Permalänk

Fråga om portöppning

Jag har en lite löjlig fråga...fast om man är 48 år gammal är den högst avancerad!

Har en router Gigabyte BN-BN32L-RH som jag vill öppna port 1723 och 47 på för att kunna köra Anonine. Jag fattar inte hur jag ska göra!!! Tacksam för hjälp i form av övertydlig sådan :-).

Permalänk
Medlem

Surfa in till routern via en browser genom att skriva IPn till routern uppe i fältet i browsern. För att hitta IPn till den så tryck start -> Kör -> skriv cmd -> skriv ipconfig -> Scrolla ner till "Default Gateway: ".
När du väl är inne ser det kanske ut så här: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Gigaby... (scrolla ner till "Please visit our Default Router Passwords page if the username and password shown above do not work for you. " - biten och kolla bilderna.), följ guiden jag läknade där så borde det funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellepäran:

Jag har en lite löjlig fråga...fast om man är 48 år gammal är den högst avancerad!

Har en router Gigabyte BN-BN32L-RH som jag vill öppna port 1723 och 47 på för att kunna köra Anonine. Jag fattar inte hur jag ska göra!!! Tacksam för hjälp i form av övertydlig sådan :-).

Kan det vara så att Anonine säger att du har fel lösenordNär du försöker ansluta till VPN (felkod 691)? För isåfall har jag samma problem och öppna portar löste inte problemet.

Lösen är korrekt och verifierat av bahnhof, vilket innebär att problemet ligger hos anonine eftersom det inte fungerar att ansluta med någon av mina enheter på olika nät.

Sen att supporten är kort och uppkäftig i tonen gör inte saken bättre...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Kan det vara så att Anonine säger att du har fel lösenordNär du försöker ansluta till VPN (felkod 691)? För isåfall har jag samma problem och öppna portar löste inte problemet.

Lösen är korrekt och verifierat av bahnhof, vilket innebär att problemet ligger hos anonine eftersom det inte fungerar att ansluta med någon av mina enheter på olika nät.

Sen att supporten är kort och uppkäftig i tonen gör inte saken bättre...

Jag ansluter till Anonine varje dag och har gjort i över ett år och aldrig strulat (förutom när det ligger nere för underhåll såklart).
Om ni använder OpenVPN så måste ni starta som Admin.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Jag ansluter till Anonine varje dag och har gjort i över ett år och aldrig strulat (förutom när det ligger nere för underhåll såklart).
Om ni använder OpenVPN så måste ni starta som Admin.

Kör PPTP

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Kör PPTP

PPTP passthrough aktiverat?

Permalänk

Nix

Skrivet av MaloW:

Surfa in till routern via en browser genom att skriva IPn till routern uppe i fältet i browsern. För att hitta IPn till den så tryck start -> Kör -> skriv cmd -> skriv ipconfig -> Scrolla ner till "Default Gateway: ".
När du väl är inne ser det kanske ut så här: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Gigaby... (scrolla ner till "Please visit our Default Router Passwords page if the username and password shown above do not work for you. " - biten och kolla bilderna.), följ guiden jag läknade där så borde det funka.

Lyckas inte öppna portarna ifråga. Följer guiden men förstår inte riktigt vad jag gör :-). Men när jag kollar via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ så är portarna stängda. Tänkte bifoga en dump på hur jag ställt in portöppningen i routern men hur gör man det här på forumet?

Även jag har fått halvt uppkäftiga svar av anonines support tyvärr.

Jag kör redan PPTP- versionen. Jag får inget meddelande om fel lösenord utan det går bara inte att ansluta när jag kör genom routern (utan router funkar det fint).

Permalänk
Skrivet av MaloW:

Surfa in till routern via en browser genom att skriva IPn till routern uppe i fältet i browsern. För att hitta IPn till den så tryck start -> Kör -> skriv cmd -> skriv ipconfig -> Scrolla ner till "Default Gateway: ".
När du väl är inne ser det kanske ut så här: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Gigaby... (scrolla ner till "Please visit our Default Router Passwords page if the username and password shown above do not work for you. " - biten och kolla bilderna.), följ guiden jag läknade där så borde det funka.

Skrivet av Tanis:

PPTP passthrough aktiverat?

vad är passthrough och var/hur aktiverar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellepäran:

Jag har en lite löjlig fråga...fast om man är 48 år gammal är den högst avancerad!

Har en router Gigabyte BN-BN32L-RH som jag vill öppna port 1723 och 47 på för att kunna köra Anonine. Jag fattar inte hur jag ska göra!!! Tacksam för hjälp i form av övertydlig sådan :-).

Eftersom du etablerar anslutningen och inte har någon server hos dig som man ansluter mot ska man inte behöva öppna portar i routern.

Permalänk

Om du kör PPTP

Edit: såg nu att det funkade utan router, då hjälper inte mitt tips....

Permalänk
Skrivet av pellepäran:

vad är passthrough och var/hur aktiverar jag?

http://think-like-a-computer.com/2011/07/28/pptp-passthrough/
Du aktiverar det i routern. Brukar finnas under "Services" eller liknande

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650