Permalänk
Sötast
Skrivet av jacke0247:

Var inne på Telenor och klämde lite på en one x och det är verkligen en otroligt fin telefon!

Men jag har en fråga och det är hur batteritiden är under aktivt användande (Surfa/ spotify)?

Aktivt användande ger dig någonstans mellan 4-6 timmars batteritid, i vissa fall mindre.

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Det har du rätt i Fel av mig!

Batteritiden med stockrom är helt okey, klarar en dag med vanlig användning (men inte mycket mer).

Med Miui dock (osläppt beta, officiell ska komma nästa fredag), så har jag ungefär 50% kvar efter en hel dag, jämfört med <15% med vanliga (3G+WiFi)

Skrivet av Allexz:

Aktivt användande ger dig någonstans mellan 4-6 timmars batteritid, i vissa fall mindre.

Okej tack för svar!

Jag tycker att det är synd att man offrar batteritid för hög presterade komponenter, massiva skärmar samt super tunn design. Hade gärna serr One x något tjockare och ett lite större batteri.

Är en så person som tycker det är jobbigt när batteriet går under 50%

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Okej tack för svar!

Jag tycker att det är synd att man offrar batteritid för hög presterade komponenter, massiva skärmar samt super tunn design. Hade gärna serr One x något tjockare och ett lite större batteri.

Är en så person som tycker det är jobbigt när batteriet går under 50%

Enligt undersökningar som HTC gjorde så prioriterade folk designen, istället för ett 3000mAh batteri. Antagligen frågade dem fjortisar och mormödrar

http://www.swedroid.se/htc-fokuserar-pa-natta-yttermatt-istal...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel för tappar mottagning ibland och då söker den inte efter det igen utan att jag måste slå på flymode och så tillbaka igen så har jag mottagning ingen?
Har tre ifall det är något som strular där? xp

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 P67 S-1155 ATX |INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 | CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ | XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 + Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5 | OCZ VERTEX 3 MAX IOPS 120GB SSD | :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Enligt undersökningar som HTC gjorde så prioriterade folk designen, istället för ett 3000mAh batteri. Antagligen frågade dem fjortisar och mormödrar

http://www.swedroid.se/htc-fokuserar-pa-natta-yttermatt-istal...

Då kunde HTC gjort ett bättre jobb med designen då tycker man. har själv en HOX men tycker inte den är speciellt snygg. Sony Ericsson är dom ändå som kan göra snygga android mobiler.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tcntad:

Är ju enbart batteritid som är av högsta prioritet och inget annat:)

Ja, man tycker ju det. Förstår inte varför folk vill ha tunnare telefoner, de blir bara jobbiga att hålla i. Desire HD hade ett lagom tjockt format. ^^

Skrivet av Red Beaver:

Då kunde HTC gjort ett bättre jobb med designen då tycker man. har själv en HOX men tycker inte den är speciellt snygg. Sony Ericsson är dom ändå som kan göra snygga android mobiler.

Ptja, alla är jo olika! Jag tycker Sony gör snygga telefoner men deras senaste modeller har varit lite konstiga, Xperia S speciellt. One Xen är vidrigt snygg, avskalad, simpel och inte överdrivet rund.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Då kunde HTC gjort ett bättre jobb med designen då tycker man. har själv en HOX men tycker inte den är speciellt snygg. Sony Ericsson är dom ändå som kan göra snygga android mobiler.

jag tycker den vita modellen är riktigt fräsh Hade nog blivit en Xperia själv om dem bara inte hade haft sveriges jobbigaste stockrom
Och när vi ändå snackar design måste jag säga att SG3 är den fulaste telfonen jag sett på senare dagar..designad av advokater

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ny OTA-uppdatering till HTC One X, OTA 1.29.401.11 . Dock en liten, 14MB, så vad ska man förvänta sig? Tråd angående finns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1655636

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Ny OTA-uppdatering till HTC One X, OTA 1.29.401.11 . Dock en liten, 14MB, så vad ska man förvänta sig? Tråd angående finns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1655636

Installerade den i förmiddags och har haft stora problem med mottagningen efter det. Tidigare har jag legat på 1-2 streck hemma och fullt på jobbet. Nu ligger jag istället på ingen - 1 hemma och varje gång den tappat mottagningen helt så måste jag slå på och av flygläge för att den ska få kontakt igen.... Katastrofala problem för mig efter denna upfaten alltså.. får hoppas det kommer hotfix väldigt snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Installerade den i förmiddags och har haft stora problem med mottagningen efter det. Tidigare har jag legat på 1-2 streck hemma och fullt på jobbet. Nu ligger jag istället på ingen - 1 hemma och varje gång den tappat mottagningen helt så måste jag slå på och av flygläge för att den ska få kontakt igen.... Katastrofala problem för mig efter denna upfaten alltså.. får hoppas det kommer hotfix väldigt snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Märkligt! Jag har inte fått några problem överhuvudtaget efter denna uppdatering, och jag har inte sett någon annan som har likadant problem som dig. Det jag iallafall har hört/läst är att det ska vara ny kernel, ny hboot, möjligtvis en kalibrering av batteriet och sedan så snackas det om att det är möjligt att problem med flimmer kan försvinna inom 14 dagar beroende på hur man använder luren. Även GPS:en ska vara stabilare nu, och multitasking problemet så vara borta.

Sedan så har jag en fråga till er alla angående detta med mina konstiga starter, som sagt ibland får man hålla in ett tag tills luren vibrerar och börjar starta, har för mig att det ej blir någon felrapport då. Sedan har jag upptäckt att om jag släpper Power-knappen så fort som touchknapparna börjar att blinka så startar mobilen direkt efter det och jag slipper få en felrapport. Vad skulle ni göra, bör man lämna in den?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Citerat från Swedroid recensionen

Dock hade SGS3 inte kommit ut riktigt. Hade varit spännande att veta om de tycker samma nu? One X eller SGS3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt flimmer är nu helt borta. Lät min telefon ligga med grå bakgrund, högsta ljusstyrkan med appen dead pixel test nån timme sen var flimret historia...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffen17:

Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel för tappar mottagning ibland och då söker den inte efter det igen utan att jag måste slå på flymode och så tillbaka igen så har jag mottagning ingen?
Har tre ifall det är något som strular där? xp

hade samma problem och använder mig oxå av 3 som operatör. det jag gjorde var att: inställningar-->mobilt nätverk-->nätverksläge och ändra till WCDMA only. hoppas det fungerar!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

mitt batteri var på 70% när jag uppdatera min HOX och minnet på 20GB efter updaten blev batteri tiden 88% så nästan 20% förbättring och minnet gick upp till 21GB. blev ganska förvånad då endel skrev om 15% förbättring anyway hoppas på det bösta

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Tja!
Vet ni ifall man kan ändra så att fb eller webläsaren inte laddas/uppdateras om varje gång man byter till ett annat program lr gör något annat . Tex om jag håller på skriver ett meddelande på fb men får ett samtal under tiden sedan när jag lägger på och vill fortsätta så uppdateras sidan och allt jag skrivit är borta samma sak händer om jag är inne på en hemsida och får ett sms eller gör något annat så försvinner allt när jag återvänder till hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalalala:

Tja!
Vet ni ifall man kan ändra så att fb eller webläsaren inte laddas/uppdateras om varje gång man byter till ett annat program lr gör något annat . Tex om jag håller på skriver ett meddelande på fb men får ett samtal under tiden sedan när jag lägger på och vill fortsätta så uppdateras sidan och allt jag skrivit är borta samma sak händer om jag är inne på en hemsida och får ett sms eller gör något annat så försvinner allt när jag återvänder till hemsidan

Det blev fixat i den senaste uppdateringen, 1.29.401.11, multitasking problemet ska nu vara historia.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Det blev fixat i den senaste uppdateringen, 1.29.401.11, multitasking problemet ska nu vara historia.

Nope men funktionen är något förbättrad, i Android 4.04 är koden för multi-tasking omskriven och det är nog nästa steg i utvecklingen.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Nope men funktionen är något förbättrad, i Android 4.04 är koden för multi-tasking omskriven och det är nog nästa steg i utvecklingen.

Okej, fungerar för mig iallafall. Slipper refresha i webbrowsern, slipper starta om apparna, osv.

4.04 kommer vi väl antagligen få vänta på i någon/några månader?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

hade samma problem och använder mig oxå av 3 som operatör. det jag gjorde var att: inställningar-->mobilt nätverk-->nätverksläge och ändra till WCDMA only. hoppas det fungerar!

Tusen tack, det fungerar! Rekommenderar alla med TRE att följa ovanstående råd. Nu kan man springa ned i bunkern och få ett kryss, redan i trappen på vägen upp så är man ansluten igen (innan fick jag forcera med flygläge på/av för att ansluta igen).

Sen verkar det skilja rejält i batteritid, jämförde med en polare och han hade halva batteriet borta efter mindre användning än min som då hade 80% kvar. Kollade ström och han hade 30% till vänteläge / "tid utan signal" medan jag har 0-1% där (han har tele2 som har bättre täckning än tre så ngt är skumt). Nu har jag 65% kvar efter 13t 32min, dock inte mycket användning under dagen mer än att ringa och surfa. I varje fall verkar det vara något relaterat till mobilnätet som gör att vissa telefoner slukar batteri?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hade samma problem och använder mig oxå av 3 som operatör. det jag gjorde var att: inställningar-->mobilt nätverk-->nätverksläge och ändra till WCDMA only. hoppas det fungerar!

Tack!
hoppas det funkar för mig, för jävligt störande när det lägger av ibland.

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 P67 S-1155 ATX |INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 | CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ | XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 + Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5 | OCZ VERTEX 3 MAX IOPS 120GB SSD | :D

Permalänk
Medlem

Har varit ytterst försiktig med min min One X men idag lyckades jag på något sätt få en repa på mitten av skärmen (som är extremt störande)... Kollat när folk har misshandlat mobilen med sina nycklar på Youtube utan att få en repa men såklart lyckas man själv genom att skydda den med sitt liv... Vet någon om det finns något sätt på att bli av med repan? Kommer jag märka av repan om jag sätter en invinsibleSHIELD över den?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeP123:

Tusen tack, det fungerar! Rekommenderar alla med TRE att följa ovanstående råd. Nu kan man springa ned i bunkern och få ett kryss, redan i trappen på vägen upp så är man ansluten igen (innan fick jag forcera med flygläge på/av för att ansluta igen).

Sen verkar det skilja rejält i batteritid, jämförde med en polare och han hade halva batteriet borta efter mindre användning än min som då hade 80% kvar. Kollade ström och han hade 30% till vänteläge / "tid utan signal" medan jag har 0-1% där (han har tele2 som har bättre täckning än tre så ngt är skumt). Nu har jag 65% kvar efter 13t 32min, dock inte mycket användning under dagen mer än att ringa och surfa. I varje fall verkar det vara något relaterat till mobilnätet som gör att vissa telefoner slukar batteri?!

1* WCDMA.. Icke för de i nordliga delen av Sverige då 3 forfarande hyr in sig på gsm nätet där. I sydo o mellan sverige finns dock ingen anledning för 3 kunder att söka på gsm nätet då 3 bara använder 3g här numera.

2* Om telefonen tappar teckning går mycket kräm åt för att få teckning igen, har man dålig teckning så får telefonen göra av med mer energi. SÅ dålig teckning = sämre batteritid. Men kolla också så att telefonen inte är vaken i onödan när skärmen är släkt..

Begriper knappt vad jag skriver edter en halvliter jack-daniels.. O några öl

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

2* Om telefonen tappar teckning går mycket kräm åt för att få teckning igen, har man dålig teckning så får telefonen göra av med mer energi. SÅ dålig teckning = sämre batteritid. Men kolla också så att telefonen inte är vaken i onödan när skärmen är släkt..

Yep och luren vill ju " leverera" men har man ett dåligt/uselt nät så tar allting lång tid samt att luren aldrig går in i "idle" som i sin tur då gör att det förbrukas en massa batteri.

Där jag jobbar så är det dålig täckning i många rum så jag slår alltid av det mobila bredbandet.

En bra app för att kolla sin uppkoppling är Network Signal Info
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.teln...

Samt då Bredbandskollen och/eller Speedtest som båda finns som appar hos Google Play.

Sen hur får man användare att "fatta" att det är så här.... ?? Verkar svårt !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Inaktiv

Här är en bra sida om man vill modda sin HOX lite. Har installerat MIUI på min, fungerar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Här är en bra sida om man vill modda sin HOX lite. Har installerat MIUI på min, fungerar riktigt bra.

Länken funkar inte

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tomas82:

Länken funkar inte

Hoppsan, blev lite fel i adressen. Borde fungera nu. Tack!

Permalänk
Avstängd

Allt finns ju beskrivet hos Tre

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Kontakta-Kundservice/Min...

Polisanmälan MÅSTE bifogas !

Sen eftersom ämnet är en One X så är den INTE särskilt bra för buset att göra något av, i det här fallet är luren även "brandad" som gör det ännu svårare.

HTCSense.com stängdes av flera skäl... bla missbruk av tjänsten, exempel en svartsjuk snubbe som i smyg installerat spårningen samt själv behåller loginet till HTCSense, urrrk ! Sen utför INTE polisen någon husrannsakan med enbart en positionering det behövs flera bevis/indicier för att en åklagare ska bevilja en husrannsakan.... sen ska man INTE ta lagen i egna händer, det kan gå mycket illa.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeP123:

Tusen tack, det fungerar! Rekommenderar alla med TRE att följa ovanstående råd. Nu kan man springa ned i bunkern och få ett kryss, redan i trappen på vägen upp så är man ansluten igen (innan fick jag forcera med flygläge på/av för att ansluta igen).

Sen verkar det skilja rejält i batteritid, jämförde med en polare och han hade halva batteriet borta efter mindre användning än min som då hade 80% kvar. Kollade ström och han hade 30% till vänteläge / "tid utan signal" medan jag har 0-1% där (han har tele2 som har bättre täckning än tre så ngt är skumt). Nu har jag 65% kvar efter 13t 32min, dock inte mycket användning under dagen mer än att ringa och surfa. I varje fall verkar det vara något relaterat till mobilnätet som gör att vissa telefoner slukar batteri?!

det förklarar nog varför min batteritid är ganska bra, ändrade till WCDMA only ganska tidigt så jag han inte riktigt jämnföra hur batteritiden ändrades. va bra att det fungerade för dig!

Skrivet av Biffen17:

Tack!
hoppas det funkar för mig, för jävligt störande när det lägger av ibland.

verkar fungera för han jag citerade ovanför, så det bör det även göra för dig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Tappade min one x i marken för några dagar sen, blev ett litet märke längst nere till vänster på mobilen..
Den funkade helt perfekt i några dagar, sen uppdaterade ja systemet när de vart update och nu har jag väldigt jobbiga problem.

När folk ringer går skärmen inte igång, samma när ja ska ta igång mobilskärmen så brukar de inte funka, kan ta upp till 40 tryck på knappen högst upp för o få igång skärmen, men när den väl är igång så funkar mobilen helt okej förutom att den hänger sig lite, det ja tycker e konstigt är att den funkade perfekt innan ja uppdaterade den.

Garantin är ju kört nu när ja tappat den så funderar vad det kan kosta och fixa ? lite tråkigt lägga nästan 6000på en telefon som höll i 2 veckor, visst mitt eget fel men sjukt tråkigt

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *