För ni som äger ett Asus 7970 DC2

Permalänk
Avstängd

För ni som äger ett Asus 7970 DC2

Hej, det är så att jag håller på med ett bygge och jag har temat vitt och svart. Jag har funderat på asus 7970 DC2 men dock så har den röda ripes som förstör temat, kan man då ta bort de? Är det som klister märken? Annars har jag funderat på sapphire varianten. Tackar för svar

Permalänk
Medlem

De är i alla fall inte samma metall stycke som den svarta "shrouden", de är på klistrade på något sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swesen:

De är i alla fall inte samma metall stycke som den svarta "shrouden", de är på klistrade på något sätt.

Ok tror du man kan ta bort de på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Ok tror du man kan ta bort de på något sätt?

Jag hoppas att du förstår att du tar bort garantin samtidigt troligtvis
vilket känns lite onödigt?

Välj ett kort som passar din dator istället ^^.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

Jag hoppas att du förstår att du tar bort garantin samtidigt troligtvis
vilket känns lite onödigt?

Välj ett kort som passar din dator istället ^^.

Det är bara ripes som förstör temat (svart&vitt), får kika mer på sapphire modellen.

Permalänk

På min asus dcu2 570 så går det att ta bort
bara att bända löst loss dom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kraftcore:

På min asus dcu2 570 så går det att ta bort
bara att bända löst loss dom

OK, tack! Vet inte om det är samma på de nyare modeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

OK, tack! Vet inte om det är samma på de nyare modeller?

Tror de sitter med någon form av dubbelhäftande tejp, så det går nog.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet ser man inte stripsen när man har kortet i chassit eftersom de sitter på ovansidan och ovansidan pekar ju nedåt när du sätter in kortet i chassit.

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk

han frågade inte om en hårtork

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hej, det är så att jag håller på med ett bygge och jag har temat vitt och svart. Jag har funderat på asus 7970 DC2 men dock så har den röda ripes som förstör temat, kan man då ta bort de? Är det som klister märken? Annars har jag funderat på sapphire varianten. Tackar för svar

Hej! De röda "Ränderna" sitter på undersidan utav kortet. De kommer inte synas om du inte tittar underifrån (Provade nyss, och kunde knappt se dem ändå)!

Mvh

Visa signatur

|Fractal Design Arc Mini|RadeonHD 7970 DCUII|Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz|Asus MAXIMUS V GENE-VZ| |Custom Vattenloop | G.Skill Ripjaws 16GB @1600Mhz | Corsair 1200i|
| 2x Samsung 830 Series 256GB @Raid0 + 2TB Extern |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Hej, det är så att jag håller på med ett bygge och jag har temat vitt och svart. Jag har funderat på asus 7970 DC2 men dock så har den röda ripes som förstör temat, kan man då ta bort de? Är det som klister märken? Annars har jag funderat på sapphire varianten. Tackar för svar

säg mig en anledning till varför du inte vill ha den röda stripsen där? det är ju snyggt ju, ska ju vara där, det är ju faktiskt en DC2 kylare.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compstuff86:

säg mig en anledning till varför du inte vill ha den röda stripsen där? det är ju snyggt ju, ska ju vara där, det är ju faktiskt en DC2 kylare.

Som sagt det är bara ripes som förstör temat (svart&vitt).

Permalänk
Avstängd

funderar kring sapphire men jag är osäker på om den är likvärdig som asus varianten.