Ute efter vassaste andridtelefonen, oavsett pris

Permalänk
Sötast

Varför ska du ha det starkaste som finns?

Det mest logiska med en jobbtelefon borde väl vara att ha en telefon med ett batteri som klarar av att användas/ringas i konstant under arbetsdagen?

Ta t.ex en OneX så är den död innan lunch om du både pratar,syncar och faktiskt använder telefonen under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag skulle tagit en One S av det som finns att välja på nu. Rappare än one x, trevligare material och mer lätthanterlig sett till storleken.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Annars ev vänta på SGSIII

Permalänk
Medlem

är väl smaksak men hade köpt mig en note idag igen om jag hade varit tvungen att köpa ny

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Htc One X om du vill göra android-folk gröna av avund. Den är ju så jäkla fin och nätt! Skärmen är grym, i min mening bättre än samsungs AMOLED skärmar. Dock kan du få vänta ett tag på prestanda och batteritidsfördelarna med quad core, finns inget direkt stöd för det i dagens läge. Du kan å andra sidan köpa den idag med gott samvete om att den är framtidsssäker.

Och snälla, kan ni sluta tipsa om den jäkla Note? Är ju sämsta saken någonsin, ett hemst misstag som skapades när en Ipad och en Android parade sig...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Just nu: HTC One X (eller möjligen Galaxy S2 LTE för att den har 4G). Galaxy Note förtjänar ett omnämnande för pennan och skärmen, många verkar vara supernöjda med den.
Snart kommer Galaxy S3, mums.

Sorry för oT men din sign måste var den bästa jag läst på länge!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

... Själv kör jag jag motorola razr och jag skulle rekomendera det om det inte var för att den är extremt obehaglig att hålla p.g.a sin tunnhet och skarpa kanter...

Då kan man ju faktiskt säga att Razern är den vassaste androidtelefonen på marknaden

ONT: Samsung galaxy 3 som många sagt skulle jag tippa på

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte varför HTC one X skulle vara bättre än Sony Xperia S. Enligt tester så gjorde ju inte quad core någon skillnad alls i prestanda. Har själv Sony Xperia S och den laggar aldrig och klarar alla spel så varför behöver man en snabbare? Dessutom enligt mig så är Sony Xperia S bra mycket snyggare än HTC.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Deathdancer:

Nexus och Note är ju ändå starkare och bättre. Högre upplösning & snabbare CPU iaf

Nexus har slöare GPU, men visst, noten är lite högre klockad än SGSII.

Tycker iallafall att TS ska vänta på SGSIII som antagligen visas upp den 3 Maj.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Om du skall använda den i jobbet är ju Galaxy Noten grym. I särklass den bästa telefonen jag ägt. GPSen rockar (kör Navigons app) och det är verkligen underbart att surfa o läsa på den. Batteritiden är väldigt bra med tanke på skärmens storlek (bättre än brorsans iPhone 4 gs o tjejens 3gs).
Har verkligen inget negativt att säga förutom att den är lite klumpig när man skall skriva sms med en hand. jag har ganska små nävar så det blir fingrar i spagat.
Den är inte för stor att ha i fickan som många påstår. Kanonlur helt enkelt.
Jag hade kanske väntat till s3an kommer och gått ner och känt på lurarna. Fastnar du för 5.3 tummaren så lovar jag att du inte kan gå tillbaka till pygemee skärmar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SimonZes:

Fattar verkligen inte varför HTC one X skulle vara bättre än Sony Xperia S. Enligt tester så gjorde ju inte quad core någon skillnad alls i prestanda. Har själv Sony Xperia S och den laggar aldrig och klarar alla spel så varför behöver man en snabbare? Dessutom enligt mig så är Sony Xperia S bra mycket snyggare än HTC.

Xperia S har en rätt så kvick prolle, men Adreno 220 är inget o hänga i granen, Mali-400 som sitter i SGSII är mycket snabbare.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Ja S2 har Amoled skärm men One X har "Super IPS LCD2" skärm, 4,7-tum upplösning 1280 x 720. Den du

Men om något år kommer galaxy s4 med super mega hardcore extra ips ups usp mnc amoledastro skärm
Jag förstår inte varför de inte bara kommer på något nytt att kalla skärmen, i stället för att lägga på super eller nåt framför det gamla

edit: OT
Just nu, HTX one X
Men jag skulle, som många andra redan har skrivit, väntat på galaxy s3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Ja S2 har Amoled skärm men One X har "Super IPS LCD2" skärm, 4,7-tum upplösning 1280 x 720. Den du

Okej så du förstår att ips skärm är bättre amoled? Varför då?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nexus har slöare GPU, men visst, noten är lite högre klockat än SGSII.

Tycker iallafall att TS ska vänta på SGSIII som antagligen visas upp den 3 Maj.

Det tycker jag också

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Alla snackar om att TS ska vänta in SGS3. Men det finns ju inget release datum på den än. 3 Maj visar Samsung upp den. Kan ju faktiskt komma Q2-Q4. Ts kanske vill ha en telefon nu ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Varför ska du ha det starkaste som finns?

Det mest logiska med en jobbtelefon borde väl vara att ha en telefon med ett batteri som klarar av att användas/ringas i konstant under arbetsdagen?

Ta t.ex en OneX så är den död innan lunch om du både pratar,syncar och faktiskt använder telefonen under dagen.

Haha du har så rätt så rätt!

Valde själv en Nokia E5 framför alla Android lurar och iPhone just pga ingen touch screen som drar apmycket ström.
Nu har jag en mobil som klarar av allt man kräver till jobbet, mail, ringa och sms'a i nästan en vecka utan att behöva laddas. Gudomlig jobbtelefon som tål hur mycket stryk som helst. Guld värt i mitt arbete iallafall

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Alla snackar om att TS ska vänta in SGS3. Men det finns ju inget release datum på den än. 3 Maj visar Samsung upp den. Kan ju faktiskt komma Q2-Q4. Ts kanske vill ha en telefon nu ?

Men då köper han en telefon nu. Det är inte som att vi styr TS med fjärrkontroll. Vi har sagt att SGS3 ligger runt hörnet, men om han prompt vill ha en telefon nu så är det S2an eller liknande som han ska ha.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Htc One X om du vill göra android-folk gröna av avund. Den är ju så jäkla fin och nätt! Skärmen är grym, i min mening bättre än samsungs AMOLED skärmar. Dock kan du få vänta ett tag på prestanda och batteritidsfördelarna med quad core, finns inget direkt stöd för det i dagens läge. Du kan å andra sidan köpa den idag med gott samvete om att den är framtidsssäker.

Och snälla, kan ni sluta tipsa om den jäkla Note? Är ju sämsta saken någonsin, ett hemst misstag som skapades när en Ipad och en Android parade sig...

Hmmm... Och du var väldigt objektiv av dig? Precis vad är det för fel på Note?

Jag har haft Note, SGS2, iPhone 4 och HTC Sensation, och enligt mig är Note den bästa av dem, så du får gärna förklara dig.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Men då köper han en telefon nu. Det är inte som att vi styr TS med fjärrkontroll. Vi har sagt att SGS3 ligger runt hörnet, men om han prompt vill ha en telefon nu så är det S2an eller liknande som han ska ha.

EEEh.

Jag var mer ute efter att folk kanske tror att SGS3 kommer om 2 veckor typ. Som inte nu kommer vara fallet tro "JAG" ! Snarare 2-3 månader...

Inte något i stil med ditt inlägg om att styras av fjärrkontoll och dyl...

Frågan om TS kanske ville ha en telefon nu var mer riktad till TS .....

EDIT: TS ! Du ska givetvis ha en HTC ONE X om du ska ha det absolut bästa just nu !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Varför ska du ha det starkaste som finns?

Det mest logiska med en jobbtelefon borde väl vara att ha en telefon med ett batteri som klarar av att användas/ringas i konstant under arbetsdagen?

Ta t.ex en OneX så är den död innan lunch om du både pratar,syncar och faktiskt använder telefonen under dagen.

Om jag pratar, synkar och mailar,surfar lyssnar på musik konstant från klockan 7 till klockan 20 så har jag 30% kvar av batteritiden på min X. Så det påståendet kan du kasta. Det är den vassaste telefonen på marknaden än så länge.

Naturligtvis kommer Samsungs S3 att ligga där uppe också men tror inte vi ser den innan juni i butiker.

Så som svar på din fråga vilken som är den snabbaste just nu är HTC ONE X

Permalänk

Lumia 800 eller Galaxy S2 LTE! S3 om du orkar vänta

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DunderHoken:

Alla snackar om att TS ska vänta in SGS3. Men det finns ju inget release datum på den än. 3 Maj visar Samsung upp den. Kan ju faktiskt komma Q2-Q4. Ts kanske vill ha en telefon nu ?

En kvalificerad gissning är väl att den finns i handeln i slutet av Maj, eller i början av Juni.

En liten fågel viskade i örat att Mediamarkt skulle få någon hemlig leverans den 22'e Maj.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Samsung note, bättre än S2an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Xperia S har en rätt så kvick prolle, men Adreno 220 är inget o hänga i granen, Mali-400 som sitter i SGSII är mycket snabbare.

Precis vad jag menade. Alla spel som kört på xperia s har funkat felfritt utan lagg och sånt. Så varför behöver man bättre? Väljer hällre mobil efter helhetsintrycket.

Permalänk
Medlem

När kommer Note 2?.. är själv rysligt sugen på en sån...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Väldigt självklart att vänta på Samsung galaxy s 3, då s2 spöade allt när den släpptes...

"Enligt vissa är inte namnet spikat än. Det är alltså inte garanterat att Samsungs nya flaggskepp kommer döpas till Galaxy S3/Galaxy SIII utan den kan komma att få en annan titel. Att ”Galaxy” kommer finnas med i namnet lär dock vara givet." - swedroid

Men högst troligt kommer det bli SGS3, då det andra bara är rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Och snälla, kan ni sluta tipsa om den jäkla Note? Är ju sämsta saken någonsin, ett hemst misstag som skapades när en Ipad och en Android parade sig...

Smartare människor än dig har haft fel dom med
http://www.swedroid.se/samsung-saljer-5-miljoner-galaxy-note-...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ollie:

Om jag pratar, synkar och mailar,surfar lyssnar på musik konstant från klockan 7 till klockan 20 så har jag 30% kvar av batteritiden på min X. Så det påståendet kan du kasta. Det är den vassaste telefonen på marknaden än så länge.

Naturligtvis kommer Samsungs S3 att ligga där uppe också men tror inte vi ser den innan juni i butiker.

Så som svar på din fråga vilken som är den snabbaste just nu är HTC ONE X

Coolt.

Jag har dock aldrig hört om något liknande själv dock, inte på någon av de två jag tyvärr fick DOA heller.

De flesta som har svårt för One X, har just svårt för batteritiden, att det är just en av de mobilerna med sämst batteritid på marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Luren kom för 1 år sen. DesireHD är typ lika bra.... Nexus, Sony och HTCs lurar är bättre för tillfället.

SGS2 typ lika bra som DHD? Vad har du rökt egentligen? DHD är en gammal single core 1ghz snapdragon, SGS2 har 1,2ghz dual core.

Galaxy Nexus är i princip en SGS2, fast den har NFC och en lite större och mer högupplöst (dock Pentile Matrix) skärm. GPUn på Nexusen är sämre.
Har snart haft min SGS2 i ett år och den känns fortfarande som att den hänger med bra i matchen mot de nya lurarna, jag är helnöjd

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd

Jag har en LG Prada 3.0 som jag är nöjd med. Ingen telefonnörd direkt utan jag ville ha en stor skärm, bra (okay) batteritid och möjligheten till ICS när det blir tillgängligt i flera telefoner. Duger alldeles ypperligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Luren kom för 1 år sen. DesireHD är typ lika bra.... Nexus, Sony och HTCs lurar är bättre för tillfället.

Och i vilken värld är en DesireHD lika bra som en sgs2?!

Mvh

EDIT: Såg att någon redan kommenterat detta