Permalänk
Medlem

Hardcore mode

Tjenare, just nu är jag en 53 wizard som sliter sig igenom Hell... Jävligt drygt må jag säga, dör konstant! Men nu till saken, efter allt döende i både nightmare och hell så tänkte jag hur FAN man ska klara av Hardcore mode... Det kommer va helt jävla omöjligt asså!

Tänkte kolla hur ni tänker om detta, om ni skulle göra något speciellt för att överleva.

Enligt mig så är man i världsklass om man har klarat ut hardcore mode, dvs inferno.

Permalänk
Medlem

Spela tillsammans med någon?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Man dör allefall... Har spelat med en monk och en barbarian ett tag, nu i början av hell också... Man dör..

Permalänk
Medlem

Ta det lite lungt när du kör. Dra med dig så få mobs som möjligt, då lär du inte dö.

Permalänk

Förlorar man inte gubbe om man dör på hardcore? Asså det går inte att lira mer på just den gubben.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MysickCombo:

Förlorar man inte gubbe om man dör på hardcore? Asså det går inte att lira mer på just den gubben.

Japp.

Själv dör jag som bara den redan på Nightmare Dock är det sjukt roligt att kunna kötta sönder en hel arme av monster tillsammans med polare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Sötast

Det gäller att vara mycket starkare än mobsen när du spelar hardcore.

Du måste satsa på mycket vitality och ha många fler "evasion" skills än attack.

Min HC är just nu Levl 22 Wizard och jag har nära på 2500HP vilket är mer än vad jag hade på min barbar på level 30.
På samma gång så har jag 4 st evasionskills bara just för att minska chansen att man dör dramatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det gäller att vara mycket starkare än mobsen när du spelar hardcore.

Du måste satsa på mycket vitality och ha många fler "evasion" skills än attack.

Min HC är just nu Levl 22 Wizard och jag har nära på 2500HP vilket är mer än vad jag hade på min barbar på level 30.
På samma gång så har jag 4 st evasionskills bara just för att minska chansen att man dör dramatiskt.

Nice, men en wizard + 4 evasionskills kommer inte hjälpa dig i hell, tro mig. Din Diamond skin är bara och strunta i, den gör dig immun mot ett slag, teleport är ett måste, om du skulle möta waller+mortar+molten mobs. Om du skulle möta jailer + descretor är du nog död..
Men kul att någon "orkar" köra hardcore mode Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Jag dör som fan i nightmare med min barbar...bäst är ju mobs som har molten chain och regenerar liv ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det gäller att vara mycket starkare än mobsen när du spelar hardcore.
Du måste satsa på mycket vitality och ha många fler "evasion" skills än attack.

Det är därför jag inte spelar hard core. Man måste spela extremt defensivt, vilket jag tycker är tråkigt och tvärtemot vad jag vill med D3.

Permalänk

dog som en råtta i hell med min baba. Men inget slår 20~ wipes på första eliten i inferno... efter det blev det "cowrun" i hell istället då det fortfarande droppar lvl 50grejer i inferno act 1

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Sötast
Skrivet av acer94:

Nice, men en wizard + 4 evasionskills kommer inte hjälpa dig i hell, tro mig. Din Diamond skin är bara och strunta i, den gör dig immun mot ett slag, teleport är ett måste, om du skulle möta waller+mortar+molten mobs. Om du skulle möta jailer + descretor är du nog död..
Men kul att någon "orkar" köra hardcore mode Lycka till!

Aja, snart är det folk som redan klarat ur hela spelet på Inferno innan spelet ens är en vecka gammalt så att det skulle vara omöjligt tror jag inte.

Gäller helt enkelt att spela defensivt och tack!

Permalänk
Medlem

Jag dog hur mycket som helst med min DH, blev alltid dödad på ett slag, men jag stackade lite vitality och sen dess har jag dött mycket mindre för nu hinner jag reagera på saker innan jag dör!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

Det är väl som i D2, det verkar omöjligt med tanke på hur mycket man dör i Hell och möjligtvis i Nightmare. Bara att ta det lugnt och välja sina skills noggrant så ska det nog inte vara någon större fara.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag dör som fan i nightmare med min barbar...bäst är ju mobs som har molten chain och regenerar liv ^^

Vänta bara tills du kommer till hell då. Är också barb med 26k hp, 3600dps utan rage och stendör om jag inte springer iväg. Tar över 15 min att döda 3 elits.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MysickCombo:

Vänta bara tills du kommer till hell då. Är också barb med 26k hp, 3600dps utan rage och stendör om jag inte springer iväg. Tar över 15 min att döda 3 elits.

Jag ser inte fram emot det...

Permalänk
Medlem

Vill snabbt rekommendera alla att prova hardcore, det är omöjligt att spela softcore efter det. Speciellt om ni som jag tycker att D3 är för lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Vill snabbt rekommendera alla att prova hardcore, det är omöjligt att spela softcore efter det. Speciellt om ni som jag tycker att D3 är för lätt.

Finns det några som tycker Diablo 3 är för lätt?

Permalänk
Skrivet av acer94:

Finns det några som tycker Diablo 3 är för lätt?

klart han gör! han springer ju cirklar runt diablo i inferno och lollar bara för att det är så enkelt^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av panzerthrash:

klart han gör! han springer ju cirklar runt diablo i inferno och lollar bara för att det är så enkelt^^

Lär mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Vill snabbt rekommendera alla att prova hardcore, det är omöjligt att spela softcore efter det. Speciellt om ni som jag tycker att D3 är för lätt.

Normal/Nightmare kanske är lätt.. men sedan finns ju Hell och Inferno... säger du att det var lätt också ??

Bara på Nightmare än vilket känns helt ok än så länge iaf.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog dröja månader innan någon tar sig an inferno hardcore. (och detta efter sjukt gearfarmande)
Kungen (känd från wowguilden ensidia/nihilum) har en lvl 56 hardcore barbar som är på Act 1(?) Hell. Och streamar live.

Han spelar dessutom själv nu. (Han hade fullt party tidigare, men det är väl inte omöjligt att alla dessa har dött av...)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

man kör nightmare till 60..

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att köra hardcore i nuläget pga blizzards instabila servrar.
Vilken kul känsla det måste vara att dö av en disconnect/timeout när man lagt ~40 timmar på en hardcore-karaktär.

Citat:

man kör nightmare till 60..

Hmm, jag och min kompis är i Act I Hell, men vi är bara lvl 52. Vi borde kanske grinda lite först?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Hmm, jag och min kompis är i Act I Hell, men vi är bara lvl 52. Vi borde kanske grinda lite först?

Behövs nog inte. Själv klarade jag nyss av Act 1 på Hell med min lvl 51 barbar. Jag hade ett helvete i början av Hell, dog fan hela tiden. Men nu har jag börjat använda alla mina attacker som gör att jag regainar HP hela tiden, och nu går det mycket bättre! Sitter med 22k hp och typ 3.5k DPS.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Skulle aldrig få för mig att köra hardcore i nuläget pga blizzards instabila servrar.
Vilken kul känsla det måste vara att dö av en disconnect/timeout när man lagt ~40 timmar på en hardcore-karaktär.

Hmm, jag och min kompis är i Act I Hell, men vi är bara lvl 52. Vi borde kanske grinda lite först?

Lär ju knappast vara värre än vad det var i d2, dog med en lvl96 amazon när jag boostade en snubbe genom nightmare.
Hur gick det till kanske man kan fråga sig, men det var så att om en av ancientsen i act 5 var extra strong + fire så blev man helt enkelt one shottad.
Lvl96 tog något längre tid än 40h kan jag säga.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Lär ju knappast vara värre än vad det var i d2, dog med en lvl96 amazon när jag boostade en snubbe genom nightmare.
Hur gick det till kanske man kan fråga sig, men det var så att om en av ancientsen i act 5 var extra strong + fire så blev man helt enkelt one shottad.
Lvl96 tog något längre tid än 40h kan jag säga.

Jag sörjer verkligen med dig. Iron maiden + Hammardin var också lite halvtaskiga

Permalänk
Medlem

Klarade mej igenom normal till level 33 med att endast dö en gång av träden i act 1, skulle gissa att jag även skulle kunna klara nightmare på hardcore efter några fler genomkörningar av spelet i softcore, dock tror jag inte att jag skulle kunna nå level 60 utan att dö.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det handlar om att farma gear för att klara det. Det kommer inte va omöjligt om några månader då standarden på gear kommer höjas.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

kör Azmodan runs själv i normal, sista wpn cleana dem få mobsen innan heart of sin, döda azmo du får 25k xp varje gång

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)