Webhallens kampanj på Radeon HD 7900-serien [Enda tråden!]

Permalänk
Medlem

fy fan vad jag hatar er nu. Nu kliar det allt i pekfingret........

btw. Helt sinnesjukt bra erbjudande.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jepp, det är det kort som vi, tillsammans med HD7970-3GD5 beställt flest av och vi har inte nått halvvägsstrecket än så beställer du nu ska du garanterat vara safe.

Enda hindret är väl om någon kapar lastbilen som ska leverera dem till oss.

Är Sapphire Radeon HD7970 3GB Dual-X OC ett bra kort? Och varför är det billigare än referenskortet?
Går det att överklocka det eller finns det spärr?

Permalänk
Medlem

Tack för ditt inlägg Lan, jag var extremt nära på att beställa 2st HD7970 pga det låga priset men det får helt enkelt bli något från det gröna laget. Nu har jag läst för mycket om strul på dessa kort i CF.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har hundratals kort på ingång, de flesta levereras imorgon. Så det ska nog räcka ett litet tag, det enda som det nog kan bli tufft med är 7970 för 2990 där har redan hälften av de vi har på ingång blivit uppbokade (och det var ett av dem vi beställde flesta va som tur var)

Hade varit bättre om ni haft denna kampanjen i slutet av augusti när man får sin lön ....

aja bita i det sura äpplet och ångra att man köpte den där jävla resan :/

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Har ett 6970 nu men kunde fan inte hålla mig så blir att byta ut det redan mot ett 7970 ^^
Hoppas att det är iallafall någon prestanda skillnad

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Ett erbjudande för bra för att motstå. ASUS HD7950 DCII är beställt

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mikkey:

Tänkte eventuellt köpa Asus 7970, men vet någon om jag kommer jag få ut 120hz med min Benq xl2420t? Lite surt att köpa kortet och sen inte kunna utnyttja skärmen.
Tacksam för svar

Det beror på vilket spel du spelar och med vilka inställningar. Aldrig på Ultra i BF3. I High får du nog mellan 70 och 90 fps. Sänker du däremot några eller alla inställningar till Medium, då pratar vi!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Nån som tror jag kommer få problem att köra AMD-kort på Nvidia-chipset?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Damn, vilket erbjudande! Ni som går i tankar om att uppgradera er till ett "high end"-grafikkort borde verkligen slå till nu!

Precis det jag gjorde. Hade planerat att köpa ett HD7850 men det var ett för bra pris på Asus HD7950 DCII för att inte köpa det.

Permalänk
Avstängd

Värt att köpa ett till 7970 för crossfire ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Då har man beställt ett Sapphire Radeon HD7970 3GB Dual-X för 3290kr, hoppas man blir nöjd, blev ju lite tidigare än planerat. Skulle ju hålla mig tills sommaren var slut, men det blir väl inte billigare än detta tills dess?

Ska bli spännande att se hur det går med överklockningen. Och första gången man får ett top-end grafikkort. Ögongodis och tre skärmar med vettig fps. Inget BF3 här, så oroa er inte...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lan:

Ett riktigt bra pris som ni ska ha all kredit för att ni jagar fram! Klart värt att köpa för singelkonfigurationer.

Dock vill jag bara belysa att ni kanske ska fundera på att vara försiktiga med just crossfire rekommendationer på detta kortet. Det har varit och är fortfarande stora problem med CF av HD7970, talar av egen erfarenhet (samt andras i forumet) med en trifire setup som lidit av drivrutinsproblem i fem månader. Det är bara ett vänligt råd och absolut inget mer.

Jo det var ju lite tounge-in-cheek med min kommentar där. Kontentean var mest bara: vi har ingen begränsning på hur många man får köpa.
Vad vi själva upplevt fungerar dock Crossfire med två kort bra överlag efter nyaste drivrutinsuppdateringen häromdagen vilket är skönt att se.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Webhallen vet verkligen hur man håvar in kunder.
Hade jag inte fallit för deras GTX 670-kampanj för någon vecka sedan, hade det garanterat blivit ett 7970 nu.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast

Skit också, skulle lätt köpt ett 7950 om inte AMD varit sådana jävla sopor så man fortfarande inte kan spela Shogun 2 Total War med 7900-serien.
http://forums.totalwar.com/showthread.php/35440-7xxx-Series-A...
Där har ni mer info.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som har Asus HD7950 DCII och vet hur mycket kylaren låter i idle? Verkar svårt att hitta bra tester..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niksve:

Någon som har Asus HD7950 DCII och vet hur mycket kylaren låter i idle? Verkar svårt att hitta bra tester..

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Räcker corsair 450 watt för 1 styck :)?

Permalänk

Jag sparar slantarna till gk110

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Då var ett 7970 Sapphire OC-kort beställt!
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/151385-sapphire_radeo...

Tack webhallen! <3

Permalänk
Medlem

Jag kom på en liten detalj, Asus HD7950 DCII är riktigt stort, 300mm långt och tar upp 2,5 kortplatser. Någon som vet om det får plats i Fractal Design R2 chassi?

Edit: Hittade denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1119266-far-asus-...
Får plats i ett R3 så då borde det väl gå i ett R2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

Räcker corsair 450 watt för 1 styck :)?

Ja det bör räcka så länge du inte tokklockar CPU och GPU.

Permalänk

Jag köpte slut det sista kortet med OC
Nu har även min Phanteks CPU kylare anlänt till Sverige (I SVART!!!!!!) från NL.

Detta är som jul när man var liten, sån jävla kick att ibland köpa hårdvara (fastän man inte inser vilken g33k man egentilgen är men trivs med det)

Detta kommer passa fint i mitt 650D :D:D:D:D

Mvh
LORAMIGCSS

Permalänk
Medlem

blev ett 7950 här med :), antar det är upgrade från 460?

Permalänk
Skrivet av AndiOne:

Känns så skönt att ja beställde ett Asus 7870 till igår för 3k..

Skrivet av Wully:

känner liknande med mitt 7970 för 4k...

Är väl bara att avbeställa då, alternativt beställa från webhallen också, och skicka tillbaka det andra kortet när det kommer?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det beror på vilket spel du spelar och med vilka inställningar. Aldrig på Ultra i BF3. I High får du nog mellan 70 och 90 fps. Sänker du däremot några eller alla inställningar till Medium, då pratar vi!

Okej. Spelar på low nu med mitt gtx460, men tänkte för att xl2420t är en av Nvidia's 3d/120hz skärmar om man kan säga så och tex att Samsung är med Amd.
Kan man ändra inne i CCC så att man får 120hz fast man inte har en Samsung skärm då?
Kanske blev lite rörigt nu men hoppas att du förstår och ja det är Bf3 som jag ska använda det till mest

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mikkey:

Okej. Spelar på low nu med mitt gtx460, men tänkte för att xl2420t är en av Nvidia's 3d/120hz skärmar om man kan säga så och tex att Samsung är med Amd.
Kan man ändra inne i CCC så att man får 120hz fast man inte har en Samsung skärm då?
Kanske blev lite rörigt nu men hoppas att du förstår och ja det är Bf3 som jag ska använda det till mest

Det kan du göra.

Fotnot:
Samsung/NVIDIA "problemet" är inte relaterat till 120 Hz i sig, det är det att samsungs skärm inte lirar med nvidias 3d-teknik. Dvs 120 Hz funkar, men inte 3D.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kan du göra.

Fotnot:
Samsung/NVIDIA "problemet" är inte relaterat till 120 Hz i sig, det är det att samsungs skärm inte lirar med nvidias 3d-teknik. Dvs 120 Hz funkar, men inte 3D.

Jaha okej! Då köper jag nog ett sånt inom en snar framtid! Hur länge varar rean?

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Jaha okej! Då köper jag nog ett sånt inom en snar framtid! Hur länge varar rean?

Hälften av alla korten har redan blivit uppbokade om jag förstod det hela rätt, om du vill lägga vantarna på detta kort får du nog vara redo att öppna plånboken med detsamma!

Beställde själv ett sapphire 7970 så fort jag såg kampanjen! =P

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Hälften av alla korten har redan blivit uppbokade om jag förstod det hela rätt, om du vill lägga vantarna på detta kort får du nog vara redo att öppna plånboken med detsamma!

Beställde själv ett sapphire 7970 så fort jag såg kampanjen! =P

Okej, men jag är bara 14 år så måste be någon vuxen beställa och att jag sedan ger dem pengar

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen kommer mitt gtx280 pensioneras (drygt ett år senare än den ursprungliga planen). Förvånade mig själv genom att köpa ett HD7970 med radialfläkt (hmm får väl se ifall det snart får bli ett kylarbyte till typ accelero xtreme 7970).