Permalänk
Inaktiv

Snabba upp mitt internet

Hej, jag har nu på sistone försökt snabba upp mitt internet på olika sätt och har kommit fram till att ju kortare sladd och ju mindre skarvar mellan telejacket och routern desto bättre internet. Så nu undrar jag om det går att köpa en splittersladd på runt 10m så jag kan koppla direkt från telejacket till routern. Jag är dessutom öppen på förslag till andra sätt att snabba upp internet. Blir mitt internet snabbare om jag skaffar en bättre router? Jag har inte trådlöst internet och min nuvarande router är Thompson tg 784. Jag har också 8 Mbit/s internet just nu och har inte möjlighet att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Du kommer inte märka någon jätteskillnad, tror inte du kommer över 12 med vilka tips du är får

Permalänk
Medlem

Sålänge du inte har fel på någon utrustning, så lägg inte ner någon tid på det.. du kommer inte att märka någon markant skillnad ändå.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold