Prisbild Real Money Auction House

Permalänk
Medlem

Prisbild Real Money Auction House

Hej,

vad tror ni prisbilden kommer vara på items när Real Money Auction House drar igång? Intressant att få veta vad folk kan vara villiga att betala för bra items.

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir en gigantisk flopp. Finns inget behov att köpa grejjer för riktiga pengar vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag tror det blir en gigantisk flopp. Finns inget behov att köpa grejjer för riktiga pengar vad jag kan se.

Inget behov? Jag ser en stor marknad. Finns väl många som vill ha bättre gear.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag tror det blir en gigantisk flopp. Finns inget behov att köpa grejjer för riktiga pengar vad jag kan se.

Varför skulle det floppa? Jag skulle garanterat kunna köpa om det fanns bra items jag ville ha.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Jag tror det blir en gigantisk flopp. Finns inget behov att köpa grejjer för riktiga pengar vad jag kan se.

Då har du inte spelat Diablo 2. Där var försäljningen av items gigantiskt för riktiga pengar.
Det finns ett tak på $250 om jag inte har helt fel för mig. Tror nog det kommer ligga på ungefär samma priser som i D2, kanske något högre då Blizzard tar sin del med. På grund av det kommer nog den "illegala" försäljningen pågå utanför Battle.net då avgifterna antagligen kommer vara för höga.

Permalänk
Medlem

Är ju busenkelt att hitta bra items själv som man klarar spelet på eller köpa ngt på vanliga ah för lite guld. Jag kommer inte köpa ngt för riktiga pengar iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer slå rätt bra faktiskt. När jag lirade WoW för några år sen så köpte ju var och varannan guld för att kunna skaffa items . För HoN och LoL är det den primära inkomstkällan att köpa spells och heroes ingame. Det finns många som hellre betalar en slant än att farma ihop guldet ingame. Och när man tänker på ett item bara motsvarar några minuter av sin timlön så är det nog ganska lätt att dra fram kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Och när man tänker på ett item bara motsvarar några minuter av sin timlön så är det nog ganska lätt att dra fram kortet.

Antingen har du en sjukt bra timlön, eller extremt låga förväntningar på vad det kommer kosta

Personligen är jag kluven, tycker AH fungerar bra nu som det är.
Problemet är väl att "guld" kommer vara mer eller mindre värdelöst, för när real-money-ah introduceras så lär ju folk helt och hållet sluta lägga ut sina items för ingame-guld?

Eller hur fungerar det där egentligen?

Permalänk
Medlem

De får se till att fixa säkerheten först oavsett. Det är sjukt mycket konton som blir hackade varenda dag nu. Det lär inte bli ngn RMAH närmaste månaderna om jag får gissa.

Permalänk
Medlem

Kunna sälja ett par yxor och svärd för nån hundring låter inte helt fel, eller så struntar man bara i att köpa om man inte vill.
Kan man sälja guld med? Eller bara items?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Allt ska gå att sälja OM det nu blir ngt med det. Som sagt de har enorma problem med säkerheten just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

De får se till att fixa säkerheten först oavsett. Det är sjukt mycket konton som blir hackade varenda dag nu. Det lär inte bli ngn RMAH närmaste månaderna om jag får gissa.

Skulle nog säga att 99.9% av de som blir hackade inte blir det pga några problem hos Blizzard. Högst troligt är det dålig säkerhet från användarnas sida, som alltid dvs.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nej det är det inte denna gången.

Permalänk
Medlem

ozo64 värst vad du gissar och vet mycket. Har du några som helst belägg för det du påstår och gissar?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Diablo III lider av ett säkerhetshål inom sessionshantering, vilket gör att du kan sno sessions-IDn av folk du spelar public games med. Modda requesten du sedan gör mot servern när du ansluter med detta ID så tror servern att du är personen du nyss snodde ID:t av. Känns inte som det ligger på användarens ansvar att aldrig gå med i public games.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Om man kör public games kan man bli hackad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enorma pengar att tjäna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det är det inte denna gången.

Länk till källa?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Länk till källa?

http://www.eurogamer.dk/articles/2012-05-21-hackere-lukkede-diablo-3-server-i-gaard

Permalänk
Medlem

Kolla forumet på battle.net finns hur många trådar som helst där folk blivit av med grejjer på sina konton.

Permalänk
Medlem

Guld kommer alltid vara värt i hardcore för där kommer det inte finnas real money AH, så som det ser ut nu i af.

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är väl att "guld" kommer vara mer eller mindre värdelöst, för när real-money-ah introduceras så lär ju folk helt och hållet sluta lägga ut sina items för ingame-guld?

Eller hur fungerar det där egentligen?

Om det nu är så som du säger att folk känner att de inte kommer att få sålt något där så kommer väl priserna sjunka drastiskt vilket blir kul för dem som inte vill lägga pengar på RMAH

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det där är ingen källa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tror att priserna kommer variera ganska stort, vissa är ju beredda och betala en slant för de bästa sakerna du kan få tag på. Främst de med mer pengar och lite tid kommer att köpa. Jag kommer inte köpa, utan endast sälja items.

Mitt mål till en start är att sälja så att jag får tillbaka pengarna för spelet, sedan sälja tills jag har möjlighet att casha ut och göra vinst. Frågan är hur många avgifter som kommer att tas innan du möjligen har pengarna på ditt bank/paypal konto.

Skrivet av ozo64:

De får se till att fixa säkerheten först oavsett. Det är sjukt mycket konton som blir hackade varenda dag nu. Det lär inte bli ngn RMAH närmaste månaderna om jag får gissa.

Blir man hackad har man brister i både dator och lösenord. Har aldrig haft ett konto hackat under mina år framför datorn, jag har haft allt från enkla lösenord till svåra. Nu har jag mer eller mindre endast svåra lösenord till alla konton jag äger.

Laddar man ner saker får man ta det som vana att söka efter virus eller åtminstone inse att risken finns att du får virus. Har säkert dragit på mig flera hundra om inte tusen virus under åren, vissa av misstag andra av dåliga val. Har inte blivit av med ett enda konto...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ozo64:

Allt ska gå att sälja OM det nu blir ngt med det. Som sagt de har enorma problem med säkerheten just nu.

Skrivet av Zorgie:

Diablo III lider av ett säkerhetshål inom sessionshantering, vilket gör att du kan sno sessions-IDn av folk du spelar public games med. Modda requesten du sedan gör mot servern när du ansluter med detta ID så tror servern att du är personen du nyss snodde ID:t av. Känns inte som det ligger på användarens ansvar att aldrig gå med i public games.

Skrivet av Hauni99:

Om man kör public games kan man bli hackad

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.diablofans.com/news/1214-account-security-and-publ...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bashiok:

Despite the claims and theories being made, we have yet to find any situations in which a person's account was not compromised through traditional means of someone else logging into their account through the use of their password.

Så oroa er inte för public games, och sluta lyssna på troll som hävdar motsatsen.

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"

Permalänk
Medlem

När det är så många som dagligen rapporterar att de blivit av med grejjer så blir man lite orolig. Det måste vara fel hos Blizzard. Givetvis kommer de aldrig att erkänna ngt sånt men det är ju inte så svårt att förstå varför de skjuter upp RMAH hela tiden. Om folk skulle börja bli av med riktiga pengar så ligger Blizzard illa till.
De plockade ner US idag i 8 timmar. Inte planerat. Mycket möjligt de ska täta lite säkerhetshål.

Permalänk
Medlem

jag skulle lätt betala 20-40 spänn för lite shako å soj

(:

Permalänk
Medlem

Generellt kommer priserna vara ganska långa någon euro typ, det kommer finnas några få grejor som är rare så dom gå nog att sälja för kanske 100+Euro

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Det där är ingen källa.

Eftersom det är en länk till en sida med info så bör det kallas en källa då
"Källmaterial är skriftligt eller muntligt material som består av samtida vittnesbörd om ett visst förhållande"
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llmaterial

Sen om vi går in på hur trovärdig en källa är, då får vi snacka källkritik!
Varför skulle det inte funka? De kan sno ditt ID och gå servern tror att han är du