Erbjudanden på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananfiS:

Har de bytt valuta från $ till €?

Eller är det bara jag som snurrar till det?
GTA Package låg på $24.99 igår och idag står det 19.99€, vilket iofs är samma antal kronor. men ändå.

Finns det något extra billigt bra idag som ni hittat?

Steam i europa är i Euro, och har varit så i många år.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

väldigt lustigt.
för både i går och idag var jag inloggad på steam och såg $ igår och € idag

hehe, tror ni GTA Package kommer rasa mer i pris idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananfiS:

väldigt lustigt.
för både i går och idag var jag inloggad på steam och såg $ igår och € idag

hehe, tror ni GTA Package kommer rasa mer i pris idag?

Kan mycket väl bli en encore idag, där kör de dom mer populära reorna igen. Då lär gta paketet komma med. Helt klart värt att vänta 2h och se.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

Pengar är bara ett siffra på ett papper,på ett mynt eller siffror på en skärm.

Haha.. var det dummaste jag hört. Resten du sa var väl inte helt fel (men inte helt rätt heller) men just det där var tammefan det dummaste jag hört på länge.

Permalänk
Medlem

Stör mig på att Anno 2070 kostar typ 300kr och det är max 50% rabbat, kostar lixom under 100kr i affär men det är inte steam key.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Haha.. var det dummaste jag hört. Resten du sa var väl inte helt fel (men inte helt rätt heller) men just det där var tammefan det dummaste jag hört på länge.

beror hur man ser på saken.
T.ex bränner jag 100kr på skit eller 1000kr på skit so what?
Jag går inte under ifall jag bränner lite pengar på skit.

Finns ju värre saker att hänga upp sig på än att "förlora" lite siffror ifall man köper för mycket av något,givetvis går gränsen när man börja sätta sig i skiten.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Nu har Steam skitit sig fullständigt för mig när jag försöker betala, får bara ett fel har inträffat kontakta Steam support. Har dubbelkollat allt dvs det finns pengar på kontot och visa e-korten fungerar på andra siter. Har kontaktat Steam support men rean är väl snart slut så jag gissar att det är slutköpt för min del.

Den här spelhögen fick jag iallafall ihop:

Mirror's Edge 4,99 EUR
Metro 2033 2,49 EUR
RAGE 16,99 EUR
Dead Island (RoW) 10.19 EUR
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 4.99 EUR
Deus Ex: Human Revolution 7.49 EUR
Serious Sam 3 BFE 9.99 EUR
-----------------------------------------------------------------
Totalt: 57.13 EUR ca 512 kr (forex köpkurs)

7 spel för 73 kr spel spel är väl ganska ok :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Ska man Köpa Arma II CO nu med 40% rabatt eller tror ni det kommer gå ner mer?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Ska man Köpa Arma II CO nu med 40% rabatt eller tror ni det kommer gå ner mer?

Det är en daily och dom är redan så prissänkta som det kommer att bli (den låg på 20% innan). Bara att köpa.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecill:

Ska man Köpa Arma II CO nu med 40% rabatt eller tror ni det kommer gå ner mer?

passa på ganska säker på att det inte kommer gå ner mer

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Har själv köpt:
LA Noire Complete Edition - 10 euro
GTA Collection - 10 euro
Just Cause 2 - 5 euro
Left 4 Dead Bundle - 7.5euro

Med andra ord 11 spel för 32.5 euro (ungefär 290kr)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Inaktiv

Vid vilket klockslag tar rean slut för vår del?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon172162:

Vid vilket klockslag tar rean slut för vår del?

19.00 imorgon.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Testpilot

Äntligen är det rea på Batman, har väntat hela veckan

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT, men ändå:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

hur har du vunnit spel?

Jag vann Train Simulator på steamgifts.com. Anno vann jag på ett annat ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Äntligen är det rea på Batman, har väntat hela veckan

Så fort ett spel i en franchise hamnar på någon del av deals så får de andra spelen också samma % rea har jag märkt, t.ex. när Oblivion var -75% var också Morrowind :), lite sneaky alltså.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Tror ni dark souls kommer på rea innan det är slut, eller har det redan varit det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocheba:

Tror ni dark souls kommer på rea innan det är slut, eller har det redan varit det?

Näh, Steam timar alltid summersales så de inte krockar med nya spel. Spelet släpps 24.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Värt att köpa Portal 2 för 4,99€? Är någon av de nya dagens erbjudanden bra? För en som inte har spelat allt.

Permalänk
Skrivet av Francesc:

Värt att köpa Portal 2 för 4,99€? Är någon av de nya dagens erbjudanden bra? För en som inte har spelat allt.

Portal 2 tyckte jag var riktigt kul faktiskt! Def värt 42 kronor!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Värt att köpa Portal 2 för 4,99€? Är någon av de nya dagens erbjudanden bra? För en som inte har spelat allt.

Absolut, se till att få en kompis att köpa det också, co-op läget är minst lika roligt som singelplayer och lägger till ett par timmar till gameplay.

Har du inte kört bioshock så köp det, ettan och tvåan kan köpas för 5 euro styck.

Permalänk

Jag har inte kört Bioshock 2, är det nåt att ha eller? Tycker det verkar sådär men det kanske är bra?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Är H.A.W.X. roligt?

Visa signatur

CPU: i5 3570K | GPU: GTX 670 DirectCUII Top | PSU: Corsair AX 850W | Moderkort: Asus Sabertooth Z77 | RAM: Corsair Vengeance 16GB | HDD: WD Caviar Black 1,5TB | SSD: A-Data Premier Pro SP900 128GB | Chassi: Corsair Obsidian 550D | CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Fläktar: Corsair AF120 Quiet Edition x6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocheba:

Absolut, se till att få en kompis att köpa det också, co-op läget är minst lika roligt som singelplayer och lägger till ett par timmar till gameplay.

Har du inte kört bioshock så köp det, ettan och tvåan kan köpas för 5 euro styck.

Tror några av mina kompisar har det redan. Köpa Portal 1 & 2 för 6,24€ istället? Bioshock verkar inte vara ett spel för mig. Inte direkt intresserad av sådant. Finns det något stort pack med många spel som är bra? Har redan köpt CIV5.

Permalänk
Skrivet av ReverzZe:

Är H.A.W.X. roligt?

Var ett tag sen jag spelade det. Men det va helt okej, det är ju moderna flygplan så man får ju räkna med målsökande missiler.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Toivo83:

han kanske tycker det är värt pengarna?
Köper också mycket som man inte egentligen behöver.

Pengar är bara ett siffra på ett papper,på ett mynt eller siffror på en skärm.

Lev livet och spendera så länge du inte sätter dig i skiten än att låta så negativ.
Snacka om deprimerande kommentar.

EDIT: spenderade bara runt 300 på denna rea.
Har bara 144 på min lista, knappt installerat och testat hälften, men alltid skoj och ha ifall man får en impuls.
Pengar är till för att rulla

Jag uppskattar ditt sätt att försvara en främling så där men jag är rädd att ni båda har fel. Om du tänker igenom alla inköp som måste göras under en vecka och sedan lägger ihop allt du egentligen inte behöver så adderas det ihop till en ordentlig summa. Eftersom jag inte håller på som er kunde jag till exempel köpa mina kära Ivy Bridge Samsung new Series 9 vi releasen. Om jag hade köpt en massa skit kanske jag fått nöja mig med en Asus Zenbook några månader efter releasen. Då kunde jag inte trycka upp den i ansikten på McAir användare för det hade inte längre varit den dyraste och den bästa ultrabooken på marknaden.

Jag säger inte att det är det enda sättet att spendera sina pengar på men det är det bästa.

Skrivet av guermantes:

Jojo, och så har han ju Camus som aliasbild...

Genom att läsa bland annat nyhetskommentarerna på SweC trodde jag att jag var den enda som hade läst en bok i mitt liv. Det verkar som om vi är två. "En vacker morgon i maj red en smärt amazon på en praktfull fux fram genom Bois de Boulognes alléer"

Skrivet av lord_tito:

Får jag anta att herrn aldrig har köpt något extra som herrn inte behöver?

Så som jag ser saken är det ett bra köp om glädjen man får är större en mängden arbete man har lagt ner på att införskaffa dessa pengar.

De förregående Steam reorna var jag student och då kanske jag köpte för max 20 euro.
Nu arbetar jag heltid och har en fast tjänst, vilket gör att jag kan spendera betydligt mer.
Vilket känns förbannat bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ytterst sällsynt att jag köper sådant jag inte tänker använda utan att ångra det. Du har dock rätt i att katastrofen blir lindrigare vid högre fast inkomst.

Skrivet av flyawaynille:

Jag spenderade ungefär lika mycket som jag hade gjort om det inte vore rea. Dock så hade jag fått mycket färre spel utan rea. Klart jag vet att man köper mycket mer när det är rea. Jag är inte så naiv att jag tror att de har rea bara för att vara snälla. Har för mig att de säljer för ett par tusen procent mer under sina reor. Dock anser jag att det är värt pengarna jag lagt ut. En del av det jag köpte var också spel jag tidigare haft tankade men som jag nu köpte för att stödja utvecklarna. Jag har hellre roligt för en miljon kronor än att ha samma summa på banken. Nu har jag jobbat rätt mycket sista tiden så dessa 1400kr jag la på rean är inte särskilt mycket pengar för mig i dagsläget. Men har jag köpt spel på rean jag inte hade köpt annars? Självklart! Mycket av spelen är också sånt som jag kan få billigare annars på andra ställen men ändå väntar på Steam-rea för att jag vill ha det på Steam.

Jag kanske inte kör alla spel jag köpt i år men majoriteten kommer jag ha kört och klarat. Blev ju ett par lite dyrare köp som inte är allt för extremt långa. Typ max Payne 3 för 25euro vilket är ca 10-12h långt. Du måste väl också köpt saker som inte är direkt livsnödvändiga eller?

Jag trodde att du inte visste vad du höll på med men det verkar som om du i själva verket bara är väldigt olik mig själv. Ingen är precis identisk en annan människa men oftast har man mycket gemensamt, så är det dock inte i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Tror några av mina kompisar har det redan. Köpa Portal 1 & 2 för 6,24€ istället? Bioshock verkar inte vara ett spel för mig. Inte direkt intresserad av sådant. Finns det något stort pack med många spel som är bra? Har redan köpt CIV5.

Portal 1 för typ 10 kr isåfall?

Go for it

Permalänk
Testpilot
Skrivet av zelxi:

Så fort ett spel i en franchise hamnar på någon del av deals så får de andra spelen också samma % rea har jag märkt, t.ex. när Oblivion var -75% var också Morrowind :), lite sneaky alltså.

Jo jag köpte hela paketet, inte så mycket som skilde mellan det och Arkham Asylum + City, fick ju lite extragrejer med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag säger inte att det är det enda sättet att spendera sina pengar på men det är det bästa.
Genom att läsa bland annat nyhetskommentarerna på SweC trodde jag att jag var den enda som hade läst en bok i mitt liv. Det verkar som om vi är två. "En vacker morgon i maj red en smärt amazon på en praktfull fux fram genom Bois de Boulognes alléer"

Du glömde "som prunkade av blommor"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bois_de_Boulogne

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊