Futuremark visar nästa 3DMark för DX11

Permalänk
Melding Plague

Futuremark visar nästa 3DMark för DX11

Finska Futuremark arbetar på nästa version av det populära testprogrammet 3DMark och skapar uppståndelse med en kort videosnutt som demonstrerar några av finesserna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som att 3DMark 11 inte är nog så krävande.

Permalänk
Avstängd

Kan dom inte släppa en version för Linux och Mac också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan dom inte släppa en version för Linux och Mac också?

Finns ingen marknad för det. Majoriteten som spelar datorspel kör med Windows.
Sen kan Linus Torvalds och Tim Cook peka finger hur mycket dem vill

Permalänk
Avstängd

Nog för att det är roligt att folk utvecklar nya grejer, men behovet av det här kanske inte var så jättestort? Nu måste ju alla grafer och diagram göras om med de gamla grafikkorten för att få andra resultat som sen kan jämföras med nyare grafikkort?
Jag tror nog tillochmed att många använder den gamla istället.

Permalänk

Ser rickigt bra ut Tycker personligen inte grafiken är super vickig om storyn suger i spelet eller om Gameplayen är enformig och stel så är det enligt mig skit samma om det är super grafik. Titta på Crysis ^^ enligt mig så va det på min top 10 av dom sämsta spelen jag någonsin testat.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Scream vs the matrix??
Tycker de kunde ha valt bättre teman..

Permalänk
Medlem

fan va snyggt gief games som är så fina

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Scream vs the matrix??
Tycker de kunde ha valt bättre teman..

Mm va f*n gjorde scream där

Ont:

Ser ut att kunna slakta den mesta beräkningskapaciteten hos allt .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Scream vs the matrix??
Tycker de kunde ha valt bättre teman..

"In the trade town of Scarport, buildings cling to canyon walls above canals of lava and provide shelter from the toxic volcanic atmosphere. Gaudy neon signs flicker as steam rises from the molten rivers running beneath the town. A trader walks along ledges carved from the volcanic rock, smoke swirling around her flowing cloak. Her robotic sentinels keep watch, but what dangers lie hidden in the shadows?"

Så står det på YouTube videons "description".

Ser fram emot att få se allt vad denna "video" kan innehålla!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tyckte animationerna såg lite taffliga ut men i sin helhet var det snygt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Ser rickigt bra ut Tycker personligen inte grafiken är super vickig om storyn suger i spelet eller om Gameplayen är enformig och stel så är det enligt mig skit samma om det är super grafik. Titta på Crysis ^^ enligt mig så va det på min top 10 av dom sämsta spelen jag någonsin testat.

Jo, fast detta är ju ett program som testar prestandan hos grafikkort, vad har det med hur viktig storyn är i spel att göra? Sen är det ju inte så att man måste välja mellan story och grafik, går bra att göra både och, även om Crytech har gjort sitt bästa för att bevisa motsatsen.

Skrivet av IceDread:

Tyckte animationerna såg lite taffliga ut men i sin helhet var det snygt.

Jo, men de gör de ju alltid i grafikdemos, är ju inga animatörer som sitter och gör dem, handlar ju bara om att imponera med krävande grafik, även om jag också tycker det ser mer imponerande ut som de inte är skittaskiga animationer, som t.ex i denna http://www.youtube.com/watch?v=bI1_quVr_3w&feature=player_emb...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag tycker de borde simulerat tyget på rocken. Det där såg ju förfärligt ut.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Var det bara jag som tyckte att det såg skitfult ut?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Läskigt demo. Tror inte jag kommer våga testa fullversionen.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

40 människor med rörliga ansikten av den här kvaliteten.

Här är bilder från nVidia från 2007

http://www.youtube.com/watch?v=lvI1l0nAd1c

Snyggt, men stelt.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Jag tycker de borde simulerat tyget på rocken. Det där såg ju förfärligt ut.

Är det vekligen ett vanligt tyg då? Först tyckte jag det såg ut som det med, men är det verkligen det?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Såg inte bra ut det där

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Majoriteten som spelar datorspel kör med Windows.

Hmm.. jag undrar vad det beror på......

Permalänk
Medlem

Fast ne..

Permalänk
Medlem

Tycker de ska anställa fler/bättre grafiker/animatörer eller lägga ner värkar som de inte hänger med hårdvaran längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Scream vs the matrix??
Tycker de kunde ha valt bättre teman..

Scream vs Matrix vs Tron vs.. random fantasy-MMORPG.

originalitet är kanske inte demoutvecklares starka sida, en gång i tiden så var ju tom just Matrix (med annat namn) demon..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Alltså såg vi samma video? Såg ju fruktansvärt fult, löjligt ut

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Måste hålla med, såg dassigt ut:(

Visa signatur

R600 fanboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Scream vs Matrix vs Tron vs.. random fantasy-MMORPG.

originalitet är kanske inte demoutvecklares starka sida, en gång i tiden så var ju tom just Matrix (med annat namn) demon..

3D Mark 2001 (Klicka länken för video)

Det programmet höll ganska länge.
Var inte förrän några med, på den tiden, extrema riggar fick över 100 000 3D Mark som programmet räknades som att det hade spelat ut sin roll.

Det hade varit kul om någon hade haft en Sandy Bridge eller Ivy Bridge Core i5 eller Core i7 med GeForce GTX 670 eller GTX 680 alternativt Radeon HD7950 eller HD7970 hade kunnat ha CPU och GPU i STANDARD clock och köra 3D Mark 2001 och rapportera resultatet i tråden (Helst utan SLI eller Crossfire).

3D Mark 2001 Nerladdning

Hade varit kul att se hur en modern dator med bra komponenter, men utan överklockning står sig mot de gamla överklockade monstren från den tiden.

Permalänk
Medlem

Kolla på hwbot.org om du är intresserad av att veta vad man kan få i alla 3dmark.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av haoko:

Tycker de ska anställa fler/bättre grafiker/animatörer eller lägga ner värkar som de inte hänger med hårdvaran längre.

Fast 3DMark är ju till för att pressa hårdvaran så mycket som det bara går. Alltså hänger de visst med.
Och animationer är inte viktiga alls. Det är all form av tesselering, modelering av mjuka kroppar och liknande som tar kraft och det är detta som denna grafikdemo är till för att göra.

Permalänk
Entusiast

Är det någon här som överhuvudtaget tänker på att klippet man ser är en extremt komprimerad och lågupplöst videosnutt full av komprimeringsartefakter och utmattade färger?
Istället för att bara komma med en värdelös kommentar såsom "skitfult"... tala om vad det är ni anser vara fel i mer detalj.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sAAb:

40 människor med rörliga ansikten av den här kvaliteten.

Här är bilder från nVidia från 2007

http://www.youtube.com/watch?v=lvI1l0nAd1c

Snyggt, men stelt.

Stelt? Självklart!
Vet du ens vad det demot handlade om?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Är det någon här som överhuvudtaget tänker på att klippet man ser är en extremt komprimerad och lågupplöst videosnutt full av komprimeringsartefakter och utmattade färger?
Istället för att bara komma med en värdelös kommentar såsom "skitfult"... tala om vad det är ni anser vara fel i mer detalj.

Tala om vad det som var så otrooligt snyggt med videon? Tycker du själv att han som kommer in med en svartkondom över sig att det ser bra ut, eller att det är bra animerat? gångstilen ser bra ut tycker du kanske ?

Ser ju fulare ut när jag kolla i 1080p http://www.youtube.com/watch?v=VgN1TKAAaD0&feature=player_emb...
Kolla kommentarerna om du vill ha mer omdöme

http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname