Älskar att spela men .....

Permalänk

Älskar att spela men .....

Hej ! jag har gjort en liknande tråd, fast om BF3.. Men..

Jag älskar att spela, det gör jag verkligen.
Men jag blir aldrig bra på något spel.. Fattar inte vad jag gör för fel?
Spelar främst FPS, lirar lite WoW emellanåt oxå. Men suger på det oxå.

Och jag är så SJUUUKT dålig förlorare kombinerat med dåligt tålamod, vilket resulterar att jag blir irriterad och vill slita av mig håret, hhaaha det låter sjukt men så är det ^^
Orkar fan inte med mig själv då alltså, att jag blir så påverkad av ett j*vla spel liksom..

Har funderat på att lägga av helt med spelandet. Men eftersom jag älskar att spela, så vill jag egentligen inte det.

Har ni några visa ord att dela med er, till en galning som jag?

Eller är jag totalt värdelös och borde sluta spela direkt?

Tack, MVH

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Haha spela mer, och för fps spel så kan du köra "campaign" för att bli bättre:) Pröva svårare nivåer och nya taktiker.

Du blir säkert bättre och vi har alla dåliga dagar, du är inte ensam om att få utbrott;)

Sätt på lite bra musik också, det har alltid hjälpt mig att hålla humöret uppe och dessutom så spelar jag bättre när jag är lugn och glad.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Hur länge har du spelat? har du spelat dator i 5 år typ och fortfarande lika kass som ibörjan, så finns det nog inte så mycket hopp kvar

skämt åsido,

Men ja menar man spelar väl inte enbart för att man måste få en bra K/D, om du tycker det är kul att spela så spela på bara och skit i vad du får för stats osv.

P.S brukar väcka föräldrarna på natten ibland för att ja skriker och slår i väggar och kastar kuddar osv för att jag blir så arg så du är inte ensam!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TouchOfRed:

Hej ! jag har gjort en liknande tråd, fast om BF3.. Men..

Jag älskar att spela, det gör jag verkligen.
Men jag blir aldrig bra på något spel.. Fattar inte vad jag gör för fel?
Spelar främst FPS, lirar lite WoW emellanåt oxå. Men suger på det oxå.

Och jag är så SJUUUKT dålig förlorare kombinerat med dåligt tålamod, vilket resulterar att jag blir irriterad och vill slita av mig håret, hhaaha det låter sjukt men så är det ^^
Orkar fan inte med mig själv då alltså, att jag blir så påverkad av ett j*vla spel liksom..

Har funderat på att lägga av helt med spelandet. Men eftersom jag älskar att spela, så vill jag egentligen inte det.

Har ni några visa ord att dela med er, till en galning som jag?

Eller är jag totalt värdelös och borde sluta spela direkt?

Tack, MVH

Alla är inte bäst på allt

Du får börja tänka mer när du spelar helt enkelt,

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Om du vill bli bättre så försök ta reda på vad du gör för fel som innebär att du förlorar/dör.

Om du vill lära dig att inte bli så arg när du spelar så försök ha lite distans till det. Det är bara ett spel och det spelar ju egentligen ingen roll om du vinner eller förlorar. Försök ha kul när du spelar och ta det inte så allvarligt. Om det finns stats så skit i dom, kolla aldrig på dom och tänk aldrig på dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Rent spontant så beror det på att du är dålig förlorare och har dåligt tålamod
Istället för att bli irriterad så bör du ju analysera vad du gjort fel så du inte gör samma misstag igen.
Sen är ju frågan, är du en sån som tycker att du suger för att du "bara" har 50% winrate eller på vilket sätt tycker du att du suger?
Har sett flera som spelar SC2 som tror att de är dåliga när de bara ligger på 50% winrate som ju faktiskt är ganska bra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Försök tänk taktiskt och förvänta dig vart fienderna är. Brukar finnas ställen i FPS spel där det är större chans att det är fiender än andra.

Spela mot bättre spelare!

Permalänk

Kan ju själv säga att det finns vissa kombinationer av spelare som är bra för laget, men som "alltid" får dålig k/d. Kan ju vara värt att tänka på när du väljer spelare. Bestämmer du dig själv för att ta ut en tank eller helikopter eller liknande kan du räkna med att dö några gånger innan du lyckas.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem vilket mitt stackars skrivbord har fått erfara, för att inte tala om mina grannar som troligen har blivit väckta av illvrål mitt i natten vid ett flertal gånger. Kan nog bara spela någon timme innan jag är helt vansinnig vilket känns väldigt tråkigt.

Det man dock får tänka på är att inte ha för höga krav på sig själv! Jag brukar landa på 3-5 plats i BF3 (64 spelare) trots att jag tycker det har gått åt helvete. Jag har snart 70 timmar playtime på BF vilket är väldigt lite om man jämför med många andra. Speciellt med tanke på att jag köpte spelet när det kom ut. Inte så lustigt om någon som har spelat hundratals timmar mer än dig har ett övertag.

Jag har även "problemet" att jag inte tar det tillräckligt seriöst för att lägga upp en taktik eller lära mig av minna misstag. Jag kör med andra ord så som jag känner för utan att tänka allt för mycket på konsekvenserna av mina handlingar vilket garanterar sänker min utveckling.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

skaffa bra ping, och i bf3 kör damavand peak conquest och ta tanken då får du kills

Permalänk
Medlem

Vill du bli bra måste du lägga ner tid, det räcker inte med en halvtimme om dagen.

Permalänk
Skrivet av add9400:

Hur länge har du spelat? har du spelat dator i 5 år typ och fortfarande lika kass som ibörjan, så finns det nog inte så mycket hopp kvar

skämt åsido,

Men ja menar man spelar väl inte enbart för att man måste få en bra K/D, om du tycker det är kul att spela så spela på bara och skit i vad du får för stats osv.

P.S brukar väcka föräldrarna på natten ibland för att ja skriker och slår i väggar och kastar kuddar osv för att jag blir så arg så du är inte ensam!

Spelat har jag gjort länge. Men som wow, där har jag haft långa pauser osv. Aldrig lagt manken till ordentligt. Levlar bara massa nya för jag orkar inte skaffa gear, sen tröttnar jag på den nylevlade, så levlar jag en ny.. haha.. Som sagt, Tålamodet är inte det bästa !

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av Anerhell:

Alla är inte bäst på allt

Du får börja tänka mer när du spelar helt enkelt,

Jag är så hämndlysten, så om nån dödar mig gör jag allt för att få död på svinet.. Och det brukar sluta med att jag aldrig får död på han.
Men det är är väl helt tvärtom vad man ska göra? Man ska väl röra sig bortåt?

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk

Om du verkligen vill bli bättre, frapsa lite av din speltid och kolla igenom den för att känna igen misstag. Nästa gång är chansen mindre att misstaget repeteras etc. Lovar att det hjälper, när jag spelade Lineage II (mmorpg) så gjorde jag lite filmer för communityn och märkte direkt att man blev bättre. Sen, som någon tidigare redan sagt, kan man inte vara bra på allt. Själv är jag grym på gaming men usel på att få ligga (HEHE).

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Rent spontant så beror det på att du är dålig förlorare och har dåligt tålamod
Istället för att bli irriterad så bör du ju analysera vad du gjort fel så du inte gör samma misstag igen.
Sen är ju frågan, är du en sån som tycker att du suger för att du "bara" har 50% winrate eller på vilket sätt tycker du att du suger?
Har sett flera som spelar SC2 som tror att de är dåliga när de bara ligger på 50% winrate som ju faktiskt är ganska bra.

hehe..
Har nog aldrig riktigt reflekterat över vad jag gör för fel.
Jag skulle nog säga att jag är en sån spelare.
Men det är nog för att jag kikar mycket på Machinima Spelarna, dock är ju dom KD Horor..
Så tror det är mycket inverkan på mig från det hållet, som gör att jag inte nöjer mig med mitt spelande. :/

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Hej ! jag har gjort en liknande tråd, fast om BF3.. Men..

Jag älskar att spela, det gör jag verkligen.
Men jag blir aldrig bra på något spel.. Fattar inte vad jag gör för fel?
Spelar främst FPS, lirar lite WoW emellanåt oxå. Men suger på det oxå.

Och jag är så SJUUUKT dålig förlorare kombinerat med dåligt tålamod, vilket resulterar att jag blir irriterad och vill slita av mig håret, hhaaha det låter sjukt men så är det ^^
Orkar fan inte med mig själv då alltså, att jag blir så påverkad av ett j*vla spel liksom..

Har funderat på att lägga av helt med spelandet. Men eftersom jag älskar att spela, så vill jag egentligen inte det.

Har ni några visa ord att dela med er, till en galning som jag?

Eller är jag totalt värdelös och borde sluta spela direkt?

Tack, MVH

BF3 blir man jävligt snabbt lack på när man blir baserapad, campad eller om någon jävel använder mortar. Det är därför du ska alltid försöka ta stridsvagnar.
Killsen kommer rulla in och campa mera, det är oftast när man springer som man dör. Stäng av spelet om du är jävligt förbannad då man bara spelar sämre och sämre. Dock så är BF3 ingenting jämfört med League of Legends. 90% av matcherna slutar det med att man vill slå in skärmen :S

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk

hehe, jag va inte så bra på att spela innan.. Jag spelar just nu LoL och CS. Så som jag blev bra kolla jag Youtube hur andra gjorde och spela ganska mycket.. och sen när jag va död så kolla jag hur andra gjorde inne i spelet.. det är mitt råd! hoppas det går bättre för dig!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av SmOOthy:

Jag har samma problem vilket mitt stackars skrivbord har fått erfara, för att inte tala om mina grannar som troligen har blivit väckta av illvrål mitt i natten vid ett flertal gånger. Kan nog bara spela någon timme innan jag är helt vansinnig vilket känns väldigt tråkigt.

Det man dock får tänka på är att inte ha för höga krav på sig själv! Jag brukar landa på 3-5 plats i BF3 (64 spelare) trots att jag tycker det har gått åt helvete. Jag har snart 70 timmar playtime på BF vilket är väldigt lite om man jämför med många andra. Speciellt med tanke på att jag köpte spelet när det kom ut. Inte så lustigt om någon som har spelat hundratals timmar mer än dig har ett övertag.

Jag har även "problemet" att jag inte tar det tillräckligt seriöst för att lägga upp en taktik eller lära mig av minna misstag. Jag kör med andra ord så som jag känner för utan att tänka allt för mycket på konsekvenserna av mina handlingar vilket garanterar sänker min utveckling.

Haha, själv sitter det ett ganska så fint knytnäves hål i min vägg.. Gips, mjukt skit...
På bf3 har jag 81H played. KD Ratio ligger på 1.3. Dock är bara Score/Min 200.
Hittade faktiskt ett klockrent squad förut. Jag och 2 till, höll ihop hela matchen. Och shit vad vi ägde, har ALDRIG haft en så rolig match nångång, och fick massor poäng !
Jag är PRECIS likadan, jag reflekterar inte det minsta över vad som hände om jag dog, jaga bara respawnar och gör samma skit, om och om igen.

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Spela singel player spel, då finns oftast "god" mode eller andra koder om man har blivit riktigt ägd och förbannad......=P Annars så tycker jag man ska spela spel som man har roligt i, men jag kan ha roligt fast än jag suger.....gillar väll att uppfinna mitt eget meta spel så att säga....annars är det väll bara att träna och träna...men det tycker jag är tråkigt...=P

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Spefaktiv!:

Om du verkligen vill bli bättre, frapsa lite av din speltid och kolla igenom den för att känna igen misstag. Nästa gång är chansen mindre att misstaget repeteras etc. Lovar att det hjälper, när jag spelade Lineage II (mmorpg) så gjorde jag lite filmer för communityn och märkte direkt att man blev bättre. Sen, som någon tidigare redan sagt, kan man inte vara bra på allt. Själv är jag grym på gaming men usel på att få ligga (HEHE).

Bra tips ! ska ha det i åtanke

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Avstängd

Ett tips är att spela in när du spelar, med t.ex fraps eller MSI afternburner för att sedan kolla på det, och se vad du gjorde fel, vad du hade kunnat gjort annorlunda. Alltid någonstans att börja!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av runicgol:

BF3 blir man jävligt snabbt lack på när man blir baserapad, campad eller om någon jävel använder mortar. Det är därför du ska alltid försöka ta stridsvagnar.
Killsen kommer rulla in och campa mera, det är oftast när man springer som man dör. Stäng av spelet om du är jävligt förbannad då man bara spelar sämre och sämre. Dock så är BF3 ingenting jämfört med League of Legends. 90% av matcherna slutar det med att man vill slå in skärmen :S

Senaste matcherna så hände just det där, dom tog alla våra plan, helikoptrar och bara röjde.. lagom roligt. :S
Kanske borde stänga av spelet och göra något annat ett tag.
Har relativr ny skärm, så vill inte att den ska gå till spillo..

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Spela singel player spel, då finns oftast "god" mode eller andra koder om man har blivit riktigt ägd och förbannad......=P Annars så tycker jag man ska spela spel som man har roligt i, men jag kan ha roligt fast än jag suger.....gillar väll att uppfinna mitt eget meta spel så att säga....annars är det väll bara att träna och träna...men det tycker jag är tråkigt...=P

Iofs har jag inte spelat klart Campaignen (?) än, kanske borde göra det hehe
Bara sitt och träna o träna hela tiden kan jag hålla med om att det är tråkigt, jag vill vara bäst och det direkt ! men det går ju inte tyvärr.. x)

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

När jag spelar BF3 så brukar jag oftast sätta mig i en riktig soldats perspektiv. Sprinta mellan skydd och peeka ut innan du springer, peeka alltid hörnen, ha koll på HP,Minimap och ammo. Nötta samma weapon setup. Viktigast av allt, RÖR PÅ DIG ALLTID!

Jag är bra på engineer och recon. Recon är jag dock bara bra i TDM då recons roll i Conquest är så liten.

En battlereport från TDM förut idag, som recon SV98 med kobra sikte och .44 magnum.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/286630...

Permalänk

Spela andra spel!
Jag spelar inte spel som jag är dålig på och blir arg utav, så mycket tid har jag inte.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Hitta en spelstil som funkar för dig och spela efter den. Även leta tag på några och spela med till exempel dina bästa kompisar och spela mest för att ha kul och inte för poäng.
Även bf3 är sjukt mycket lättare om man har kompisar. Håller med ovanstående säger, sätt dig in i spelet. Aldrig fel med inlevelse
Känns som alla spel går ut på att vara störst bäst och vackrast. Lite off topic kanske men skit i det och lek runt lite och bry dig inte i personer som sitter och spammar "noob" för allt du gör.
Bara för att dessa inte har en trevlig miljö hemma så de måste vara arga på andra i spelet betyder inte det att du ska låta dem komma åt dig.
Om du vill så kan jag gärna spela lite bf3 med dig någon gång Skicka ett PM så snackar vi vidare om det :).

Permalänk
Medlem

Skit i skills och ha kul!
Gå med en rolig klan och spela och tjöta ha roligt! Nu efter 200 timmar har jag äntligen positiv k/d men vad spelar stats för roll! Har man kul när man spelar bryr man sig inte direkt om hur det går.
Spel spelar man för at ha kul...är ju inte dorekt träning inför OS eller nått....

Annars är det bara att spela och nöta tills man lär sig...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Tänk dig att det är en sport, du bör ha fokuset på det du gör och om du dör/förlorar så är det inget personligt. Allt hänger på att du måste öva mer. Dör du på ett visst ställe så går du igenom vad som kan förbättras/ändras.

Jag spelar själv bf3 och blir jag dödad så tänker jag "attans!" men sedan är det bara att vänta på spawn och fortsätta göra sitt "jobb". Du har ingenting att bevisa för andra spelare, spela för att det är kul istället.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk

Slappna av emellan varje game/death eller nåt, spelade street fighter nyss och var skitsur, sen slappnade jag av emellan och tänkte mer än jag spelade och gjorde allt så lugnt som det bara går och då gick det inte bara bättre utan jag blev inte heller sur när jag spelade. Gör så själv, slappna av och hela tiden tänk på vad du borde göra och ska göra etc.

eller nåt

Permalänk
Inaktiv

Hitta någon och spela med så ni kan träna tillsammans och pepa varandra?
Alltid bra då man kan ge tips till varandra om hur den andra kanske skulle kunna prestera bättre