Permalänk

BSOD sedan oktober 2011.

Hej.

Har haft problem men bsod sedan jag köpte burken och har inte listat ut vad problemet är än. Har kört memtest och prime95 ett par gånger och stressat datorn men lyckas inte tvinga fram en bsod. Utan den kommer helt random både när jag spelar swtor, bf3 och när jag sitter afk. Börjar undra om det är något fel på mitt grafikkort. Har testat med ett minne åt gången om detta kunde vara problemet, men spelar ingen roll vad för minnen som sitter i datorn verkar det som då jag fortfarande får BSOD.

Min bror sitter på exakt samma rigg som jag, har nästan samma mjukvara dessutom, han har dock aldrig haft några problem alls med sin dator.
Testat olika drivrutiner till grafikkort bl a, både gamla och nya, men BSOD verkar återkomma vilket fall.

Rigg:

Operativsystem: Microsoft Windows 7 med dom senaste drivrutinerna
Processor: Intel 15 2500K
Processorkylare: Stock kylare i väntan på ny.
Moderkort: Asrock z68 extreme4 gen 3.
Minne: 2x 4GB Corsair Vengeance 1600Mhz 1.5v
Grafikkort: Gainward GTX580 3GB
Hårddisk: Western Digital Caviar 1TB 7200rpm 64MB
Nätaggregat: Corsair AX 850w
Övrig kylning: 2x140mm insug och 2x120mm utblås i lådan
Övriga komponenter: Noname dvd brännare, fick billig, väntar på ny.
Temperaturer: 45C till 47C processor med full belastning, kring 25C i lådan

Börjar smått tappa humöret, vet inte riktigt vad ja ska göra är inte den mest datorkunninga, men förhoppningsvis så finns det någon mer erfaren person som kanske kan ta sig tid och hjälpa mig med detta problem, all hjälp är välkommen.

Länk till dump-filer:
http://www.gamefront.com/files/21653635/Minidump.rar

Permalänk
Avstängd

Ni kan ju skifta grafikkort och se om det klabbar för brosan, Har ni samma Biosversion,Inställningar

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Har samma Biosversion och inställningar. Ska försöka övertala brosan att testa skifta grafikkort och se om han får problem.

Testade med mitt gammla grafikkort, men får fortfarande BSOD. Är det någon som vet vad det kan bero på?