Permalänk

hjälp med cpu kylning och andra saker

Hej jag har tänkt köpa dom här delarna http://www.inet.se/kundvagn/visa/1844476/2012-05-27
då jag nu inte är så bra på datorer frågar jag er om delarna fungerar med varandra en kille sa att jag behövde cpu kylning men behöver man inte det om man ska överclocka saker? jag har inte tänkt göra det BTW gjorde en ny tråd då jag faila med den andra och när ni ändå läser kan ni väll säga hur man tar bort en tråd?

Permalänk
Medlem

Allt ska funka tillsamans. Fördellen med en annan cpu kylare är att datorn blir tystare. Orginalkylarn låter väldigt mycket vid hög belastning vid tex spelande.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk

Tackar så jävla mycket!! när jag ändå skriver hur tror ni denna dator kommer klara bf3 och WoW?

Permalänk
Medlem

WoW kommer nog att flyta fint, men bf3 får du nog passa dig för att ställa grafiken för högt.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Steven9905:

Tackar så jävla mycket!! när jag ändå skriver hur tror ni denna dator kommer klara bf3 och WoW?

WoW, troligtvis, BF3, nej, med möjlighet till att spela det på low

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steven9905:

Tackar så jävla mycket!! när jag ändå skriver hur tror ni denna dator kommer klara bf3 och WoW?

Wow inga större problem men BF3 funkar nog bara bra på low. Men det är inte direckt dålig grafik för det XD

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk

spelar ingen roll för mig om det är low eller ultra men jag har sett en kille med samma grafik kort och procsessor(stavning) på high

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steven9905:

spelar ingen roll för mig om det är low eller ultra men jag har sett en kille med samma grafik kort och procsessor(stavning) på high

Det blir definitivt inte några 60fps i 1080p med High. Men visst ska det gå att spela. Vad kör du i för upplösning?

(Btw; skapa inte så många trådar)

Permalänk

hahaha sorry för trådarna men jag är ganska mycket stress just nu då jag behöver en ny dator innan vi ska ut och resa men jag kör på min tv vilket blir typ 800x600 jag vet inte så bra men jag nöjer mig

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst pga korspostning*

Håll dig till denna tråden - http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers