Diskussion! På hur många sätt kunde Diablo 3 vara bättre?

Permalänk
Medlem

Tycker själv att hoppet ifrån Hell till Inferno är sjukt stort, det känns om att de slängt in alla abilites som finns på Champions bara för att folk skall få något att fördriva tiden med, jag menar endel monster är ju löjligt obalanserade de 1-shottar nästan allt och är immuna med mortar och wall, eller typ firechain , extrahealth osv... Känns som att de inte riktigt tänkt igenom inferno men men , är fast på act 1 farmar gear med polaren har en sorc med 24K DPS och typ 300 Resist ALl vilket är på tok för lite... Men men man måste ju farma om man inte har mycket gold att köpa på AH vilket jag tycker har förstört spelet lite.

Istället för att farma gear köper nu folk allt på AH , vilket förstör lite poengen med det hela tycker jag ! men det är ju kul också att man kan twinka

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Problemet är att efterfrågan på AH styr hela spelet. Inte tvärtom. Utan AH hade det varit ett helt annat spel. Nu vill man tvinga folk att använda AH och helst då RMAH för att kunna klara inferno.

Ja alla känner väl olika, utan AH hade jag nog inte ens brytt mig om spelet särskilt mycket då jag inte längre orkar sitta å spamma poster på diverse forum för att köpa och sälja items. Enligt mig är AH en av de bättre funktionerna med D3 (när det väl funkar som det ska) och ett alldeles utmärkt sätt att byta några mediokra items mot ett bra.
Jag har hittat/craftat ca 50% av min nuvarande gear och köpt resten och A2 inferno (förutom dessa jävla wasps..) börjar bli hyffsat enkel på min munk.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

För att följa trådrubriken då.

Är i act 2 inferno med en DH just nu (kört solo hela vägen).

Förbättringar?
Fixa grafikbuggar/lagg/inloggningsproblem/discs: så otroligt dåligt av dem att det inte fungerar som det ska och nu har det ändå vart ute ett bra tag.

För stor randomness på unika items: Vill faktiskt kunna vara glad av att hitta unika saker i spelet precis som i d2.

Tråkiga chars: tycker iaf att DH har otroligt tråkiga skills och det blir samma sak spelet igenom, är inte som när man på gamla goda tiden röjde cowlevel med en bra javazon i 1.9 (då kan man snacka riktigt röj)

lvl 60?: Kommer väl antagligen komma massa expansioner med +10 lvls för att mjölka oss på pengar men vafan det är inget mmo. Tar bort så mycket av spelet då man slutar få exp efter en 40 timmars spelande, hade inte gjort nått om det fanns 20 levels till än om dem bara hade gett stats så hade det vart mer givande.

Act IV borde ha vart en riktig akt, märks att dem slappat där...

I övrigt älskar jag spelet och tar varje ledig chans att spela på, roligt att det är så pass utmanande som de blir i act II inferno, man får verkligen tänka till hur man skall bygga upp sin karaktär och det finns 100 vägar att gå

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Alla nya spel är buggiga och har sina brister så error 37 och liknande bör vara helt borta inom kort. Så sluta klaga på detta!

Följande brister är de som jag retar mig mest på.
Fler klasser som i D2, varför göra ett spel med färre?
Storyn hade gärna fått vara bättre och längre.
Lite mer omväxling när man börjar på nightmare, hell och inferno. Allt är nästan exakt likadant.
Action house med sina värdelösa funktioner.
Droppsystemet och items, bara jag som fått något som är barbarian only och ger endast intelligence? Eller varför inte ett lvl 60 bälte som inte kan gå i sönder? Men det värsta av allt måste ha varit min första legendary som var en båge eller något som hade chans on hit att göra typ 15 - 25 dmg över 5 sekunder. detta var ett lvl 55+ vapen.

Nu ska jag inte klaga för mycket, spelet är i sin helhet bra men det är/var så sjukt överskattat.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Alla nya spel är buggiga och har sina brister så error 37 och liknande bör vara helt borta inom kort. Så sluta klaga på detta!

Säg det till oss som inte kunde spela på 4 dar efter hotfixen på grund ac discs var femte minut och helt plötsligt en ping på 500-1000ms, först igår började man kunna spela som vanligt och det är helt oacceptabelt

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Alla nya spel är buggiga och har sina brister så error 37 och liknande bör vara helt borta inom kort. Så sluta klaga på detta!

Följande brister är de som jag retar mig mest på.
Fler klasser som i D2, varför göra ett spel med färre?
Storyn hade gärna fått vara bättre och längre.
Lite mer omväxling när man börjar på nightmare, hell och inferno. Allt är nästan exakt likadant.
Action house med sina värdelösa funktioner.
Droppsystemet och items, bara jag som fått något som är barbarian only och ger endast intelligence? Eller varför inte ett lvl 60 bälte som inte kan gå i sönder? Men det värsta av allt måste ha varit min första legendary som var en båge eller något som hade chans on hit att göra typ 15 - 25 dmg över 5 sekunder. detta var ett lvl 55+ vapen.

Nu ska jag inte klaga för mycket, spelet är i sin helhet bra men det är/var så sjukt överskattat.

Det är samma mängd klasser som kom med D2. D2 fick inte assassin eller druid förän i expansionen.
Jag förstår mig inte riktigt på folk som gnäller på storyn. Vem förväntade sig att storyn till Diablo 3 skulle vara skitbra? Framförallt om man spelat D2.
Mer omväxlig skulle definitivt vara kul, även att jag fortfarande efter 150+ speltimmar hittar nya saker så ser allt extremt lika ut och man vet alltid vilket håll man ska åt.
AH kunde funkat bättre men värdelösa funktioner vet jag inte om det är några.
Loot är det sämsta med spelet tycker jag. Att barbarian only loot kan ha int stör mig inte jättemycket, du får ändå ut material via salvage. Jag tycker inte alls om hur dåliga legendary items är och att de har slummässiga stats. Systemet för unika items i D2 var jättebra, trist att de valde att göra ett annat system tycker jag.
15-25dmg över 5 sek blir betydligt mycket mer än 15-25 dmg när du använder vapnet. jag är inte 100% säker men jag skulle gissa på att det är 15-25*din primära dps stat, på samma sätt som vanlig vapenskada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Som du nämnde, det är tråkigt att man inte kan customiza sin karaktär lika mycket som i diablo 2.

Skickades från m.sweclockers.com

wat

Alla ser EXAKT likadana ut i hög lvl

Permalänk
Medlem

Det enda jag stör mig på är att jag inte kan teleportera mig fritt mellan akter och att bossarna ska vara där. Jag vill kunna gå in i ett game och döda allt som finns i vilken ordning jag vill.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag tycker banorna känns väldigt stela och förutsägbara för att vara ett högprofilspel år 2012. Var är fysiken och de omväxlande miljöerna?

Rent artistiskt så är det fina texturer men när man väl springer runt så har det inte hänt särskilt mycket på de här 12 åren sen Diablo 2. Fortfarande mest en massa varianter av oförstörbara stenväggar och golv med nån kruka här och där att slå sönder. För många teman som ser ungefär likadana ut. Får en känsla av att redan ha sett hälften av Diablo 3 efter att ha spelat Torchlight för flera år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag tycker banorna känns väldigt stela och förutsägbara för att vara ett högprofilspel år 2012. Var är fysiken och de omväxlande miljöerna?

Rent artistiskt så är det fina texturer men när man väl springer runt så har det inte hänt särskilt mycket på de här 12 åren sen Diablo 2. Fortfarande mest en massa varianter av oförstörbara stenväggar och golv med nån kruka här och där att slå sönder. För många teman som ser ungefär likadana ut. Får en känsla av att redan ha sett hälften av Diablo 3 efter att ha spelat Torchlight för flera år sedan.

Exakt jag håller med den här killen stenhårt RIGHT ON!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ectazy:

Är inte det framtiden då?
Känns som att många är rädda för det nya, jag själv tycker det är skitbra att dom har gjort d3 helt online. Finns väl ingen som har köpt det som klagar på det? Jag var också emot det först eftersom jag hade tänkt att ladda ner det, men nu när jag köpt det spelar det ingen roll.

Edit: Med tanke på hur wow såg ut när det släpptes, så tror jag även de mest inbitna d2lirarna kommer bli nöjda i framtiden när de patchat upp spelet lite.

Jag klagar på det, för att när Error 37 dyker upp hela j*vla kvällen önskar jag att jag kunde ha en offlinegubbe att solo-lira med...

Permalänk
Skrivet av ozo64:

ah har förstört spelet totalt. utan ah hade spelet varit mycket bättre och lootsystemet hade fungerat.

Får hålla med, tar bort vitsen lite med ett loot spel.

Sen tycker jag man borde kunna styra followern. Nu kunde man inte det i D2, men när jag testade SWTOR så märkte man hur nice en bra follower kan vara, speciellt när dem är bra på att hålla aggro också. Templarn är ju helt sämst på aggrobiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Får hålla med, tar bort vitsen lite med ett loot spel.

Sen tycker jag man borde kunna styra followern. Nu kunde man inte det i D2, men när jag testade SWTOR så märkte man hur nice en bra follower kan vara, speciellt när dem är bra på att hålla aggro också. Templarn är ju helt sämst på aggrobiten.

Vad är skillnaden från D2 med AH? Man tradade ju massor i D2. Det var inte många item jag hittade själv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag tycker precis tvärtom för även om det är kul att möjligheten finns där att kunna spela med dina polare så är Diablo 3, på designmässiga grunder, ett single player spel för inget i spelet byggdes med flera spelare i åtanke (som ett MMO) och därtill så finns det ingen riktig vettig anledning till att spela med andra.

All frustation och problemen kring Battle.net stärker ju inte direkt den bilden av din framtidsvision så den visionen hoppas jag dör en plötslig död.

Jag själv är allergisk mot offline-spel och önskade blizzard kunde göra det ännu mer online.
Vet själv hur det är att lira upp en gubbe och sen krashar hdd:n och då har du ingenting kvar.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

För ett spel som varit under utveckling i 10 år så är det väldigt ont om content.. Men det Värsta är väl att man knappt någonsin kan spela det pga av error 37 :/

10 år? Knappast.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ectazy:

Jag själv är allergisk mot offline-spel och önskade blizzard kunde göra det ännu mer online.
Vet själv hur det är att lira upp en gubbe och sen krashar hdd:n och då har du ingenting kvar.

Jag ser gärna en kombination av molnlagring och valet att kunna lagra min karaktär på min dator utan att jag behöver vara online för att kunna lira ett single player spel som Diablo.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.