Permalänk
Medlem

Beställde komplett system i söndags kväll. Nu fick jag meddelande om att grejerna kommit. (beställde samtidigt grejer från Inet, men dessa har jag inte fått. så far so good CDON. hoppas resten är lika possitivt.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk

tjena lite undrande hur stora lager ni har eftersom det tagit 10 h att packa mina varorunder arbets vanlig arbetstimmar(9-5). (höhö)
roligheter åt sidan hur lång tid det ta för varorna att leta sig fram till centrala Stockholm?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

tjena lite undrande hur stora lager ni har eftersom det tagit 10 h att packa mina varorunder arbets vanlig arbetstimmar(9-5). (höhö)
roligheter åt sidan hur lång tid det ta för varorna att leta sig fram till centrala Stockholm?

De har nog fler folk än du som beställer. Står det 1-3 dagar så kan man ju vänta 3 dagar innan man klagar på dem! Sorry men tycker inte man kan kasta skit på dem för sådana småsaker

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Skrivet av Ative00:

De har nog fler folk än du som beställer. Står det 1-3 dagar så kan man ju vänta 3 dagar innan man klagar på dem! Sorry men tycker inte man kan kasta skit på dem för sådana småsaker

där av (höhö) läst lite annat i tråden att det är en del hat mot cdon... lite roligare att ha lite text en en kort och torr fråga som: Hur lång tid tar det?
menmen kanske bara e jag som ville (men misslyckades) vara lite rolig.

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Har skummat igenom mycket i denna tråd och jag får bilden av att två CDON existerar. Man får känslan av att det finns två vägar sin order kan ta. Antingen går ordern till den "duktiga" sidan inom bolaget och allt går fint = nöjd kund. Sen har vi denna bunte ordrar som ser ut att gå till det "svarta fåret avdelningen" inom CDON där allt bara strular och kunderna blir frustrerade och rasande.

Bilden man får av CDON av denna forumtråd är helt klart intressant och väcker vissa frågor.

Personligen kan jag ej klaga på CDON, alla produkter jag köpt genom åren har gått klanderfritt från start till mål.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hämtade ut någon timme sedan, rätt vara, och det tog mindre än en dag att skicka! Åter igen, väldigt nöjd kund!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte :
Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe
med 10% komponentkoden?

Permalänk
Medlem

Beställde en order från CDON och använde mig av kampanj koden för 10%
Sedan fick jag bekräftelse mail, men där är det vanliga priser! helt plötsligt försvann mina 10% på varorna och nu får betala hel pris!
Finns det något sätt att fixa? annars vill jag omedelbart returnera varorna, vägrar köpa dem för full pris.

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceronic:

Beställde en order från CDON och använde mig av kampanj koden för 10%
Sedan fick jag bekräftelse mail, men där är det vanliga priser! helt plötsligt försvann mina 10% på varorna och nu får betala hel pris!
Finns det något sätt att fixa? annars vill jag omedelbart returnera varorna, vägrar köpa dem för full pris.

Sett några som hamnat i samma situation, vilket löste sig genom att kontakta supporten.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Cdon, när får ni in Nazxt FZ fläktar?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Varför fungerar inte :
Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe
med 10% komponentkoden?

Fungerade för mig nu precis, blev 3459;- inkl frakt

//KS

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Order

Beställde datorkomponenter förra onsdagen, idag 1 vecka senare så står det fortfarande att varorna packas, som det blev ändrat till första dagen! riktigt jävla dåligt! Kontaktat supporten angående detta flera gånger men dom är till föga hjälp... Gjorde som flera andra här och valde det lite lägre priset men då blev jag utan dator hela min lediga vecka så...

Permalänk
Skrivet av Keyser Soze:

Fungerade för mig nu precis, blev 3459;- inkl frakt

//KS

Jag beställde igår men fick tyvärr inte det att fungera, fick betala 3789 kr.

CDON får gärna kolla min order: 33209087 och se om det går att lösa i efterhand.

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Skrivet av Keyser Soze:

Fungerade för mig nu precis, blev 3459;- inkl frakt

//KS

Nu går det inte att beställa längre, hoppas man får det till det priset nu.

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Sett några som hamnat i samma situation, vilket löste sig genom att kontakta supporten.

Kontaktade supporten och de svarade att de drog av summan från min order, men när jag kollar min order står det samma pris..
Då supporten som svarade och skrev att det drogs bort, så bör jag lita på dem och inte göra något mer?

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceronic:

Kontaktade supporten och de svarade att de drog av summan från min order, men när jag kollar min order står det samma pris..
Då supporten som svarade och skrev att det drogs bort, så bör jag lita på dem och inte göra något mer?

Ring igen, det "värsta" som kan hända är att de drar av flera gånger

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Du ser väll hur mycket du får betala?
Kan ngn skicka koden? Behöver nytt grafikkort o *1205 funkar ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Du ser väll hur mycket du får betala?
Kan ngn skicka koden? Behöver nytt grafikkort o *1205 funkar ej.

Lite på dem. så länge du har dokumenterat från CDON att du inte ska betala så behöver du inte göra det Du vinner en tvist med dokument

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Skrivet av Ceronic:

Kontaktade supporten och de svarade att de drog av summan från min order, men när jag kollar min order står det samma pris..
Då supporten som svarade och skrev att det drogs bort, så bör jag lita på dem och inte göra något mer?

Var samma sak för mig när CDON-snubben här på forumet hjälpte mig att få en rabatt som egentligen hade gått ut. Då stod det fortfarande "fel" belopp på ordern men när pengarna drogs från kortet var det rätt.

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Lite på dem. så länge du har dokumenterat från CDON att du inte ska betala så behöver du inte göra det Du vinner en tvist med dokument

Jag hade inget med det o göra, kommenterade bara

Finns det någon gällande kod nu är frågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Jag hade inget med det o göra, kommenterade bara

Finns det någon gällande kod nu är frågan?

Citerade fel för jag är tyff! haha

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Nu har min order gått igenom dock fick jag inte 15 % rabatt utan ordinarie belopp drogs på mitt kort. Kontaktade supporten som sa att de skulle fixa rabatten åt mig i efterhand. Dock strulade det igen med att ett extrabelopp reserverades vid betalningen, nu har jag 64 000 kr låsta på mitt konto när det egentligen ska vara 12 000 kr. De har sagt att pengarna ska "frigöras", men det är likväl irriterade att ha ett så stort belopp låst...

Permalänk

Går det beställa 5 varor på med 15% rabatt koden, och sedan lägga en ny beställning på resterande hårdvara med 10% koden?

Permalänk
Medlem

Jösses vad många inlägg med beställningar som gått fel. Jag bryter trenden och hälsar att min nya cpu fläkt levererats på 4 dagar till Åland, helt okej tid med tanke på att det tar 2 timmar at åka över med färjan. Men jag ska inte klaga, det blir alltid strul för att vi råkar höra till Finland och så får vi betala extra skatt på allt som ska "över vattnet" från den svenska sidan *avis på gotland och öland*

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Jösses vad många inlägg med beställningar som gått fel. Jag bryter trenden och hälsar att min nya cpu fläkt levererats på 4 dagar till Åland, helt okej tid med tanke på att det tar 2 timmar at åka över med färjan. Men jag ska inte klaga, det blir alltid strul för att vi råkar höra till Finland och så får vi betala extra skatt på allt som ska "över vattnet" från den svenska sidan *avis på gotland och öland*

Hehe segt att behöva punga extra pengar, lite konstigt dock med tanke på att det är handel mellan EU länder.. trodde man slapp alla avgifter då. Hur som helst, själv har jag också bara positiva erfarenheter av CDON, samtliga paket har kommit 1-2 dagar efter beställning (1 dag efter att de postat, verkar som att ifall man beställer före en viss tid skickas det samma dag så beställer man tidigt på dagen kommer det i regel dagen efter). Jag har även gjort ett par återköp som gått supersmidigt, till skillnad från när jag gjorde återköp hos komplett vilket var en betydligt mer "byrokratisk" process. Att de är bland de billigaste genom hela stortimentet på hemelektronik gör det ju inte sämre direkt

Kort och gott, två stora tummar upp till CDON!!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Hej! Vad är rabatt koden för sweclockers användare hos er?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Hej! Vad är rabatt koden för sweclockers användare hos er?

Denna sidan har aktuell kod. http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk

Ser att de lagt till 3570K i 15%-listan, min plånbok blev precis en flock pengar tunnare. Nu får vi bara hoppas på att de är lika snabba på att leverera som sist, vill ju ha den innan helgen.

Permalänk
Inaktiv

Har ni några planer på att plocka in Bitfenix Prodigy-datorchassi?

http://www.sweclockers.com/recension/15474-bitfenix-prodigy