Steams support råkade skicka återställningskod till den som stal mitt e-postkonto

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Gick till SEB och spärrade mitt konto istället, på banken är dom MYCKET kompetentare när de kommer till att hjälpa kunder

Du gjorde rätt. Du gjorde så extremt väldigt rätt. Hade du gjort som jag i den sitsen och ringt kundsupport hade du fått sitta i minst 90 minuter (vilket var när jag la på och fortsatte brainstorma min hemliga fråga tills jag kom på svaret av en slump) och sedan sett fram emot en telefonräkning på över 600:-, haha. Nej, men det hände och det gjorde mycket ont i plånboken.

--

Ontopic: Kan inte säga mycket som inte har sagt tidigare. Hade de missförstått mitt ärende hade jag förklarat lugnt och metodiskt att de gjorde fel och missförstod mig. På så vis kanske ärendet löses istället för att öka risken att du inte får tillbaka ditt steamkonto alls, vilket du riskerar att råka ut för (och jag har inga sympatier i så fall). Jag har sett att du bad om ursäkt, så du får väl bara hoppas att de känner sig snälla, för den där sitsen har du satt dig själv i.

FYI: Jag hade också missförstått ditt första mail på grund av hur det var formulerat. Säger inte det för att klanka ner på din engelska eller nåt (vilket vore väldigt patetiskt av mig), utan bara för att försöka bidra med lite förståelse för supportpersonen i fråga. Men ja, de gjorde fel i sitt första svar.

Visa signatur

Hej, jag skapade konto när jag var 12 och tyckte att det här med födelseår på slutet av användarnamn var jättecoolt, men jag är inte aktiv nog här för att bry mig :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AciD93:

FYI: Jag hade också missförstått ditt första mail på grund av hur det var formulerat. Säger inte det för att klanka ner på din engelska eller nåt (vilket vore väldigt patetiskt av mig), utan bara för att försöka bidra med lite förståelse för supportpersonen i fråga. Men ja, de gjorde fel i sitt första svar.

Jag förstår inte hur mejlet kan missförstås, om man läser det dvs. Just att han skrivit ut tydligt att han vill byta från en mejl-adress till en annan mejl-adress borde visa rätt tydligt vad han vill, även om man bara skummar igenom det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Jag förstår inte hur mejlet kan missförstås, om man läser det dvs. Just att han skrivit ut tydligt att han vill byta från en mejl-adress till en annan mejl-adress borde visa rätt tydligt vad han vill, även om man bara skummar igenom det.

Man behöver vara övertydlig med supportpersonal. Ibland är de korkade och ibland har de bara extremt mycket att göra samtidigt vilket tar bort lyxen att förstå mail som inte är extremt övertydliga. Kanske skulle ha poängterat det i min post: Jag hade missförstått det i sitsen "supportperson" och inte sitsen "random forumläsare med gott om fritid".

Visa signatur

Hej, jag skapade konto när jag var 12 och tyckte att det här med födelseår på slutet av användarnamn var jättecoolt, men jag är inte aktiv nog här för att bry mig :3

Permalänk

Be någon mogen vuxen i din omgivning hjälpa dig i framtida kontakt med kundtjänst och dylikt. Hoppas du inte får tillbaka ditt konto för att du beter dig som du gör.

MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AciD93:

Man behöver vara övertydlig med supportpersonal. Ibland är de korkade och ibland har de bara extremt mycket att göra samtidigt vilket tar bort lyxen att förstå mail som inte är extremt övertydliga. Kanske skulle ha poängterat det i min post: Jag hade missförstått det i sitsen "supportperson" och inte sitsen "random forumläsare med gott om fritid".

Aha ok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Mitt email-konto som är registrerat på mitt Steam-konto är hackat, jag kan därför inte komma åt funktioner som att t.ex. logga in på nya datorer, byta lösenord och annat.

Jag har en stor samling spel på mitt konto och bad därför steam att ändra email i utbyte med bilder på CD-keys.

Såhär ser chattloggen ut:

Mitt första meddelande (på engelska då jag antog att det var out-source'at till indien eller dylikt)

Supports svar:

Mitt svar.

Frågan lyder,

Hur går jag tillväga ifall han väljer att inte svara på mina svordomar? eller ifall han väljer att skicka ett till dator-genererat opassande meddelande?

Borde jag stämma Steam/Valve?
Vet någon ifall det är outsource'at eller ifall Jermaine finns på något svenskt kontor?

Har haft ett liknande fall med jermaine!
Tog en månad innan jag fick tillbaka mitt steamkonto, varpå den som hackade kontot (en elak israel) fick återställningskoderna till det mailkontot som var hackat... Israelen kunde glatt använda min MW3 nyckel och ändrade alla inställningar i spelet... KUL!
jermaine insane sitter troligtvis i usa...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Ja det är jättesynd om den betalda personalen på steam när någon gnäller på supporten för att de har gjort fel. Supporten är till för att hjälpa folk och det är helt bedrövligt att de inte ger någon respons, oavsett vad TS skriver så är det ändå deras jobb, då kan man inte ignorera deras kunder.

Känns ju som att man kan rensa upp lite i den här tråden, mobbning på högnivå. Lätt att vara tuffa bakom datorskärmarna ^_^

Aldrig sagt att det är jätte synd om dem, bara att det är mer synd om dem än TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad* .

Skulle nog behövas inom en snar framtid igen.

Skrivet av griid_83:

Har haft ett liknande fall med jermaine!
Tog en månad innan jag fick tillbaka mitt steamkonto, varpå den som hackade kontot (en elak israel) fick återställningskoderna till det mailkontot som var hackat... Israelen kunde glatt använda min MW3 nyckel och ändrade alla inställningar i spelet... KUL!
jermaine insane sitter troligtvis i usa...

Antar att jag tar tillbaka alla mina ursäkter om svordommar då

Googla efter Jermaine+steam support och så hittar ni snabbt andra fall som han skött fel.

Ingen läser ens tråden och dess utveckling, det har stått stilla och pendlat mellan folk som tycker att:
1. Jag är en ond människa som svär, det är det värsta brottet som man kan göra mot en support som gjort fel gång på gång.
2. Jag inte borde få support.
3. Jag spelar Call of Duty.

Kan ni snälla krypa tillbaka till Flashback?

Att jag svär till någon som handskat fel med mina säkerhets-uppgifter är kanske för vissa att överreagera, men för mig helt naturligt då jag annars kommer behöva betala för spelen igen eftersom att jag spelar majoriteten av de på accountet.

Jag använder ett språk som är stötande mot folk som sätter mig i en säkerhetsrisk när det gäller mitt steam-konto, japp.

Men om någon redan påstått att jag är en ond människa som inte borde få support och spellar Call of Duty,
då kanske de som vill posta dessa saker istället se efter ifall någon redan har gjort det.

Jag tror att det sammanlagt varit över 20 posts där användare inte tycker att jag förtjänar support och helt ärligt så struntar jag i era åsikter då jag inte delar dem och inte heller behöver ta hänsyn till dem i detta fall.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Skrämmande att det är så många som inte kan läsa och förstå det TS skriver i sin första post, det är ju inte speciellt komplicerat. Det är ju alltså Steam som har gjort fel, de har mailat personliga uppgifter till en e-mailadress som TS har rapporterat vara hackad. De som skriver att det är TS fel och att han inte förtjänar support osv har ju uppenbarligen inte kunnat läsa det som skrivs. Läs, tänk och sen skriv kan ju vara en bra tumregel på forum.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara som om att du bara är ute efter bekräftelse att du gjorde rätt du då uppenbarligen struntar i folk som inte delar din åsikt angående ditt hanterande utav detta ärende. Jag har då sett flera informativa och relevanta svar medan du själv skrev att bara ett enda svar i hela tråden har varit relevant.

vad sägs om detta svar?

Skrivet av Mobled:

jag råkade ut för samma problem en gång, email hackat och därmed bannat, kunde inte komma åt. De råkade skicka till min mail först men jag förklarade för dem att jag inte alls kunde komma åt dem och de bad mig efter CDkey på mitt half-life och jag skickade in och fick sen välja ny mail.

Det finns hur många svar som helst som säger att du inte tjänar någonting på att svära och att det gynnar DIG om du är trevlig mot folk. Du behöver inte hålla med dessa svar, men du kan inte komma och skriva sedan att det inte finns några relevanta och sakliga svar i tråden bara för att du inte håller med dem.

Skrivet av Lankus:

Ingen läser ens tråden och dess utveckling, det har stått stilla och pendlat mellan folk som tycker att:
1. Jag är en ond människa som svär, det är det värsta brottet som man kan göra mot en support som gjort fel gång på gång.
2. Jag inte borde få support.
3. Jag spelar Call of Duty.

Kan ni snälla krypa tillbaka till Flashback?

Du tycker inte att du överdriver lite? Har sett ett par otrevliga posts, men inga som hävdar att det är det värsta brottet man kan göra mot support och jag skulle snarare vilja påstå att folk har refererat till dig som omogen i detta avseende hellre än "ond".
I hela tråden så ser jag inte ett enda svar som refererar till ditt Call of Duty spelande sedan tråden rensades.

Att skriva att vi ska krypa tillbaka till Flashback anser inte jag är särskilt moget eller hjälpsamt för din tråd. Jag skrev i mitt förra svar att jag tyckte att du var allmänt nedlåtande och defensiv i dina svar och den där kommentaren bidrar väl inte direkt till att visa motsatsen? Hur är det skillnad från att skriva att folk ska "krypa" tillbaka till flashback och att skriva nedlåtande saker angående ditt CoD-spelande?

Att du åter igen skriver att ingen läser tråden och följer dess utveckling (som du f. ö påstår inte existerar) återspeglar bara hur du själv totalt ignorerar folks svar bara för att du inte håller med dem. Om du vill ha hjälpsamma svar i framtiden så får du väl ändå försöka vara lite tillmötesgående mot de som faktiskt försöker hjälpa dig med ditt problem (refererar då inte till steam-supporten utan folk som har skrivit hjälpsamma svar i den här tråden).

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomme:

Skrämmande att det är så många som inte kan läsa och förstå det TS skriver i sin första post, det är ju inte speciellt komplicerat. Det är ju alltså Steam som har gjort fel, de har mailat personliga uppgifter till en e-mailadress som TS har rapporterat vara hackad. De som skriver att det är TS fel och att han inte förtjänar support osv har ju uppenbarligen inte kunnat läsa det som skrivs. Läs, tänk och sen skriv kan ju vara en bra tumregel på forum.

De flesta verkar ha haft problem med TS språk och sätt att hantera detta ärende snarare än att han ska ha varit otydlig i sitt första mail. Många har påpekat att TS skulle kunna vara ännu tydligare i sitt mail, inte att hans mail var oförståerligt. Vidare så är det enligt TS inte ännu konfirmerat att de skickade de känsliga uppgifterna till det hackade e-mailkontot, då ett tidigare svar i denna tråd påstod att mailet skickades till steam-support-mailen som TS ska ha registrerat för att ta upp ett supportärende, och inte mailen som steamkontot är registrerat till. Jag minns inte att jag har läst något svar som säger att Steam skulle ha gjort rätt om de har skickat informationen till det hackade kontot.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

Det verkar vara som om att du bara är ute efter bekräftelse att du gjorde rätt du då uppenbarligen struntar i folk som inte delar din åsikt angående ditt hanterande utav detta ärende. Jag har då sett flera informativa och relevanta svar medan du själv skrev att bara ett enda svar i hela tråden har varit relevant.

vad sägs om detta svar?

Det finns hur många svar som helst som säger att du inte tjänar någonting på att svära och att det gynnar DIG om du är trevlig mot folk. Du behöver inte hålla med dessa svar, men du kan inte komma och skriva sedan att det inte finns några relevanta och sakliga svar i tråden bara för att du inte håller med dem.

Du tycker inte att du överdriver lite? Har sett ett par otrevliga posts, men inga som hävdar att det är det värsta brottet man kan göra mot support och jag skulle snarare vilja påstå att folk har refererat till dig som omogen i detta avseende hellre än "ond".
I hela tråden så ser jag inte ett enda svar som refererar till ditt Call of Duty spelande sedan tråden rensades.

Att skriva att vi ska krypa tillbaka till Flashback anser inte jag är särskilt moget eller hjälpsamt för din tråd. Jag skrev i mitt förra svar att jag tyckte att du var allmänt nedlåtande och defensiv i dina svar och den där kommentaren bidrar väl inte direkt till att visa motsatsen? Hur är det skillnad från att skriva att folk ska "krypa" tillbaka till flashback och att skriva nedlåtande saker angående ditt CoD-spelande?

Att du åter igen skriver att ingen läser tråden och följer dess utveckling (som du f. ö påstår inte existerar) återspeglar bara hur du själv totalt ignorerar folks svar bara för att du inte håller med dem. Om du vill ha hjälpsamma svar i framtiden så får du väl ändå försöka vara lite tillmötesgående mot de som faktiskt försöker hjälpa dig med ditt problem (refererar då inte till steam-supporten utan folk som har skrivit hjälpsamma svar i den här tråden).

Till att börja med så är det väl kul att höra att det fungerat för andra, men uppenarligen så fungerade det inte för mig i samma process som för dem fungerade utmärkt, så vad ska jag svara..
"Kul att du fick en bra supporter"?

Tråden är nu rensad, innan rensningen så var det mer eller mindre jakt på gillningar och det jag skrev i det tidigare inlägget kan därför verka överdrivet, men som det såg ut i denna tråden innan rensningen så var det flera dussin som konstaterade sakerna som jag listade i mitt förra inlägg.

Jag har inte varit otrevlig i tråden, inte ens mot folk som skrivit att jag är en apa.
Sen att jag inte är på bra humör, kan ju ha med mitt problem att göra?

Att jag kräver bekträftelse är ju även det ett påhopp.

Vad ska jag hålla med?
"jag håller verkligen med om att din supporter inte var dålig!!!!"

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Till att börja med så är det väl kul att höra att det fungerat för andra, men uppenarligen så fungerade det inte för mig i samma process som för dem fungerade utmärkt, så vad ska jag svara..
"Kul att du fick en bra supporter"?

Tråden är nu rensad, innan rensningen så var det mer eller mindre jakt på gillningar och det jag skrev i det tidigare inlägget kan därför verka överdrivet, men som det såg ut i denna tråden innan rensningen så var det flera dussin som konstaterade sakerna som jag listade i mitt förra inlägg.

Jag har inte varit otrevlig i tråden, inte ens mot folk som skrivit att jag är en apa.
Sen att jag inte är på bra humör, kan ju ha med mitt problem att göra?

Att jag kräver bekträftelse är ju även det ett påhopp.

Vad ska jag hålla med?
"jag håller verkligen med om att din supporter inte var dålig!!!!"

Jag skrev att jag tycker att det verkar som att du söker bekräftelse, och baserade detta på dina tidigare svar/brist på svar. Jag har inte bett dig att hålla med någon om någonting. Det som har stört mig är att du om och om igen har skrivit att ingen kommer med ordentliga svar (utöver ett enda).

Om du har varit otrevlig eller ej är väl en åsiktsfråga. Jag anser att det är otrevligt att skriva att "ni kan krypa tillbaka till Flashback" samt att skriva att ingen läser igenom tråden/ditt första inlägg och att det bara finns ett enda relevant svar i hela tråden när folk faktiskt har skrivit relevanta svar.

Författaren till svaret som jag citerade hade exakt samma problem som du har om jag har förstått det hela korrekt. Han/Hon skrev ett sakligt och objektivt svar som jag anser är otroligt relevant till denna tråd. Du behöver inte svara just det inlägget, det har inte varit min poäng. Jag tog bara ett utav många relevanta svar för att försöka visa att det har skrivits många relevanta hjälpsamma svar när du skrev att det inte finns några som skrev vettiga svar i tråden. Jag har inte antytt att du ska svara någonting i stil med "kul att du fick en bra support", jag antyder att du har fel när du skriver att folk inte skriver relevanta svar i denna tråd.

edit: Har full förståelse till att du är på dåligt humör utav detta. Men som sagt så är det folk här som försöker/har försökt att hjälpa dig, bara för att sedan se att du skriver att du tycker att deras svar är fullkommligt irrelevanta och ohjälpsamma.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

Jag skrev att jag tycker att det verkar som att du söker bekräftelse, och baserade detta på dina tidigare svar/brist på svar. Jag har inte bett dig att hålla med någon om någonting. Det som har stört mig är att du om och om igen har skrivit att ingen kommer med ordentliga svar (utöver ett enda).

Om du har varit otrevlig eller ej är väl en åsiktsfråga. Jag anser att det är otrevligt att skriva att "ni kan krypa tillbaka till Flashback" samt att skriva att ingen läser igenom tråden/ditt första inlägg och att det bara finns ett enda relevant svar i hela tråden när folk faktiskt har skrivit relevanta svar.

Författaren till svaret som jag citerade hade exakt samma problem som du hade om jag har förstått det hela korrekt. Han/Hon skrev ett sakligt och objektivt svar som jag anser är otroligt relevant till denna tråd. Du behöver inte svara just det inlägget, det har inte varit min poäng. Jag tog bara ett utav många relevanta svar för att försöka visa att det har skrivits många relevanta hjälpsamma svar när du skrev att det inte finns några som skrev vettiga svar i tråden. Jag har inte antytt att du ska svara någonting i stil med "kul att du fick en bra support", jag antyder att du har fel när du skriver att folk inte skriver relevanta svar i denna tråd.

Jag skrev att folk som försökte ta reda på vem jag är, min ålder och vad jag gör på min fritid (inte för att det är dolt) vilket jag blev förvånad av då jag inte fötväntat mig detta fragbite liknande ålders-spam.

Det är väl relevant att steam åtminstone ibland löser problem och när jag skrev att jag inte delade folks åsikter så gällde det naturligtvis inte de som hade fått ansvarsfull support från steam.

De personers vars åsikter jag inte delar är de som tycker att jag inte borde få support.
Jag sitter här och förklarar saker som framgår i inläggen.

Kommentaren skriven av en annan person som haft samma supporter var relevant, jag är uppe i 2 relevanta svar gott folk.
Sen tror jag absolut inte att man kan räkna med bara relevanta inlägg, anledningen att jag gnällde på orelevanta inlägg var pågrund av t.ex.

"Jag tycker att du inte förtjänar support, min visningsbild pekar finger"
"Jag tycker att du är en apa och du förtjänar inte support"

NEJ, jag anser mig inte vara en apa och jag anser att jag borde få supporten som jag betalt för.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Om man har hett temperament är det alltid bra att vänta en stund så man hinner lugna ner sig innan man ringer/skriver, hoppas du lärt dig att man bör agera på ett schysst sätt själv och försöka se in i situationen som support har med folk som hotar och svär. Sen hoppas jag det hela får en lösning förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Jag skrev att folk som försökte ta reda på vem jag är, min ålder och vad jag gör på min fritid (inte för att det är dolt) vilket jag blev förvånad av då jag inte fötväntat mig detta fragbite liknande ålders-spam.

Det är väl relevant att steam åtminstone ibland löser problem och när jag skrev att jag inte delade folks åsikter så gällde det naturligtvis inte de som hade fått ansvarsfull support från steam.

De personers vars åsikter jag inte delar är de som tycker att jag inte borde få support.
Jag sitter här och förklarar saker som framgår i inläggen.

Kommentaren skriven av en annan person som haft samma supporter var relevant, jag är uppe i 2 relevanta svar gott folk.
Sen tror jag absolut inte att man kan räkna med bara relevanta inlägg, anledningen att jag gnällde på orelevanta inlägg var pågrund av t.ex.

"Jag tycker att du inte förtjänar support, min visningsbild pekar finger"
"Jag tycker att du är en apa och du förtjänar inte support"

NEJ, jag anser mig inte vara en apa och jag anser att jag borde få supporten som jag betalt för.

Ditt första stycke förslår jag att du läser ut högt för dig själv och sedan editerar det då jag misstänker att du har skrivit lite fel där. Har svårt att se hur det är relevant till mitt svar som du citerade.

Jag har inte skrivit att du bör hålla med de som skriver att du inte förtjänar support, det är självklart att du gör det.

Att du bara tycker att det finns 2 relevanta inlägg i tråden är snudd på skrämmande. Du anser alltså att svaret som jag citerade inte var relevant? Han hade precis som du fått sin info skickad till en hackad mail. Han informerade support om problemet och sedan så hjälpte de honom. Hur kan du anse att det inte är relevant till ditt problem när exakt samma misstag begicks?

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

Ditt första stycke förslår jag att du läser ut högt för dig själv och sedan editerar det då jag misstänker att du har skrivit lite fel där. Har svårt att se hur det är relevant till mitt svar som du citerade.

Jag har inte skrivit att du bör hålla med de som skriver att du inte förtjänar support, det är självklart att du gör det.

Att du bara tycker att det finns 2 relevanta inlägg i tråden är snudd på skrämmande. Du anser alltså att svaret som jag citerade inte var relevant? Han hade precis som du fått sin info skickad till en hackad mail. Han informerade support om problemet och sedan så hjälpte de honom. Hur kan du anse att det inte är relevant till ditt problem när exakt samma misstag begicks?

Får ursäkta mitt lite förra meddelande som var bristande,
skrev det i luren på väg hem och läste inte ditt citat utan trodde att det var ett annat.
Hans citat var relevant på så sätt att de gjort samma misstag upprepade gånger,
tycker att de kanske bör se över sin support.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lankus:

Marcusk,
Jag har redan försökt med att vara trevlig mot Steam, det ger inga resultat.
Jag har redan haft problem med Steam och redan kontaktat ARN angående Steams makt-missbruk i ett tidigare ämne,
vilket steam stängde och gav mig spel värda 500kr.

Försökte du vara trevlig i svaret du skickade innan du skrev att personen i andra ändren var helt funtad?
Deras fel att ditt konto blivit hackat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Får ursäkta mitt lite förra meddelande som var bristande,
skrev det i luren på väg hem och läste inte ditt citat utan trodde att det var ett annat.
Hans citat var relevant på så sätt att de gjort samma misstag upprepade gånger,
tycker att de kanske bör se över sin support.

Okej, ingen fara. Lycka till med ditt problem! Har svårt att tro att steam inte kommer att lösa detta, även om det kanske tar ett tag :/.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

Okej, ingen fara. Lycka till med ditt problem! Har svårt att tro att steam inte kommer att lösa detta, även om det kanske tar ett tag :/.

Jag är imponerad att du orkar försöka resonera med honom!

On-topic:
Hot och trakasserier är ett vanligt och tyvärr ökande problem för supportavdelningar.

Därför har många av dem som policy, att inte alls befatta sig med ärenden
som innehåller otrevligheter och förolämpningar.
I svårare fall görs ofta polisanmälan.

TS bör nog tänka över sin situation.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Jag är imponerad att du orkar försöka resonera med honom!

On-topic:
Hot och trakasserier är ett vanligt och tyvärr ökande problem för supportavdelningar.

Därför har många av dem som policy, att inte alls befatta sig med ärenden
som innehåller otrevligheter och förolämpningar.
I svårare fall görs ofta polisanmälan.

TS bör nog tänka över sin situation.

Fo3

Tyvärr ökar ändå inte deras kvalitet,
Ska de polisanmäla mig för att jag ifrågasatt ifall han var pantad efter att han fumlat med mina uppgifter?
Förstår att de blir andra bullar då de får tickets om fysiska hot, men när någon gör såhär fel så får denne tåla lite,
sen att jag överreagera har jag ju redan erkänt både här och även hos support.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Försökte du vara trevlig i svaret du skickade innan du skrev att personen i andra ändren var helt funtad?
Deras fel att ditt konto blivit hackat?

Jag har varit i kontakt med Steam förut och när jag gick över till en otrevligare ton då svarade "Gabe Newell" och stängde ärendet samt gav mig spel för 500kr.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Tyvärr ökar ändå inte deras kvalitet,
Ska de polisanmäla mig för att jag ifrågasatt ifall han var pantad efter att han fumlat med mina uppgifter?
Förstår att de blir andra bullar då de får tickets om fysiska hot, men när någon gör såhär fel så får denne tåla lite,
sen att jag överreagera har jag ju redan erkänt både här och även hos support.

Fel? Dte är ju du som gör fel genom att du blivit hackad, Steam har inte orsakat det på något sätt och dom kan inte skicka lösenordet till någon annan email till den som är reggad, då vem som helst skulle kunna ange en eport.

Nä väx upp och skärp till dig.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Lankus: Vem tror du har lättast att få support, en kund som är lugn och saklig, eller du som förolämpar och gör påhopp till personalen?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Jag har varit i kontakt med Steam förut och när jag gick över till en otrevligare ton då svarade "Gabe Newell" och stängde ärendet samt gav mig spel för 500kr.

Så din taktik är att hota dig fram?

Vad är du ute efter nu, 1000kr?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Fel? Dte är ju du som gör fel genom att du blivit hackad, Steam har inte orsakat det på något sätt och dom kan inte skicka lösenordet till någon annan email till den som är reggad, då vem som helst skulle kunna ange en eport.

Nä väx upp och skärp till dig.

Hej, kul att du har vägarna förbi!
Läs tråden vetja, skriv sen igen.

Skrivet av FatherOfThree:

Så din taktik är att hota dig fram?

Vad är du ute efter nu, 1000kr?

Fo3

Jag är ute efter att få tillbaka mitt steam-account, kompensationer tas emot.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

NYTT MEDDELANDE FRÅN STEAM

Citat:

Jag har återställt lösenordet till ditt konto och skickat de nya inloggningsuppgifterna i ett separat e-postmeddelande.

Om du inte för e-postmeddelandet och du kör ett Spamfilter, se till att e-postmeddelandet inte filtreras bort som skräppost.

Obs! Lösenordet innehåller endast siffror.

Din nya hemliga fråga kommer att vara inställd på "What did customer service reset your password to?"

Svaret på den hemliga frågan är det nya lösenordet som vi har skickat till dig.

Ändra ditt lösenord, din hemliga fråga och ditt hemliga svar när du loggar in på ditt Steam-konto så att du kan använda Steamsåterställningsverktyg för att spara tid om du behöver återställa ditt lösenord i framtiden. Följ anvisningarna i avsnittet "Changing your password and secret question"

För att öka ditt skydd på ditt konto, använd Steam Guard:

Title: Steam Guard
Link: http://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4020-ALZM-...

Vänliga hälsningar,
Kundtjänst

Han har gjort rätt denna gång, förlåt om jag gjorde vissa av er besvikna nu när jag fick tillbaka mitt account trots svordomar.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

1. Klantigt av steam, absolut.
2. Du uppför dig som en p12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Klantigt av steam, absolut.
2. Du uppför dig som en p12.

3. Jag gillar ålders-spekulationer.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Fattar inte att folk gnäller på grabben, supporten har ju gjort en jävla super tabbe, klart som fan har får vara förbannad. Sen om det hjälper honoms sak det låter jag vara osagt.

Nähä men kundsupporten som skickade återställning till honoms hackade mail tycker du har varit duktig eller??
Men det är väl typiskt kundsupport ibland att ignorera en som är arg, när supporten själv är den som gjort felet. Hoppas jag aldrig behöver ringa dig med något ärende då du tydligen inte kan ta kritik efter du gjort fel OCH dessutom igorerar en efteråt.

Visst kundsupporten klantade sig och läste kanske inte ordentligt (vilket är vanligt). Dock gjorde supporten ett misstag och misstag kan alla göra.

Det hade varit trevligare och mer konstuktivt om han svarat vänligt i stil med: "Ursäkta, men jag skrev ju att mitt konto var hackat och därför var det ju ingen bra idé att skicka mina uppgifter dit".

Då ger man ju supporten en chans att be om ursäkt och rätta till det hela eller förklara vad som hänt.

Om supporten sedan fortsatt att ignorera det hela eller hävda att de inte gjort fel kunde man ju använt starkare ord.

Hört talas om konstruktiv kritik? Detta var det verkligen inte. Fast en ursäkt från supporten har han ju rätt till.

Hade någon svarat mig så som support hade jag inte heller svarat även om jag visste att jag gjort fel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10