Älskar att spela men .....

Permalänk

Splela med någon kompis, och ta det inte serriösare än att ni kan skratta åt det för att bli bättre, så är det en bra grej att tänka efter varje gång man dör. Vad gjorde jag för fel? Hur gjorde han som dödade mig?

Det fungerar såklart inte så bra om du blev dödad av en sniper som låg på nogon sten nånstans...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag känner igen den där frustrationen som du snackar om haha. Jag spelade wow, tills för 1-2 månader sedan ungefär. Och har spelat det sedan release från och till. Jag låg på ganska hög nivå, runt 2650 rating i 3v3 och 2400 i RBG. Jag lärde mig supermycket genom att kolla på videos på Warcraftmovies och även en massa Streams. Spelet lär du dig enbart genom att nöta, men det är dom där små tipsen och trixen som du kan lära dig genom att kolla videos. Så nöta, försök hålla dig till en klass för att verkligen lära dig prioriteten i dom olika lägena. Fast nu skämta jag bara, för wow har ändrats helt, du behöver inte vara duktig för att vara "framgångsfull". Det är en av anledningarna till att jag slutade spela, även fast att du är grymt mycket bättre än dina motståndare så kan du inte vinna, pga olika orsaker. Och en annan stor anledning var att folk är så grymt otrevliga och leker så fruktansvärt mycket bakom skärmen. På internet är dom gangsters men i verkligheten skulle dom inte våga prata med personen i fråga. Det störde jag mig EXTREMT mycket på. Att folk inte kunde vara trevliga, utan var tvungna att hävda sig på internet.

Men för att gå tillbaka till ämnet, kolla streams, kika på videos och fråga spelare om tips och nöta, så utvecklas DU i alla fall. Sen är det bara att hoppas att spelet ändras. Så att dom som verkligen är duktiga belönas, och att dom andra som glider på räkmackor slutar att få belöningar.

Peace!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Skicka ditt BF3 nick i PM så kan vi lira lite om du vill?

Skrivet av TouchOfRed:

Har analyserat lite grann idag på vad jag gör när jag dör.
Och jag dör väldigt ofta av Tanks och an dödar dom?

Jag vill också va med ^^

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Spela taktiskt, tänk efter innan du rusar rakt ut på ett fält.

Permalänk
Medlem

hello kitty adventure?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Hej ! jag har gjort en liknande tråd, fast om BF3.. Men..

Jag älskar att spela, det gör jag verkligen.
Men jag blir aldrig bra på något spel.. Fattar inte vad jag gör för fel?
Spelar främst FPS, lirar lite WoW emellanåt oxå. Men suger på det oxå.

Och jag är så SJUUUKT dålig förlorare kombinerat med dåligt tålamod, vilket resulterar att jag blir irriterad och vill slita av mig håret, hhaaha det låter sjukt men så är det ^^
Orkar fan inte med mig själv då alltså, att jag blir så påverkad av ett j*vla spel liksom..

Har funderat på att lägga av helt med spelandet. Men eftersom jag älskar att spela, så vill jag egentligen inte det.

Har ni några visa ord att dela med er, till en galning som jag?

Eller är jag totalt värdelös och borde sluta spela direkt?

Tack, MVH

Sluta helt och börja träna, gjorde jag och ångrar det inte en sekund.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det är svårt att blir bra på Battlefield, det finns för många möjligheter i spelet. Det är helt enkelt en omöjlighet att spela bra över 80% av tiden med tanke på man kan inte ha alla positioner i åtanke.

Sedan är det ganska hårt att gå in med en inställning att det ska gå bra till 100% av tiden i ett spel som BF.

Blir en del rage när jag spelar också, men det är främst p.g.a. att BF är oerhört obalanserat och ibland oförklarligt på vissa punkter. Är van att spela CS, MW2 och det är sån sjuk skillnad på spel, i BF dör jag innan motståndarna ens skjuter ibland, sedan kan man spring och gömma sig för att senare dö? Vet inte vad de kommer sig, minns att betan var sådan och de skulle fixa det då. Sedan småsaker som att man fastnar på objekt och kanter man inte kan "gå" över utan att behöva hoppa är löjligt.

En annan grej är ju kniven också, kan få riktiga flipp när den inte "funkar". Att man dör oförklarligt ibland är också en mindre kul grej.

Men de tips jag skulle ge är

- Spela på banor du själv tycker är kul, välj en server med bara den banan och mode't.

- Kör absolut inte 64 player banor. I mitt tycker som sagt är banorna för små/för många möjligheter att bli dödad av folk man inte kan hitta/se och på sjuka avstånd dessutom.

- Experimentera tills du hittar en go kombination. Själv spelade jag oerhört länge utan att testa saker som t.ex. supressor på riktigt, nu kan jag inte spela utan.

- Normal eller Hardcore? Obegripligt för mig att spela normal, så bra alternativ om du inte testat.

- Spela med kompisar är ganska givet.

- Tänka sig in i situationen du och motståndaren är i, ta det lugnt och försök att inte se rött.

- Va en hipster. Dvs försök att hitta olika metoder och placeringar där folk inte förväntade att du skulle va.

- Tänk efter före.

Men framförallt kan man inte förvänta sig att det ska gå bra hela tiden. Man får ju helt enkelt vara nöjd med det man åstadkommit som de olika klasserna.

Skulle kunna skriva i en oändlighet känns det som...

Men det var allt för mig !:)

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Splela med någon kompis, och ta det inte serriösare än att ni kan skratta åt det för att bli bättre, så är det en bra grej att tänka efter varje gång man dör. Vad gjorde jag för fel? Hur gjorde han som dödade mig?

Det fungerar såklart inte så bra om du blev dödad av en sniper som låg på nogon sten nånstans...

Skickades från m.sweclockers.com

Sen är ju just BF3 ett dåligt exempel, då motspelaren kan ha haft fördel pga konstiga latenser, händer ofta att man tror att man bara dör av ett skott av t.ex m16a3, men att motspelaren skjutit kanske 7 skott, men från ditt håll verkar det som att alla träffar samtidigt. Ett problem DICE behöver jobba ordentligt på.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Jag vill också va med ^^

klart du kan va me, lilla stackare hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Du kan alltid köra spel med co-op lägen istället för att gå head to head mot andra spelare.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

detta är ju jag du beskriver ta inte spelandet på allvar och förresten lana så fixar du det, man lär sej av de man lanar med teknik plus att det är roligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Tack tack !
Jag är oxå van vid COD Mw2 främst, har 600-600 timmar på det spelet. Och typ lika mycket på COD MW.
Så kanske måste spela mer BF3 så jag vänjer mig. Har ju bara 80timmar spelat på BF3. ?

Just nu lirar jag på High, har 45-50 fps. Har ett 560 TI grafikkort.
Ska jag sänka ända till Medium?

Ja CODet jag spelade mest var också MW2, där jag gillade att springa fram till dom med SPAS med marathon etc, vilket inte funkar lika bra i BF.

Ja, jag hade rekommenderat att sänka grafiken. Om du inte stängt av Antialiasing, gör det först, det är det som laggar för mig mest.
Sedan kan du väl sänka till medium om du inte har 60 stabilt (förvänta dig dock att det sjunker i rök)... Det är vad jag rekommenderar iag, jag föredrar högre fps över högre grafik.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Bäst är att skaffa några vänner att spela med, att ha 1-3 extra polare att lira med gör underverk, även om de inte är särskilt bra så får ni ett teamplay som är svårslaget. Att lira online med randoms är en dödsdom,. en majoritet av de som spelar tycks ju inte ens veta vad tusen de gör ^^
Ett annat knep är att växla mellan sjukt lätta spel (CoD) där du kan bygga självförtroende och "alltid" få bra stats, sen gå över på ett svårare spel som Battlefield, Homefront eller liknande och lära sig bli bra på riktigt. Viktigt är också att inte försöka göra allt, välj en roll och håll dig till den, det laget behöver.
Support, sniper, hålla basen eller erövra, ta ut fordon eller köra fordon, välj en spelstil och lär dig den till perfektion, samma med vapen.
Också en bra ide att studera olika banor så du alltid har en taktik för en viss bana, vet vart du vill med vilket vapen och vad du ska göra, springa runt blint med valfri assault och spreja ger inget i längden.

Om allt annat misslyckas så är campande den sista chansen, hitta en buske eller annat avlägset hörn och lägg dig med valfri sniper, tält och en rejäl påse marshmallows och ha det gott medan du får bra k/d om än inte så många kills, i Bf3 är annars en enkel motsvarighet att hotra i valfri pansarvagn, billigt men effektivt ^^

Har inget sug för COD längre
Alltså om jag tar över en bas, och håller den, så är det ingen annan i teamet som tar över andra baser.
Lämnar jag basen och tar en annan, så blir den tagen igen, och så har vi åter igen bara 1 bas..
Campa, njaa..

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av lambdaN:

Ja CODet jag spelade mest var också MW2, där jag gillade att springa fram till dom med SPAS med marathon etc, vilket inte funkar lika bra i BF.

Ja, jag hade rekommenderat att sänka grafiken. Om du inte stängt av Antialiasing, gör det först, det är det som laggar för mig mest.
Sedan kan du väl sänka till medium om du inte har 60 stabilt (förvänta dig dock att det sjunker i rök)... Det är vad jag rekommenderar iag, jag föredrar högre fps över högre grafik.

Okej, jag testar sänka grafiken lite grann

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

detta är ju jag du beskriver ta inte spelandet på allvar och förresten lana så fixar du det, man lär sej av de man lanar med teknik plus att det är roligare

Lite allvar måste det vara fast inte så pass att det påverkar mig för mycket

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk

Har sån sjukt lust att avinstallera f*ttspelet nu alltså..
ALLA kör tank, aa, Plan och helikoptrar, Alla är NÖRDAR på alla fordon.. Går inte göra ett piss..
Plus att dom spawnkillar oss hela tiden i Deployment... Helvete....

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Har sån sjukt lust att avinstallera f*ttspelet nu alltså..
ALLA kör tank, aa, Plan och helikoptrar, Alla är NÖRDAR på alla fordon.. Går inte göra ett piss..
Plus att dom spawnkillar oss hela tiden i Deployment... Helvete....

spela på servrar där fordon inte är overlägsna(altså inga stora öppna banor) / eller banor utan fordon!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Ta recon, kör TDM och lägg dig i ett hörn där man inte kan se något förutom 2 väggar på killcam.. Sen är det bara att sikta hs, brukar funka allt som krävs då är tålamod!

Permalänk
Medlem

Umm, om du blir så irriterad och arg att du ger dig på inredningen när du spelar (och det inte går bra) så kanske det är dags att titta efter nått annat att göra på fritiden. Det är ju, trots allt, bara ett spel - onödigt att hetsa upp sig för såna skitsaker.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av TouchOfRed:

Jag är så hämndlysten, så om nån dödar mig gör jag allt för att få död på svinet.. Och det brukar sluta med att jag aldrig får död på han.
Men det är är väl helt tvärtom vad man ska göra? Man ska väl röra sig bortåt?

lol

Well there is your problem, tunnelseende

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win-part-1.html

förvisso handlar detta om fighting spel men principerna finns i alla spel som har med mänskligt motstånd att göra.

läs det där och din uppfattning om spel kommer förändras föralltid.

kan garanterat säga att över hälften av alla som spelar moderna fps spel är sk. scrubs.

Permalänk
Medlem

Spela för att ha kul inte för att vinna, spelar man när man är på dåligt humör slutar det ofta med en ragequit.

Permalänk

Kanske lite konstiga lösningar, fast de kanske funkar?

1. Hur mtk ram har du sjukt stor skillnad mellan 4gb och 12 gb.

2. prova att spela med lite snabb musik till, typ i den här hastigheten http://www.youtube.com/watch?v=xUvXlRBTp1A&feature=relmfu

3 Spela med ljuddämpare på ditt vapen underbart när man lackar och bara sprayar.

4. Använd vapen med låg rekyl.

5 Spela enbart en bana och lär dig hela den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Hej ! jag har gjort en liknande tråd, fast om BF3.. Men..

Jag älskar att spela, det gör jag verkligen.
Men jag blir aldrig bra på något spel.. Fattar inte vad jag gör för fel?
Spelar främst FPS, lirar lite WoW emellanåt oxå. Men suger på det oxå.

Och jag är så SJUUUKT dålig förlorare kombinerat med dåligt tålamod, vilket resulterar att jag blir irriterad och vill slita av mig håret, hhaaha det låter sjukt men så är det ^^
Orkar fan inte med mig själv då alltså, att jag blir så påverkad av ett j*vla spel liksom..

Har funderat på att lägga av helt med spelandet. Men eftersom jag älskar att spela, så vill jag egentligen inte det.

Har ni några visa ord att dela med er, till en galning som jag?

Eller är jag totalt värdelös och borde sluta spela direkt?

Tack, MVH

Dold text

Om du tycker det är tråkigt för att du aldrig 'vinner' ska du inte spela över huvud taget. Spel är till för att ha roligt! Skit helt i multiplayer och hitta spel med en rolig story, som man kan leva sig in i. Har hört att Mass Effect är otroligt bra, dock inte provat det själv. Skyrim är ett måste! Har lagt ner otroligt många timmar där och har fortfarande hundratals kvar Portal 1&2 är även fantastiska Sen finns det ju många många fler single-player spel som jag inte känner till!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cervatoz:

http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win-part-1.html

förvisso handlar detta om fighting spel men principerna finns i alla spel som har med mänskligt motstånd att göra.

läs det där och din uppfattning om spel kommer förändras föralltid.

kan garanterat säga att över hälften av alla som spelar moderna fps spel är sk. scrubs.

Intressant läsning, mycket bra skrivet!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Hedersmedlem

har haft samma problem men har märkt om man tränar mer så behöler man kensentrationen mer jag läste på skola för 4 års sedan och jag skada foten riktigt alvarligt så ja sätte mig och spela och gjorde dcet i nästan 2 år sket i och träna helt...
men när jag börgade igen så blev allt mycket bättre och man blev inte lika sur.

man blir ju sur endå fast inte lika ofta

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

2. prova att spela med lite snabb musik till, typ i den här hastigheten http://www.youtube.com/watch?v=xUvXlRBTp1A&feature=relmfu
.

Brukar spela detta albumet när jag spelar fps.. Sjukt taggad XDD
http://open.spotify.com/album/6W5zWlCfggo1VSQ6VsGieV

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

BF3 blir man jävligt snabbt lack på när man blir baserapad, campad eller om någon jävel använder mortar. Det är därför du ska alltid försöka ta stridsvagnar.
Killsen kommer rulla in och campa mera, det är oftast när man springer som man dör. Stäng av spelet om du är jävligt förbannad då man bara spelar sämre och sämre. Dock så är BF3 ingenting jämfört med League of Legends. 90% av matcherna slutar det med att man vill slå in skärmen :S

Tvärtom för mig.
Vinst eller förlust i LoL spelar ingen större roll, jag tycker att det är kul i vilket fall, dock sitter kompisarna ofta ock skriker.
I varje BF3 match blir jag dock skitförbannad.

Min idé kring detta:
FPS spel är snabba, man får kills och är glad, sen dör man och blir sur. Sen kan det hända att man dör igen inom loppet av några sekunder, ilskan byggs på och tillslut är man skitförbannad = spelar sämre och man dör ännu mer.

I spel som tex LoL tar de ett tag att respawna när man är död. Då man kan inse vad man gjorde för fel och får en kort liten paus då man lugnar ner sig.
Sen är man tillbaks och har kul igen.

kan detta stämma på något sätt?

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

Tvärtom för mig.
Vinst eller förlust i LoL spelar ingen större roll, jag tycker att det är kul i vilket fall, dock sitter kompisarna ofta ock skriker.
I varje BF3 match blir jag dock skitförbannad.

Min idé kring detta:
FPS spel är snabba, man får kills och är glad, sen dör man och blir sur. Sen kan det hända att man dör igen inom loppet av några sekunder, ilskan byggs på och tillslut är man skitförbannad = spelar sämre och man dör ännu mer.

I spel som tex LoL tar de ett tag att respawna när man är död. Då man kan inse vad man gjorde för fel och får en kort liten paus då man lugnar ner sig.
Sen är man tillbaks och har kul igen.

kan detta stämma på något sätt?

Jo du har en poäng men du kör ju med vänner, då är det askul vad som än händer Jag snackar om att köra ensam tillsammans med fyra fransmän som alla vill gå mid. Inte så roligt när de feedar och flamar chatten dessutom :S

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

Tvärtom för mig.
Vinst eller förlust i LoL spelar ingen större roll, jag tycker att det är kul i vilket fall, dock sitter kompisarna ofta ock skriker.
I varje BF3 match blir jag dock skitförbannad.

Min idé kring detta:
FPS spel är snabba, man får kills och är glad, sen dör man och blir sur. Sen kan det hända att man dör igen inom loppet av några sekunder, ilskan byggs på och tillslut är man skitförbannad = spelar sämre och man dör ännu mer.

I spel som tex LoL tar de ett tag att respawna när man är död. Då man kan inse vad man gjorde för fel och får en kort liten paus då man lugnar ner sig.
Sen är man tillbaks och har kul igen.

kan detta stämma på något sätt?

håller med lite här
Ofta när jag dör o man blir förbannad:P så när jag spawnar så går jag mycket hårdare på för man vill döda den jäveln som satte en kula i en, och då är man mer oförsiktig, o kör mer aggressivt.. hade man tagit en kaffe o röka mellan varje spawn så hade man nog spelat mycket bättre

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com