Bärbar dator för surfing och film

Permalänk

Bärbar dator för surfing och film

Hej, min syster behöver en ny dator som skall användas till surfing, facebook och film samt musik.
Hon har en budget på MAX 5000:- och skulle vilja ha den bästa laptopen för den prisklassen.

Vi har kikat lite på http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
Hur verkar den tycker ni?

Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft

Permalänk
Hedersmedlem

Den verkar helt okej, förutom att jag inte förstår varför man skulle vilja ha en BR-läsare/brännare i en laptop.

Är det ~15" som gäller? Kan ta fram några alternativ.

Permalänk
Skrivet av widL:

Den verkar helt okej, förutom att jag inte förstår varför man skulle vilja ha en BR-läsare/brännare i en laptop.

Är det ~15" som gäller? Kan ta fram några alternativ.

Det är väl bra om det är BR läsare? Eller orkar den inte läsa BR bra tror du?

Det får inte vara mindre än 15" och du får jättegärna komma med egna förslag!

Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fricke313:

Det är väl bra om det är BR läsare? Eller orkar den inte läsa BR bra tror du?

Det får inte vara mindre än 15" och du får jättegärna komma med egna förslag!

Jodå, den orkar läsa BR. Jag kom på att det kan vara trevligt med BR-spelare om man vill koppla datorn till en TV, så helt onödigt är det väl inte. Dock kostar en vanlig stationär BR-spelare ungefär 600 kr i dagsläget. Jag tänkte mest på att det väl inte finns en kotte nu för tiden som kollar på film som ligger på DVD/BR på datorn.

Jag kollade runt lite, och i den prisklassen är den du länkade på Netonnet ett väldigt bra alternativ, och väldigt prisvärd om man vill ha BR-läsare. Jag brukar rekommendera Asus datorer, i och med att de i min erfarenhet har snäppet bättre byggkvalitet än konkurrenter i lägre prisklasser.

Permalänk
Skrivet av widL:

Jodå, den orkar läsa BR. Jag kom på att det kan vara trevligt med BR-spelare om man vill koppla datorn till en TV, så helt onödigt är det väl inte. Dock kostar en vanlig stationär BR-spelare ungefär 600 kr i dagsläget. Jag tänkte mest på att det väl inte finns en kotte nu för tiden som kollar på film som ligger på DVD/BR på datorn.

Jag kollade runt lite, och i den prisklassen är den du länkade på Netonnet ett väldigt bra alternativ, och väldigt prisvärd om man vill ha BR-läsare. Jag brukar rekommendera Asus datorer, i och med att de i min erfarenhet har snäppet bättre byggkvalitet än konkurrenter i lägre prisklasser.

Låter väldigt bra det

Hon kommer vänta med att inhandla tv så jag tyckte att det vore roligt för henne om hon ändå kunde se på film med bra kvalitet på en skärm som hon sedan skall få låna av mig. Då får hon ju både dator och kan se på filmer i bra kvalitet

Så du tycker att hon borde köpa den?

Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fricke313:

Låter väldigt bra det

Hon kommer vänta med att inhandla tv så jag tyckte att det vore roligt för henne om hon ändå kunde se på film med bra kvalitet på en skärm som hon sedan skall få låna av mig. Då får hon ju både dator och kan se på filmer i bra kvalitet

Så du tycker att hon borde köpa den?

Ja, det är ett bra köp. Prestandan är mer än tillräcklig, USB 3 är trevligt, och BR är en bonus. Bara att slå till!