Permalänk
Medlem

Moddar till arma

Tänkte vi kunde ta upp alla moddar som finns till arma. Vad finns det för några egentligen? Jag har bara hittat två!

DayZ - Zombiespel

City life - Man rollspelar i en stad, jobbar, skaffar pengar, köper hus etc

Känner ni till några fler moddar? Lista dom här isåfall

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Tänkte vi kunde ta upp alla moddar som finns till arma. Vad finns det för några egentligen? Jag har bara hittat två!

DayZ - Zombiespel

City life - Man rollspelar i en stad, jobbar, skaffar pengar, köper hus etc

Känner ni till några fler moddar? Lista dom här isåfall

http://www.armaholic.com/list.php?c=files

Visa signatur
Permalänk

Alla moddar wtf Det släpps nytt i princip varje dag. Du kan väl kanske iaf specifiera vilken typ av moddar? Typ nya banor, olika länders militärer, ljudmoddar, overhauls, moduler, grafik, etc etc. Annars får man sitta och länka hela dagen. Finns massor av bra moddar!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tänker på hela moddar då. Inte småsaker. Moddar som är ett helt eget spel. Den sorteringsgrejen på länken var konstig. Hur får jag fram lista med riktiga moddar som DayZ, City Life etc?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag tänker på hela moddar då. Inte småsaker. Moddar som är ett helt eget spel. Den sorteringsgrejen på länken var konstig. Hur får jag fram lista med riktiga moddar som DayZ, City Life etc?

jag vet inte om jag är villig att hålla med dig om att tex även en liten karta på flera kvadrat kilometer är vad man egentligen kan kalla "småsaker". sen så ändrar DayZ i fråga bra mycket mindre än vad många andra "små mods" gör och speciellt Chernarus life liknande saker.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Jag söker nån rolig singelplayermod.

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Jag tänker på hela moddar då. Inte småsaker. Moddar som är ett helt eget spel. Den sorteringsgrejen på länken var konstig. Hur får jag fram lista med riktiga moddar som DayZ, City Life etc?

Ganska fult sagt det där. Största delen av mod-communityn i ArmA2 handlar om resurser och system för uppdragsbyggare, eftersom det är editorn som spelet egentligen kretsar runt. Det finns många stora projekt där folk har lagt ner otroligt mycket tid och arbete på att skapa nytt material av hög kvalité till spelet (Ofta bättre än BIS grejer), betydligt mer än DayZ i dagsläget och Chernarus Life som handlar mer om kod än nytt material.

Det du söker är snarare färdiga server-drivna gamemodes som bara är att hoppa in i. Här har du en fungerande länk till Armaholics arkiv. Det lär dock vara svårt att hitta aktiva servrar för något annat än Domination som är överlägset populärast bland public-servrar efter DayZ.

Skrivet av BeRetta:

Jag söker nån rolig singelplayermod.

Det finns tonvis av välgjorda hemmasnickrade uppdrag för singleplayer. Jag har dock inte lirat några av denna typen själv, så jag har tyvärr inget speciellt att rekommendera. Men zappa runt på den relaterade sektionen på BIS-forumet så hittar du snabbt ett gäng att prova på. Du märker lätt vilka som är populära om du kikar på trådarna Glöm inte att kolla vilka moddar som krävs bara.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Själv är jag taggad inför sam som bortse komma ut snart i sin fula verision:) (lägger in svenska armén i spelet) länk till deras sida http://www.samstudios.se/

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Kanske en dum fråga men finns det möjlighet att ladda ner nya "Skins" till vapen och liknande som man kunde göra på gamla goda cs tiden? Till tex. DayZ

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Skrivet av jacke0247:

Kanske en dum fråga men finns det möjlighet att ladda ner nya "Skins" till vapen och liknande som man kunde göra på gamla goda cs tiden? Till tex. DayZ

Det finns tonvis med moddar som lägger till mycket snyggare vapen och mer varianter. Bara att zappa runt på Armaholic Men lirar man public så måste det vara moddar som servern tillåter. Vad gäller DayZ så är dock inga andra modifikationer tillåtna överhuvudtaget, av uppenbara skäl.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro