FoS för att man fick closed beta invite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Instämmer, tycker inte att de där miljöförstörande, självupptagna, världspoliserna borde få mer än alla ni andra.

Precis.
Det hade varit en sak om 1: Alla communities hade fått lika många beta keys. Men det fick vi inte.
2: Om de höll vad de lovade. Inte ge in-game rewards till beta testare.

Om de absolut måste ge rewards för något sådant. Så ge det till alla som testade, laddade ner, och spelade betan. Det vill säga, Open Beta också.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Ni är inte ensamma om att ha surfat runt och varit med i tävlingar.

PS: FU <3

Kan lika gärna lägga ner, tydligen så känner ingen som jag gör, och jag reflekterar inte som om jag pratar om endast Sverige, jag pratar om beta nycklar i allmänhet.

Sen de som inte ens laddade ner och testade betan får achievement + banner, ofc majoriteten från USA.

Du är inte ensam. En achievement är något man ska behöva uppnå ett mål för. Denna "achievement" delas ut lika slumpmässigt som vinsten på alla Triss lotter som finns i vårat land.

Permalänk
Medlem

Visst är det surt att missa ett feat of strength på grund av rng men det är bara att rycka på axlarna och gå vidare.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk

Tevligt! älskade betan och nu är man mer sporrad till att börja spela igen

edit: Jag förstår inte vad du blir så sur över TS?

Jag måste köpa CE! Fasen vad grymt med ett CE konto och FoS <3

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Inaktiv

Achievements..seriously spela spelet istället, som att få extra klistermärken när man köper nytt grafikkort.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

För det är en du aldrig kommer ha? Och du kunde inte göra något för att få den, bara ha tur i Blizzards jävla lotto.

Bra poäng. Illa.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det bästa är att Feats of Strength inte GER några achievement points...

Haha. Det är helt epic. Thread of the year!

Permalänk
Medlem

Så skönt man skiter fullständigt i achievements och FOS, samma i wow

Permalänk
Medlem

Naaw stackars Levve.. Detta måste nog vara dagens I-landsproblem, om inte årets. Själv var jag med i closed beta så kommer få achievementen, woop di fucking huu!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Åh vad jag kommer gotta mig i achievementet som ger 0 poäng och mönstret till fanan som jag troligen inte ens kommer testa för den kommer inte vara snygg nog till mig. ååååååååååååååh vad jag ska gotta mig;)

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Jag undrar om han hade varit lika arg (som principsak, eftersom det uppenbarligen är så fel) om han hade varit med i betan och fått sin FoS.

Permalänk
Medlem

Detta är uppenbarligen inget spel för TS, han klagar över att det enbart var tur som gav closed-beta testarna en invite och tycker det är orättvist...

Senast jag kollade handlade D3 enbart om tur.. att ha tur med drops

Även vad jag minns om wow så var de viktiga int hur många archivments man hade, utan hur många svåra/skill achivments man hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Vad är PoE, you made me curious you bastard!

P.S Jag googlade och fick bara fram poesi

(Ursäkta off-topic, men:)

Path of Exile. (Edgar Allen Poe är förvisso en fin prick! )
http://en.wikipedia.org/wiki/Path_of_Exile

Spelet är i beta just nu (open beta denna helgen, har jag för mig). Föreställ dig Diablo II fast snygg 3D och lite andra klasser (sex stycken). Spelet är free-to-play och kommer att gå att tanka (utvecklarna kommer att finansieras av etniska mikrotransaktioner från spelarna).

Finns inga pengar i spelet, utan istället handlar man genom att byta saker -- vilket är vettigt då man slipper inflation -- framförallt då många av sakerna som kommer att användas istället för valuta går att använda, t.ex. identify scrolls (dvs. de är money sinks).

Spelet har ett brutalt skillträd (750 passiva skills som alla klasser har tillgång till -- men vissa är mer lämpade till vissa klasser än andra).

Medan passiva skills kommer i former av färgade juveler som man kan sätta in i socketade items för att få tillgång till dem. Dessa juveler kan man sedan levela upp eller ta loss och sätta in i andra items.

Samt kommer det att finnas flera olika ligor, bl.a. hardcore, ironman (ingen mana regen, inga NPC-vendors), cut-throat (PK-möjligheter plus att man kan stjäla saker från de man dödar), någon survival-of-the-fittest-ish liga, samt spelarskapta ligor (de kostar dock lite pengar för de som skapar dem).

Bör finnas en "WTF is... Path of Exile" med TotalHalibut/TotalBiscuit på YouTube dessutom.

On-topic:
Om du nu är så OCD att du inte kan spela ett spel bara för att några fånar fått ett bar stygn på sina fana eller whatever så är det väl bara att inte spela...? Alternativt om du är såpass tragisk att du vill spela men inte kan spela utan de där extra stygnen så är det väl bara att köpa någon closed beta spelares konto....? Jag kanske börjar kanske bli gammal, men jag begriper mig fanken inte på folk längre.... :-/

Permalänk
Medlem

Det är en feat of strength som uppfyller nära 0 funktion. förstår inte vad den stora grejen är.
kul för de som får den, men jag tror ärligt talat att ytterst få faktiskt bryr sig ens lite.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Detta är uppenbarligen inget spel för TS, han klagar över att det enbart var tur som gav closed-beta testarna en invite och tycker det är orättvist...

Senast jag kollade handlade D3 enbart om tur.. att ha tur med drops

Även vad jag minns om wow så var de viktiga int hur många archivments man hade, utan hur många svåra/skill achivments man hade.

Klart jag vet att D3 är RNG baserat, skulle du va ok om du inte fick lika många drops som folk från USA bara för att du inte bodde där?

Skrivet av gujukal:

Naaw stackars Levve.. Detta måste nog vara dagens I-landsproblem, om inte årets. Själv var jag med i closed beta så kommer få achievementen, woop di fucking huu!

Grattis.

Skrivet av Nedfryst:

Din värld rasar samman för e-penis saker som inte betyder något och igentligen inte har någon inverkan på själva spelet alls?
Reflektera över att det dör 30 000 barn om dagen i Afrika, att människor dödas till höger & vänster ute i världen.
Aja men du kan ju berätta för barnbarnen om det onda företaget Blizzard som gav FoS mestadels till jänkarna och att du missade server first 81 ha ha.
Dagens ungdomar......

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skiter i e-penis, är väl inte för andra jag vill ha den?, är för mig själv och det betyder något för mig. Nej min värld rasar inte samman.
Vad har 30k barn som dör i Afrika, mord etc med det här att göra?

Permalänk
Medlem

Spela roll? Kommer ju inte vara någon "cool"-faktor bundet till det eftersom att så många fick testa betan tillslut.

Jag kanske inte direkt är rätt person att säga det för jag kom in i betan, men även om jag inte hade de hade det varit sak samma.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Jag skiter i e-penis, är väl inte för andra jag vill ha den?, är för mig själv och det betyder något för mig. Nej min värld rasar inte samman.

Varför betyder den så mycket när den är "gratis"? Om du verkligen hade kämpat för en achi och sen inte fått den, då hade jag förstått det. Men nu är du arg för att du inte fick något utan ansträngning. Personligen tycker jag att det är tråkigt att få saker som man inte förtjänar.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det blivit sagt än, men Feat of strenght ger INGA achievement points.
Den informationen kommer direkt från blizzards representant på deras forum.

Och ville du verkligen ha den så fanns det flera personer som sålde beta nycklar tidigare, och innan du klankar ner på det så vill jag bara säga att det va SAMMA sak med blizzcon "feat of strenght's" för world of warcraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag skiter i e-penis, är väl inte för andra jag vill ha den?, är för mig själv och det betyder något för mig. Nej min värld rasar inte samman.
Vad har 30k barn som dör i Afrika, mord etc med det här att göra?

Han påpekar att du gör ett extremt onödigt problem av något som inte alls spelar särskilt stor roll. Själv bryr jag mig nog mer om att det dör människor på andra kontinenter pga problem som vi själva har skapat genom åren. 'You're making a mountain out of a molehill'.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort några otrevliga och/eller oseriösa inlägg. Eftersom jag har gått igenom tråden rätt snabbt kan jag dock ha missat något, vilket ni i så fall gärna får anmäla. Tänk på att hålla diskussionen på en vänlig och trevlig nivå. Om ni ogillar något inlägg, svara inte med personangrepp och annat utan låt bli att kommentera det och anmäl det i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Klart jag vet att D3 är RNG baserat, skulle du va ok om du inte fick lika många drops som folk från USA bara för att du inte bodde där?

Grattis.

Jag skiter i e-penis, är väl inte för andra jag vill ha den?, är för mig själv och det betyder något för mig. Nej min värld rasar inte samman.
Vad har 30k barn som dör i Afrika, mord etc med det här att göra?

Drops och achi är inte samma sak.

Drops påverkar spelet, det gör inte achievements.

Försök igen!

Sjukt kul att läsa alla poster på Blizzard forumet. Märker ju att medelåldern har sänkts lite sen jag spelade! hahaha

Permalänk
Medlem

Personligen bryr jag mig inte ett skvatt, om något är jag mest sur att jag aldrig fick ngn closed beta invite.

Sen visst, jag håller med om att det är orättvist men om jag ska vara ärlig så är det lite sandlåde-ton på diskussionen "JA VILL ÅSSO HAAA, OM INTE JA FÅÅ SÅ SKA INTE HAN FÅÅ" "NÄ NU VILL JAG INTE SPELA MER"

Samtidigt påminner Blizzard som den där morsan som borde ha tänkt efter lite innan hon gav den ena ungen en kaka och sedan inte hade någon till den andra. Onödigt bekymmer.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Klart jag vet att D3 är RNG baserat, skulle du va ok om du inte fick lika många drops som folk från USA bara för att du inte bodde där?

Grattis.

Jag skiter i e-penis, är väl inte för andra jag vill ha den?, är för mig själv och det betyder något för mig. Nej min värld rasar inte samman.
Vad har 30k barn som dör i Afrika, mord etc med det här att göra?

Ingenting, men jag skrev att du skulle REFLEKTERA lver det så kommer ditt problem att kännas ganska banalt.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Naaw stackars Levve.. Detta måste nog vara dagens I-landsproblem, om inte årets. Själv var jag med i closed beta så kommer få achievementen, woop di fucking huu!

Jag var med i closed betan men jag kommer inte få achievementen för jag kommer inte köpa skiten.
Känns riktigt kul att det finns folk som är svintjuriga över att inte få en flaggjävel.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om vad andra har eller gör? Singleplayer FTW ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fårstör inte riktigt resonemanget om att nästan bara jänkarna fick beta invites. Hade du vatt lite mer aktiv på olika svenska spelsiter så hade du nog fått en. Gamreactor delade ut 100 st beta-keys, först till kvarn. Även FZ delade ut mer än 100 keys vad jag vet..

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Men snälla, det är ett mönster på bannern och ett FoS. FoS är inte ens till för att alla ska kunna få det utan det är lite mer unika achievements och det ger inte ens några poäng.

Permalänk
Medlem

De flesta är ju dock arga just pga. att Blizzard säger att de inte kommer ge några in-game rewards will beta folket. Och sedan ger de dem inte bara en FoS (vilket jag personligen inte bryr mig om) MEN även ett sigil.

Det är som att eran chef på jobbet säger: Vi ska utveckla en grunka nu. Ni som är med och testar den får inget specifikt för det och vi kör ett lotteri om vilka som ska vara med.
Du blir inte med och testar. Och du tänker "Oki, no big deal".
Sen visar det sig att alla som var med får en lönehöjning på 4% för det.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

De flesta är ju dock arga just pga. att Blizzard säger att de inte kommer ge några in-game rewards will beta folket. Och sedan ger de dem inte bara en FoS (vilket jag personligen inte bryr mig om) MEN även ett sigil.

Det är som att eran chef på jobbet säger: Vi ska utveckla en grunka nu. Ni som är med och testar den får inget specifikt för det och vi kör ett lotteri om vilka som ska vara med.
Du blir inte med och testar. Och du tänker "Oki, no big deal".
Sen visar det sig att alla som var med får en lönehöjning på 4% för det.

Ditt exempel har samma problem som det som gjordes ovan (om drops). Det som betatestarna får är symboliskt och har inget värde för spelet. Drops har ett enormt värde för spelet (det är kärnan i vad som får Diablo att hålla i längden) och pengar är det allra mest centrala med varför de flesta arbetar.

Ditt exempel skulle vara mer relevant om poängen var att chefen satte upp ett litet klistermärke på de deltagande personernas kontorsdörrar. Och inte ens då är det helt passande för den som sade att det inte skulle vara några in-game rewards var inte samma person som hade hand om det hela och det rörde sig om ett fel i kommunikationen.

Att överdriva exempel är ett bra sätt att få ens argument att få mindre genomslagskraft.