SweClockers BF3-spelhelg 13-15 juli med start 19:00

Permalänk
Avstängd

Kom gärna in på mumble också allesammans. Lösen pannkaka . glöm inte högerklicka och tryck på registrera då ni kommit in på mumble servern. annars har ni bara tillträde till ankomsthall Mvh flammsig

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Därför det finns röstkommunikation - för att man ska kunna kommunicera med sina medspelare.

Om jag är ute i skogen och krigar och ser en fiende så dyker det inte upp en röd triangel över huvudet på honom bara för att jag talar om för mina kamrater var han är.

Röstkommunikation är inget DICE kan räkna med att alla har. Det handlar inte alltid om hur många kompisar man har etc. det handlar även om att just vid det tillfället man spelar kunna ha röst kommunikation (kompisen/kompisarna) är online är inget ett spelföretag kan räkna med helt enkelt.

Ang. att det inte ploppar upp en triangel IRL hoppades jag på att ni två som tog upp det verkligen skulle förstå innan ni skrev att det är spelets sätt att göra det på, inte så det är är IRL förstås.
Dessutom så argumentera du inte ens för camping problemet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Den går ju i graven pga "Swecore" inställningarna IMO.

Så sant, FF är helt värdelöst i public när du spelar med randoms, idioter skjuter dig när du springer till en tank som de vill ha, springer framför någon som ligger med en M249 på bipodet och supressar etc. "Swecore" och hardcore är kul när hela laget sitter på voicecom, annars blir det ett stort kaos IMO. Menmen, BF3 börjar bli "gammalt", inte så mycket att göra åt.

Permalänk
Medlem

Då kör vi

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem

Ska försöka lira lite på söndag och skåla ut med en whisky om jag hinner

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av era909:

Därför det finns röstkommunikation - för att man ska kunna kommunicera med sina medspelare.

Om jag är ute i skogen och krigar och ser en fiende så dyker det inte upp en röd triangel över huvudet på honom bara för att jag talar om för mina kamrater var han är.

Tycker det bara blir löjligt när man försöker göra ett orealistiskt spel realistiskt då man blir begränsad av så många saker man inte blir i verkligheten.

I verkligheten kan man bli skjuten av sina vänner, men i verkligheten yrar inte ens friendlies runt som höns, det är inte som att generalen slänger ut ett par soldater på ett fält och säger "spring ut och ta häng upp våran flagga vid de där stolparna där borta", utan då vet alla vart man har sina allierade, och på så sätt undviks friendly fire.

Man kan i verkligheten inte se hur tredjeperson på sin tank, men å andra sidan behöver man inte oroa sig för att det sitter nissar i varje hus som när som helst kan hoppa ut med C4 och börja trycka fast på tanken.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Skriv inte "noob" i chatten iaf... verkar som admin tar väldigt allvarligt på det.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av candyraver:

Skriv inte "noob" i chatten iaf... verkar som admin tar väldigt allvarligt på det.

Istället för att kalla folk noobs kan man ju låta bli att skriva något alls.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem

Söndag kväll blir det för min del. Hoppas få se många på Mumble då! Kommer bli kul att få köra lite SweCore igen!

Permalänk
Medlem

Yarr på att man åkte till landet igår

/Nem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Som sagt ett flertal gånger, i har kört Normal som resultat av en omröstning här i forumet, ingen av dess 70+ som röstade på normal kom in i servern. Så det där argumentet håller inte. Anledningen att vi har lite folk är för att vi inte har dedikerad personal att starta igång en 64-slottare. Det krävs tid och engagemang att starta servrar, speciellt sådana som kör BF2-settings då DICE/EA inte gillar att folk kör på annat än "Normal" och "Hardcore". Dom flesta av oss admins hoppades på att BF3 skulle vara mer än vad det var med tanke på vad vi gillade med tidigare Battlefield-spelen, så många har tröttnat. Så vår aktivitet har blivit för låg för att hålla igång en 64-slottare helt enkelt. Det hade inget med settings att göra. (Om än indirekt på grund av battlelog.)

Tror ni verkligen på det själva så visst, med tanke på hur bra ping och hur pass stabil servern är så skulle det sköta sig självt(sen hade det inte skadat att exempelvis köra en sådan här kniva admins tävling när ni drog igång normalmode för att få in folk). Kan garantera att det hade varit kontinuerligt befolkad om det hade körts normal settings från början. Samtidigt vet jag att alla inte gillar det och uppenbarligen så är många av dem Sweclockers ;). Har full respekt för de som vill lira annat än normal, tycker det är synd att det aldrig blev nån fart på servern bara!

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidrah:

Tror ni verkligen på det själva så visst, med tanke på hur bra ping och hur pass stabil servern är så skulle det sköta sig självt(sen hade det inte skadat att exempelvis köra en sådan här kniva admins tävling när ni drog igång normalmode för att få in folk). Kan garantera att det hade varit kontinuerligt befolkad om det hade körts normal settings från början. Samtidigt vet jag att alla inte gillar det och uppenbarligen så är många av dem Sweclockers ;). Har full respekt för de som vill lira annat än normal, tycker det är synd att det aldrig blev nån fart på servern bara!

Tror och tror, vi har statistik som håller med oss. Fram till Mars/April behövde vi inte göra något direkt för att fylla servern då BF3 fortfarande var populärt nog, och då har vi kört "Swecore" sen 2011-10-22. Vi hade en omröstning om Hardcore eller Normal, ingen av dom som röstade normal såg vi en skymt av, däremot så ser vi kontinuerligt ~15 personer varje dag som röstade på hardcore eller gillar Swecore. Även om du och alla du känner (vanligt argument) hatar allt utom normal betyder inte att majoriteten gör det.

Sen är det oväsentligt vad vi kör för något egentligen, då jag vet ett flertal servrar som kör väldigt nischade settings. Allt har att göra med att ha admins/dedikerad personal som startar igång en server. Är en server igång, då kan man köra vad man vill, folk spelar ändå på ens server då. Som du kanske gissar har vi inte den personalstyrkan. Dom flesta av oss jobbar, och sen modererar forumet, vi har helt enkelt inte tid att starta en 64-slottare så att den är igång hela tiden. Det har inte att göra med normal, hardcore, softcore, swecore eller conquest, rush, deathmatch.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Hej hann bar spela någon timme igår.
Hur många var ni som mest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Tror och tror, vi har statistik som håller med oss. Fram till Mars/April behövde vi inte göra något direkt för att fylla servern då BF3 fortfarande var populärt nog, och då har vi kört "Swecore" sen 2011-10-22. Vi hade en omröstning om Hardcore eller Normal, ingen av dom som röstade normal såg vi en skymt av, däremot så ser vi kontinuerligt ~15 personer varje dag som röstade på hardcore eller gillar Swecore. Även om du och alla du känner (vanligt argument) hatar allt utom normal betyder inte att majoriteten gör det.

Sen är det oväsentligt vad vi kör för något egentligen, då jag vet ett flertal servrar som kör väldigt nischade settings. Allt har att göra med att ha admins/dedikerad personal som startar igång en server. Är en server igång, då kan man köra vad man vill, folk spelar ändå på ens server då. Som du kanske gissar har vi inte den personalstyrkan. Dom flesta av oss jobbar, och sen modererar forumet, vi har helt enkelt inte tid att starta en 64-slottare så att den är igång hela tiden. Det har inte att göra med normal, hardcore, softcore, swecore eller conquest, rush, deathmatch.

Jaha så pass, roligt att höra! Har själv inte spelat på den men det enbart att göra med att jag inte gillar Hardcore/Swecore. Förstår att det är svårt att få tag på personalstyrkan som krävs vet att det är inte "bara" att ha en 64p server igång och välfylld! Speciellt nu under sommarperioden så är det väl ännu svårare att få in folk... Hoppas ni får kötta ordentligt under farväl-helgen!

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidrah:

Jaha så pass, roligt att höra! Har själv inte spelat på den men det enbart att göra med att jag inte gillar Hardcore/Swecore. Förstår att det är svårt att få tag på personalstyrkan som krävs vet att det är inte "bara" att ha en 64p server igång och välfylld! Speciellt nu under sommarperioden så är det väl ännu svårare att få in folk... Hoppas ni får kötta ordentligt under farväl-helgen!

Jo, det är ju en kombination med att Spelet inte var som några av oss hoppades att det skulle vara och sommaren då folk gärna är ute eller har något bättre för sig än att sitta och spela BF3. Däremot är ju vår 16-slots hardcore server fylld nästan varje dag i alla fall. Igår hade vi riktigt roligt på mumble i alla fall, vi får hoppas på att det fortsätter ikväll och på söndag.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

var faktiskt inne från 19-21 igår. ingen som kör 3d positionering eller? har aldrig provat det och tänkte det skulle vara perfekt igår att pröva. men men. kanske blev mer liv ut på kvällen?

har en ssd jag ska hämta ut snart, sen blir det ominstallation av w7 och bf3 på den. sen kommer jag in och lirar ikväll med.

EDIT: och måste tillägga att det var rikigt skoj att lira med lite folk som faktiskt teamspelade lite. bra folk i min squad iaf. och då ska det tilläggas att jag aldrig brukar spela hardcore. har fått mersmak

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skippy_pewpew:

var faktiskt inne från 19-21 igår. ingen som kör 3d positionering eller? har aldrig provat det och tänkte det skulle vara perfekt igår att pröva. men men. kanske blev mer liv ut på kvällen?

har en ssd jag ska hämta ut snart, sen blir det ominstallation av w7 och bf3 på den. sen kommer jag in och lirar ikväll med.

EDIT: och måste tillägga att det var rikigt skoj att lira med lite folk som faktiskt teamspelade lite. bra folk i min squad iaf. och då ska det tilläggas att jag aldrig brukar spela hardcore. har fått mersmak

Jag tror inte att många kör det på BF3 direkt tyvärr, men kör vi något reality event igen så ska det definitivt köras en gång till.

Ja det är väldigt mycket teamplay på SweC-servern, krävs lite också för att man ska vinna.

[B]Kom ihåg att vi kör ikväll igen med start 19:00!

[/B]

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem

Rocketblast verkar ha problem just nu, så folk blir utkickade från båda servrarna och mumble laggar till ordentligt. Det är alltså inte vårt fel, utan hos rocketblast problemet ligger.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Rocketblast verkar ha problem just nu, så folk blir utkickade från båda servrarna och mumble laggar till ordentligt. Det är alltså inte vårt fel, utan hos rocketblast problemet ligger.

Bra att veta att det inte var mina grejer som strulade

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Hedersmedlem

Tar och skjuter upp till klockan 21:00, får se om deras servrar har stabiliserats tills dess.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

märkte av nå skit igår, aldrig upplevt det tidigare. kanske var detta. fick connection lost loggan uppe i hörnet och självklart när jag flög helikopter. gick över på några sekunder. hoppas det är detta som var problemet och inte pcn. hämtat ssdn nu så nu är jag igång med w7->usb sen install... sen kommer jag in i kriget!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer in mycket folk ikväll Tycker det är riktigt kul att det är SweCcore nu med

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Hedersmedlem

Idag tänkte ju både Widl och Vargen titta förbi, så det finns chans på fler knivningar.

Vi får hoppas på att det inte blir något server-trubbel ikväll bara.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Rocketblast verkar ha problem just nu, så folk blir utkickade från båda servrarna och mumble laggar till ordentligt. Det är alltså inte vårt fel, utan hos rocketblast problemet ligger.

Enligt uppgift utsattes de för en s.k. DDoS-attack igår

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kinekin:

Idag tänkte ju både Widl och Vargen titta förbi, så det finns chans på fler knivningar.

Vi får hoppas på att det inte blir något server-trubbel ikväll bara.

Eller som i ditt fall - buggiga face-stabs. Jag kommer nog tyvärr inte in förrän senare på kvällen, lite beroende på vädret.

Tråkigt att höra att det var server-strul i går...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av widL:

Eller som i ditt fall - buggiga face-stabs. ;).

Det är en inlärd-skill.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra i dag och så tar jag och streamar samtidigt

http://sv.twitch.tv/firesonic

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Ahhh många inne nu

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Trevlig server, squad spawnar på jonas9287 och blir Tkad dirr... vafan :s xD

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
99:e percentilen
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers