekend event. Jag var med i stress test och jag laddade också ner den läckta pga att jag aldrig lyckades få ner den från deras forum, det var alltid nere.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av miffo:

Läste igenom senaste sidorna.
Kul med alla som bryter mot NDA, Just för den anledningen NDA används.

Allt om att det inte funkar osv. skapar negativ bild av spelet. Det kanske inte ni håller med om, Men man blir lite deppad av att see alla kommentarer.

IMHO

För att inte tala om den förvirring som uppstår och oceanen av människor som undrar "va? vadå stresstest? var loggar jag in för det? jag vill också vara med?" utan att läsa på innan.