Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

http://i.imgur.com/qqk0f.jpg

Bättre sent än aldrig antar jag.

Jag ser inte Uncharted-serien, var är den?

:3

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

T-bord, mus, musmatta. Passade på när cdon hade bra pris på grejerna.

Permalänk
Medlem

Blev en ny router till lägenheten jag ska flytta till i helgen

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ett tips, lämna tillbaka Neptunia, det är så dåligt.

Synd ifall det är så dåligt, vill bara åt lite exclusives till PS3. Tips på bra exclusives då med rollspel som genre?

Skrivet av 037180:

Jag ser inte Uncharted-serien, var är den?

:3

Det kommer.

EDIT: Kommer också beställa Soul Calibur V, Ultimate Marvel vs. Capcom och så vidare. Kanske också köper Street Fighter. :3c

Skrivet av wRRM:

Blev en ny router till lägenheten jag ska flytta till i helgen

http://dl.dropbox.com/u/19293234/IMG_20120424_164854.jpg

Grym! Blev lite sugen på att köpa en ny jag själv. Hur mycket gick den på?

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Blev en ny router till lägenheten jag ska flytta till i helgen

http://dl.dropbox.com/u/19293234/IMG_20120424_164854.jpg

Kollar på bilden och tänker, vilken hemanvändare behöver 8st SSID? Jag kan knappt tänka mig några tillämpningsområden professionellt för den delen heller. Två kan jag förstå då man kanske vill ha ett hemnät och ett gästnät, kanske tre på sin höjd men över det så känns det nästan bara löjligt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Kollar på bilden och tänker, vilken hemanvändare behöver 8st SSID? Jag kan knappt tänka mig några tillämpningsområden professionellt för den delen heller. Två kan jag förstå då man kanske vill ha ett hemnät och ett gästnät, kanske tre på sin höjd men över det så känns det nästan bara löjligt.

Säg grattis i stället.

Permalänk
Skrivet av Chryspyon:

Säg grattis i stället.

Inget fel på routern, jag har själv funderat på att köpa en sådan och har en kompis som har en, det är helt klart fin grejer. Blev bara konfunderad när jag såg det, känns lite som att ha en spis med 16 plattor hemma i köket, 2 är nödvändigt, 4 är helt klart användbart och ofta optimalt men över 4 börjar bara kännas överflödigt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Inget fel på routern, jag har själv funderat på att köpa en sådan och har en kompis som har en, det är helt klart fin grejer. Blev bara konfunderad när jag såg det, känns lite som att ha en spis med 16 plattor hemma i köket, 2 är nödvändigt, 4 är helt klart användbart och ofta optimalt men över 4 börjar bara kännas överflödigt.

Jag förstår. Visst kanske det är överflödigt med så många SSIDs, fortfarande en mycket fin router han bör behålla. Jag skall nog köpa en själv om man får tag på ett som inte är alldeles för dyrt.

Permalänk
Skrivet av Chryspyon:

Jag förstår. Visst kanske det är överflödigt med så många SSIDs, fortfarande en mycket fin router han bör behålla. Jag skall nog köpa en själv om man får tag på ett som inte är alldeles för dyrt.

Tänkte köpa en sådan men tyvärr verkar den inte riktigt palla att skyffla min lina så det lär bli hemmabygge istället.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Inget fel på routern, jag har själv funderat på att köpa en sådan och har en kompis som har en, det är helt klart fin grejer. Blev bara konfunderad när jag såg det, känns lite som att ha en spis med 16 plattor hemma i köket, 2 är nödvändigt, 4 är helt klart användbart och ofta optimalt men över 4 börjar bara kännas överflödigt.

Asus vet att högre siffror säljer eftersom högre siffror alltid är bättre. Spelar ingen roll om det är användbart eller inte, bara det är en högre siffra så är det bättre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_43/33020000-33029999/...

lite saker från alina och coolingstuff kom i går. ja inet skickar med en pingvinstång medan alina skickar med colanappar.

vem skickade hallonsaften?

Permalänk
Medlem

Kul med ytterligare en hembryggare på Sweclockers, hur brygger du? All Grain, Extrakt?
Jag har helt gått över till AG i BIAB med min elektriska bryggtunna.

Skrivet av flashen:

22 Liter India pale ale

Tappning om 2 veckor

Inte världens mest glamorösa bild xD bjuder på dassa rullen!

http://nordfoto.se/dump/ol.jpg

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ryden:

Kul med ytterligare en hembryggare på Sweclockers, hur brygger du? All Grain, Extrakt?
Jag har helt gått över till AG i BIAB med min elektriska bryggtunna.

Hmm vet inte riktigt vad du pratar om haha jag började precis och kör de tillsammans med fassan, en polare brygger så han hjälper till lite nu i början

Är i inlärningsfasen just nu, mycket som kan gå fel! Jag kan ju dra iväg ett PM till dig sen ^^ vore skoj att snacka lite öl

Det jag använde var:

1 burk Coopers Indian Pale Ale som är Extrakt! (med jäst i burken)
500g Dextros
500g Malt Extrakt Extra Light

4 Liter kokande vatten
18 Liter Kallt vatten

De ska stå i ca 2 veckor, ligger på 24 grader just nu så kanske inte behöver vänta så länge?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Haha va alla hatar på routern jag köpte då, jag kände att jag behövde en schysst router och jag tycker asus gör grejor med bra kvalite plus att jag hade pengar att spendera och då blev det en sån. Sen att den kostar 1500kr är en annan grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

Synd ifall det är så dåligt, vill bara åt lite exclusives till PS3. Tips på bra exclusives då med rollspel som genre?

Det kommer.

EDIT: Kommer också beställa Soul Calibur V, Ultimate Marvel vs. Capcom och så vidare. Kanske också köper Street Fighter. :3c

Grym! Blev lite sugen på att köpa en ny jag själv. Hur mycket gick den på?

1500 fick jag ge för den fick lite spons av vänliga släkten. Tror den kostar 1690 på webhallen just nu.

Permalänk
Medlem

Ett av de senaste inköpen, i alla fall:

Bruce Gildens Haiti
En fotobok som jag ser fram emot att ha tid att sätta mig ner med och studera noga framöver.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Köpte just Magicka Collection och Lord of the rings war in the north för totalt 16.57$. Ruskigt bra pris. Ungefär 100kr gick det på. Från Gamestop. Download så klart och aktiverar det via Steam.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

vem skickade hallonsaften?

det är i från coolingstuff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

det är i från coolingstuff.

var ett dåligt skämt.. men kul att du stödjer coolingstuff, han är duktig Artur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hmm vet inte riktigt vad du pratar om haha jag började precis och kör de tillsammans med fassan, en polare brygger så han hjälper till lite nu i början

Är i inlärningsfasen just nu, mycket som kan gå fel! Jag kan ju dra iväg ett PM till dig sen ^^ vore skoj att snacka lite öl

Det jag använde var:

1 burk Coopers Indian Pale Ale som är Extrakt! (med jäst i burken)
500g Dextros
500g Malt Extrakt Extra Light

4 Liter kokande vatten
18 Liter Kallt vatten

De ska stå i ca 2 veckor, ligger på 24 grader just nu så kanske inte behöver vänta så länge?

Intressant, det låter rätt så enkelt att bara mixa allt det, men hur blir smaken och styrkan mot en vanlig bärs? Säg Mariestads som är en rätt vanlig öl och som de flesta kan känna igen sig i.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Intressant, det låter rätt så enkelt att bara mixa allt det, men hur blir smaken och styrkan mot en vanlig bärs? Säg Mariestads som är en rätt vanlig öl och som de flesta kan känna igen sig i.

Tar tillfället i akt och leker lite besserwisser. Hope you don't mind.

Då det är en IPA så skulle jag helt klart säga att den blir ganska mycket beskare (mycket humle), vanligtvis är IPA starkare också. Mariestands är en lager medan det han försöker göra är en humlerik överjäst öl så förutom beska så brukar jag tala om en nötigare karaktär och fylligare doft.

Om du vill testa en bra IPA så rekommenderar jag denna: http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1591

Sorry för off topic...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Asus vet att högre siffror säljer eftersom högre siffror alltid är bättre. Spelar ingen roll om det är användbart eller inte, bara det är en högre siffra så är det bättre.

Tack och lov för att dom numera säljer med höga siffror, istället för med gigantiska kartonger.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av FireFox:

Intressant, det låter rätt så enkelt att bara mixa allt det, men hur blir smaken och styrkan mot en vanlig bärs? Säg Mariestads som är en rätt vanlig öl och som de flesta kan känna igen sig i.

Är dock inte bara att "mixa" finns en del steg man måste ta men ja det är relativt enkelt så länge allt är extremt rent

Smaken av min bryggd vet jag inte då det är första gången, vi får se om ca 4 veckor har smakat av polaren som har gjort detta några år dock

Mörk lager som jag drack senast var lite besk med god försmak, en del alcohol och svag eftersmak. Svårt att beskriva hur färsköl/hembryggt smakar du får prova själv!

Om man jämnför med "vanlig öl" tycker jag smaken är mer ren och klar, svårt att beskriva känns mer nyttigt att dricka

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 Book of Cain

Köpt på Adlibris. Finns fortfarande ex i lager tror jag.

Permalänk
Medlem

det blev en sväng till systemet i dag och lagra upp till valbor.
det blev tre norrlands och en captain morgam.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nånting riktigt tungt ramlade genom brevlådan idag..

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

omg dreamcast..

Jäklar vad man ville ha en sån när den släpptes minns jag Har du några spel då?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

omg dreamcast..

Jäklar vad man ville ha en sån när den släpptes minns jag Har du några spel då?

Tyvärr inte än, har haft ganska stort fokus på att få tag på flertal äldre konsoler. Har just nu ett GameCube + GameBoy Player och diverse tillbehör till det, Dreamcasten och N64 väntandes på mig hos utlämningsstället. Har just nu Sega Mega Drive Modell 1 och Master System (2) på väg.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Basenhet, en handkontroll, en mus, super gameboy samt spelen Mario Paint och Pilotwings (x2).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)