Open beta nu i helgen! 20-23 April

Permalänk
Medlem

betan är samma som det som släpps nästa månad. ja det är väldigt linjärt men det var diablo 2 också. diablo 3 är samma sak fast med lite bättre grafik. förväntade ni er ett helt annat spel så får ni spela ngt annat

Permalänk
Medlem

Ajdå, tänkte lira lite nu på morgonen innan jag ska åka i väg, men nu kommer jag inte in. Jag spelade kanske en timme inatt och för mig som inte spelat diablo innan var det faktiskt en kul upplevelse. Tyckte styrningen var lite bökig i början, men efter en tio minuter förstod jag principen bättre och kunde spela mer taktiskt. Ser nu också vart Notch hittade inspiration ifrån angående inventory och diverse vapen x) (om det nu fanns med i d2, måste det har gjort)

Frågor
1. Jag spelade wizard och gick runt med en yxjävel som delade 4,5dmg.. Hade trollformler på musknapparna. Är det på grund av att jag var wizard som karaktären typ aldrig använde yxan, eftersom han var fullt upptagen med att skjuta diverse trollformler?

2. Var en fiende som droppade en pilbåge minns jag. Om man ska använda den, måste man ha pilar då? Eller strömmas det automatiskt?

3. Som jag har förstått det kan man spela det online. När riktiga spelet kommer, hur ser multiplayläget ut då? Ska man gå igenom hela storyn med 3 andra som ragequitar efter 10 min (som typ L4D och borderlands) eller finns det typ ett flertal storys att välja på, så det blir lite variation?

Permalänk
Medlem

Det var roligt att testa D3 :). Men jag kommer troligtvis att spela mig trött på det och sedan alternera mellan det och D2. D2 blir aldrig gammalt!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad folk gnäller över. Personligen tycker jag att betan är skitbra och jag har faktiskt inget att klaga på utöver serverstrul, men det kunde man ju förvänta sig.

Att man blir "ledd" och att spelet är aldeles för enkelt? Detta är absolut första delen i spelet, självklart kommer det vara som en tutorial och enkelt. Sen kan man väl inte direkt säga att de tidigare Diablospelen var ickelinjära?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Inte direkt fail då det är en stresstest, och som tidigare nämnt, inget för att underhålla oss egentligen.
Men hoppas du lyckas förr eller senare.

Jag tycker det är dåligt att de inte förberett bättre för ett beta test. Att man bara har US server har jag svårt att begripa.
I och med att spelare från hela världen kommer försöka ansluta dit så blir det ju knappast en rättvis bild av trafiken de kommer ha just på den servern.
Kanske vill de ha ett maxbelastningsfall att testa, vad vet jag.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Testade på Open Beta igår, och kan inte säga något annat än att JAG ÄLSKAR DET!!
Längtar ännu mer till release nu!
Ska testa på mer ikväll (Har barn, så blir inget spelande om dagarna), och även om det va stress test, och servern i USA så gick det smidigare än vad jag räknat med..
Tog ett tag att lyckas logga in, men när man väl var inne så funkade allt riktigt bra, låg på ca 200ms hela tiden, men märkte inte av några fördröjningar.
Kommer nog fungera ännu bättre när EU-servern drar igång vid release.

Ska bara kolla upp varför mina grafikinställningar i själva spelet återställer sig hela tiden, annars är det inget jag har att klaga på om spelet överhuvudtaget.

Permalänk
Inaktiv

Första halvtimmen var lite seg, som i de flesta spel, sen joinade min bror o vi ägde ett par timmar. Sjukt kul! Kvaliten märks överallt också, man har lirat andra betor, samt "färdiga spel" som inte är i närheten som det här.
Mitt enda klagomål är att det än så länge är för lätt, tar ingen skada men antar att det är pga betan och man inte kan ändra svårighetsgrad än. Finns väl, medium, high o hardcore (samt någon till?) i fullversion.

Blir lätt ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Första halvtimmen var lite seg, som i de flesta spel, sen joinade min bror o vi ägde ett par timmar. Sjukt kul! Kvaliten märks överallt också, man har lirat andra betor, samt "färdiga spel" som inte är i närheten som det här.
Mitt enda klagomål är att det än så länge är för lätt, tar ingen skada men antar att det är pga betan och man inte kan ändra svårighetsgrad än. Finns väl, medium, high o hardcore (samt någon till?) i fullversion.

Blir lätt ett köp!

Första gången du lirar igenom spelet så är det på Normal, sen på Nightmare, sen på Hell och till sist på Inferno.

Gör du en "Hardcore" karaktär så betyder det att du endast har ett (1!) liv. Dör karaktären så är han död och därmed ospelbar.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får Error Code 3003?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

D3 va ju skitkul Satt i en kvart och försökte logga in sen kom jag in

Permalänk
Medlem

Kan nån logga in ? har försökt till och ifrån sen 9 på morgonen.. inte fan gick det ska det vara så hela helgen blir det inte mycket till test.. lol

Permalänk
Medlem

Just nu är det många som lider av error 3006 och 300008. Tror de har att göra med spelets servrar. Dessvärre låg allting nere en bra stund igår för att åtgärda detta problemet, men man får vänta och hålla tummarna.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det funkar ju hur bra som helst att logga in???? Kom in på första försöket.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

ja logga in men kan nån komma in i spelet? Får ju halva morgonen bara 300008 timeouts på resume.. vafan alltså

Permalänk
Medlem

Riktigt B, suttit och försökt komma in i timtal sedan igår utan att lyckas logga in...

EDIT: testade nu med den amerikanska servern och där kom jag in med en gång....

EDIT 2: Ja nu är det bara att lyckas starta ett game då... Error 30008 hela tiden.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Inga problem att logga in, funkar direkt. Se till att ni har satt en sån där tag line eller vad det heter i eran kontoinställning på Battle.Net, samt att ni kör amerikansk server.

Permalänk

Stress Test innebär just det här.. Pressa servrarna så mycket som möjligt, vilket betyder att många kommer ha problem med inloggning och allt.
När allt väl är löst, då vet dom hur dom ska göra när spelet släpps helt, istället för att då sitta och försöka komma på hur dom ska lösa allt och få servrarna att funka som dom ska igen.

Jag själv bryr mig inte om beta servern strular så här nu, så länge man kan sitta och spela ordentligt sen när spelet väl är släppt.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av brajonk:

spelet släpps om 1mån och du tror att spelet kommer vara helt annorlunda vid release ? klart att de kommer tweakas hit och dit och massor med balanseringar.. men jag tror inte de hinner bygga om hela spelet totalt från grunden på 1månad... jag gillar inte mycket av det jag sett på de 2,5h jag spelat..

Inget är satt i sten men självklart får man ha olika åsikter <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mancerot:

Stress Test innebär just det här.. Pressa servrarna så mycket som möjligt, vilket betyder att många kommer ha problem med inloggning och allt.
När allt väl är löst, då vet dom hur dom ska göra när spelet släpps helt, istället för att då sitta och försöka komma på hur dom ska lösa allt och få servrarna att funka som dom ska igen.

Jag själv bryr mig inte om beta servern strular så här nu, så länge man kan sitta och spela ordentligt sen när spelet väl är släppt.

Amen! Har haft beta key'n ett tag och lirade utan problem då, men nu ville jag lira lita med en polare som inte haft beta keyn tyvärr har vi inte kunnat göra det än. :/ men men spelet är bra i sig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

ni som klagar på svårighetsgraden, prova döda skeleton king med en lvl 7 wizard.. det tyckte jag var jäkligt svårt

Permalänk
Medlem

Kommer inte in provade igår kväll också, server busy....

Permalänk
Medlem

asså det finns INGEN eu beta server så det är inte så konstigt det inte fungerar om det är eu ni försöker koppla upp till

Permalänk
Medlem

Haha, det här var ju skitkul. 2 timmar och 10 minuter tog det för mig att klara ut det som barbarian, får ta och testa någon annan klass ikväll. Aldrig spelat Diablo förut men det här såg ju lovande ut, dags att boka.

Permalänk
Medlem

Var lättare att komma in idag (US) :). Tar en demon hunter på en runda.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Kom in igår och då fick jag Error 24000 och 24001 (kunde inte starta game för profilen var sönder), idag får jag Error 3005 hela dagen. Nån som har nått tips ? Sjukt tråkigt när ens polare sitter och lirar ut betan innan man ens fått testa.

Permalänk
Medlem

bara att spamma med lösenordet (alltså ctrl+v) på us server så kommer man in efter några minuter

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk

Tycker betan är helt ok. Fattar inte Diablo 3 hypen, för spelet är ju inget utöver det vanliga...
Lirat igenom det som Demon hunter, och tyckte att det var förhållandevis lätt. Tror jag använde 1-2 pots, och det var i början när jag inte riktigt kunde fienderna och min egen karaktär. Tycker att man endast borde köra med pots och inte med de där life blobsen. Klarade ju bossen utan att ens vara nära att behöve en pot, tycker det är lite tråkit men jaja.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Tycker betan är helt ok. Fattar inte Diablo 3 hypen, för spelet är ju inget utöver det vanliga...
Lirat igenom det som Demon hunter, och tyckte att det var förhållandevis lätt. Tror jag använde 1-2 pots, och det var i början när jag inte riktigt kunde fienderna och min egen karaktär. Tycker att man endast borde köra med pots och inte med de där life blobsen. Klarade ju bossen utan att ens vara nära att behöve en pot, tycker det är lite tråkit men jaja.

Jag tror inte du kommer säga samma sak när spelet är släppt och du kör i Hell och Inferno..

Permalänk
Skrivet av Mancerot:

Jag tror inte du kommer säga samma sak när spelet är släppt och du kör i Hell och Inferno..

true, men jag saknar D2 känslan där man ibland behövde spamma pots för att överleva Här har de ju t.om lagt till en CD på potsen :'(

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Bara en sådan sak att det idag står "damage per second" som attribut på vapnen istället för "damage" (per attack) visar på att spelen (t ex World of Warcraft, Torchlight och Diablo 3) är utformade för den otåliga massan casual-spelare.

Givetvis är företagens uppgift att tjäna pengar, vilket jag förstår. Men samtidigt vill jag att det skall finnas ett tekniskt djup i spelen så väl som socialt. Den tekniska delen verkar försvinna bort. Det tilltalar inte mig.

En liten parentes: Detta får mig att tänka på problemet med sjunkande matematiska kunskaper hos dagens skolungdomar. Undra om de på något sätt är relaterade?