Permalänk

VmwareDHCP problem

Hej, Jag köpte nyligen en kraftfull stationär dator för kunna köra många virtuella maskiner. Problem med den nya datorn uppstod omdelbart efter jag installerat och börjat köra vmware. Efter bara några minuter så fryser vmhosten och det går inte att göra något. Jag trodde först att problemet kan varit grafikkortet/hårddisken så jag testade att byta dessa (det hjälpte inte). Jag har testat olika saker och insett problemet har med internet-anslutning att göra. Jag kan nämligen starta alla 20 virtuella maskiner och datorn är stabil, men bara några minuter efter att jag kopplat in internet så crashar hostdatorn. Jag har testat att sätta in externet nätverkskort, byta router och koppla den direkt in i modemet, jag testade trådlöst usbstick då funkade den ett tag men sedan uppstod samma problem. I windows händelseloggar står att vmDHCP har fått problem innan crash. Jag kör VMware.Workstation.v8.0.2.591240.Incl.Keymaker-EMBRACE. Jag kör widnows 7 på host och på alla virtuella

Mina dator specs
MK Asus P9X79
HD3TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB ST3000DM001
SSD 120GB Intel 520 OEM 2.5"/6Gbps
CPU Core i7-3930K s2011 3.20GHz 12MB
Corsair 8GB [Module] DDR3 1333Mhz XMS3 CL9 (8x)
Corsair Cooling Hydr H100 CPU-kylare multiplatform
GK ATI Gigabyte HD5450 1GB DDR3
PSU Corsair AX 650W Professional Series GOLD
Kab ATX Corsair Carbide 400R, Mid-Tower, Black
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-222BB/BEBE

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur många VMs workstation fixar att köra samtidigt, Vill du köra så många som 20 st skulle jag nog rekommendera dig att kolla på ESXi, VMwares egna operativsystem som installeras direkt på hårdvaran.

Vad kör du för typ av nätverk till alla VMs ? NAT ?
Får du samma problem om du bara kör 5 VMs samtidigt ?
8GB minne låter väldigt lite till 20 VMs, hur många MB internminne har varje VM ?

Det ser ju ut som om du kör en "test" version av workstation, från någon torrent sida, jag skulle gissa på att det är något strul med den.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Diskussion om piratkopierade mjukvaror är inte tillåtet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.