"XP Style" eller "Classic Style" ?

Permalänk
Medlem

"XP Style" eller "Classic Style" ?

Läste just tråden angående Winamp3 vs Winamp2, och där kan det konstateras att en stor majoritet föredrar tvåan.

Gäller samma sak med Windows XP? Personligen avskyr jag hur XP ser ut som default - det första jag gjorde var att ställa om allt till "classic", inklusive grafik, startmenyer, osv.

Varför ändra ett vinnande koncept, och förstöra det med hundra färger, fadningar och animationer, skuggor, och massa annat trams som bara är allmänt irriterande?

Vad tycker ni?

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem

Classic.
Förutom att det ser löjligt ut käkar det mängder av mitt dyrbara minne med massa färger.
Tror jag tjänar ca 20 meg på att köra classic, det är faktiskt ganska mycket.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

StyleXP föredrar jag, tycker XP style ser ut som skit

(så jag röstar på classic)

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Classic, XP Style ser ju ut som skit...

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför dom la in ett så fult default-skin, bara det gör ju att man väljer classic.

Angående winamp så väljer jag inte 2:an p.g.a utseendet utan funktionaliteten.

Visa signatur

Båd' stat och lagar oss förtrycka,
vi under skatter digna ner.

Permalänk
Medlem

Kör med XP-Style.. silver på startmenyn, och självklart kör jag med XP-startmenyn!! i början undrade jag vad fan det var frågan om, men efter ett tag vande jag mig och jag tycker att det är riktigt smidigt att komma åt allt med bara ett knapptryck!

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

StyleXP med modifierat MacOSX-skin. Classic startmeny.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig lite mer grafik än classic, men fortfarande lika cleant och lika minnessnålt.. Någon som har något "skin" eller "theme" att rekommendera??

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pedda_p
Jag skulle kunna tänka mig lite mer grafik än classic, men fortfarande lika cleant och lika minnessnålt.. Någon som har något "skin" eller "theme" att rekommendera??

watercolor är riktigt cleant..

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Classic förstås, XP:s default ser ju ut som rena dagismenyn... usch...

Permalänk
Medlem

XP style. Med modifikationen "Silver/Ljusgrått" - inte den blåröda...

Visa signatur

Dell Inspiron 6400, Intel T2300 Dual Core (Yonah)@1.66 GHz, IBM 945GM grafik (spelar aldrig), 1024 MB DDR2, 80 GB HD,Vista Ultimate, Dell inbyggd Bluetooth

Permalänk
Medlem

Kör Classic med XP-startmenyn...

Permalänk
Medlem

Håller med om att temat som följer med XP ser rent ut sagt förjävligt ut. Däremot så finns det riktigt fina teman att tanka hem som tur är. Classic-temat är väl okay, men jag har tröttnat på det för länge sen.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk

Jag använder Classic och XP-startmenyn.

Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Classic temat i xp äger ju, ser ut som 98 fast lite, lite stylat, fan vad jag gillar det....

Permalänk
Medlem

Använder Classic. Pallar inte med XP Style. Ser ju asfjantigt ut.

Visa signatur

AMD XP 2200+ | ASUS A7V8X | GeForce4 ti4400 | 512 MB PC2700 | Seagate 80 GB

Permalänk
Medlem

Det känns så överambitiöst.. I sin jakt på förnyelse har de gått lite väl långt. Men ikonerna är jävilgt snygga!

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem

Classic lätt. XP är ju fan så fult, ser ut som ett OS speciellt utformat för att vara på ett dagis.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

XP Style såklart! Är skönare att titta på en det Windowsgråa, sedan så handlar det rätt mkt om att vänja sig vid det.. från början så tyckte man att det såg lite störigt ut.. men nu när man är van så skulle jag inte byta..

pallar knappt av silver xp style..

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk

Jag använde först Classic, för jag tyckte Xp style var så cp och hade en massa knappar i start-meyn och sånt jag inte ville ha, men sen bytte jag till Xp style efter ett tag och då hade de skumma sakerna på start-menyn och alla "advanced" prylar som BARA är i vägen försvunnit, så då var XP style mycket mycket bättre, då man slapp alla saker och genvägar man inte vill ha

Permalänk
Medlem

XP-style

Jag använder StyleXP-gratisversion som kan laddas ner på www.tgtsoft.com Där följde det med ett skin Liqurice (ursäkta stavningen) och jag tycker det är helskönt, jag använder dock classic-startmeny för att den är så kompakt och enkel att utforma som man själv vill ha den.