Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Några som har problem med krascher efter senaste patchen? mitt kraschar hela tiden...

Var 3:e match får ja när ja trycker back to game nu efter patchen. Tur att spelet startar fort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Var 3:e match får ja när ja trycker back to game nu efter patchen. Tur att spelet startar fort...

Samma för mig, lite störande.

Permalänk

Har inte lirat sedan december förra året. Tyckte det började bli lite tråkigt. Har det hänt nåt vettigt sedan dess? Nya tanks? Nya banor? Ny rolig mekanik?

Permalänk
Medlem

Nya tanks, ja
Nya banor, ja
Nya spelstilar, ja

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Fick just mitt startpaket från cdon

Någon annan noob som kör T4-T5 som har lust att spela lite?
Lägg till mig i så fall. /ludde

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Var 3:e match får ja när ja trycker back to game nu efter patchen. Tur att spelet startar fort...

Skrivet av igge23:

Samma för mig, lite störande.

Det krashar lite titt som tätt för mig nu också. Antingen när ett spel ska starta eller när det avslutas. Skönt med ssd här så man hinner in ändå!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

jag kör alla tiers (inga spg), ffa ryska/tyska heavies, tyska/USA TDs, scouts och pz35t. spelar gärna i pluton lite då och då om kvällarna. "flipnode" om nån känner för att lira

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Medlem
Skrivet av ox4:

jag kör alla tiers (inga spg), ffa ryska/tyska heavies, tyska/USA TDs, scouts och pz35t. spelar gärna i pluton lite då och då om kvällarna. "flipnode" om nån känner för att lira

Jag kör KV1 just nu, tar och addar dig.
/ludde

Permalänk
Medlem

Shit va tråkigt det är att köra försvarande lag i matcherna där ena laget måste ta motståndarens bas och första laget försvarar. Första gångerna jag spelade tänkte jag att shit, anfallarna har ju ingen chans. Som försvarande lag har man ju ett enormt övertag och man kan campa och skjuta prick eller vänta ut anfallande laget så vinner man på time out. Men nu visar det sig att jag förlorar majoriteten av matcherna om jag är försvarande lag. Det som alltid händer är 1) Lätta tanks scoutar och dör(typ som vanligt). 2) Men 4-5 tanks anfaller ändå trots att dom ska försvara så dom dör oxå eftersom dom inte har en chans när dom kommer ensamma mot en massa motståndare. 3) Dom 7-9 tanksen som sen är kvar i försvarande laget är för få för att försvara sig bra på båda flankerna så när det kommer en flock motståndare blir ena flanken överkörd och ja matchen är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ox4:

jag kör alla tiers (inga spg), ffa ryska/tyska heavies, tyska/USA TDs, scouts och pz35t. spelar gärna i pluton lite då och då om kvällarna. "flipnode" om nån känner för att lira

Addad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Fick just mitt startpaket från cdon

Någon annan noob som kör T4-T5 som har lust att spela lite?
Lägg till mig i så fall. /ludde

Addad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naargrimh:

Har inte lirat sedan december förra året. Tyckte det började bli lite tråkigt. Har det hänt nåt vettigt sedan dess? Nya tanks? Nya banor? Ny rolig mekanik?

jag tröttna med men då blev jag inbjuden av en clan att joina dom. säger bara tank companier e sjukt mycke roligare än random. med en strategi o en som bestämmer o resten gör så e de sjukt mycke roligare. efter matcherna diskuterar alla va som va bra o kass o hur vi kan bättra de.

så joina en aktiv klan

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Det måste erkännas att det franska TD trädet har de lyckats med. bra kanoner när man väl har bra skydd då armor på dem inte är nått vidare. hade man kunnat så hade jag lätt slängt på en fransk kanon på en tysk TD hahaha

Permalänk
Medlem

Jo, för att det är ju verkligen en ny kanon som Jagdtigern behöver... *suck*

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

Det måste erkännas att det franska TD trädet har de lyckats med. bra kanoner när man väl har bra skydd då armor på dem inte är nått vidare. hade man kunnat så hade jag lätt slängt på en fransk kanon på en tysk TD hahaha

Jag tar gärna en Teir x fransk TD kanon på min lilla Marder 2

Permalänk
Medlem

Stuff.
Detta ska visst vara nya tech träden.
I tyska trädet ser vi en ny medium linje och även waffenträgers som är en linje med speciella open top tds.
I den nya medium linjen ser vi Leopard 1 och Leopard 1 protoype. Och Ferdin kommer att blir ett mellan steg mellan heavys och tds. Sturmtiger och brumbär försvinner tillsvidare så ingen 380mm derp tank för tyskland.
Leopard 1ans 70mm front är förstärkt med en ammorack!

I franska trädet försvinner AMX-13/90 och blir AMX-13/105 samma med 13 75 den blir amx-13. Och en hel radda med nya leksaker. Ny heavy linje och en ny medium linje som slutar med AMX-30!
Den nya heavy linjen är som den amerikanska just nu med lite mer fart men lite mindre armor.

Ryska trädet ser inga stora förändringar td linjen splittar upp från SU-100 och leder mot su-122-54 (serb har confirmat att det inte är slutet det ska komma en t10 i samma träd). Lite nya små tanks och en mellan liggande medium linje.

USA ser inga förändringar förutom att m7 nu leder till m4a1. Så att gå mot medium linjen i framtiden kommer gå snabbare via heavy linjen än light linjen.

French

Dold text

Germany

Dold text

US

Dold text

USSR

Dold text

Waffenträgers sätter nog frågetecken på dem flesta men dem ser ut något så här.

Dold text
Dold text

En fan made mockup på waffenträger e-100

Dold text
Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Var har server siktet tagit vägen efter senaste patchen?

Jag brukar använda capslock+0 tangenterna, men nu är det borta.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

Kraschar stup i kvarten för mig sedan patchen, dock bara när matchen är klar och man går tillbaka till garaget.

Skrivet av spicata:

Var har server siktet tagit vägen efter senaste patchen?

Jag brukar använda capslock+0 tangenterna, men nu är det borta.

Finns inlagt i settings-menyn nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

japp, kraschar här med när jag ska lämna striden.

Du menar " visa serverhårkors" ? Har den ibockad, men det funkar inte ändå.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Var har server siktet tagit vägen efter senaste patchen?

Jag brukar använda capslock+0 tangenterna, men nu är det borta.

Det finns nu inbyggt, du får markera kryssrutan under "Settings". Dessvärre får det som följd att du endast får serversiktet och alltså inte klient-siktet.

Följ länken och anvisningarna nedan för att få tillbaka det gamla utseendet:

Old Server Crosshair

Permalänk
Medlem

aha, inte dubbla som förr utan bara grönt. Trodde bara att det inte fungerade när jag inte såg den blåa färgen.

Kör gärna utan dubbla sikten, så för mig blir det bra, tackar så mycket för hjälpen!

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Körde fast på en tågvagn typ 3 min in i matchen och satt där resten av tiden hade dock tur att de var ett trevligt ställe att snipa på så fick ihop 2600k xp (x3 då) Finns det några tips man kan testa för att komma loss. Alla ignorerar bara om man skriver att man vill bli knuffad.

svaret är enkelt vrid å "jucka" fram å tillbaka. Man kan aldrig knuffa en tank som inte är död, WG är nog inga fysiker direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

svaret är enkelt vrid å "jucka" fram å tillbaka. Man kan aldrig knuffa en tank som inte är död, WG är nog inga fysiker direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Lustig nog så går det faktiskt ibland, ine att röra på sig men att köra in ett fordon i ett annat gör att man kan komma loss ibland, hände mig häromdagen till exempel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

svaret är enkelt vrid å "jucka" fram å tillbaka. Man kan aldrig knuffa en tank som inte är död, WG är nog inga fysiker direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man visst. Jag har blivit låst av diverse meds och ligths i min t95 och det är bara att snurra så glider som iväg.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

svaret är enkelt vrid å "jucka" fram å tillbaka. Man kan aldrig knuffa en tank som inte är död, WG är nog inga fysiker direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej man kan putta tanks som lever, Min maus har jag puttat undan is-7or och liknande framåt. Så länge som du har starkare motor och är tyngre än fienden går det bra.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Var 3:e match får ja när ja trycker back to game nu efter patchen. Tur att spelet startar fort...

Samma här. Dock inte tänkt så mycket på det eftersom mitt Diablo 3 också helt plötsligt börjat "lagga" som bara den. Trodde mer det var något i min dator som var dags att titta på. Kanske ja slipper nu Sedan precis som flera säger det laddar ju på några sekunder.

Permalänk
Medlem

På tal om att putta tanks så har jag sett en E-100 och en T-54 dansa vals i 720°/s på Cliff. De stod och tryckte på varandras sidor och fysiken glitcha. Jag var arty och siktade in mig på E-100 men kunde såklart inte skjuta bl.a. för att jag skrattade för mycket.
Har även sett på när en KV-1a nyligen puttat någon död light över halva mittenpassagen på Lakeville, som någon kravallsköld, eller för att han kunde.
Inga replays :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Just köpt M103. Redan med första 120mm är den riktigt kul. Allt annat ouppgraderat också. Det enda som stör är att artilleriet är extremt jobbigt med denna vagn tydligen.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

Just köpt M103. Redan med första 120mm är den riktigt kul. Allt annat ouppgraderat också. Det enda som stör är att artilleriet är extremt jobbigt med denna vagn tydligen.

du får ställa dig på bättre ställen så du slipper arty. bara tänk hur mycket kul du kan ha sen med t110 då denna laddar om snabbare än m103

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

du får ställa dig på bättre ställen så du slipper arty. bara tänk hur mycket kul du kan ha sen med t110 då denna laddar om snabbare än m103

Största förbättringen enligt mig är väl att T110 har hull-armor som faktiskt gör något.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -