SweClockers BF3-spelhelg 13-15 juli med start 19:00

Permalänk
Hedersmedlem

SweClockers BF3-spelhelg 13-15 juli med start 19:00

SweClockers 64-slottare upphör måndagen den 16:e juli på grund av bristande intresse. (16-slottaren är fortfarande kvar, samt mumble-servern) Därför har vi bestämt att låta servern gå på semester med en riktig spelhelg!
Vi kör hela helgen med start 19:00 fredag till söndag.

Vi kommer att köra utan password och med våra älskade Swecore-inställningar. Kom ihåg att om du vill ha extra teamwork så finns vår mumble-server uppe så att du kan organisera din squad till att flankera fienden!

När?
Fredag 19:00->Tills sista powerkingen har druckits
Lördag 19:00->Tills sista skottet har avfyrats
Söndag 19:00->Tills siste man stupar
På: Sweclockers.com Conquest

Swecore?
100% HP
Health Regen = OFF
3rd Person Cam = OFF
Friendly Fire = ON
Display Hud = ON
3D Spotting = OFF
Kill Cam = OFF

Bonus tävling: Kniva så många admins du kan så vinner du ett hemligt pris*! Posta screenshots eller en video i tråden med dina knivningar, har du flest så vinner du! Tävlingen pågår från och med Fredag 19:00 till Söndag 23:59 på Sweclockers Conquest server, Knivningar gjorda innan och efter räknas inte, inte heller teamkills. (Går att verifiera med serverloggar.) Vilka som är Sweclockers admins finner du i den här platoonen: Sweclockers BF3 Admins

Vi ses på slagfältet!

*Priset delas ut av Kinekin, detta är ingen officiell tävling sponsrad av Sweclockers.com, utan av eget bevåg av användaren. Sweclockers.com ansvarar inte av uteblivet pris eller av dispyter kring något med denna tävling.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Så är man bortrest tills på söndag...

Visa signatur

Computer science major | Web programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

SweClockers 64-slottare upphör måndagen den 16:e juli på grund av bristande intresse. (16-slottaren är fortfarande kvar, samt mumble-servern) Därför har vi bestämt att låta servern gå på semester med en riktig spelhelg!
Vi kör hela helgen med start 19:00 fredag till söndag.

Vi kommer att köra utan password och med våra älskade Swecore-inställningar. Kom ihåg att om du vill ha extra teamwork så finns vår mumble-server uppe så att du kan organisera din squad till att flankera fienden!

När?
Fredag 19:00->Tills sista powerkingen har druckits
Lördag 19:00->Tills sista skottet har avfyrats
Söndag 19:00->Tills siste man stupar
På: Sweclockers.com Conquest

Swecore?
100% HP
Health Regen = OFF
3rd Person Cam = OFF
Friendly Fire = ON
Display Hud = ON
3D Spotting = OFF
Kill Cam = OFF

Bonus tävling: Kniva så många admins du kan så vinner du ett hemligt pris*! Posta screenshots eller en video i tråden med dina knivningar, har du flest så vinner du! Tävlingen pågår från och med Fredag 19:00 till Söndag 23:59 på Sweclockers Conquest server, Knivningar gjorda innan och efter räknas inte. (Går att verifiera med serverloggar.) Vilka som är Sweclockers admins finner du i den här platoonen: Sweclockers BF3 Admins

*Priset delas ut av Kinekin, detta är ingen officiell tävling sponsrad av Sweclockers.com, utan av eget bevåg av användaren. Sweclockers.com ansvarar inte av uteblivet pris eller av dispyter kring något med denna tävling.

Lite synd att den går bort. Men vi får ju ge den en rejäl "begravning"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om ni tog bort B2K så man kan vara med o spela :3 Skämt osidå, är de sommarlov och man ligger låg på cash pga CSN uppehåll så får man skylla sig själv att man inte sparar

Permalänk
Medlem

Jag hoppade in på swec servern och hoppade ut dirr efter en match. Varför? Jag kan seriöst inte spela med ff då folk skjuter hejvilt. 3rd person behövs när man sitter o kör fordon så man får uppsikt över vagnen. Health Regen behövs för medics springer bara vidare oftats så man måste kubba efter som en trimmad ekorre sen blir skjuten av det ist. 3d spoting, inte ett måste men unikt för bf3 och gör det lättare att peka ut vart squad ska skjuta.

Det är anledningarna till att ni har 20 inne på servern ist för 21. Vet inte om fler inte spelar på servern pga det eller så är det bara jag som är fast vid dom server inställningarna. Ha en trevlig skjuthelg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mordarosten:

Jag hoppade in på swec servern och hoppade ut dirr efter en match. Varför? Jag kan seriöst inte spela med ff då folk skjuter hejvilt. 3rd person behövs när man sitter o kör fordon så man får uppsikt över vagnen. Health Regen behövs för medics springer bara vidare oftats så man måste kubba efter som en trimmad ekorre sen blir skjuten av det ist. 3d spoting, inte ett måste men unikt för bf3 och gör det lättare att peka ut vart squad ska skjuta.

Det är anledningarna till att ni har 20 inne på servern ist för 21. Vet inte om fler inte spelar på servern pga det eller så är det bara jag som är fast vid dom server inställningarna. Ha en trevlig skjuthelg!

Skickades från m.sweclockers.com

All gillar olika, vilket tur att man får ändra settings i viss mån. (Inte lika mycket som i BF2)
Däremot så är anledningen att vi har 20 på servern istället för 21 att EA/DICE inte tillåter att servers med custom-settings får så kallade "Quick joiners". Folk som trycker på quick join. Vi får inte heller in folk som har antingen normal eller hardcore bockat i Battlelog, då deras server browser är sämre än något som kom ut på 90-talet. (all-seeing eye <3)

För att bota detta hade vi en omröstning till att köra Normal eller Hardcore preset. Folket röstade Normal, men ingen av dessa som röstade normal syntes till, så då beslöt vi för att ha en semester för servern och köra våra settings som vi gillar en sista gång!

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

FAAAAAAAAAAAAAAAn att bruden skall vara här hela helgen då! :'(((((

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

SweClockers 64-slottare upphör måndagen den 16:e juli på grund av bristande intresse. (16-slottaren är fortfarande kvar, samt mumble-servern) Därför har vi bestämt att låta servern gå på semester med en riktig spelhelg!
Vi kör hela helgen med start 19:00 fredag till söndag.

Vi kommer att köra utan password och med våra älskade Swecore-inställningar. Kom ihåg att om du vill ha extra teamwork så finns vår mumble-server uppe så att du kan organisera din squad till att flankera fienden!

När?
Fredag 19:00->Tills sista powerkingen har druckits
Lördag 19:00->Tills sista skottet har avfyrats
Söndag 19:00->Tills siste man stupar
På: Sweclockers.com Conquest

Swecore?
100% HP
Health Regen = OFF
3rd Person Cam = OFF
Friendly Fire = ON
Display Hud = ON
3D Spotting = OFF
Kill Cam = OFF

Bonus tävling: Kniva så många admins du kan så vinner du ett hemligt pris*! Posta screenshots eller en video i tråden med dina knivningar, har du flest så vinner du! Tävlingen pågår från och med Fredag 19:00 till Söndag 23:59 på Sweclockers Conquest server, Knivningar gjorda innan och efter räknas inte. (Går att verifiera med serverloggar.) Vilka som är Sweclockers admins finner du i den här platoonen: Sweclockers BF3 Admins

*Priset delas ut av Kinekin, detta är ingen officiell tävling sponsrad av Sweclockers.com, utan av eget bevåg av användaren. Sweclockers.com ansvarar inte av uteblivet pris eller av dispyter kring något med denna tävling.

Skrota 16 slottaren och hosta en 32 slottare tbh!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Den går ju i graven pga "Swecore" inställningarna IMO.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hemligt pris = Jonas trasiga nätagg?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men nej, framförhållning någon?

Reser bort tidigt imorgon, annars hade jag gärna vart med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

All gillar olika, vilket tur att man får ändra settings i viss mån. (Inte lika mycket som i BF2)
Däremot så är anledningen att vi har 20 på servern istället för 21 att EA/DICE inte tillåter att servers med custom-settings får så kallade "Quick joiners". Folk som trycker på quick join. Vi får inte heller in folk som har antingen normal eller hardcore bockat i Battlelog, då deras server browser är sämre än något som kom ut på 90-talet. (all-seeing eye <3)

För att bota detta hade vi en omröstning till att köra Normal eller Hardcore preset. Folket röstade Normal, men ingen av dessa som röstade normal syntes till, så då beslöt vi för att ha en semester för servern och köra våra settings som vi gillar en sista gång!

Taget! Well bara majoriteten är nöjda med inställningarna så, man kan ju inte göra alla nöjda tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

FAAAAAAAAAAAAAAAn att bruden skall vara här hela helgen då! :'(((((

Hahaha, lol. Vet känslan lite.. haha. Eller nja.

Men men, sorgligt att denna server går i graven, även om jag förstår. Själv spelar jag inget annat än 64. Men jag ska og passa på att spela så mycket det går nu i helgen då

Körs det förresten med någon kommunikation eller något?

Edit: Såg nu. Mumble it is! Hoppas många kör med det.

Permalänk

vad tråkigt. HAde verkligen sett fram emot att lira med er på 64 slot servern efter jag skulle skaffa ett grafikkort, men nu verkar inte det bli av :C

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lillem4n:

Den går ju i graven pga "Swecore" inställningarna IMO.

Vi har kört på preset "Normal" Ett bra tag nu efter en omröstning här på forumet, vi var mer populära under Swecore inställningarna än under "Normal". Den främsta anledningen att vi lägger ner är på grund av att ett flertal admins inte tycker att BF3 är kul längre, eller har annat för sig. Vilket resulterar i att vi inte kan starta igång servern då BF3 spelare är generellt lata och vill inte hjälpa starta igång en server utan vill hoppa in i nästan fulla server.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Jag tycker att inställningarna var bra de gånger jag spelade där, men tyvärr har servern stått tom de gånger jag spelat på sistone.
Får se om jag vågar ge mig in i striden under helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tycker dom där inställningarna verkar betydligt bättre än de "normala"

Så är jag förvisso i grunden hc-spelare och tycker att alla påhitt som 3d-spotting, 3rd-person fordon och hp-reg är satans påhitt, snacka om att fördumma spelandet. Man får väl skaffa skill istället.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

FAAAAAAAAAAAAAAAn att bruden skall vara här hela helgen då! :'(((((

Av ordet "brud" att döma gissar ja på att de handlar om nedre tonåren, då byter man ju hej vilt, de kan ju ta slut nästa helg så varför inte chansa?

Eller så gör man som jag hittar en som är lika FPS kär som en själv

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd

pyotttr isåfall ska ja fixa begravnings dricka.. för ska servern sänkas så ska jag det också hehe ...

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

så är man inte hemma i helgen -.-

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Att den är lite befolkad beror väl på de settings ni kör med, kör normal mode så hade det inte varit ett problem...

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk

Ingen hp regen? Så det kommer bli ännu fler som spelar assault än vanligt då skulle nog varit med om ni hade slängt in lite rush också, conquest kan bli så fruktansvärt långtråkigt, och måste tyvärr säga att jag inte litar på swecarna tillräckligt mycket för att våga spela med FF

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag har varit sjuk i mer än en vecka men är nu på bättringsvägen, sakta men säkert, och bruden kommer inte hit förrän på söndag. Så det här är ett perfekt tillfälle för mig att spendera denna fredagen och lördagen! Dock kommer ni gissningsvis köra med B2K-kartor som vanligt, och då kan jag inte medverka så länge jag inte köper premium för 500 spänn... :/

Skrivet av Kinekin:

Bonus tävling: Kniva så många admins du kan så vinner du ett hemligt pris*! Posta screenshots eller en video i tråden med dina knivningar, har du flest så vinner du!

Kan inte det här bli ganska problematiskt då det, åtminstone för mig, alltid krånglar med att ta skärmdumpar i BF3?

Skrivet av Lasergurka:

skulle nog varit med om ni hade slängt in lite rush också, conquest kan bli så fruktansvärt långtråkigt

Amen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidrah:

Att den är lite befolkad beror väl på de settings ni kör med, kör normal mode så hade det inte varit ett problem...

Som sagt ett flertal gånger, i har kört Normal som resultat av en omröstning här i forumet, ingen av dess 70+ som röstade på normal kom in i servern. Så det där argumentet håller inte. Anledningen att vi har lite folk är för att vi inte har dedikerad personal att starta igång en 64-slottare. Det krävs tid och engagemang att starta servrar, speciellt sådana som kör BF2-settings då DICE/EA inte gillar att folk kör på annat än "Normal" och "Hardcore". Dom flesta av oss admins hoppades på att BF3 skulle vara mer än vad det var med tanke på vad vi gillade med tidigare Battlefield-spelen, så många har tröttnat. Så vår aktivitet har blivit för låg för att hålla igång en 64-slottare helt enkelt. Det hade inget med settings att göra. (Om än indirekt på grund av battlelog.)

Skrivet av Subdubwise:

Kan inte det här bli ganska problematiskt då det, åtminstone för mig, alltid krånglar med att ta skärmdumpar i BF3?

Man får nog använda sig av Fraps eller liknande, brukar vara mer pålitligt. Men det gör också tävlingen svårare, glömmer man ta ett screenshot eller filma händelsen så har man missat en poäng.

Angående rush, vi kan inte köra Squad Conquest Rush Normal Deatchmatch Gun Hardcore Master Domination. Vi måste välja en, högst 2 game modes, rush funkar inte över 32 spelare, så då finns bara Conquest kvar.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas på att servern blir propp full under helgen för då blir det roligt.
Undra hur många som kommer springa runt och kniva allt och alla och hoppas det är en admin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antti:

Vi får väl hoppas på att servern blir propp full under helgen för då blir det roligt.
Undra hur många som kommer springa runt och kniva allt och alla och hoppas det är en admin

Kommer kännas som att det blir en only knife server!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Hedersmedlem

Borde nog ta och specifiera att teamkills inte räknas

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Tycker dom där inställningarna verkar betydligt bättre än de "normala"

Så är jag förvisso i grunden hc-spelare och tycker att alla påhitt som 3d-spotting, 3rd-person fordon och hp-reg är satans påhitt, snacka om att fördumma spelandet. Man får väl skaffa skill istället.

Så om du och din trupp är ute i krig eller liknande och någon i gruppen ser en soldat i fiendelaget så kommer inte du säga det till resten av din grupp?
Spotting är en form av kommunikation precis som man talar om när en fiende IRL är på en viss plats till resten av truppen/gruppen.

Sedan att BF3 är så pass stort medför att folk kan ligga, bokstavligt vart som helst och "campa". Det hade förstört spelet totalt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Devil May Cry:

Så om du och din trupp är ute i krig eller liknande och någon i gruppen ser en soldat i fiendelaget så kommer inte du säga det till resten av din grupp?
Spotting är en form av kommunikation precis som man talar om när en fiende IRL är på en viss plats till resten av truppen/gruppen.

Sedan att BF3 är så pass stort medför att folk kan ligga, bokstavligt vart som helst och "campa". Det hade förstört spelet totalt.

Man syns på kartan när man är spottad fortfarande, tror inte att svenska armeén är equippade med AR-galsögon som visar vart fienden är som en triangel

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Så om du och din trupp är ute i krig eller liknande och någon i gruppen ser en soldat i fiendelaget så kommer inte du säga det till resten av din grupp?
Spotting är en form av kommunikation precis som man talar om när en fiende IRL är på en viss plats till resten av truppen/gruppen.

Sedan att BF3 är så pass stort medför att folk kan ligga, bokstavligt vart som helst och "campa". Det hade förstört spelet totalt.

Därför det finns röstkommunikation - för att man ska kunna kommunicera med sina medspelare.

Om jag är ute i skogen och krigar och ser en fiende så dyker det inte upp en röd triangel över huvudet på honom bara för att jag talar om för mina kamrater var han är.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL