Ångrat beställning på Cdon

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Har du kommit i kontakt med dom än?

Tycker också CDON sköter sina ordrar på ett fult sätt.
I vintras så sa deras kundtjänst följande till mig "Vi hade tänkt lägga till "Inväntar plockning" och "Plockad, inväntar packning" samt "Packad, Inväntar upphämtning", hur låter det?"
Hade dom infört detta så hade man haft en chans att avbeställa vid första statusen.

Så skönt att se att det är så många i denna tråden som finner det helt omöjligt att man kan göra ett misstag och dessutom måste klanka ner på den personen som gjort det. Ni måste ha ett perfekt liv!?

Permalänk
Medlem

Finns en avbeställningsfunktion på kundsupport sidan under "Vanliga frågor just nu".
http://cdon.se/customer/customercase/add#search

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ännu en gång så är det inte en lögn eftersom de inte lovat något innan.. Att de är "för långt" in i processhanteringen är det väl bara CDON.com som bestämmer? Allt handlar om vad CDON.com som företag har satt för riktlinjer för deras kundsupport. Hade de däremot sagt "Visst vi tar bort din order direkt.." för att sedan ändå sända ordern.. ja då hade det varit en lögn.

Att påstå att de inte kan göra något ser jag som en lögn, annars har de satt praktikanten på att programmera ihop sitt eget lilla ordersystem till dem. Har som sagt en del erfarenheter av sånt där och har aldrig hört talas om ett system där man inte kan ta bort en order dagar innan den ens plockas. Även om den är skickad till plock så är det bara att ta tillbaka den, det blir lite byråkrati om någon nisse redan håller på att plocka ordern, men det går även då, men det är ju inte heller det som är fallet nu.

När ett påstående går emot allt man vet i ett ämne så kan man gott kalla det lögn tills man fått belägg för motsatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwillow:

Hur gick det? Har du kommit i kontakt med dom än?

Tycker också CDON sköter sina ordrar på ett fult sätt.
I vintras så sa deras kundtjänst följande till mig "Vi hade tänkt lägga till "Inväntar plockning" och "Plockad, inväntar packning" samt "Packad, Inväntar upphämtning", hur låter det?"
Hade dom infört detta så hade man haft en chans att avbeställa vid första statusen.

Så skönt att se att det är så många i denna tråden som finner det helt omöjligt att man kan göra ett misstag och dessutom måste klanka ner på den personen som gjort det. Ni måste ha ett perfekt liv!?

Tyvärr, inte än. Verkar som att chatten inte har öppnat än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pwillow:

Hur gick det? Har du kommit i kontakt med dom än?

Tycker också CDON sköter sina ordrar på ett fult sätt.
I vintras så sa deras kundtjänst följande till mig "Vi hade tänkt lägga till "Inväntar plockning" och "Plockad, inväntar packning" samt "Packad, Inväntar upphämtning", hur låter det?"
Hade dom infört detta så hade man haft en chans att avbeställa vid första statusen.

Så skönt att se att det är så många i denna tråden som finner det helt omöjligt att man kan göra ett misstag och dessutom måste klanka ner på den personen som gjort det. Ni måste ha ett perfekt liv!?

Japp för att få kritisera andra så måste man själv vara perfekt? Det krävs mer än ett "Knapptryck" för att beställa från hemsidan.. Det är uppenbart att det inte var ett misstag att han beställde men att han sedan ångrade sig..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miklan:

Finns en avbeställningsfunktion på kundsupport sidan under "Vanliga frågor just nu".
http://cdon.se/customer/customercase/add#search

"Om du önskar avbeställa din order eller en del av din order ber vi dig meddela oss ordernumret för den order ändringen gäller samt namn på produkten. Observera att ordern inte kan avbeställas om den har vidarebefodrats till vårt lager för packning."

Och den vidarebefordras elektroniskt direkt när man beställer såvida du inte har beställt saker som inte finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Japp för att få kritisera andra så måste man själv vara perfekt? Det krävs mer än ett "Knapptryck" för att beställa från hemsidan.. Det är uppenbart att det inte var ett misstag att han beställde men att han sedan ångrade sig..

Har du ens läst förklaringen till varför jag råkade beställa? Kolla tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

"Om du önskar avbeställa din order eller en del av din order ber vi dig meddela oss ordernumret för den order ändringen gäller samt namn på produkten. Observera att ordern inte kan avbeställas om den har vidarebefodrats till vårt lager för packning."

Och den vidarebefordras elektroniskt direkt när man beställer såvida du inte har beställt saker som inte finns i lager.

Jaha, även under en helg alltså..(?) Det är ju lite knasigt kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miklan:

Jaha, även under en helg alltså..(?) Det är ju lite knasigt kan man tycka.

Jo jag blev förvånad själv. Lite därför jag varnar andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Didier:

Har du ens läst förklaringen till varför jag råkade beställa? Kolla tidigare i tråden.

Man "råkar" inte bara beställa något.. Vad jag får ut av tråden så har du beställt något, direkt ångrat dig och vill avbeställa.. Att sitta och säga att det var ett "misstag" och att du bara "råkade" beställa är ju inte direkt troligt eftersom som man själv och andra tidigare har påpekat.. så måste du gå igenom tre stadier av beställningen innan den går ut till paketering.. Man råkar inte bara trycka på tre olika knappar..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Varför sådan panik? Om de skickar grejorna är det väl bara att skicka tillbaka det? Eventuell returfrakt kan väl inte kosta mycket om det är några xbox-spel det handlar om. Det ordnar nog sig ska du se.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av dabo86:

Varför sådan panik? Om de skickar grejorna är det väl bara att skicka tillbaka det? Eventuell returfrakt kan väl inte kosta mycket om det är några xbox-spel det handlar om. Det ordnar nog sig ska du se.

Precis, det är väl bara att skicka tillbaka paketet när de kommer. Se returfrakten som en läxa så kanske du inte trycker "fel" nästa gång. Gör ingen stor grej av detta. Lycka till.

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Man "råkar" inte bara beställa något.. Vad jag får ut av tråden så har du beställt något, direkt ångrat dig och vill avbeställa.. Att sitta och säga att det var ett "misstag" och att du bara "råkade" beställa är ju inte direkt troligt eftersom som man själv och andra tidigare har påpekat.. så måste du gå igenom tre stadier av beställningen innan den går ut till paketering.. Man råkar inte bara trycka på tre olika knappar..

Jag " råkade" inte trycka på tre olika knapper. Läs vad jag skrev tidigare i tråden.

"Eftersom så många undrar hur jag "råkade" köpa produkterna så kan jag väl berätta. Jag la 4 stycken produkter i varukorgen, eftersom jag kommer få ett presentkort på 950 kr om några dagar. Dum som jag var så tryckte jag på köp-knappen för att se om man behövde göra något mer efter det. "

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Didier:

Tyvärr, inte än. Verkar som att chatten inte har öppnat än.

Chatfunktionen fungerade inte på någon av mina datorer, har för mig att man skulle klicka på en ikon. Dock fungerade det från telefonen, bara ett tips!

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miklan:

Jaha, även under en helg alltså..(?) Det är ju lite knasigt kan man tycka.

Om de inte ändrat sina rutiner sedan juni förra året, så är svaret Nej på den frågan.
Jag gjorde fel (trots att jag undersökt varan flertalet gånger), och skickade iväg en beställning på ett 6950 1GiB (istället för 2GiB), och använde en tjänst som såg likadan ut som den du hade länkat.

Jag hade inga problem med att få dem att avbeställa. Jag skrev varken ett desperat, ouppfostrat eller ovänligt meddelande. Jag bara berättade vad jag hade gjort för fel, berättade att det inte vore en önskvärd vara pga VRAM-mängden och fick ordern annullerad.
Inga problem, de var väldigt tillmötesgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebub(1):

Chatfunktionen fungerade inte på någon av mina datorer, har för mig att man skulle klicka på en ikon. Dock fungerade det från telefonen, bara ett tips!

Verkar ju konstigt att chatten fungerar på mobilen men inte på datorn Har inte tillgång till någon mobil just nu, men jag får se om det går att komma in på chatten på datorn också senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Om de inte ändrat sina rutiner sedan juni förra året, så är svaret Nej på den frågan.
Jag gjorde fel (trots att jag undersökt varan flertalet gånger), och skickade iväg en beställning på ett 6950 1GiB (istället för 2GiB), och använde en tjänst som såg likadan ut som den du hade länkat.

Jag hade inga problem med att få dem att avbeställa. Jag skrev varken ett desperat, ouppfostrat eller ovänligt meddelande. Jag bara berättade vad jag hade gjort för fel, berättade att det inte vore en önskvärd vara pga VRAM-mängden och fick ordern annullerad.
Inga problem, de var väldigt tillmötesgående.

Gick du in här och skrev http://cdon.se/customer/customercase/add#search?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didier:

Jag " råkade" inte trycka på tre olika knapper. Läs vad jag skrev tidigare i tråden.

"Eftersom så många undrar hur jag "råkade" köpa produkterna så kan jag väl berätta. Jag la 4 stycken produkter i varukorgen, eftersom jag kommer få ett presentkort på 950 kr om några dagar. Dum som jag var så tryckte jag på köp-knappen för att se om man behövde göra något mer efter det. "

Jättebra bortförklaring...

Skulle du tycka att det var lika bra om riksdagen bara "råkade" rösta igenom ACTA och SOPA för att de ville se om de behövde göra något mer efter det?

Om du beställer från dem måste du vara över 18-år, och om du då inte är kapabel till att förstå när du ingår avtal så kanske du ska hålla dig till fysiska butiker och bara betala kontant. Om du nu av någon anledning inte är över 18 år (vilket verkar troligare) så kanske du nu förstår varför det är 18-års gräns på distanshandel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Didier:

Det var ju ett år sedan, men det är definitivt samma bild, så jag skulle våga svara ja där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

CDON är ganska blåsta så du bör nog köra en chattsession imorgon ifall du vill vara säker.

inte bara CDON kan jag säga. Hände mig hos komplett, jag skickade mail på söndag eftermiddag vid 15 om att jag vill avbeställa min order.
Dom svara mig på tisdagen att det inte gick för varan är redan skickad. "You dont say?"
lyckat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Det var ju ett år sedan, men det är definitivt samma bild, så jag skulle våga svara ja där.

Hmm, antar att det tog runt 24 timmar innan dom svarade? Får hoppas att någon svarar snart, och att dom inte hinner packa grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Man "råkar" inte bara beställa något.. Vad jag får ut av tråden så har du beställt något, direkt ångrat dig och vill avbeställa.. Att sitta och säga att det var ett "misstag" och att du bara "råkade" beställa är ju inte direkt troligt eftersom som man själv och andra tidigare har påpekat.. så måste du gå igenom tre stadier av beställningen innan den går ut till paketering.. Man råkar inte bara trycka på tre olika knappar..

Vad du borde få ut av tråden är att han behöver hjälp och information om hur man kan avbeställa.

Forumregler
§ 1
Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.
§ 1.4 Det är inte tillåtet att sprida eller länka till pornografi.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Jättebra bortförklaring...

Skulle du tycka att det var lika bra om riksdagen bara "råkade" rösta igenom ACTA och SOPA för att de ville se om de behövde göra något mer efter det?

Om du beställer från dem måste du vara över 18-år, och om du då inte är kapabel till att förstå när du ingår avtal så kanske du ska hålla dig till fysiska butiker och bara betala kontant. Om du nu av någon anledning inte är över 18 år (vilket verkar troligare) så kanske du nu förstår varför det är 18-års gräns på distanshandel...

Forumregler
§ 1
Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.
§ 1.4 Det är inte tillåtet att sprida eller länka till pornografi.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Jättebra bortförklaring...

Skulle du tycka att det var lika bra om riksdagen bara "råkade" rösta igenom ACTA och SOPA för att de ville se om de behövde göra något mer efter det?

Om du beställer från dem måste du vara över 18-år, och om du då inte är kapabel till att förstå när du ingår avtal så kanske du ska hålla dig till fysiska butiker och bara betala kontant. Om du nu av någon anledning inte är över 18 år (vilket verkar troligare) så kanske du nu förstår varför det är 18-års gräns på distanshandel...

Du får tycka att jag är dum och tro att jag är under 18 år, men det har inget med tråden att göra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Belsebub(1):

Chatfunktionen fungerade inte på någon av mina datorer, har för mig att man skulle klicka på en ikon. Dock fungerade det från telefonen, bara ett tips!

Du har ingen ad-block eller likn.?

Skrivet av matlo:

inte bara CDON kan jag säga. Hände mig hos komplett, jag skickade mail på söndag eftermiddag vid 15 om att jag vill avbeställa min order.
Dom svara mig på tisdagen att det inte gick för varan är redan skickad. "You dont say?"
lyckat.

Ska man avboka en beställning ska man aldrig göra det via mejl. Gäller nog alla butiker. Frågan är om du fick betala returfrakten?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aleshi:

Jag klassar det som en lögn när man påstår att en order är för långt i processhanteringen minuter efter att ordern är lagd, när ordern inte ens plockas från lagret förrän tre dagar senare. Jag har jobbat på sådana där ställen och jag har aldrig varit med om att det skulle vara särskilt svårt att ta bort en order innan den plockats.

Jag håller med om att det är dåligt, men alla nätbutiker har för och nackdelar. Personligen tycker jag detta är en liten nackdel, eftersom man oftast vet att man vill ha det man beställer. Dessutom så löser CDON problemet om man pratar vänligt med dem. Så gjorde de i alla fall i mitt fall.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Jättebra bortförklaring...

Skulle du tycka att det var lika bra om riksdagen bara "råkade" rösta igenom ACTA och SOPA för att de ville se om de behövde göra något mer efter det?

Om du beställer från dem måste du vara över 18-år, och om du då inte är kapabel till att förstå när du ingår avtal så kanske du ska hålla dig till fysiska butiker och bara betala kontant. Om du nu av någon anledning inte är över 18 år (vilket verkar troligare) så kanske du nu förstår varför det är 18-års gräns på distanshandel...

Fullkomligt värdelös och helkorkad liknelse. När man trycker på köp brukar betalningsalternativ komma upp innan man bekräftar. Jag säger inte att det inte skedde nu, han kanske bara misstog sig och missat att han redan tryckt köp och att han nu istället bekräftade. om du nu är så vuxen (Över 18?) så borde du veta att folk gör misstag ibland. Det räcker med att man gör ett sånt här misstag en gång på tusen för att det ska drabba hundratals varje dag i Sverige, utan att de skulle vara dummare än någon annan för det. Det händer dock inte lika ofta att folk skriver tröga liknelser på forum utan att också vara tröga.

Förövrigt så händer det ibland att riksdagspolitiker trycker på fel knapp när de röstar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag håller med om att det är dåligt, men alla nätbutiker har för och nackdelar. Personligen tycker jag detta är en liten nackdel, eftersom man oftast vet att man vill ha det man beställer. Dessutom så löser CDON problemet om man pratar vänligt med dem. Så gjorde de i alla fall i mitt fall.

Problemet är att jag pratade vänligt, jag vet att människan jag pratar med bara följer deras regelverk och inte har något personligt emot mig. Jag skrev sakligt och vänligt, men ändå sa de att det var för sent även fast ordern inte plockades förrän flera dagar senare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pwillow:

Vad du borde få ut av tråden är att han behöver hjälp och information om hur man kan avbeställa.

Forumregler
§ 1
Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.
§ 1.4 Det är inte tillåtet att sprida eller länka till pornografi.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Haha och då bryter du själv mot en regel när du ändå håller på

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag lyckades göra samma sak ett par månader innan. Fick inget svar i tid och varorna skickades till mig ändå, påpekade då att jag skickat in mitt mail innan de behandlat ordern och fick då en retursedel skickad till mig.