Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Apple är ett av världens största teknikföretag och därför är det ganska naturligt att skriva om det. Om du nu avskyr dem så mycket så kan jag inte förstå varför du fortsätter att komma tillbaka i tråd efter tråd.

Jaha? Det gör ju inte konkurrenterna och deras framsteg mindre intressanta, tillsammans är konkurrenterna bra mycket större än Apple på flera marknader särskilt på TV marknaden.

Så om du är intresserad av Möbler så är det IKEA som gäller i Sverige och inget annat är intressant?

Som någon skrev, Galaxy S3 är den kraftfullaste mobil telefonen som presenterats av ett av värdens ledande mobil telefon tillverkare(du vet det lilla företaget Samsung), det är inte intressant? men alla rykte om Apples kommande är super intressant även om det bara är i planerings stadiet?

Hur kan inte Ikeas kommande TV och Mediacenter lösningar vara minst lika intressant som denna Apple TV artikeln?

Jag hade inte varit här om jag varit nöjd med nyhets balansen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

iTV med förra generationens teknik till nästa generations pris? Kan bli en hit.... i alla fall att läsa hur folk motiverar sina inköp

Hur som helst kan det nog bra med lite mer konkurrens på TV marknaden, det brukar ju få fart på utvecklingen.
Bara inte Apple drar patentkriget även dit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lang666:

Android/linux är open source. vem som helst kan ändra källkoden. Där styrs du inte av ett företag.
Inte ens bootloader är låst på flertalet märkens telefoner.

Om man tar en telefon typ i-phone där allt är förinställt från början där du inte behöver tänka eller ändra efter ditt eget tycke utan använder dig av samma som miljontals andra så anser jag dom som inkompetenta ja. Robotvarning. Frågan är , är det kul att gå i ett lämmeltåg som robotar styrda av ett företag som anser sig veta vad som är bäst för er.

Varför tror folk att ens telefonjävel är någon sorts politiskt uttryck?

Jag vet inte om ni köper leksaker för vuxna, jag köper ett arbetsredskap. Vill jag bli underhållen vänder jag mig till allt annat än min telefon.

Med tanke på din språkhantering verkar det vara du som är inkompetent.

Varför skulle inte ett företag kunna veta hur man använder deras produkt bäst? Deras gränssnitt stämmer överens med hur jag vill att det ska se ut, match made in heaven.

Snarare stort underkänt till alla tillverkare som måste låsa upp hela skiten för att användaren inte står ut med originalutförandet.

Är du anarkist eller vad handlar det om? För jag antar att du inte går och röstar som alla andra robotar? Eller betalar skatt som alla andra robotar? Eller skiter du i att spola på muggen bara för att du inte kan ändra spolreglagets placering?

Att andra inte köper produkten är alltså ett kvalitetsbetyg för dig? Snurrigare resonemang får man leta med ljus och lykta efter.

Beställer du ut råvarorna ur köket på en restaurant och tillagar dem vid bordet eller? Vore ju trist att äta något som någon annan ätit och uppskattat eller?

Tror du min telefon blir sämre bara någon annan har en likadan? Varför skulle det bli mindre "kul" för mig att ta emot mail bara för att någon annan tar emot mail i sin iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Android/linux är open source. vem som helst kan ändra källkoden. Där styrs du inte av ett företag.
Inte ens bootloader är låst på flertalet märkens telefoner.

Om man tar en telefon typ i-phone där allt är förinställt från början där du inte behöver tänka eller ändra efter ditt eget tycke utan använder dig av samma som miljontals andra så anser jag dom som inkompetenta ja. Robotvarning. Frågan är , är det kul att gå i ett lämmeltåg som robotar styrda av ett företag som anser sig veta vad som är bäst för er.

Hur många tror du bryr sig att din telefon har open source? Människor vill ha saker som fungerar till ett bra pris. För den delen så skulle jag tro att mindre än 10% av alla Android användare vet hur man installerar custom rom på sin telefon och 2-3% om du har tur kan skriva om den här källkoden du är så förtjust i. Bootloadern släppts förövrigt fri på en hel del telefoner för att? Ja, just det... En del företag kan inte sköta uppdateringar på sina sålda enheter.

iPhone precis som vilken j*vla Android telefon som helst kommer med förinstallerad mjukvara där man därefter har tillgång till progambibliotek i form av AppStore eller Android Store. Enda skillnaden är i detta fallet interfacet som du har större frihet att modifiera.

Tror du ska sluta upp med din tro att Google är något form av helgon. Detta företag vill precis som alla andra tjäna pengar på dig, enda skillnaden är de gör det med lite mer dolda metoder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jaha? Det gör ju inte konkurrenterna och deras framsteg mindre intressanta, tillsammans är konkurrenterna bra mycket större än Apple på flera marknader särskilt på TV marknaden.

Så om du är intresserad av Möbler så är det IKEA som gäller i Sverige och inget annat är intressant?

Som någon skrev, Galaxy S3 är den kraftfullaste mobil telefonen som presenterats av ett av värdens ledande mobil telefon tillverkare(du vet det lilla företaget Samsung), det är inte intressant? men alla rykte om Apples kommande är super intressant även om det bara är i planerings stadiet?

Hur kan inte Ikeas kommande TV och Mediacenter lösningar vara minst lika intressant som denna Apple TV artikeln?

Jag hade inte varit här om jag varit nöjd med nyhets balansen.

Så att vara inne och gnälla i Apple relaterade trådar hjälper på vilket sätt till att få till fler nyheter om Samsung? Eller IKEA för den delen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Så att vara inne och gnälla i Apple relaterade trådar hjälper på vilket sätt till att få till fler nyheter om Samsung? Eller IKEA för den delen?

Självklart, det verkar röra till en del känslor ju

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Jo, med google tv som google gjort om du hade läst hela min post så skrev jag.

där google är ett av det mjukvaruföretag som jag menade.

Allvarligt talat, jag förstår inte vad du menar.

Först säger du att alla nuvarande "smart TV" är ett skämt sedan säger du att google gör ett bra jobb, eller va då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Apple är ett av världens största teknikföretag och därför är det ganska naturligt att skriva om det. Om du nu avskyr dem så mycket så kan jag inte förstå varför du fortsätter att komma tillbaka i tråd efter tråd.

Samsung ÄR världens största elektronikföretag så varför missa lanseringen av deras telefon. Ett företag som dessutom är störst inom smartphone marknaden medan Apple är tvåa. Varför inte rapportera om telefoner från den som är störst?

Edit: Vill bara förtydliga att jag har inget emot att de rapporterar denna typ av nyheter men ska man ge sig in i det så måste det vara en balanserad rapportering annars så är Sweclockers inte längre neutrala i sin rapportering. Vad kommer sen? Bara rapportering om AMD CPUs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Självklart, det verkar röra till en del känslor ju

Vilket sannolikt är en stor anledning till att det skrivs så mycket om Apple som det görs. Nyhetstrådarna rörande Android är ju oftast långtifrån så välfyllda som med kommentarer som de rörande Apple. Så det bästa du kan göra för att få ner antalet Appletrådar är förmodligen att inte skriva i dem

Förövrigt så ser jag gärna mer nyheter om rörande mobiltelefoner och även TV och liknande (oavsätt tillverkare) då tekniken mer och mer växer samman.

Och vad gäller ämnet på denna tråd så tycker jag det skall bli mycket intressant och se vad Apple kan bidra med i detta, för dom, nya område. Jag tycker dock det känns som de är något år för sent ute. Allt bara bygga in Siri och en AppleTV och en TV känns inte jättespännande. Men skulle det enbart handla om det så tycker jag vi redan borde sett den på marknaden så förhoppningsvis har de något mer att erbjuda. Den som lever får se

Permalänk

Lär säkert komma fler Android TV apparater nu haha

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Samsung ÄR världens största elektronikföretag så varför missa lanseringen av deras telefon. Ett företag som dessutom är störst inom smartphone marknaden medan Apple är tvåa. Varför inte rapportera om telefoner från den som är störst?

Swecklockers brukar inte uppmärksamma själva lanseringen av Apples prylar heller. De skrev en artikel om att Samsungs bjuder in till presentation av Galaxy S3, precis som de brukar göra när Apple lanserar nya produkter. De enda mer ingående artiklarna jag kan påminna mig att jag sett om mobila produkter är Asus tablets (Transformer). Annars rör artiklarna ju oftast rykten och liknande (som denna t ex).

Hade som sagt gärna sett lite mer ingående artiklar om fler mobila produkter, från alla tillverkare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Självklart, det verkar röra till en del känslor ju

Du är ju en rutinerad applefan, har det givit resultat? Du är inne i varenda appletråd och trollar. Skärpning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Självklart, det verkar röra till en del känslor ju

Det gör folk förbannade med. Om man inte gillar Apple-nyheterna kan man skicka det till redaktionen. Inte spamma trådarna med massa provocerande kommentarer som bara leder till stort bråk.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Swecklockers brukar inte uppmärksamma själva lanseringen av Apples prylar heller. De skrev en artikel om att Samsungs bjuder in till presentation av Galaxy S3, precis som de brukar göra när Apple lanserar nya produkter. De enda mer ingående artiklarna jag kan påminna mig att jag sett om mobila produkter är Asus tablets (Transformer). Annars rör artiklarna ju oftast rykten och liknande (som denna t ex).

Hade som sagt gärna sett lite mer ingående artiklar om fler mobila produkter, från alla tillverkare.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14970-jailbreak-for-apple-ip...
http://www.sweclockers.com/nyhet/14634-iphone-4s-pa-svenska-a...
http://www.sweclockers.com/nyhet/15319-analytiker-uppskattar-...

Detta var bara en snabb sökning på vad som fanns, finns säker mera. Jag har i alla fall aldrig sätt någonting liknande artiklar om någon av Apples konkurrent.

När det gäller smart-tv så är Apple det ända jag läst om trots att det funnits andra märken på marknaden en längre tid nu, jag skulle bli glad om jag hade fel så rätte mig gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

http://www.sweclockers.com/nyhet/14970-jailbreak-for-apple-ip...
http://www.sweclockers.com/nyhet/14634-iphone-4s-pa-svenska-a...
http://www.sweclockers.com/nyhet/15319-analytiker-uppskattar-...

Detta var bara en snabb sökning på vad som fanns, finns säker mera. Jag har i alla fall aldrig sätt någonting liknande artiklar om någon av Apples konkurrent.

Testat att bara skriva "Android", "Asus" eller "Samsung" i artikelsökfältet? Där hittar du liknande artiklar. Om Samsungs Exynos 4412 SoC, om att SGS2 får ICS, rykten om att SGS3 skulle få 1080P skärm osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Allvarligt talat, jag förstår inte vad du menar.

Först säger du att alla nuvarande "smart TV" är ett skämt sedan säger du att google gör ett bra jobb, eller va då?

Ja, typ, jag har inte testat google tv men jag tror att google kan göra ett bättre jobb än samsung, lg, sony osv. då de inte verkar prioritera mjukvaran. jag får be om ursäkt att jag glömde bort Google TV men det är ganska lätt att glömma bort då det inte säljs några tvs med det i Sverige.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Ja, typ, jag har inte testat google tv men jag tror att google kan göra ett bättre jobb än samsung, lg, sony osv. då de inte verkar prioritera mjukvaran. jag får be om ursäkt att jag glömde bort Google TV men det är ganska lätt att glömma bort då det inte säljs några tvs med det i Sverige.

Okay då förstår jag och håller med

FYI: Sonys Internet TV är Google/android och finns att köra i Sverige.

Permalänk
Skrivet av Solok:

Hoppas Samsung knäcker ryggraden på Apple när/om Apple börjar sälja tv-apparater. I vårt hem har vi tre Samsung, varav 2 LED, och jag skulle aldrig tänka mig att byta.

Själv bojkottar jag Samsung's produkter av elektronik av deras dåliga kvalitet. (Komponenter är dom dock bättre på såsom själva skärm-panelerna osv.). Jag antar att Apple formodlingen kommer använda Sharp-paneler i sin TV. Själv brukar jag köpa LG eller Sony-tv.

Permalänk
Medlem

Ballt om den har touchfunktion och om den går att jailbreaka ^^

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk

Min första reaktion är att nån kommer få skaka galler och få 5000000 miljarder dollar i böter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentHarmonic:

Lär säkert komma fler Android TV apparater nu haha

Det finns redan, har kanske 2-3år?

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

Själv bojkottar jag Samsung's produkter av elektronik av deras dåliga kvalitet. (Komponenter är dom dock bättre på såsom själva skärm-panelerna osv.). Jag antar att Apple formodlingen kommer använda Sharp-paneler i sin TV. Själv brukar jag köpa LG eller Sony-tv.

dålig kvalité? Det är väll det elektronikföretag i världen med minst reklamationer procentuellt per sålda produkter. Har iaf varit, inte kollat efter ny data

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerZerk:

Vågar man gissa på det dubbla av en överprisad tv från Bang och Olufsen? Närmare 50 000 kr för denna best

Varför skulle den bli det? Jag tvivlar på att den blir dyrare än Samsung's ES8005, de kommer att göra en konkurrenskraftig produkt

Skrivet av anCOOL:

Ericsson hade sin första "smartphone" GS88 1997 och Nokia med sin Communicator 1996.
14-15år istället för 4-5 är närmare sanningen isåfall.

...och Steve Jobs presenterade den första prototypen och idén till en dator som var lätt att bära med sig med touchskärm a la iPad 1983, problemet var att tekniken inte fanns för att genomföra det, men han sa att så kommer framtiden se ut

Skrivet av fieskmask:

Räcker det inte med att det ruttna äpplet producerar skittelefoner?
Vad ska dom in i TV branschen att göra?

Hoppas bara folket bojkottar detta vansinne.

Inge fel på deras mobiler, gör vad den ska, varken mer eller mindre och i TV branschen har de varit länge, eller har du missat Apple-TV, 3'e generationn är ute

Skrivet av 1337sweden:

Själv bojkottar jag Samsung's produkter av elektronik av deras dåliga kvalitet. (Komponenter är dom dock bättre på såsom själva skärm-panelerna osv.). Jag antar att Apple formodlingen kommer använda Sharp-paneler i sin TV. Själv brukar jag köpa LG eller Sony-tv.

Läste du artikeln? "Han tillägger att Foxconns och Sharps samägda fabrik för skärmpaneler är en del av förberedelserna."

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Nä mellan android och Ios är valet ganska enkelt, är man tekniskt lagd och gillar att fippla med tekniska prylar så köper man en android grej. Gillar man inte att fippla och få allt serverat så köper man en ios grej, ganska simpelt.

Konstigt då att jag med mitt yrke och min hobby använder iPhone, menmen, antar att du vet bättre än jag?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sovereign:

Konstigt då att jag med mitt yrke och min hobby använder iPhone, menmen, antar att du vet bättre än jag?

Känns mest som om du missförstod han där, jag använder oxå min iPhone i jobb men förstår vad han menar, men jag har väldigt svårt att förstå varför man vill ha en lur där man måste fippla själv med inställningar istället för att använda en som är färdigoptimerad, men så går det iofs inte att optimera Android på samma sätt som iOS eftersom de har för många tillverkare av lurar de måste anpassa sig till

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk

En Apple Tv släpps? LÅT OSS BRÅKA OM VAD SOM ÄR BÄST; ANDROID ELLER IPHONE!!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Känns mest som om du missförstod han där, jag använder oxå min iPhone i jobb men förstår vad han menar, men jag har väldigt svårt att förstå varför man vill ha en lur där man måste fippla själv med inställningar istället för att använda en som är färdigoptimerad, men så går det iofs inte att optimera Android på samma sätt som iOS eftersom de har för många tillverkare av lurar de måste anpassa sig till

Optimera för prestanda får man ju hoppas alla anständiga lurar har gjort. Nu pratar vi väl mer optimera för personen som äger luren. ios kör konceptet "one size its all" medan android kan låta en konfigurera saker hur man själv vill ha dem.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

iTV kommer den INTE heta iallafalll! Det varumärket är upptaget sedan många många år... Apple får hitte på något annat... iTelly.. iTube... eller vad det nu blir.. Apple TV chansar jag på men något tillägg. Typ Apple TV 3d 42". Och den kommer bara att funka i USA som första gen då den kommer ha en ATSC-mottagare..

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att skaffa den då ja redan kan hyra film med telias butik i tv:n väldigt enkelt så nä tack den fick ni behålla.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer iTV apps och spel dårå.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus