Microsoft bekräftar ny logotyp till Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Det handlar om vad den stora massan tycker, inte enskilda särskilt insatta. Tar åter upp mitt citat från brass, som jag tycker är spot on. Iofs borde väl den sista delen visa vad de som är insatta tycker, brass har ju dessutom jobbat väldigt länge på microsoft samt högt uppsatt.

Det enda företaget som är innovativt förutom apple är nog asus, resten kommer långt efter. Men jag tror inte asus ses som det av allmänheten ändå.

Vidare, vad tror du är anledningen till att microsoft byter loggan på windows samt att de väljer att synas mindre bland sina produkter?

Vad en gammal anställd från Microsoft tar jag definitivt med en nya salt. Microsoft har än idag ett väldigt stort inflytande och att det skulle försvinna har jag svårt att se. Visst jag håller med om att utvecklingen inom andra ämnen än de dom jobbar med (operativsystem/spel konsol/mobiltelefon OS) är helt klart begränsade men å andra sidan har de lyckats riktigt bra med de produkter de har. Windows Phone7 kanske inte har nått de höjder som man önskat än men det växer och de de flesta som köpt en Windows lur idag verkar väldigt nöjda.

Är man själv en konsument av ett företags produkter och tycker de fungerar bra så är man såklart också intresserad att jobba för dem.

Att Microsoft skulle ha förlorat alla sina S medarbetare ser jag inga bevis för men jag antar att du har någon länk för detta?

Jag är inte helt med på vad det är vi försöker få fram här. Microsoft har inte hållit så hög profil som ex Apple, det gör såklart skillnad men det betyder inte att folk ser ner på de produkter som Microsoft levererar(förutom då haters).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

ful som stryk! alla logor har fungerat fram till denna!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag är självutnämnd kungexpert av allt, däribland logotyper....

Tror jag det... annars hade du nog inte fått den titlen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Vad en gammal anställd från Microsoft tar jag definitivt med en nya salt. Microsoft har än idag ett väldigt stort inflytande och att det skulle försvinna har jag svårt att se. Visst jag håller med om att utvecklingen inom andra ämnen än de dom jobbar med (operativsystem/spel konsol/mobiltelefon OS) är helt klart begränsade men å andra sidan har de lyckats riktigt bra med de produkter de har. Windows Phone7 kanske inte har nått de höjder som man önskat än men det växer och de de flesta som köpt en Windows lur idag verkar väldigt nöjda.
[...]
Att Microsoft skulle ha förlorat alla sina S medarbetare ser jag inga bevis för men jag antar att du har någon länk för detta?

Ja... har du några källor själv? Jag har visat två stycken för mitt påstående. Ser inga problem med Dick Brass egentligen, hade du kritiserat på samma sätt om det var Bill Gates som gjorde uttalande?

Skrivet av SnowJim:

Jag är inte helt med på vad det är vi försöker få fram här. Microsoft har inte hållit så hög profil som ex Apple, det gör såklart skillnad men det betyder inte att folk ser ner på de produkter som Microsoft levererar(förutom då haters).

Varför diskuterar du när du inte vet vad som diskuteras?! Mitt påstående är att microsofts image har förändrats genom åren och den allmänna bilden har blivit ett grått och tråkigt företag. Spenderar verkligen microsoft mindre på marknadsföring än apple?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Apples äpple har ju varit konstant i alla fall, Windows kommer nu med ett jävla skitit fönster......de skulle behållit den färgglada flaggan tycker jag. Fönstret är ju en symbol att se ut i världen genom ett fönster/bildskärm!?
Sen kan jag inte uttala mig om OS'et i sig för har inte testat, men det ser ju inte lovande ut enligt andra. Kommer att bli en massa buggar och uppdateringar med denna "chansning" ...suck!

Fönstret ursprung kommer från när microsoft valde att ha allt i fönster. Vad du än öppnar så befinner det sig i ett fönster.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Strykfula logotyper förutom Windows 1, tycker 8:ans nya logotyp var OK. Microsoft är ju inte direkt kända för bra design vad gäller gränssnitt i övrigt. Windows XP default-temat någon? Ser ut som något en 11-åring ritat ihop i paint.

Windows 2000-looken är däremot stilren och funktionell (bra kombo), och går som tur är att ha även i Windows 7.

XP temat är ju det bästa av dom alla D:! Kör dock klassiskt tema i windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja... har du några källor själv? Jag har visat två stycken för mitt påstående. Ser inga problem med Dick Brass egentligen, hade du kritiserat på samma sätt om det var Bill Gates som gjorde uttalande?

Jag går på den uppfattning jag får från forum, folk runt mig, skolgång m,m. Mer bevis än så behöver jag inte för att inse att Microsoft gör ett bra jobb på flera områden. Visst de har haft satsat fel ett par gånger men med Window 7 har de säkrat sin framtid ett tag framöver. Det är inte ofta man stöter på folk som anser att Windows 7 e kasst (snarare motsatsen) och vem byter något som fungerar?

Skrivet av MooD:

Varför diskuterar du när du inte vet vad som diskuteras?! Mitt påstående är att microsofts image har förändrats genom åren och den allmänna bilden har blivit ett grått och tråkigt företag. Spenderar verkligen microsoft mindre på marknadsföring än apple?!

Haha va? Har du sett filmer på senaste? De e ju Mac datorer så långt man kan se och reklamen är i vissa fall värre än reklampauser, om du inte brukar se film, ta o se Abduction . Dyker det upp en dator som inte är Apple så blir man förvånad.

Trotts det så tror jag inte att Apple lär ha någon chans att ta över PC marknaden, särskilt inte så länge som de låser OS:et till deras egna hårdvara.

Vi kan diskutera detta hur långt som helst, jag tror det är bättre att se hur det spelar ut sig helt enkelt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag går på den uppfattning jag får från forum, folk runt mig, skolgång m,m. Mer bevis än så behöver jag inte för att inse att Microsoft gör ett bra jobb på flera områden. Visst de har haft satsat fel ett par gånger men med Window 7 har de säkrat sin framtid ett tag framöver. Det är inte ofta man stöter på folk som anser att Windows 7 e kasst (snarare motsatsen) och vem byter något som fungerar?

Att ha ett dåligt rykte behöver inte nödvändigtvis betyda att man gör dåliga produkter

Skrivet av SnowJim:

Haha va? Har du sett filmer på senaste? De e ju Mac datorer så långt man kan se och reklamen är i vissa fall värre än reklampauser, om du inte brukar se film, ta o se Abduction . Dyker det upp en dator som inte är Apple så blir man förvånad.

Vidare behöver det inte nödvändigtvis betyda att apple betalat något för att en appleprodukt finns med i en film.

Skrivet av SnowJim:

Trotts det så tror jag inte att Apple lär ha någon chans att ta över PC marknaden, särskilt inte så länge som de låser OS:et till deras egna hårdvara.

Hur menar du här? Går ju knappast dåligt för apple här.

Permalänk
Medlem

Men när det gäller bärbart är det väll ändå så att många har inte ansett att det funnits något riktigt bra mobilt att tillgå merän från Apple, det har inte funnits några direkta konkurrenter till ex MBA förens detta året. Sen tror jag att en hel del av de som har tvingats köpa MBA eller liknande ändå kör Windows på den.

Tittar man dremot på desktop så ser man ju att Apple ligger tokigt efter, är det Windows vs OSx vi jämför så måste ju alla de andra läggas ihop mot Apple.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Men när det gäller bärbart är det väll ändå så att många har inte ansett att det funnits något riktigt bra mobilt att tillgå merän från Apple, det har inte funnits några direkta konkurrenter till ex MBA förens detta året. Sen tror jag att en hel del av de som har tvingats köpa MBA eller liknande ändå kör Windows på den.

Tittar man dremot på desktop så ser man ju att Apple ligger tokigt efter, är det Windows vs OSx vi jämför så måste ju alla de andra läggas ihop mot Apple.

Samtidigt är desktop en ganska utdöende marknad.

Men jag förstår verkligen inte hur du kan påstå att apple inte ökat sin andel av marknaden?!

Permalänk
Entusiast

Tråden handlar om Windows nya logotyp, inte Apple vs. Microsoft.
Bara ett tips, och hoppas på att tråden inte kommer att spåra ur snart.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Tråden handlar om Windows nya logotyp, inte Apple vs. Microsoft.
Bara ett tips, och hoppas på att tråden inte kommer att spåra ur snart.

Nååå! Mitt resonemang är att Microsoft har fått en dålig stämpel vilket gör att de försöker hitta en ny identitet (som ex byter logga på sin största produkt), helt klart ontopic.

Men tydligen verkar några här inte hålla med om detta, och som del i argumentationen kan man peka på hur andra företag har onekligen lyckats få ett gott rykte.

Skrivet av SnowJim:

Tittar man dremot på desktop så ser man ju att Apple ligger tokigt efter, är det Windows vs OSx vi jämför så måste ju alla de andra läggas ihop mot Apple.

Vidare menar jag inte alls att Apple är största tillverkaren av operativsystem för PCs. Det är skillnad på att vara störst och få goda recensioner bland allmänheten.

För att ta ett exempel: emmabodafestivalen är en festival som nästan "alla" (som känner till den och besökt) har något gott att säga om, troligen är det dock inte lika många som känner till emmabodafestivalen som det är människor som känner till hultsfredsfestivalen eller kanske ännu bättre exempel: peace and love. Men emmaboda har nog, väl bland de som känner till dem, ett mycket godare rykte. Ty Microsofts brand equity är faktiskt högre än Apples, men sett hur hur positivt inställda folket är som väl känner till dem återspeglas inte i brand equityn.

Ett annat exempel som är lätt att förstå är inet vs siba. Det är troligen betydlig fler som känner till siba än inet. Men bland de som väl känner till inet tror jag är mycket mer positivt inställda än de som känner till siba, trots att siba är mycket större och har ett mycket mycket högre värderat varumärke.

Vad som är problemet är att detta missnöje riskerar att resultera i en stadig minskning av windowsanvändare, och den situationen är microsoft knappast nöjda över. Därav loggobytet, för loggan är oerhört viktig för ett företag i dess marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Nååå! Mitt resonemang är att Microsoft har fått en dålig stämpel vilket gör att de försöker hitta en ny identitet (som ex byter logga på sin största produkt), helt klart ontopic.

Men tydligen verkar några här inte hålla med om detta, och som del i argumentationen kan man peka på hur andra företag har onekligen lyckats få ett gott rykte.

Vidare menar jag inte alls att Apple är största tillverkaren av operativsystem för PCs. Det är skillnad på att vara störst och få goda recensioner bland allmänheten.

För att ta ett exempel: emmabodafestivalen är en festival som nästan "alla" (som känner till den och besökt) har något gott att säga om, troligen är det dock inte lika många som känner till emmabodafestivalen som det är människor som känner till hultsfredsfestivalen eller kanske ännu bättre exempel: peace and love. Men emmaboda har nog, väl bland de som känner till dem, ett mycket godare rykte. Ty Microsofts brand equity är faktiskt högre än Apples, men sett hur hur positivt inställda folket är som väl känner till dem återspeglas inte i brand equityn.

Ett annat exempel som är lätt att förstå är inet vs siba. Det är troligen betydlig fler som känner till siba än inet. Men bland de som väl känner till inet tror jag är mycket mer positivt inställda än de som känner till siba, trots att siba är mycket större och har ett mycket mycket högre värderat varumärke.

Vad som är problemet är att detta missnöje riskerar att resultera i en stadig minskning av windowsanvändare, och den situationen är microsoft knappast nöjda över. Därav loggobytet, för loggan är oerhört viktig för ett företag i dess marknadsföring.

http://googlewatch.eweek.com/Top%2020%20brands%20google.png

Det är en ganska stor skillnad, Så gott som alla vet att Apple har sitt OSX medan Microsoft har sitt Windows. Anledningen till att de känner till Windows är att så gott som alla har jobbat med Windows på ett eller annat vis, anledningen till att de känner till Apple är väll främst på grund av IPhone och IPad men också delvis Mac såklart.

Jag förstår att du inte har en positiv syn på Microsoft men du får ta och inse att de har stor marknad för att det fungerar väl och en extremt flexibel platform. Jag kommer personligen hålla fast vid Windows så länge som de har störst andelar av marknaden, skulle OSx ens komma upp till 50% så skulle jag vara mäkta förvånad men jag skulle inte vara sen med att hoppa på det och börja utveckla applikationer även där.

Förstår du egentligen hur liten del av marknaden OSX har? Vad är det 10-12%? och Windows ligger på sådär 90%? Folk är allmänt inte sena med att hoppa på "nya" och fungerade saker men OSX har helt enkelt inte tilltalat antingen utvecklare eller användare tillräckligt.

Skrivet av MooD:

Samtidigt är desktop en ganska utdöende marknad.

Men jag förstår verkligen inte hur du kan påstå att apple inte ökat sin andel av marknaden?!

Haha ja visst så fort Apple presterar dåligt på en marknad så är den utdöende, visst, då säger vi så

Anledningen till att Apple växer handlar om IPhone och IPad, det är möjligt att de vuxet lite med OSX men det är ganska marginellt skulle jag gissa. OSX har funnits i så många år och Windows kan vi väll alla erkänna att det inte alltid varit så bra men ändå har OSX alltid haft en marginell andel, man undrar ju varför? Det är ju knappast okänt i dagens läge när alla vet vad IPhone och IPad är.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Nååå! Mitt resonemang är att Microsoft har fått en dålig stämpel vilket gör att de försöker hitta en ny identitet (som ex byter logga på sin största produkt), helt klart ontopic.

Men tydligen verkar några här inte hålla med om detta, och som del i argumentationen kan man peka på hur andra företag har onekligen lyckats få ett gott rykte.

När företag köper in så mycket Microsoft mjukvara som man faktiskt gör till servrar och anställda så måste du väll ändå inse att de har ett ganska gott rykte i dessa kretsar?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Loggan ser ut som... ett fönster nu.

Det blir bojkott av Windows 8 nu för att jag inte gillar den nya logotypen. Jag tänker sitta kvar på Win7 tills de fixar en ordentlig logo. Jag som sett fram emot Metro och alla nya funktioner. Synd.

Troll? Du kan väl inte på fullaste allvar mena att du bojkottar ett OS p.g.a logotypen när du sett fram emot Metro i övrigt?

OnT: Less is more, enkelheten passar Metro perfekt.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag förstår att du inte har en positiv syn på Microsoft

Varför har inte jag en positiv syn på microsoft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Att ha ett dåligt rykte behöver inte nödvändigtvis betyda att man gör dåliga produkter

http://static8.businessinsider.com/image/4be43bce7f8b9a6953dc...

Vidare behöver det inte nödvändigtvis betyda att apple betalat något för att en appleprodukt finns med i en film.

Hur menar du här? Går ju knappast dåligt för apple här.
http://itbrandpulse.com/images/tablet%20computers%20feb%20201...

http://itbrandpulse.com/images/Doc%20Overview%20Desktop%20Com...

http://cdn.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2011/10/PC-sa...

Se denna artikel :
http://www.sweclockers.com/nyhet/15100-hp-fortsatt-storst-pa-barbara-datorer-apple-pa-surfplattor

Enligt den så har Apple endast 8,3% marknadsandelar på bärbara datorer? Jag fick känslan av att det var mycket högre enligt dina grafer?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Nååå! Mitt resonemang är att Microsoft har fått en dålig stämpel vilket gör att de försöker hitta en ny identitet (som ex byter logga på sin största produkt), helt klart ontopic.

Men tydligen verkar några här inte hålla med om detta, och som del i argumentationen kan man peka på hur andra företag har onekligen lyckats få ett gott rykte.

Vidare menar jag inte alls att Apple är största tillverkaren av operativsystem för PCs. Det är skillnad på att vara störst och få goda recensioner bland allmänheten.

För att ta ett exempel: emmabodafestivalen är en festival som nästan "alla" (som känner till den och besökt) har något gott att säga om, troligen är det dock inte lika många som känner till emmabodafestivalen som det är människor som känner till hultsfredsfestivalen eller kanske ännu bättre exempel: peace and love. Men emmaboda har nog, väl bland de som känner till dem, ett mycket godare rykte. Ty Microsofts brand equity är faktiskt högre än Apples, men sett hur hur positivt inställda folket är som väl känner till dem återspeglas inte i brand equityn.

Ett annat exempel som är lätt att förstå är inet vs siba. Det är troligen betydlig fler som känner till siba än inet. Men bland de som väl känner till inet tror jag är mycket mer positivt inställda än de som känner till siba, trots att siba är mycket större och har ett mycket mycket högre värderat varumärke.

Vad som är problemet är att detta missnöje riskerar att resultera i en stadig minskning av windowsanvändare, och den situationen är microsoft knappast nöjda över. Därav loggobytet, för loggan är oerhört viktig för ett företag i dess marknadsföring.

http://googlewatch.eweek.com/Top%2020%20brands%20google.png

Skrivet av SnowJim:

Se denna artikel :
http://www.sweclockers.com/nyhet/15100-hp-fortsatt-storst-pa-barbara-datorer-apple-pa-surfplattor

Enligt den så har Apple endast 8,3% marknadsandelar på bärbara datorer? Jag fick känslan av att det var mycket högre enligt dina grafer?

Eftersom du inte läser vad jag skriver så citerar jag vad jag skrivit. Du finner svaret där.

Permalänk

Tyckte den nya loggan var rätt snygg. Gillar inte färgvalet, däremot, men loggan är enkel, minimalistisk, och kommunicerar rätt väl både Metro och "gamla" Win-loggan.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Det var riktigt tråkigt att kolla på, men i alla fall stilrent. Gå dock tillbaka till gamla.

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Ser lite väl lik ut första loggan från 1985. Ser inte snyggt ut alls.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Ja inte var den fulare än Windows 7-loggan men inte var den rolig heller. Den kostade säkerligen 15 miljoner att ta fram. Konstigt att den pekar neråt istället för uppåt.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Jag saknar även Windows ME på bilden. Hahaha kanske finns en anledning till det

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Gillar den skarpt; passar mycket bra in med Metro och Segoe är ett förplåtat läckert gränssnitt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Windows ME ett ord STABILT!

NOT ;)!

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM

Permalänk

jag antar att nya windows kommer ha "gamla" operativ-looken som "alternativ".. annars blir det här totalt blaha tror jag..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Ett taffligt försök till att göra en minimalistisk logotyp. Anser att de till och med har misslyckats med färgvalet, men jag förmodar att den grafiska profilen inte är helt spikad ännu. Med tanke på hur många riktigt bra typsnitt MS ligger bakom är denna logotyp en stor besvikelse. Typografin är intetsägande utan minsta lilla subtila effekt bortsett från lite kerning, punkten över i:et kommer bli klottrig när loggan förminskas, perspektivet på fönstret gör ironiskt nog att det ser ännu mer ut som en flagga än tidigare...

Nä, det här var en stor besvikelse. Efter C-typsnitten hade jag väntat mig något mycket, mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsarn:

Windows ME ett ord STABILT!

NOT ;)!

Ursäkta ordvalet men fy FAN vad jag hatade Windows ME!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den var helt ok.
Men första windowsloggan såg mer modern ut om man hade bytt ut typsnittet på texten.

Permalänk
Medlem

Flaggan ser ut som en inverterad Finsk flagga, ett inverterat Linux OS?

Jag gillar fortfarande Windows 1.0/3 loggan bäst