DEFINE R3 USB3.0 TITANIUM och 30cm Grafikkort

Permalänk
Medlem

DEFINE R3 USB3.0 TITANIUM och 30cm Grafikkort

Hej på er,
Jag väntar på att ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA DirectCu II TOP ska vara tillgänglig.

som ni vet kortets storlek är
Bredd: 13 cm
Höjd:5.8 cm
Djup:30 cm

Jag äger denna datorlåda:
DEFINE R3 USB3.0 TITANIUM GREY

och i manulaen står: "Supports graphic card lengths up to circa 290mm"

Tror ni att jag är rökt på att skaffa detta kort? *jag menar det fattas ju inte så mycket*
Nån som har denna datorlåda med ett 30cm grafikkort?

Tack

Permalänk
Medlem

En kompis köpte ett 580Windforce och de var 28cm om jag minns rätt och det fanns nog mer en 2cm kvar fram till HDD buren tror jag, vågar inte lova något dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

En kompis köpte ett 580Windforce och de var 28cm om jag minns rätt och det fanns nog mer en 2cm kvar fram till HDD buren tror jag, vågar inte lova något dock.

TAck för svaret. Ska söka lite till,, jag har ingen vidare ögonmått :/

Permalänk

Sitter lite i samma situation här, rapportera gärna i tråden om vad du kommer fram till whoman! Förhoppningsvis behöver man inte byta chassi...

Edit:
Ifall Asus DCU 580 och 680 har samma kylare borde det inte vara några problem, här är en bild på 580 i define r3: http://img6.imageshack.us/img6/4831/img0516zc.jpg
Man kan se att det finns minst en cm till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinos98:

Sitter lite i samma situation här, rapportera gärna i tråden om vad du kommer fram till whoman! Förhoppningsvis behöver man inte byta chassi...

Edit:
Ifall Asus DCU 580 och 680 har samma kylare borde det inte vara några problem, här är en bild på 580 i define r3: http://img6.imageshack.us/img6/4831/img0516zc.jpg
Man kan se att det finns minst en cm till.

Skrivet av whoman:

TAck för svaret. Ska söka lite till,, jag har ingen vidare ögonmått :/

Skrivet av wille61:

En kompis köpte ett 580Windforce och de var 28cm om jag minns rätt och det fanns nog mer en 2cm kvar fram till HDD buren tror jag, vågar inte lova något dock.

Skrivet av whoman:

Hej på er,
Jag väntar på att ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA DirectCu II TOP ska vara tillgänglig.

som ni vet kortets storlek är
Bredd: 13 cm
Höjd:5.8 cm
Djup:30 cm

Jag äger denna datorlåda:
DEFINE R3 USB3.0 TITANIUM GREY

och i manulaen står: "Supports graphic card lengths up to circa 290mm"

Tror ni att jag är rökt på att skaffa detta kort? *jag menar det fattas ju inte så mycket*
Nån som har denna datorlåda med ett 30cm grafikkort?

Tack

Halloj! Jag kan meddela att jag INTE fick plats med mitt 7970 med Accelero Xtreme kylaren, jag fick lov att modda bort hela HDD-buren.
Fast mitt kort är nog längre än 300mm, skulle gissa runt 330, så jag tycker 300 borde funka.

Permalänk
Medlem

Det går in men det är hyffsat tight!

Här har du en video där en finne monterar ett 5970 som är 31cm långt, men det krävs lite våld med 31cm så de är inte att rekommendera.

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

HD6990 är 305 mm långt, och det går att pressa in med lite våld. 300 mm borde alltså vara lugnt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är inget vidare bra på att dra kablar och ärligt talat , det är lite svårt med denna lådan , så gick jag för detta kort.

Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB: H=38 mm, L=285 mm, W=126 mm

och jag måste erkänna att jag är glad jag inte gick för ett 30cm kort.