FoS för att man fick closed beta invite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4662356834?page=1

Där har du! Bashiok säger att de som spelade closed beta inte kommer ha några extra achivs vid release.

Fö. så spelar det inte någon roll för mig. Men kan förstå att somliga är arga. ("its a game you virgins!" herp)

Hahaha Tack för länken, den stödjer min tes snarare än din "Nothing from beta carries over to retail. Characters will be wiped, and the achievements are there just to test out the achievement system". För er som inte kan läsa innantill så säger han att inga achievements från betan kommer att föras över till retail. Men han säger inget om att FoS, den var ju inte med i betan och inget från betan ska föras över... vad är problemet? Fortfarande så har de inte ljugit och de har heller inte ändrat sig. Alla ni som säger att de har ljugit för er eller att de sa en sak först och en annan senare har ju bara tolkat det Blizzard har sagt, inte konstigt att ni blir besvikna. Lite som när ens föräldrar sa "du kommer nog gilla din födelsedagspresent;)", man tolkar det som att man ska få en Porsche men det får man inte och blir besviken...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Jobbiga är ju att man fick beta, men på fel battle.net account.

Permalänk
Medlem

Jag hade closed beta så jag är ju glad att jag får det! Däremot är det lite synd om dom som verkligen vill ha det med men inte har någon som helst möjlighet till det.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Hahaha Tack för länken, den stödjer min tes snarare än din "Nothing from beta carries over to retail. Characters will be wiped, and the achievements are there just to test out the achievement system". För er som inte kan läsa innantill så säger han att inga achievements från betan kommer att föras över till retail. Men han säger inget om att FoS, den var ju inte med i betan och inget från betan ska föras över... vad är problemet? Fortfarande så har de inte ljugit och de har heller inte ändrat sig. Alla ni som säger att de har ljugit för er eller att de sa en sak först och en annan senare har ju bara tolkat det Blizzard har sagt, inte konstigt att ni blir besvikna. Lite som när ens föräldrar sa "du kommer nog gilla din födelsedagspresent;)", man tolkar det som att man ska få en Porsche men det får man inte och blir besviken...

Snälla du.
Att läsa innantill ger vad du själv vill. Du tolkar det som att han inte säger något om FoS, fine.
Många andra tolkar det som att man inte får NÅGOT.

Så, ta nu och lugna ner dig.

Känns verkligen som att du bara försvarar detta för att du själv var i betan(?), och inte vill förlora den ifall det blir så.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Snälla du.
Att läsa innantill ger vad du själv vill. Du tolkar det som att han inte säger något om FoS, fine.
Många andra tolkar det som att man inte får NÅGOT.

Så, ta nu och lugna ner dig.

Känns verkligen som att du bara försvarar detta för att du själv var i betan(?), och inte vill förlora den ifall det blir så.

Wow, vilket troll...
Jag tolkar inte, jag är saklig. Jag förhåller mig till vad de säger medans ni hittar på en massa och lägger ord i deras mun. Ni ljuger om Blizzard!
Och din förklaring till vrf jag försvarar blizzard är den mest patetiska förklaringen jag någonsin hört. Jag stödjer Blizzard för att de gör bra spel och jag kommer fortsätta att försvara dem från sådana som ni. Jag skiter väl i FoS - den gör ju ändå inget!!!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Detta känns helt klart som dagens/veckans/månadens i-landsproblem...

Ni är inte arga för att Blizzard ljög. Ni är arga för att ni inte kommer få en liten grej som vi betatestare får. Gör inte detta till någon slags moralisk domedagskaka.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Tack Blizzard!

Bryr mig egentligen inte om sådana här "achievements", eftersom de inte fyller någon som helst funktion förutom "e-penis". Hade man däremot kunnat använda poängen som valuta hade de varit intressanta.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Wow, vilket troll...
Jag tolkar inte, jag är saklig. Jag förhåller mig till vad de säger medans ni hittar på en massa och lägger ord i deras mun. Ni ljuger om Blizzard!
Och din förklaring till vrf jag försvarar blizzard är den mest patetiska förklaringen jag någonsin hört. Jag stödjer Blizzard för att de gör bra spel och jag kommer fortsätta att försvara dem från sådana som ni. Jag skiter väl i FoS - den gör ju ändå inget!!!

Jag antog det helt enkelt pga. att du verkar inte inse att folk tolkade det som att de inte kommer ge dem något.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Jag antog det helt enkelt pga. att du verkar inte inse att folk tolkade det som att de inte kommer ge dem något.

Jag inser att folk tolkar det som något orättvist och att Blizzard ljög, jag bara delar inte deras tankar precis som jag inte delar tankarna hos de som är rädda för att jorden ska gå under i december 2012...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jag inser att folk tolkar det som något orättvist och att Blizzard ljög, jag bara delar inte deras tankar precis som jag inte delar tankarna hos de som är rädda för att jorden ska gå under i december 2012...

Ok.
Bra. Då kan du hålla dig borta från den här tråden?
Då du inte har något vettigt att säga.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

woho blizzard bara kastar godis på mig, tur att jag fick tag i en beta nyckel, awesome!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sicket gnäll... skit i köpa spelet då? Jag kommer inte sakna gnällspikar som er.

Permalänk
Medlem

lol ni whinar på achivments? WTF Är det ngt ni borde whina på är det ju Armoryn. Orka att alla får reda på vilken D3-nörd man lär vara :S Suck borde åtminstone finna en opt out från den skiten. Där har ni ngt att klaga på!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4662356834?page=1

Där har du! Bashiok säger att de som spelade closed beta inte kommer ha några extra achivs vid release.

Fö. så spelar det inte någon roll för mig. Men kan förstå att somliga är arga. ("its a game you virgins!" herp)

Det som står är att de achievements man har tjänat i betan (dvs Blacksmith till level 3, alla klasser till level 13, x antal guld, osv) inte kommer att överföras till retail. Det står absolut ingenting om att man inte kommer få ett bevis på att man varit med i betan. Jag anser det inte som en fördel att få en feat of strength (som alltså inte ger achievement-poäng) och därav startar man på 'equal footing'.

Ni försöker läsa för mycket mellan raderna och sätta ord i mun på Blizzard. De har inte alls ljugit nånstans som det påstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaiNeaA:

Det som står är att de achievements man har tjänat i betan (dvs Blacksmith till level 3, alla klasser till level 13, x antal guld, osv) inte kommer att överföras till retail. Det står absolut ingenting om att man inte kommer få ett bevis på att man varit med i betan. Jag anser det inte som en fördel att få en feat of strength (som alltså inte ger achievement-poäng) och därav startar man på 'equal footing'.

Ni försöker läsa för mycket mellan raderna och sätta ord i mun på Blizzard. De har inte alls ljugit nånstans som det påstås.

Det kan jag hålla med om är mycket möjligt.
Men med tanke på att de är amerikaner, så borde de ha skrivit mer ingående. Tex. att det kan eller ska komma en FoS/reward till CB-folket. Och inte skriva något alls om det, och sedan ge det.

Det är nästan obvious att de anade att det skulle bli en shitstorm.
Men men, jag bryr mig inte direkt. Dock är jag jävligt trött på att folk inte inser att folk är arga över det.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Förstår ni vad skillnaden är mellan FoS och achievements är?
Achievements kan alla få och är tillgängligt i spelet.
FoS räknas inte mot den totala mängden achievementpoäng och är inte alltid möjligt att få i spelet längre. En FoS kan visa att en spelare var med och gjorde något speciellt i spelet som inte är möjligt att göra längre. Ett exempel på möjligt FoS skulle kunna vara "First Wizard to finish Inferno in Europe", eller kanske "Logged in on Diablo 3 on 15th of May".

Jag ser inga problem med ett FoS för betan. Det tar inget från någon och man kan bevisa att man spelat betan för andra spelare. Precis en sådan sak FoS är till för. FoS är som sagt tidigare inte något som alla spelare kan få tag på längre.

Med lite arbete kunde vem som helst fått closed beta invite. T.ex. genom att deltaga i alla tusentals olika betakey-tävlingar på nätet

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Förstår ni vad skillnaden är mellan FoS och achievements är?
Achievements kan alla få och är tillgängligt i spelet.
FoS räknas inte mot den totala mängden achievementpoäng och är inte alltid möjligt att få i spelet längre. En FoS kan visa att en spelare var med och gjorde något speciellt i spelet som inte är möjligt att göra längre. Ett exempel på möjligt FoS skulle kunna vara "First Wizard to finish Inferno in Europe", eller kanske "Logged in on Diablo 3 on 15th of May".

Jag ser inga problem med ett FoS för betan. Det tar inget från någon och man kan bevisa att man spelat betan för andra spelare. Precis en sådan sak FoS är till för. FoS är som sagt tidigare inte något som alla spelare kan få tag på längre.

Med lite arbete kunde vem som helst fått closed beta invite. T.ex. genom att deltaga i alla tusentals olika betakey-tävlingar på nätet

Jo men detta har vi betat av:) Vad vi inte har betat av är att folk är arga. Vi har kommit fram till att de helt grundlöst är arga... men de är arga och det lär vi höra 1000 ggr till av vissa på denna tråden.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Konsolgrävare

hahahah alltså denna tråd! fattar om du är arg om FoS:en skulle ge din något ingame item tex gear eller något sådant, men det ÄNDA du får är ett litet mönster på en sigil som ger dig INGENTING, du blir inte bättre eller sämre för att du inte har den sigilen. dagens achivement galningar......

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vilken sigill det är man fick från betan samt från ce?

Samt vad är fos? Hur ser man det?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Nån som har koll på vilken sigill det är man fick från betan samt från ce?

Samt vad är fos? Hur ser man det?

FoS hamnar under en egen kategori i Diablo 3 achievements, Feature of Strength-kategorin syns först när man fått sin första FoS.
Achievements i Diablo 3 verkar bugga just nu så om du inte fått den ännu så är det bara att vänta. För mig tog det många timmar innan den dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Så du menar att droprate är baserat på skicklighet eller? Det är ju som är nöten.

Läs igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Läs igen.

Varför kallar du hela tiden Feat of Strength för achievement?

Skrivet av Blizzard:

The distinction between a Feat of Strength and an Achievement is that an Achievement is something you can work to achieve, and a Feat of Strength is either limited due to an outside factor, or is just simply impossible to get any longer.

Things like attending BlizzCon, where only a few thousand people can attend, is a Feat of Strength.

Of course there are plenty of people who want each of the Feats of Strength, but the reason why they aren't Achievements, and don't provide Achievement points, is due to the limited-time, invite only, or simply impossible nature of obtaining them.

Så det är ju en tydlig skillnad på hur en Feat of Strength fungerar och hur en achievement fungerar. FoS verkar ju finnas enbart för att kunna ge en "rolig pryl som inte betyder någonting alls" för exakt sådana saker som kanske står utanför spelarens kontroll.

Det finns väldigt få realistiska alternativ till hur det funkar nu, du skulle tex kunna:
1) Ha nuvarande system men tillåta spelare att tradea dom med varandra på auktionshuset, vilket skulle skapa sjukt korkade problem/gnäll.
2) Ha nuvarande system fast FoS är också värda achievement points, vilket skulle skapa sjukt korkade problem/gnäll.
3) Inte ha FoS alls, och aldrig ge ut saker för typ events osv som står utanför spelarens kontroll

Av dom är det ju enbart 3an som är någorlunda vettig, men jag förstår ändå inte varför du anser att det skulle vara bättre att inte ha FoS alls jämfört med nuvarande system?

Permalänk
Moderator
Moderator

*låst tråd*

Den här tråden har spårat ur bortom räddning.

Samtliga läs igenom följande!

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers