IOS 5.1 iPhone 4S Jailbreak

Permalänk

IOS 5.1 iPhone 4S Jailbreak

Någon som vet en fungerande jailbreak till iPhone 4S med IOS 5.1?

Permalänk
Permalänk
Sötast

Finns ej. Bumpning är däremot ej tillåtet!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Finns ej. Bumpning är däremot ej tillåtet!

Sist jag kollade reglerna var det tillåtet

Permalänk
Skrivet av Behöverhjälp:

Sist jag kollade reglerna var det tillåtet

Då kanske du bör läsa dom igen då jag inte sätt någon ändring sen jag registrerade mig.

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Sötast
Skrivet av Behöverhjälp:

Sist jag kollade reglerna var det tillåtet

Häftigt... Du bör kanske kolla reglerna på rätt forum då istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Någon som vet en fungerande jailbreak till iPhone 4S med IOS 5.1?

Nej, tyvärr finns det inte för tillfället men Pod2g håller på och det verkar komma snart!! Spara SHSH med tinyumberella medan så är du beredd när det släpps! Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Skrivet av Allexz:

Finns ej. Bumpning är däremot ej tillåtet!

Det räcker att du anmäler inlägget. Att kommentera regelbrott på det sättet riskerar bara att skapa dålig stämning. Se även § 5 i reglerna.

Permalänk
Medlem

Undrar om det ens kommer något Jailbreak till 5.1 eller 5.1.1 för 4s verkar som ingen klarar av att göra ett.

Synd för oss som köpt och fått telefonen med 5.1 för vi kan inget alls göra.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Undrar om det ens kommer något Jailbreak till 5.1 eller 5.1.1 för 4s verkar som ingen klarar av att göra ett.

Synd för oss som köpt och fått telefonen med 5.1 för vi kan inget alls göra.

Är det någon ny version på g? Isåfall kan det vara så att de väntar med att visa apple deras nya exploit innan de fått ut en ny version o har möjlighet att täppa till "säkerhetshålet".

Ohh the irony? -> http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Är det någon ny version på g? Isåfall kan det vara så att de väntar med att visa apple deras nya exploit innan de fått ut en ny version o har möjlighet att täppa till "säkerhetshålet".

Ohh the irony? -> http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8

Inte vet jag men det är ganska så frustrerande att vänta det är ju så mycket man vill testa med en ny telefon.
Hoppas det kommer snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Inte vet jag men det är ganska så frustrerande att vänta det är ju så mycket man vill testa med en ny telefon.
Hoppas det kommer snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns downgrade för 5.1/5.1.1 > 5.0/5.0.1
Synd bara att jag inte har SHSH :'(

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Det finns downgrade för 5.1/5.1.1 > 5.0/5.0.1
Synd bara att jag inte har SHSH :'(

Vad är SHSh?
Måste den inte varit jailbreakad innan för att man skall kunna downgrade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Är det lätt att få sålt en Iphone 4s med 5.01 som är jailbreakad?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Vad är SHSh?
Måste den inte varit jailbreakad innan för att man skall kunna downgrade?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det måste den

Skrivet av jorgen69:

Är det lätt att få sålt en Iphone 4s med 5.01 som är jailbreakad?

Nej, inte mer än vad en 5.1 är

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Vad är SHSh?

Skickades från m.sweclockers.com

SHSH blobs is a Hash signature system (Signature HaSH blobs) made by Apple Inc. to control manual software downgrades on iPhones, iPads and iPod touches (a typical prelude to Jailbreaking). An SHSH is created by an SHSH formula (CLI Application) with 3 or 4 TSS keys- the device (e.g. iPhone 4 CDMA), the firmware version being signed (e.g. 4.2.8) and the device's ECID- a unique ID contained within every device. The SHSH is a Plist, built with blobs, with each blob intended for a different part of the software (like kernel and Apple logo). These blobs control which firmware is restorable and which is not. When Apple wishes to restrict users' ability to "downgrade" their devices to a prior firmware version, Apple can simply refuse to generate this hash during the downgrade attempt, and the downgrade will not be successful (or at the very least, will require significant technical intervention).
-wikipedia

Du sparar shsh med tinyumbrella. Att bara spara shsh kräver väl inte att luren är jailbreakad? Eller?
Du kan också bara spara shsh för den firmware som apple "signerar" du kan alltså inte spara shsh nu o t.ex återställa ios 4.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

SHSH blobs is a Hash signature system (Signature HaSH blobs) made by Apple Inc. to control manual software downgrades on iPhones, iPads and iPod touches (a typical prelude to Jailbreaking). An SHSH is created by an SHSH formula (CLI Application) with 3 or 4 TSS keys- the device (e.g. iPhone 4 CDMA), the firmware version being signed (e.g. 4.2.8) and the device's ECID- a unique ID contained within every device. The SHSH is a Plist, built with blobs, with each blob intended for a different part of the software (like kernel and Apple logo). These blobs control which firmware is restorable and which is not. When Apple wishes to restrict users' ability to "downgrade" their devices to a prior firmware version, Apple can simply refuse to generate this hash during the downgrade attempt, and the downgrade will not be successful (or at the very least, will require significant technical intervention).
-wikipedia

Du sparar shsh med tinyumbrella. Att bara spara shsh kräver väl inte att luren är jailbreakad? Eller?
Du kan också bara spara shsh för den firmware som apple "signerar" du kan alltså inte spara shsh nu o t.ex återställa ios 4.0.

Vad jag har förstått så kan jag inte downgradea eftersom luren är leverade när jag köpte den med 5.1
Så jag får väl helt enkelt vänta på att det skall komma en jailbreak till den.
Men är det någon som har andra ideer så får de gärna komma med det, ny på ios produkter då jag hade android innan.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Vad jag har förstått så kan jag inte downgradea eftersom luren är leverade när jag köpte den med 5.1
Så jag får väl helt enkelt vänta på att det skall komma en jailbreak till den.
Men är det någon som har andra ideer så får de gärna komma med det, ny på ios produkter då jag hade android innan.

Du kan alltid downgradea då d om tidiga IOS finns på nätet, du kan hitta dom via redsnOw och andra sidor ifall du googlar.

Det kommer dock snart jailbreak till IOS 5.1 då vissa utvecklare har fått fram den men itne släpper den för att den inte är helt buggfri. (Untheaterd kommer snart komma, dom har utvecklat de men fixar det sista)

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Inaktiv

Din downgrade kommer inte att fungera ifall du saknar shsh-filer för den tidigare versionen av firmwaren, dvs nya telefoner som kommer med 5.1, eftersom det aldrig har genererats några sådana shsh-filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Din downgrade kommer inte att fungera ifall du saknar shsh-filer för den tidigare versionen av firmwaren, dvs nya telefoner som kommer med 5.1, eftersom det aldrig har genererats några sådana shsh-filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Shsh filer finns att ta hem via nätet.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Inaktiv

Bara om de har laddats upp av Cydia. Har Apple slutat signa de, då är det kört om det inte är sparat sen innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

SHSH/blobs kan man spara så fort tinyumbrella är uppdaterat för att spara de nya SHSH filerna.
Nej du behöver inte jailbreak för att spara dina SHSH fil med tillhörande unika blobs, fliken advanced i tinyumbrella och så bocka ur "request shsh from cydia" så sparas den programvaran som apple för tillfället signerar, lokalt på din dator.
Sen efter några dagar/veckor så dyker dom upp i cydia på din lur om du har en jailbreakad lur, annars är dom lokalt sparade på din dator så när du väl jailbreakar så kommer dina tidigare sparade blobs att dyka upp i cydia och du kan nedgradera din lur.
Du kan nedgradera även om din lur inte har några SHSH filer i cydia, men du har dom lokalt på datorn. Då bygger du bara en egen ipsw fil med T.ex. redsn0w.

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))