Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Så jävla bull att blå/rare vapen är till 98% bättre än Legendary...

Nja, finns en del Legendarys som är riktigt bra. T.ex. Stormshield och Andariel's Visage

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Så jävla bull att blå/rare vapen är till 98% bättre än Legendary...

Jag måste verkligen hålla med. Detta är ju dock något Blizzard planerar att ändra då legendaries ska få en rejäl buff, dock gäller detta endast items som droppar efter patchen..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

den suger för en monk. du skall ha ett head med dex/vit/socket/allres/random res

Okej Då tror jag att jag kommer sälja den faktiskt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Nja, finns en del Legendarys som är riktigt bra. T.ex. Stormshield och Andariel's Visage

Pröva läs igen. Är dessa legendarys vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Om BS-kostnaderna vorde högre skulle ingen öht använda dem, då du inte har en chans i helvettet att få tillbaka din investering. OM det är det du förespråkar så blir det enda resultatet faktiskt MER inflation då det blir en gold-sink mindre.

Jag tror mer på en inflation i gems isåfall än i faktiskt guld, pga AH fee osv.

Jag förespråkar ingen specifik ändring alls, faktiskt. Säger att kostnaderna för crafts är för låga för att motverka inflation, men inte att man bör höja dem. Det man "bör" göra är något användbart med guld. Personligen trodde jag inte ens att folk skulle köpa/sälja saker för guld, då man faktiskt inte behöver det.

Hela systemet är trasigt, vilket kanske t.o.m. är med flit för att pusha RMAH, vad vet jag. Det jag vet är att guld är i princip oanvändbart för tillfället.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Det man "bör" göra är något användbart med guld. Personligen trodde jag inte ens att folk skulle köpa/sälja saker för guld, då man faktiskt inte behöver det.

Pröva spela en melee klass och ta dig förbi alla elites i inferno act 2-3 solo. Omöjligt utan att antingen lägga 500h+ på att grinda eller att använda guld till att byta till dig bättre items.

Då ändrar du nog snabbt uppfattning till hur användbart AH och guld är, monk och barbarian kan i princip inte undvika slag till 100% utan måste ha gear nog att överleva dem.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Pröva spela en melee klass och ta dig förbi alla elites i inferno act 2-3 solo. Omöjligt utan att antingen lägga 500h+ på att grinda eller att använda guld till att byta till dig bättre items.

Då ändrar du nog snabbt uppfattning till hur användbart AH och guld är, monk och barbarian kan i princip inte undvika slag till 100% utan måste ha gear nog att överleva dem.

Nä nu får ni sluta överdriva, har själv en munk och det GÅR, tycker inte min munk har varit mer gearberoende än min wd

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Så du har spelat utan att köpa ett enda item för guld alltså??? Jasså inte? Tänkte väl det!

Det är snarare så att det är NI som får sluta överdriva och inse hur stor skillnad det gör att springa runt i slumpmässig skit man hittar själv (lvl 55 saker med hälften stats helt fel på lvl 60 osv), och saker man köpt för guld.

på inferno är du chanslös utan att köpa items för guld = guld är användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Pröva spela en melee klass och ta dig förbi alla elites i inferno act 2-3 solo. Omöjligt utan att antingen lägga 500h+ på att grinda eller att använda guld till att byta till dig bättre items.

Då ändrar du nog snabbt uppfattning till hur användbart AH och guld är, monk och barbarian kan i princip inte undvika slag till 100% utan måste ha gear nog att överleva dem.

Du missförstår mig. Jag spelar barbar, och är antagligen bra mycket mer insatt i spelet än du (kör act2 inferno på hardcore, köper/säljer dagligen för miljontals guld på JSP och på AH). Jag vet att guld är användbart för att köpa saker på AH. Poängen är att pengarna i sig är värdelösa. De är bra för att andra vill ha dem, och andra vill ha dem för att ännu fler andra vill ha dem. Ingen behöver dem egentligen.

Poängen är att om pengarna bara spenderas genom att ge dem till andra spelare, men anförskaffas genom att spelet "ger dem" till dig kommer mer och mer pengar börja cirkulera, vilket bidrar till inflation. Om spelet skall "ge ut" pengar behöver spelet även "ta" pengar, vilket det inte gör (tillräckligt). Där är problemet.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Poängen är att pengarna i sig är värdelösa. De är bra för att andra vill ha dem, och andra vill ha dem för att ännu fler andra vill ha dem. Ingen behöver dem egentligen.

Grattis, du har upptäckt vad en valuta är!

Vem behöver massa papperslappar som det står 500 SEK på i verkligheten egentligen? Vilken NYTTA och reelt VÄRDE har de? Går de äta? Går de elda med?

Svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Grattis, du har upptäckt vad en valuta är!

Vem behöver papperslappar som det står 1000 SEK på i verkligheten egentligen? Vilken NYTTA och reelt VÄRDE har de? Går de äta? Går de elda med?

Svårare än så är det inte.

Detta börjar kännas som en hopplös debatt, men jag försöker en sista gång.

Det är tyvärr svårare än så. Om man vill att en valuta skall fungera behöver man se till att den totala mängden valuta är (ungefär) konstant. I verkligheten löser man detta med att inte trycka upp mer pengar, bara byta ut det som redan finns. I spel löser man detta genom att se till att spelare "ger tillbaka" lika mycket pengar till spelet som de "får".

I Diablo får man tonvis med pengar från quests, drops och vendors och ger inte bort speciellt mycket. Den totala mängden guld per spelare som existerar ökar hela tiden. Detta ökar värdet på items, och skapar inflation. Inflation är dåligt, då det gör marknaden konstig. Förstår du?

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Vad gäller inflationen är den inte ett problem öht.

Ju mer guld som samlas i systemet destu mer guld kommer AH omsätta varje dag tills 15% fee = den dagliga mängd guld som tillkommer i systemet. Mängden guld som försvinner i AH fee ökar medans daglig mängd tillkommande guld är konstant, jämnvikt kommer alltså infinna sig snart.

För övrigt har priset på t.ex. ett 1000dps vapen på AH sjunkt om du jämför idag och för 2 veckor sedan. Detta tyder på att det inte råder inflation alls. När det är inflation blir allt istället dyrare istället för billigare...

Permalänk
Medlem

För att bryta in i debatten här så måste bästa för mig idag vara följande.

Spelar dessutom DH och Monk som mains så passar ju alldeles utmärkt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Hittade dessa två medan jag körde 2 butcher runs ikväll, önskar jag hade tid för fler:

http://i48.tinypic.com/34ssfhv.jpg

Sålde den och fick 8.5 mille.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Du missförstår mig. Jag spelar barbar, och är antagligen bra mycket mer insatt i spelet än du (kör act2 inferno på hardcore, köper/säljer dagligen för miljontals guld på JSP och på AH). Jag vet att guld är användbart för att köpa saker på AH. Poängen är att pengarna i sig är värdelösa. De är bra för att andra vill ha dem, och andra vill ha dem för att ännu fler andra vill ha dem. Ingen behöver dem egentligen.

Poängen är att om pengarna bara spenderas genom att ge dem till andra spelare, men anförskaffas genom att spelet "ger dem" till dig kommer mer och mer pengar börja cirkulera, vilket bidrar till inflation. Om spelet skall "ge ut" pengar behöver spelet även "ta" pengar, vilket det inte gör (tillräckligt). Där är problemet.

Som nybliven spelare .. vad är JSP?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Som nybliven spelare .. vad är JSP?

d2jsp.org

Ett tradingforum, många lite mer "seriösa" saker säljs där. Ofta hittar du de allra bästa sakerna där, men även tjänster som powerlevelling, trading mellan HC och SC, och dylikt.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Som nybliven spelare .. vad är JSP?

www.d2jsp.org

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fick på warden act1 inferno, 5 valor stacks

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Den var en fin en
Säljs den kanske?

När jag ändå talar om sånt så passar jag på och frågar om någon här använder d2jsp?

Ojoj ser att folk i tidigare inlägg nämner d2jsp vilket jag glädjer mig över.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoXi:

Den var en fin en
Säljs den kanske?

När jag ändå talar om sånt så passar jag på och frågar om någon här använder d2jsp?

Ojoj ser att folk i tidigare inlägg nämner d2jsp vilket jag glädjer mig över.

Skickades från m.sweclockers.com

Såldes på runt 30 min, 9 miljoner

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Hittade denna nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hur mycket ska du ha för den?

Tror jag sparar den till min barb.. Han kan behöva lite kärlek nu när han ska in i akt 3 inferno x)

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Skrivet av Zorgie:

Hittade/craftade alla dessa under samma kväll, körde warden + butcher runs i inferno. Hardcore, om ni undrar varför defstats är så bra ^_^

Monk-huvudet fick bud för över 3mil = minst 12mil softcore
De andra ligger just nu med ~1mil ledande.

http://i.imgur.com/Wzgnj.png

http://i.imgur.com/R3QWl.png

http://i.imgur.com/tQJoL.png

Monk huvudet var ju crap, de andra sakerna var mycket bättre

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Jag fick inte denna drop tyvärr utan min kompis.. ) Riktigt fet.. AVIS -.-

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Moderator
Moderator

MFat i några dagar för slantar till en ny slangbella, när ett snällt skelett gav mig en present.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Monk huvudet var ju crap, de andra sakerna var mycket bättre

Monk-huvudet är galet i HC, antar att du kör SC där död inte spelar någon roll. I HC överlever man helst.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Jag fick inte denna drop tyvärr utan min kompis.. ) Riktigt fet.. AVIS -.-

http://img855.imageshack.us/img855/3240/screenshot009pn.jpg

SC eller HC? Om det är HC får du gärna be honom PM:a mig med pris

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zorgie:

SC eller HC? Om det är HC får du gärna be honom PM:a mig med pris

Softcore tyvärr xD

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

MFat i några dagar för slantar till en ny slangbella, när ett snällt skelett gav mig en present.

http://i50.tinypic.com/vcxg9c.png

Ofyfan! Till salu?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Nja, finns en del Legendarys som är riktigt bra. T.ex. Stormshield och Andariel's Visage

Skrivet av Ixos:

Pröva läs igen. Är dessa legendarys vapen?

Ja, Stormshield och Andariel's Visage är legendary items...? Eller vad menar du, Ixos?