Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Medlem

E det gratis eller kan man köpa det? isf var? och är stalingrad en gratis mod isf?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Köps på Steam eller någon av de större web-butikerna. Heroes of Stalingrad är ingen mod, det är undertiteln till spelet.

Permalänk
Medlem

128 spänn inte så farrligt om det är så nice som alla säger
http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=83983088

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

128 spänn inte så farrligt om det är så nice som alla säger
http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=83983088

99kr + frakt, även på webhallen.
Det är enligt mig helt klart värt det. Började spela för några veckor sedan bara, så allt som sagts om spelet innan den senaste patchen kan eventuellt avskrivas vad jag förstått det.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

99kr + frakt, även på webhallen.
Det är enligt mig helt klart värt det. Började spela för några veckor sedan bara, så allt som sagts om spelet innan den senaste patchen kan eventuellt avskrivas vad jag förstått det.

Wow, superbt pris!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Fick just 3st 3dagars gästpass på steam om någon vill ha och testa på

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

Fick just 3st 3dagars gästpass på steam om någon vill ha och testa på

Fick jag med!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

Jävla skitspel... Jag sket i att spela bara efter några dagar efter release och nu när jag installerade det på nytt så möts jag av samma skit som förut. Serverbrowsern buggar och jag får inte upp några servrar. Spelet crashar och jag blir kickad för steam connection nånting.

En lösning (inte den bästa dock) är att man använder sig av steams serverlista. Då får du upp alla servrar och kan ansluta till dem.

Permalänk
Medlem

Fick tre guestpass(tre dagars) på steam någon som är sugen? Slänger upp en skänkes annons sen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har också tre koder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag har också tre koder.

Jag vet att jag fick koder men hittar inte dom. Vart kan man se det? Eller har ni någon? Min kompis vill gärna provspela det!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag vet att jag fick koder men hittar inte dom. Vart kan man se det? Eller har ni någon? Min kompis vill gärna provspela det!

Mina försvann. Googlade lite och tydligen var det en bäst-före-datum då alla som hade koder kvar råkat ut för samma...

Permalänk
Medlem

Ok synd Förresten har ni sett tävlingen som pågår nu där man ska bygga en bana. Man kan vinna riktigt mycket pengar!

http://www.heroesofstalingrad.com/counterattack-map-making-co...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Jag har gästpass att ge bort. Pm om ni är sugna.

Visa signatur
Permalänk

Om ni har lust att spela lägg till mig då http://steamcommunity.com/profiles/76561198015200733

Tycker spelet är så jäkla roligt att spela! Men inte jag känner har det eller vill inte köpa det. Ni vet alla är cod eller wow nördar så ett sådant här spel fastar inte för dem... Min kussin ska köpa det iaf

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Spelet kostar 4,49€ i ca 30 timmar till

http://store.steampowered.com/app/35450/

Permalänk
Medlem

Varför har man bajonett ibland på sin rifle och ibland inte? Är det nån serverinställning?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Varför har man bajonett ibland på sin rifle och ibland inte? Är det nån serverinställning?

Jag tror det. Eller så spelade du Classic? Finns inga upplåsningar i Classic har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på detta`? http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120821/red-orchestra-2-ex...

Av någon anledning har jag inte kört RO2 på väldigt länge men ska försöka börja igen och hoppas jag fastnar i det igen. Tror det var pga de förstörde tank striderna som fans i ettan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som är sugen på detta`? http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120821/red-orchestra-2-ex...

Av någon anledning har jag inte kört RO2 på väldigt länge men ska försöka börja igen och hoppas jag fastnar i det igen. Tror det var pga de förstörde tank striderna som fans i ettan.

Det här känns som ett givet köp.
Jag spelar till och från, men då blir det alltid ganska intensivt i några dagar då jag påminns om hur bra spelet egentligen är. Jag brukar sitta ganska spänt vilket inte känns så bra framåt småtimmarna när klockan ringer fyra-fem timmar senare.

Det bästa med spelet är ju att man inte ens måste vara speciellt bra, bara tänka sig för, vara försiktig och hålla sig i närheten av sina kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Det här känns som ett givet köp.
Jag spelar till och från, men då blir det alltid ganska intensivt i några dagar då jag påminns om hur bra spelet egentligen är. Jag brukar sitta ganska spänt vilket inte känns så bra framåt småtimmarna när klockan ringer fyra-fem timmar senare.

Det bästa med spelet är ju att man inte ens måste vara speciellt bra, bara tänka sig för, vara försiktig och hålla sig i närheten av sina kompisar.

Jo fast jag älskade att köra Tank servrarna i ettan (vissa kartor tog jävligt lång tid att köra rakt över i vissa fall minst 30 min i en tank rakt fram) och i 2an är det inte alls samma sak att köra tanksen.
Sen tycker jag spelet gör sig bäst på öppna banor men i tvåan är det mycket städer vilket dock kan ändras i denna expansionen. Men ska som sagt försöka få tillbaka suget igen

Edit läste en av kommentarerna
"Då blir du kanske extra glad när jag säger att alla som har köpt orginalversionen får det gratis!" Tror ni detta stämmer ? Hoppas på det i alla fall:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ett spel som inte riktigt nådde upp till Red Orchestra: Ostfront 41-45 och Darkest hour: Europe 44-45-veteranernas förväntningar. Visserligen så har det förbättrats efter en drös buggfixar och införandet av "classic game mode" där man har försökt få spelet att efterlikna föregångaren i fråga om styrning o.s.v., men samtidigt så har de inte riktigt lyckats med vad de borde ha gjort nu efter sisådär 1 år sedan release. Möjligtvis skulle man kunna locka tillbaka spelare som har lämnat spelet och främst "veteraner" om man fick map-makern/editorn att fungera (vilket verkar vara på god väg) så att spelarna själva kan börja skapa historiskt korrekta och större banor av kvalitet, något som hade och fortfarande har väldigt stor betydelse för RO:Ost och DH. RO2 är i många fall verkligare än föregångaren men vad som jag personligen känner gör RO2 sämre förutom banorna är frånvaron av "sway"/den svåra vapenhanteringen som i RO:Ost och DH bidrog till större utmaning och påverkade gameplayen på ett mycket positivt sätt.

Nu har de flesta realismenheterna - av de få som finns kvar - så vitt jag vet återvänt till Red Orchestra: Ostfront 41-45 och/eller Darkest hour Europe 44-45, som jag tycker är de bästa taktiska shooter-spelen som någonsin har skapats. Communityn är dock väldigt liten (något som till största del beror på brist på publicitet men även spelets ålder) men fantastisk. Jag råder alla som blev besvikna på HoS eller bara är ute efter ett spel av hög kvalitet i fråga om gameplay att ta en titt på föregångaren eller ha tålamod och hålla ögonen öppna för custom made maps.

Kan förövrigt också meddela att mod-teamet Jackboot games som ligger bakom Darkest hour: Europe 44-45 just nu håller på med att utveckla ett nytt självständigt spel vid namn Festung Europa. Där finner man det största hoppet bland Red orchestra-fansen om att få se ett taktiskt ww2-fps av hög kvalitet i fråga om visuell upplevelse och gameplay, förväntningarna är höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feldgrau:

Ett spel som inte riktigt nådde upp till Red Orchestra: Ostfront 41-45 och Darkest hour: Europe 44-45-veteranernas förväntningar. Visserligen så har det förbättrats efter en drös buggfixar och införandet av "classic game mode" där man har försökt få spelet att efterlikna föregångaren i fråga om styrning o.s.v., men samtidigt så har de inte riktigt lyckats med vad de borde ha gjort nu efter sisådär 1 år sedan release. Möjligtvis skulle man kunna locka tillbaka spelare som har lämnat spelet och främst "veteraner" om man fick map-makern/editorn att fungera (vilket verkar vara på god väg) så att spelarna själva kan börja skapa historiskt korrekta och större banor av kvalitet, något som hade och fortfarande har väldigt stor betydelse för RO:Ost och DH. RO2 är i många fall verkligare än föregångaren men vad som jag personligen känner gör RO2 sämre förutom banorna är frånvaron av "sway"/den svåra vapenhanteringen som i RO:Ost och DH bidrog till större utmaning och påverkade gameplayen på ett mycket positivt sätt.

Nu har de flesta realismenheterna - av de få som finns kvar - så vitt jag vet återvänt till Red Orchestra: Ostfront 41-45 och/eller Darkest hour Europe 44-45, som jag tycker är de bästa taktiska shooter-spelen som någonsin har skapats. Communityn är dock väldigt liten (något som till största del beror på brist på publicitet men även spelets ålder) men fantastisk. Jag råder alla som blev besvikna på HoS eller bara är ute efter ett spel av hög kvalitet i fråga om gameplay att ta en titt på föregångaren eller ha tålamod och hålla ögonen öppna för custom made maps.

Kan förövrigt också meddela att mod-teamet Jackboot games som ligger bakom Darkest hour: Europe 44-45 just nu håller på med att utveckla ett nytt självständigt spel vid namn Festung Europa. Där finner man det största hoppet bland Red orchestra-fansen om att få se ett taktiskt ww2-fps av hög kvalitet i fråga om visuell upplevelse och gameplay, förväntningarna är höga.

Jag spelade aldrig första spelet, men tycker att RO2 är en bra balans mellan hardcore och den mycket vanligare och överdrivet lättsamma högen av spel nuförtiden. Det finns ett rejält djup, men inte på ett frustrerande sätt om man inte spenderar hela sin vakna tid på, som extrema hardcorespel lätt kan bli.

Jag har spelat ett par "custom maps" som i mitt tycke är helt fantastiska. Så det verkar som editorn fungerar.

Lite gameplay från Rising Storm: http://www.youtube.com/watch?v=nSkzbib-4G8&feature=g-u-u

Permalänk

Jag har precis köpt RO2 men har problem med att jag tappar anslutningen till servern på något sätt. Inom loppet av en minut efter att jag kommit in i en match börjar alla spelare springa rakt fram, springer in i väggar och jag kan skjuta men det blir t.ex. inga kulhål.

Jag har haft samma problem med Homefront och Ravaged-betan.

Någon som själv stött på samma problem som vet hur man löser det?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken kass FPS jag får med gtx 660 och senaste i5an

Permalänk
Medlem

Om där är nog med folk som vill köra lite seriöst och ha kul så kan vi väll försöka sätta ihopa en swec RO2 server?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Om där är nog med folk som vill köra lite seriöst och ha kul så kan vi väll försöka sätta ihopa en swec RO2 server?

Skulle tycka detta vore skit kul

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd

Spelet bara lider och lider.
Utvecklaren verkar göra nada.

Ser aldrig mer än 3 serverar ha mer än 30 spelare (exkl bots och fake bots)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dwightschrute:

Spelet bara lider och lider.
Utvecklaren verkar göra nada.

Ser aldrig mer än 3 serverar ha mer än 30 spelare (exkl bots och fake bots)

Man har patchat spelet som fan, gett ut nya gratis kartor m.m.
Man ska även släppa en expansion, och de har kört med massor med F2P helger för att folk ska få upp intresset.
Så lite har de allt gjort för att få igång communityn.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Man har patchat spelet som fan, gett ut nya gratis kartor m.m.
Man ska även släppa en expansion, och de har kört med massor med F2P helger för att folk ska få upp intresset.
Så lite har de allt gjort för att få igång communityn.

Spelet har fortf prestanda problem titt som tätt.
Skumma ljudbuggar.
Mindre frysningar ibland.

Expansionen ska ju kosta pengar och är ju en mod egentligen?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear