Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Permalänk
Medlem

Apples TV kommer var fantastisk, revolutionerande, ja helt enkelt magisk.

En tid efter lanseringen kommer folk att glömma att TV faktiskt fanns innan Apple kom in i bilden. Som kristi födelse kommer Apple-TV att införa en ny tideräkning. År 0 inom TV-världen. Alla TV-apparater och liknade tjänster som lanseras efteråt kommer automatisk att jämföras med Apples. Som om de var först. Det som fanns innan har helt enkelt ingen betydelse längre.

Inom loppet av ett par år kommer Samsung att lansera en TV. Men! Den här gången blir de stämda av Apple. Stämningsansökan kommer ungefär se ut så här:
- Fyrkantig med ram runt om.
- Färg på skärmen.
- Man kan byta kanal (som Apple på något märkligt vis har fått patent på).
- Man kan titta på den.

Jag kan redan nu känna magin. Kan ni?

Permalänk
Medlem

"Alla vi som köpte iTV istället för att åka 2 veckor till Thailand"

nya FB gruppen??

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Sellout!

Man är inte fientlig mot Apple på riktigt förrän man ägt diverse Appleprodukter och lärt sig hata dem på egen hand.

Fast det är själva företaget, ledningens åsikter, beteende, äckliga självgodhet, uppenbara lögner, kräkframkallande marknadsföring, modeinriktade hängivna trendpappskallar till användarbas osv osv osv osv som är huvudsaken.

Men tv-apparaten blir säkert helt ok, kanske t.o.m. bra. Köp? Nej tack, jag föredrar att tänka och bestämma själv. En tv är och förblir en display, inget annat.

Vad bra att du föredrar att bestämma själv Duktig pojke.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Vågar man gissa på det dubbla av en överprisad tv från Bang och Olufsen? Närmare 50 000 kr för denna best

Permalänk
Medlem

Synd att den inte redan har lanserats. Min tv pajade igår kväll (i andra perioden sverige-ryssland i hockey vm) , så jag måste köpa en ny omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Av samma orsak som du köper en Sony, Panasonic, Samsung eller gudarna vet vad...

Men hur många köper en produkt från Apple bara för att....

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Inte för att jag personligen är någon stor Apple-fan, men om du tänker efter så sa vi bara för 4-5 år sedan "vad fan ska man med en smart telefon till?".

Ericsson hade sin första "smartphone" GS88 1997 och Nokia med sin Communicator 1996.
14-15år istället för 4-5 är närmare sanningen isåfall.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Apples TV kommer var fantastisk, revolutionerande, ja helt enkelt magisk.

En tid efter lanseringen kommer folk att glömma att TV faktiskt fanns innan Apple kom in i bilden. Som kristi födelse kommer Apple-TV att införa en ny tideräkning. År 0 inom TV-världen. Alla TV-apparater och liknade tjänster som lanseras efteråt kommer automatisk att jämföras med Apples. Som om de var först. Det som fanns innan har helt enkelt ingen betydelse längre.

Inom loppet av ett par år kommer Samsung att lansera en TV. Men! Den här gången blir de stämda av Apple. Stämningsansökan kommer ungefär se ut så här:
- Fyrkantig med ram runt om.
- Färg på skärmen.
- Man kan byta kanal (som Apple på något märkligt vis har fått patent på).
- Man kan titta på den.

Jag kan redan nu känna magin. Kan ni?

Jag instämmer till 1000% procent...Bra skrive, för det är faktiskt sant...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av anCOOL:

Men hur många köper en produkt från Apple bara för att....

Och hur många undviker att köpa en Apple-produkt, bara för att? Rätt många här på Sweclockers kan jag tänka mig.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

1984....

Skickades från m.sweclockers.com

va?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Tror han tänker på den här Google wifi-sniffande bilen

Permalänk
Medlem

Roligt att folk gör sig lustiga över att Apple skulle vara inovativa. Det är väl egentligen ingen som påstår att Apple är innovativa? Det var länge sedan det var deras affärsidé. Deras affärsidé är att vidarutveckla och förfina produkter så att de blir något som slutkonsumenter gillar. Detta sista steg innebär t.ex. att man måste ta hänsyn till design.

Ta OS X till exempel. Unix eller Linux är verkligen inget nytt. Men Apple släppte detta i en lättillgänglig förpackning.

Smidiga subnetbooks är heller inget nytt. Men Apple släppte med Macbook Air en produkt som kändes "färdig" och faktiskt användbar.

Troligen kommer de göra samma sak med den här nya tv-apparaten. Smarta TV-apparater är INGET nytt, men än så länge har ingen varit bra. Om Apple kan göra detta bra kommer det bli succé.

Hursomhelst tror jag inte som en del att de kommer satsa på dyra (bang-olufsen-stil) priser utan snarare på att man kommer hålla plattformen rejält stängd och hoppas på att folk kommer köpa serier och filmer via itunes. Och om det fungerar tillräckligt bra kommer folk länge sina pengar på itunes.

Personligen gillar jag Apples produkter eftersom de levererar vad de lovar. Jag har svårt att begripa hur jag kunde klara mitt jobb med Windows 7 innan. Jag har försökt en del med olika Linux-distar och det är mycket möjligt att jag skulle, efter mycket möda, komma fram till något som är ungefär lika bra. En sak ska man ju dock komma ihåg med Apples produkter. Visst levererar de vad de lovar, men de levererar aldrig en enda mm. mer. Vill man ha något mer, eller något annorlunda, får man antingen slanta upp rejält eller helt enkelt nöja sig med det man fick.

På samma sätt har jag gett upp hoppet om Android och gått över till IOS på telefon och plattesidan. IOS fungerar helt enkelt mycket bättre.

Tro mig, jag gillar inte Apple som koncept, men jag orkar inte dissa deras produkter av ideologiska skäl när de många gånger är mycket bättre. I sin prisklass ska tilläggas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Tror inte heller filmbolagen och apputvecklarna går med på att ha allt DRM-fritt. Inte än i alla fall…

Apple är en diktatur. Dom borde tvinga filmbolagen och apputvecklarna till DRM-fritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Håller med, liknande grej med när Samsung lanserade deras årets toppmodell 3 Maj och inte ett ljud från Sweclockers om detta.
Vilket är konstigt då jag är övertygad om att Sweclockers kommer skriva rubriker om iPhone 5.

Jo, man börjar nästan tro att Sweclockers lägger upp Apple-nyheterna för att hämta popcorn-skålen och läsa igenom kommentarerna...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Och hur många undviker att köpa en Apple-produkt, bara för att? Rätt många här på Sweclockers kan jag tänka mig.

Nä mellan android och Ios är valet ganska enkelt, är man tekniskt lagd och gillar att fippla med tekniska prylar så köper man en android grej. Gillar man inte att fippla och få allt serverat så köper man en ios grej, ganska simpelt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmy:

Roligt att folk gör sig lustiga över att Apple skulle vara inovativa. Det är väl egentligen ingen som påstår att Apple är innovativa? Det var länge sedan det var deras affärsidé. Deras affärsidé är att vidarutveckla och förfina produkter så att de blir något som slutkonsumenter gillar. Detta sista steg innebär t.ex. att man måste ta hänsyn till design.

Ta OS X till exempel. Unix eller Linux är verkligen inget nytt. Men Apple släppte detta i en lättillgänglig förpackning.

Smidiga subnetbooks är heller inget nytt. Men Apple släppte med Macbook Air en produkt som kändes "färdig" och faktiskt användbar.

Troligen kommer de göra samma sak med den här nya tv-apparaten. Smarta TV-apparater är INGET nytt, men än så länge har ingen varit bra. Om Apple kan göra detta bra kommer det bli succé.

Hursomhelst tror jag inte som en del att de kommer satsa på dyra (bang-olufsen-stil) priser utan snarare på att man kommer hålla plattformen rejält stängd och hoppas på att folk kommer köpa serier och filmer via itunes. Och om det fungerar tillräckligt bra kommer folk länge sina pengar på itunes.

Personligen gillar jag Apples produkter eftersom de levererar vad de lovar. Jag har svårt att begripa hur jag kunde klara mitt jobb med Windows 7 innan. Jag har försökt en del med olika Linux-distar och det är mycket möjligt att jag skulle, efter mycket möda, komma fram till något som är ungefär lika bra. En sak ska man ju dock komma ihåg med Apples produkter. Visst levererar de vad de lovar, men de levererar aldrig en enda mm. mer. Vill man ha något mer, eller något annorlunda, får man antingen slanta upp rejält eller helt enkelt nöja sig med det man fick.

På samma sätt har jag gett upp hoppet om Android och gått över till IOS på telefon och plattesidan. IOS fungerar helt enkelt mycket bättre.

Tro mig, jag gillar inte Apple som koncept, men jag orkar inte dissa deras produkter av ideologiska skäl när de många gånger är mycket bättre. I sin prisklass ska tilläggas.

Tror faktiskt inte att det är så många som håller med dig, själv vet jag inget med apple som är bättre direkt, men det är annorlunda.
Många saker som folk tycker är bra med apple finner jag bara frustrerande och begränsande för det jag vill göra.
men andra kanske föredrar just detta sätt.

Själv vill jag bestämma hur en produkt ska fungera och uppföra sig så långt det är möjligt, inte att produkten gör det åt en, men alla är inte likadana och finns 2 läger ena sidan kör mycket android och linux på datorn samt lite windows, andra lägret verkar gilla mest apple och dess egenskaper och är bekväma i det.

Så länge alla är nöjda med sina produkter och hur dom fungerar så är ju allt bra.
Jag dissar inte apple PGA ideologiska skäl, utan mest på dess sätt att fungera och uppföra sig på.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Frågan är om ni är nöjda att ett enda företag kontrollerar hela era liv?

Där det mänskliga valet är eliminerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Nä mellan android och Ios är valet ganska enkelt, är man tekniskt lagd och gillar att fippla med tekniska prylar så köper man en android grej. Gillar man inte att fippla och få allt serverat så köper man en ios grej, ganska simpelt.

Du menar om man är inkompetent ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Kan du specificera lite vad det är som är ett skämt?

Själv har jag en Sony NSX-24GT1 som sovrums TV och ska till och skaffa den nya nya 40" modellen till vardagsrummet. En android TV som jag köpte i Tyskland för ett tag sedan som väl motsvarat mina förväntningar i all fall. Har inte ens orkat satt upp en media spelare hemma eftersom det räcker med att dela ut en volym på servern så öppnar man filerna direkt ifrån TVn, inget format har varit något problem hittills. Även de gånger jag vill kolla på BlurRay så stoppar jag dem i SP3n i vardagsrummen går upp i sovrummet och kan styra hela anliggningen via min telefon eller fjärrkontrollen (detta trots att det skiljer en våning mellan PS3 och TVn efter som kommunikationen sker via nätverket).

Allting ifrån Viaplay till Youtube eller så väl som om du vill hyra filmer ifrån amazon.com fungerar bra. Förstår inte vad som är ett skämt bara.

Jo, med google tv som google gjort om du hade läst hela min post så skrev jag.

Citat:

Jag tycker att det är lite tråkigt att nästan alla stora elektronikföretag verkar ha så svårt med detta som kallas mjukvara, det är nästan som att det kastas på lite mjukvara som en eftertanke bara för att. Jag tror inte att det är en slump att tre från grunden mjukvaruföretag leder utvecklingen av mobila operativsystem.

där google är ett av det mjukvaruföretag som jag menade.

Permalänk

Räcker det inte med att det ruttna äpplet producerar skittelefoner?
Vad ska dom in i TV branschen att göra?

Hoppas bara folket bojkottar detta vansinne.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Egentligen var det inte så, smartphone-marknaden var väldigt splittrad på den tiden med otympliga operativ etc. Jag har haft ett par Ericsson och Sony-Ericsson och jämfört med Iphone så var de ett skämt egentligen (även om förstås man får räkna med vilken kapacitet de hade möjlighet till respektive tid). TV-marknaden har varit extremt prispressad, och det blir svårt att övertyga Svenssons att köpa en betydligt dyrare TV om Apple inte kan övertyga om mermärdet i den.

Lätt att säga i efterhand...

Hur vet du att inte resten av TV-marknaden kommer betraktas som ett "skämt" och "otymplig" om apple nu verkligen släpper något riktigt revolutionerande?

Bara för att någon kan revolutionera en marknad betyder det inte att den är konkurrensutsatt som det är. Mobilmarknaden 2007 var stenhårt konkurrensutsatt med företag som (sony) ericsson och nokia kämpandes för att överleva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xattwyn:

Skulle möjligtvis vara så att Apple är ett teknikföretag som tillverkar treknikprylar medans IKEA hör möbler och IKEAs pryl riktade väl sig till folk
som inte ens vill välja TV själv.
Ganska motsatt SweC.

Skickades från m.sweclockers.com

Så om Apple producerar en leksak för barn så ska det vara med här medan om IKEA säljer laptops så ska det inte vara med här?

Vilka gränser sweclockers har är ju förändrats en hel del , förr handla det nästan bara om hårdvaran men nu på senare tid har det dykt upp en och annan mobiltelefon och nu då även TV apparater?

Jag kan väll gå med på att man postar om Apple nyheter men ska man bredda det så pass mycket att man tar med mobil telefoner och TV apparater så anser jag att man ska balansera nyhetsflödet. Apple är EN tillverkare/försäljare, det finns en hel del konkurrenter inom både TV och mobil som också tar utvecklingen framåt men här skriver man inte så mycket(var är artikeln om Galaxy S3 som tar ett par steg till framåt i mobil utvecklingen)? Däremot så skriver man om mer eller mindre varje produkt som Apple tar för sig även om det bara är på planerings stadier? Balanserat? Nja knappast.

Ta en titt här och se hur mycket det händer på Android marknaden : http://www.swedroid.se/

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Frågan är om ni är nöjda att ett enda företag kontrollerar hela era liv?

Där det mänskliga valet är eliminerat

Märkligt.. När det gäller Google så hör man inte samma sak

Skrivet av lang666:

Du menar om man är inkompetent ?

Så man är inkompetent för att man inte gillar Android?

Skrivet av fieskmask:

Räcker det inte med att det ruttna äpplet producerar skittelefoner?
Vad ska dom in i TV branschen att göra?

Hoppas bara folket bojkottar detta vansinne.

För att fortsätta tjäna pengar måste man diversifiera och leta efter ny områden att expandera inom.
Antar att du tycker samma sak om t.ex. Samsung också? Eller är det för att det är Apple?

Skrivet av SnowJim:

Så om Apple producerar en leksak för barn så ska det vara med här medan om IKEA säljer laptops så ska det inte vara med här?

Vilka gränser sweclockers har är ju förändrats en hel del , förr handla det nästan bara om hårdvaran men nu på senare tid har det dykt upp en och annan mobiltelefon och nu då även TV apparater?

Jag kan väll gå med på att man postar om Apple nyheter men ska man bredda det så pass mycket att man tar med mobil telefoner och TV apparater så anser jag att man ska balansera nyhetsflödet. Apple är EN tillverkare/försäljare, det finns en hel del konkurrenter inom både TV och mobil som också tar utvecklingen framåt men här skriver man inte så mycket(var är artikeln om Galaxy S3 som tar ett par steg till framåt i mobil utvecklingen)? Däremot så skriver man om mer eller mindre varje produkt som Apple tar för sig även om det bara är på planerings stadier? Balanserat? Nja knappast.

Ta en titt här och se hur mycket det händer på Android marknaden : http://www.swedroid.se/

Apple är ett av världens största teknikföretag och därför är det ganska naturligt att skriva om det. Om du nu avskyr dem så mycket så kan jag inte förstå varför du fortsätter att komma tillbaka i tråd efter tråd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Vet inte hur intresserad jag är av att börja köpa apple produkter då inte den lysande stjärnan eller sociopaten, beroende på hur man ser det inte längre är med på tåget.

Mm, någon som har en fantastisk förmåga att lösa människors behov gång på gång är verkligen en sociopat...

Ni som hatar Apple, hatar ni även det svenska språket? Med tanke på hur ni misshandlar det med er stavning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anCOOL:

Ericsson hade sin första "smartphone" GS88 1997 och Nokia med sin Communicator 1996.
14-15år istället för 4-5 är närmare sanningen isåfall.

Haha, att du ens måste påminna om det tyder ju på hur lite folk eftersökte den produkten då. Sedan kom Apple och gjorde det sexigt, business as usual för Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Jag förstår inte varför varenda tillverkare som tillverkar tv apparater bara satsar och förbättrar saker som inte har med bildkvalitén att göra.

Skillnaden mellan tv apparater nu och som är något år gammal är att man kan se på youtube med dem nya. Helt ointressant för mig som redan har en extern mediaspelare och är inte ett dugg intresserad av om man kan surfa, se på youtube klipp eller streama filmer från datorn. Bildkvalitet kommer alltid ligga i fokus för mig när jag ska köpa en tv. Resten skiter jag.

Det är för att det knappt går att få nuvarande teknik att ge bättre bild utan att det blir apdyrt att tillverka dem. Då måste man istället hitta man på massa annat trams för att kunna sälja nya apparater till folk.

En tv från Apple är totalt ointressant för de är redan idag usla på displayer. LED/LCD med massa clouding och ljusläckage är inget jag vill ha på min tv.

Idagsläget har jag en macbook pro, en ipad och en iphone. Samtliga lider av klassiska LCD problem. Tacka vet jag plasma eller OLED.

Smarttv och sånt inbyggt skit vill jag inte ha då det är för begränsat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scirocco:

Nä mellan android och Ios är valet ganska enkelt, är man tekniskt lagd och gillar att fippla med tekniska prylar så köper man en android grej. Gillar man inte att fippla och få allt serverat så köper man en ios grej, ganska simpelt.

Eller så är man den som skriver operativsystemet på Google/Apple, och inte den lilla script-kiddien som tror att homescreen-replacement är att vara 1337 hacker.

Har du en degree i någonting tekniskt? Om inte så är du inte "tekniskt lagd". Du kan installera en "app", grattis!

Förövrigt så är just telefonen ett arbetsredskap för många, inte en hobby. Fippla kan man göra med allt annat.

Med tanke på att om man gillar att "fippla" och vill göra det med sin iPhone måste man jailbreaka, så hur får du det till att man får allt serverat? Snarare Androidkids som får det...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najsisen:

"Alla vi som köpte iTV istället för att åka 2 veckor till Thailand"

nya FB gruppen??

Nej, "Alla vi som köpte två iTV, en till hemmet och en till sommarstugan i Thailand", den skulle jag gå med i

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Märkligt.. När det gäller Google så hör man inte samma sak

http://3.bp.blogspot.com/_sAMOMUBpg38/TD9CBKclqmI/AAAAAAAAAt8...

Så man är inkompetent för att man inte gillar Android?

För att fortsätta tjäna pengar måste man diversifiera och leta efter ny områden att expandera inom.
Antar att du tycker samma sak om t.ex. Samsung också? Eller är det för att det är Apple?

Apple är ett av världens största teknikföretag och därför är det ganska naturligt att skriva om det. Om du nu avskyr dem så mycket så kan jag inte förstå varför du fortsätter att komma tillbaka i tråd efter tråd.

Android/linux är open source. vem som helst kan ändra källkoden. Där styrs du inte av ett företag.
Inte ens bootloader är låst på flertalet märkens telefoner.

Om man tar en telefon typ i-phone där allt är förinställt från början där du inte behöver tänka eller ändra efter ditt eget tycke utan använder dig av samma som miljontals andra så anser jag dom som inkompetenta ja. Robotvarning. Frågan är , är det kul att gå i ett lämmeltåg som robotar styrda av ett företag som anser sig veta vad som är bäst för er.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najsisen:

Köpte själv en iPhone 4s för ett tag sedan, svin dyr var den den funkar bra och allt är finfint... Har alltid gillat iPhone och iPad men har aldrig gillat det andra som de lanserat... Dels för att de tar åttahundra miljoner kronor för att klistra på ett klister märke med ett fattigt halvt ätet äpple, men oxå för att allt är så låst... Många fattar säkert vad jag menar, och om jag skulle köpt telefonen nu skulle jag nog köpt en 4, jailbreakat och klockat prollen, sedan skaffat ett "batteriskal"... Vips har man låst upp hela världen.

Angående tvn kommer den antagligen köpas i ganska stor mängd i engelskspråkiga delen av världen, men eftersom att de är så efterblivna med att släppa Siri uppdateringar så kommer den nog aldrig slå igenom i Sverige... Sedan Siri lanserades har de bara släppt ett språkstöd tror jag, japanska... Dessutom finns till jailbreakade enheter ett program som heter sara, hon är som siri men det som är sjukt är att hon fattar engelska bättre, hon kan göra minst lika många saker, uppdateras oftare, de snackar med sina användare om vad som måste göras men framför allt, det finns tillgängligt GRATIS!

Mm, UNIX i sexigt unibody alu-chassi! Nördens våta dröm, verkligen jättelåst.

"Hej jag sitter på sweclockers o tror att UNIX är låst medan Windows är oppen sås!"