Apple öppnar första butiken i Sverige under augusti eller september

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Nej varför skulle applebutikerna vara billigare? Det är inte så apple prisatt sina produkter hitills.

Jo men fördelen med att handla direkt från Apple butikerna är ju att du vet att den aldrig lämnat deras egna lager, lite mer magi och den där Apple lager lukten. Bara det är värt 200 spänn extra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kan bli svårt att motstå frestelsen att åka dit med min svarta mustang, V8, och skrämma bort alla apple fjantar...!

Alltid misstänkt att du var en av raggarjävlarna som gled upp och ner för Sveavägen i en fallfärdig cheva.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av Xe993:

Jag antar att Apple kommer ha lägre pris eftersom Apple köper av Apple.

Ang. skillnaderna så menade jag att de fristående butikerna måste särskilja sig från Apple-butikerna för att kunna överleva.

En skillnad är väl annars att en Apple-butik ska se ut på ett visst sätt med en stor lokal, visst färgtema osv.

Sen säljer ju de fristående ganska många tillbehörsprodukter som inte är från Apple, t.ex. externa hårddiskar, diverse sladdar, ram-minnen osv. Vet inte hur pass stort utbud av tredjepartsprodukter Apple Store kommer ha.

Om det nu är en flaggskeppsbutik så brukar de ha ganska stort utbud av 3:e-partsprodukter.
Apple Stores brukar även hålla offentliga presentationer och kurser i hur man använder deras hård- och mjukvara, vilket är kanon. De har även en Geniusbar där du kan traska in och få hjälp med datorn och få hjälp med det mesta.
Min förståelse om personalen är att de snarare är lärare, men som även säljer det du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Själv var jag i London på två stycken, mycket trevligt och otrolig personal! Ingen av dem var på att sälja en massa utan de väntade tills man frågade eller viftade på handen för att få hjälp. När man väl fick hjälp var de inte på att sälja massa saker utan de ville att man skulle köpa det man ville ha inte bli påtryckt en massa.

Det är bara att hoppas på att det når upp till den kalibern här i Sthlm.

Btw, jobbar du på SEB på Sveavägen?

Bara när jag behöver ner i serverhallen. Sitter i Rissne.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av PreacherMan:

Bara när jag behöver ner i serverhallen. Sitter i Rissne.

Okej, jag jobbade på IT på Svea en kort period, blev lite nyfiken när jag såg ditt yrke (:

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Ska ta med en boombox och börja dansa som en galning där inne.. Because I can

Permalänk
Medlem

Trevligt med nyetableringar.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har varit in i Apples egna butiker flera gånger och ser verkligen inte vad som är så speciellt med dem?

Är man fanboy och får ryckningar i baguetten så fort det är ett äpple på plasten kan jag väl förstå att det är lockande men annars?

Kul att de satsar men tråkigt för de befintliga underleverantörerna...

Permalänk

folk pratar om vad som är speciellt med dom bla bla bla visst de är inte så speciellt men de är ju inte de som är grejen med butiken om ni inte fattar de det som är de stora med hela butiken är en enda stor JÄVLA reklam pelare som alla andra som ligger runt stureplan ect ect är för synas visa upp sitt varumärke syns man inte finns man inte brukar man säga .....

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

En butik i Malmö om inte allt för många år kanske?

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Inaktiv

Tror inte det är en bra investering för dem. Alla som vill ha en Ifån i Sverige har väl redan det? Minns en kompis jag hade för länge sedan, gick på socialbidrag och klagade på kapitalister, men kunde ändå plötsligt en dag visa upp sin nyinköpta apple produkt.

Vem är det man ska övertyga med sin nya butik?

Permalänk

Vem bryr sig?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Tror inte det är en bra investering för dem. Alla som vill ha en Ifån i Sverige har väl redan det? Minns en kompis jag hade för länge sedan, gick på socialbidrag och klagade på kapitalister, men kunde ändå plötsligt en dag visa upp sin nyinköpta apple produkt.

Vem är det man ska övertyga med sin nya butik?

Apple säljer inte bara iPhone, utan även datorer. På datormarknaden har Apple en väldigt liten marknadsandel. De vill självklart att alla iPhone-ägare ska köpa en Mac och dessa finns oftast inte i teleoperatörernas butiker där iPhone säljs (kanske en och annan Macbook Air). Då är det logiskt med en butik som har alla Apples produkter.

Permalänk
Medlem

En till anledning att hålla sig borta från Stockholm hahahah.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Kul med en Apple affär, men tyvärr inget fan.
Nog sagt om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

joo på så sätt är det väll inte fel, men tycker det är lite konstigt bara...

och vet inte hur du tänker, men mitt inlägg var inget android vs fanboy grej... kan ta gevalia också om det passar bättre?

Vad är så konstigt med en fysisk butik? Det är väl som vilken annan affär som helst?

nää sorry jag som överreagerar. säkert bara en slump att du nämnde samsung.. .. ..

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

och alla ajfånar står i kö

Permalänk
Medlem

Det är väl jättebra med en butik, varför så negativa?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Inte skulle jag bli det minsta rädd om någon galning kom springande med en Carl-Gustav på axeln, det kommer ju ändå från samma land som jag

Nu får jag en bild i huvudet på någon galning som jagar Batman, med Kungen slängd över axeln

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Jo men fördelen med att handla direkt från Apple butikerna är ju att du vet att den aldrig lämnat deras egna lager, lite mer magi och den där Apple lager lukten. Bara det är värt 200 spänn extra!

Nja det är inte anledningen. Apple vill hålla samma priser på sina produkter över hela livscykeln, men ibland säljer någon återförsäljare med förlust.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Nu får jag en bild i huvudet på någon galning som jagar Batman, med Kungen slängd över axeln

Hahahha xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Alltid misstänkt att du var en av raggarjävlarna som gled upp och ner för Sveavägen i en fallfärdig cheva.

Haha det är något jag hittills aldrig gjort och min bil är 2 år gammal.

Kanske har något att göra med att om man nu skall hamna i något fack så är det hårdrockare.

Jänkarna gör helt enkelt schysta bilar med attityd.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Alltid misstänkt att du var en av raggarjävlarna som gled upp och ner för Sveavägen i en fallfärdig cheva.

Vore ju märkligt om han dök upp i en fallfärdig Cheva när det är Ford han kör...

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Inaktiv

Ååh, jag bara älskar hur folk propagerar och får rage-utbrott om Apple <3

Ingenting vettigare att lägga energin på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Ååh, jag bara älskar hur folk propagerar och får rage-utbrott om Apple <3

Ingenting vettigare att lägga energin på?

Efter jobb och träning så är det rätt kul att få sig ett skratt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Apple har redan för många marknadsandelar. Fortsätter det så här så kommer det bara finnas iPhone kvar på marknaden (hemska tanke) :<

Jag undrar varför isåfall.. när man slår igenom som först med touchmobiler?

Permalänk
Avstängd

Usch det verkar som det kommer öppna en ny butik i sverige som leder till både bättre utbud och nya arbetstillfällen. Dumma Apple.

Är det sexuell frustration hos alla Android-ägande oskulder på det här forumet som lyser igenom måhända? Kamma er och använd era pwnzor skillz till att fixa en tjej så slipper ni kanske sitta och skaka av ilska framför tangentbordet över att Apple ska öppna en butik i Sverige.

Puss

Permalänk
Avstängd

*Gäsp*

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Äntligen, hört att det ska vara en upplevelse. Nu så kan man väl äntligen få testa samtliga produkter, något man inte kan i vår lokala Premium Reseller, mycket som saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nej fler butiker i sig skapar inte alls fler jobb.

Tvärt om gör apple butiker om något att vi får färre jobb då en exceptionellt stor andel av de pengar vi spenderar där mystiskt försvinner utomlands...

Vill vi stödja svenska jobb skall vi köpa Volvo och IKEA saker, svenskodlad mat osv. Då går pengarna i större utsträckning tillbaka till Sverige och blir löner till svenskar (som betalar skatt och kan handla för dem igen osv osv).

Ja jo om du köper lastbilar, båt och flygmotorer, tunga arbetsmaskiner, portabla ställverk mm mm så visst....
Annars går de pengarna till.........KINA. Jag tror att du har missat ngt
Visst....köper man Volvo personbil så är det belgare eller svenskar som får lön....men de stora vinsterna går till Kina.