Permalänk

vad är det för armour du har där? x) aldrig sett den innan

Edit: skulle gärna vilja veta hur ni tar bort UI? vet att de ska gå med någon console kod men kommer aldrig ihåg den.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

vad är det för armour du har där? x) aldrig sett den innan

Edit: skulle gärna vilja veta hur ni tar bort UI? vet att de ska gå med någon console kod men kommer aldrig ihåg den.

Armour:
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=669&navtag=...

HUD:
http://www.sweclockers.com/forum/136-elder-scrolls/1083841-mi...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Släkt med draken jag stötte på kanske?

Vilken häst var min nu igen?

Permalänk
Medlem

Fixat ny rustning (Muffle är på, därav blåskimret). Är i Imperials-lägret för nya order.

Kommer tillbaks på kvällen, blodig efter att ha köttat Stormcloaks.

Permalänk
Medlem

Skyrim blir aldrig tråkigt.
Passerade nyligen 450 timmar spelade.

Skaffade en mod som gör att man kan ta häst och vagn på riktigt mellan städerna. Superbra för inlevelsen (jag använder aldrig fast travel, men tar kärra mellan städerna). Tyvärr lider den lite av dålig väghållning.

En annan mod som ökar regnintensiteten och även minskar sikten litegrann. Precis lagom ökning för min del, då lätta regn är lite fjuttiga i standarversion.

Honed Ancient Nordic bow, Dwemer arrows, Elven Light Armor.

Landskapsbild. Mods för snyggare vatten, snyggare träd och växter, bättre terrängbumpmaps.

Mods för snyggare möbler, snyggare potions och annat blandat.

Kharjo, min Khajiit följeslagare och kompanjon i Blades (värvade honom). Här i full Blade Armor.

Nattlandskap

Permalänk
Skrivet av Buio:

Skaffade en mod som gör att man kan ta häst och vagn på riktigt mellan städerna. Superbra för inlevelsen (jag använder aldrig fast travel, men tar kärra mellan städerna). Tyvärr lider den lite av dålig väghållning.

Namn/länk? Använder också lokala taxin för långa sträckor, särskilt med min magiker, men det känns ju tyvärr för mycket som fast travel. Denna modden vore nog då riktigt nice istället, om det är lite fart på vagnen då dvs jämfört med att springa

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Namn/länk? Använder också lokala taxin för långa sträckor, särskilt med min magiker, men det känns ju tyvärr för mycket som fast travel. Denna modden vore nog då riktigt nice istället, om det är lite fart på vagnen då dvs jämfört med att springa

Det är nog http://skyrim.nexusmods.com/mods/15094 (ScenicCarriages) som Buio använder, den gör verkligen en hel del för inlevelsen (använder den själv).

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Japp, det är som SimRacer sa. Det är en väldigt trevlig mod, även om vagnen svänger lite knepigt och väghållningen är dålig (när den kör över hinder osv). Dessutom puttar den bort alla den möter, men de tar ingen skada eller blir arga. Modden lägger dessutom till vagnar i ett par större städer som saknat dem. Man kan stanna den när som helst också, och stiga av halvvägs. Eller säga att man ska sova och vakna när man är framme (fast travel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Här är en skitfin bild som jag kunde ta tack vare dem nya asbra amd drivrutinerna som alltid är så genomtänkta och pålitliga.

Vet inte varför, men ditt inlägg fick mig till att fnittra rejält :W Tack.

Har endast en bild på en smårolig bugg.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Medlem

najs najs vilka mods är det?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Namn/länk? Använder också lokala taxin för långa sträckor, särskilt med min magiker, men det känns ju tyvärr för mycket som fast travel. Denna modden vore nog då riktigt nice istället, om det är lite fart på vagnen då dvs jämfört med att springa

Är du säker på att det är en bra ide att använda skyrim taxi?

Inger inte precis förtroende

Lekte lite med "fortify restoration" exploiten.

Bidde lite mycket
kändes lite fel att bara peta på en ancient dragon så var det över så jag gjorde mig en ny med lite mera sansad damage.

Hmm, jag är ingen zoolog, men jag är rätt säker på att det inte är någon get jag tittar på

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Tänkte jag kunde bjuda på några bilder jag klistrade ihop

Inte de allra mest färgglada bilderna men vackra utsikter i alla fall

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Regnar rejält

Snöar ordentligt

Permalänk
Medlem

Några till från Dawnguard

Winterrun

Utanför Winterrun

På vägen mot Ivarstead

Nära känd trollplats

I slottet med Dawnguard gear

Ska pilla lite på mina inställningar, skaffade en ny skärm och har jag märkt att kontrasten är lite väl hård och något för låg ljus/gamma för den skärmen (som har mycket högre konstrast än min gamla).

Permalänk
Medlem
Permalänk

Här är lite bilder på hur fin grafiken kan vara:

har flera bilder på mitt Album

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixhk96:

Vad använder du för grafik mods?

Permalänk
Skrivet av igge23:

Vad använder du för grafik mods?

Ja en hel del mods, kan lista upp de viktiga.

skyrim HD 2k
Skyrim flora overhaul
Lush grass
Lush trees
W.A.T.E.R
Vibrant ENB, modifierat den lite
Bigger trees
Enhanced villages and cities Whiiterun, tror den heter så.

det är nog dem viktigaste.

Permalänk

Gå in i Whiterun genom en sten

Förmodligen bugg med Open cities (som förövrigt får hela mitt spel att krasha i princip hela tiden.)

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Sommar utanför Riften (Vurt's Flora Overhaul, Summer Edition).
http://skyrim.nexusmods.com/mods/141

Ungen röjer loss med träsvärdet

Permalänk
Hedersmedlem

Var ute och gick med Serana och upptäckte Shor's Stone. Väldigt vackert norrsken:

Autonivåfixad i photoshop, väl mörk att lägga ut annars.

Edit: Originalbilden:

Serana är förresten tämligen olika andra companions, gör mycket mer på egen hand. När jag var hemma i ett av husen och barden började lira så högg hon ett mjödstop, halsade för fullt och började dansa. När musiken tog slut applåderade hon. Simpelt men trevligt!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Serana är förresten tämligen olika andra companions, gör mycket mer på egen hand. När jag var hemma i ett av husen och barden började lira så högg hon ett mjödstop, halsade för fullt och började dansa. När musiken tog slut applåderade hon. Simpelt men trevligt!

Låter som en självklarhet att alla followers skulle göra det. Vet dock inte själv eftersom jag inte hunnit utforska Hearthfire fult ut än

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweets589:

Låter som en självklarhet att alla followers skulle göra det. Vet dock inte själv eftersom jag inte hunnit utforska Hearthfire fult ut än

Ja, varken Aela eller Uthgerd gör ett skit. Aela använder jag ju fortfarande även om hon är hemma med barnen just nu.

Edit: Jag får väl reservera mig för att jag drabbats av Serana's charm och inte kan tänka klart. Efter några hundra timmar tycker jag att jag skulle märkt om de andra gjorde samma sak. Både Dawnguard och Hearthfire har varit installerat en bra stund när jag höll på med Aela.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Rolig bild jag tog för ett år sedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nebulosa

Head-off!

Back-stab!

Ute och rider

Permalänk
Permalänk

Lite från veckan, i rätt ordning;

F*ckyeah VRAM!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l