Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Värt besväret för att spara en dryg hundralapp? Finns det någon el-giganten i närheten kan du ju cykla dit och köpa för nästan samma pris dessutom.

Permalänk
Medlem

Vilka butiker har det i lager?

Anmälde SIBA på prisjakt för att de ljuger om sin lagerstatus, men de får fortfarande redovisa att de har det i lager...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Megastore.se köpte jag det från i början på veckan, fick det i brevinkastet efter 24 timmar.
Priset landa väl på 480kr eller nåt med frakt.

Visa signatur

Har en transistor radio som rullar på i 110mhz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns i lager hos Mediamarkt i Malmö?

Edit: Gick in på deras hemsida och verkar som det inte finns hos dom någonstans i södra skåne

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRot:

Någon som vet om det finns i lager hos Mediamarkt i Malmö?
Edit: Gick in på deras hemsida och verkar som det inte finns hos dom någonstans i södra skåne

Enligt webhallens hemsida har de det i lager i Malmö-butiken.
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/88766-diablo_iii

Permalänk
Medlem

Webhallen postorder/fruängen har inne, fick en stor laddning igår

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar vara prioriterade av Blizzard, alla andra har obekräftad leveranstid medans hos webhallen så fylls lagret på hela tiden.

Permalänk
Medlem

Går det få tag på detta till ett hyffsat pris digitalt? Eller går det bara köpa via battlenet? Vill inte ha någon skiva utan vill bara ha en kod!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Går det få tag på detta till ett hyffsat pris digitalt? Eller går det bara köpa via battlenet? Vill inte ha någon skiva utan vill bara ha en kod!

Randyrun.com - Finns massa positiv feedback längre bak i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

Kan någon intyga att det fungerar att spela på EU fast man köper från us.bnet?

Jag köpte mitt fysiskt i usa. Installerade det hemma i Sverige. Skapade ett battlenet konto. Ändrade region till EU under options i spelet innan jag startade det första gången. Default var americas. Inga problem att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Verkar som om digitala kopior är slutsålda nästan överallt.
Någon som vet en sida som har på lager? Gärna utan ockerpriser.
Hade tänkt att köpa på cdon med rabattkod, men där var det slut. Samma sak på randyrun...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att köpa på webhallen, men kartongen och manualen är grymma, så jag är glad att jag inte skaffade kod!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på ett Guestpass igår kväll åtminstone, får väl lvl-cappa ett par gubbar där och se om jag vill fortsätta. Förhoppningsvis har återförsäljarna fått in lite mer nycklar vid det laget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag var runt och jagade ett D3 tidigare idag och åtminstnde i Gävle stötte jag på dessa priser:
Elgiganten - 449:-
Siba - 449:-
Mediamarkt - 449:-
Ica Maxi - 499:-

Personligen köpte jag mitt egna exemplar på bnet för 540:- men jagar nu ännu ett exemplar. Råkar någon ha ett över så tveka inte på att pma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozzarn:

Jag var runt och jagade ett D3 tidigare idag och åtminstnde i Gävle stötte jag på dessa priser:
Elgiganten - 449:-
Siba - 449:-
Mediamarkt - 449:-
Ica Maxi - 499:-

Personligen köpte jag mitt egna exemplar på bnet för 540:- men jagar nu ännu ett exemplar. Råkar någon ha ett över så tveka inte på att pma.

Det var billigt, här i Örebro verkar det kostar 499 på alla ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Det var billigt, här i Örebro verkar det kostar 499 på alla ställen.

Jasså, jag kanske borde köpt ett då. Hade förväntat mig att priset skulle sänkas ganska direkt efter release men jag är relativt oerfaren inom området så kan vara helt ute och cykla.

Permalänk
Medlem

Nu har CDON fått in ett nytt lass med D3 för 449kr. Fick 50kr rabatt på mailen här om dagen också, så det blev en beställning. 429kr med frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/116282-diablo_iii-coll...

Tydligen finns CE i lager igen om det är någon som vill ha, finns 10st kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Verkar som om digitala kopior är slutsålda nästan överallt.
Någon som vet en sida som har på lager? Gärna utan ockerpriser.
Hade tänkt att köpa på cdon med rabattkod, men där var det slut. Samma sak på randyrun...

Hur kan digitala kopior ta slut?
Det är det mest idiotiska jag hört.

Precis som vissa internetbanker och andra sidor har "öppet" mellan 06:00 - 24:00...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hur kan digitala kopior ta slut?
Det är det mest idiotiska jag hört.

Precis som vissa internetbanker och andra sidor har "öppet" mellan 06:00 - 24:00...

Jag tror personligen att det är fullt möjligt att göra slut på nycklar om man inte är Blizzard i detta fall. Återförsäljare köper förmodligen lådversionen men säljer endast nyckeln. Man får sedan en scan eller ett digitalfoto på nyckeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Jag tror personligen att det är fullt möjligt att göra slut på nycklar om man inte är Blizzard i detta fall. Återförsäljare köper förmodligen lådversionen men säljer endast nyckeln. Man får sedan en scan eller ett digitalfoto på nyckeln.

De gånger jag köpt digitala kopior av andra återförsäljare än utav Steam eller blizzard så får man ändå ett mail utav grundtillverkaren. I detta fall Blizzard.

Därav bör inte dessa kunna ta slut. Eller som gamer2k5 säger så kan de ta slut men så många kopior har inte sålts..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Om jag köper Diablo från randyrun.com, kan jag då använda den nyckeln både till att spela på mac och PC? Har bara min macbook pro för tillfället men blir en ny speldator snart och vill ju inte vara tvungen att köpa det igen då.

Permalänk
Skrivet av fleo:

Om jag köper Diablo från randyrun.com, kan jag då använda den nyckeln både till att spela på mac och PC? Har bara min macbook pro för tillfället men blir en ny speldator snart och vill ju inte vara tvungen att köpa det igen då.

Yes samma nyckel till båda versionerna bara ladda ner Windows klienten när du byter dator.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av fleo:

Om jag köper Diablo från randyrun.com, kan jag då använda den nyckeln både till att spela på mac och PC? Har bara min macbook pro för tillfället men blir en ny speldator snart och vill ju inte vara tvungen att köpa det igen då.

Jag vet inte till 100% men kan inte tänka mig annat än att det går utmärkt

Permalänk

Såg att blizzard har 20Euro rabatt på diablo3 vilket innebär att man kan få det för 39Euro via deras hemsida nu denna veckan.

Permalänk

Idag är Diablo 3 med på Cdons julkalender för 199:-!!!

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Kanske intressant för dem som änu inte har spelet.
Åhlens i Stockholm City har halva priset på rea spel, där finns Diablo 3 för 170kr

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goldmund:

Kanske intressant för dem som änu inte har spelet.
Åhlens i Stockholm City har halva priset på rea spel, där finns Diablo 3 för 170kr

Stog det någon giltighetstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Stog det någon giltighetstid?

Gjorde det inte tyvärr, men det fanns bra många spel kvar dock, vet inte om dem försöker att sälja ut allt? för att sedan lägga ner spelförsäljnigen, men det verkar så.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goldmund:

Gjorde det inte tyvärr, men det fanns bra många spel kvar dock, vet inte om dem försöker att sälja ut allt? för att sedan lägga ner spelförsäljnigen, men det verkar så.

Ok, hoppas det finns några kvar imorgon då