Permalänk
Medlem

Thor Jords V2

Jag hade tänkt att köpa en Thor jords v2.

Men personer säger att moderkortet är dåligt för att den inte har sli eller överklockning (får gärna berätta vad det betyder).

Kan man köpa nytt moderkort sen om man vill göra det och behöver man köpa något mer då?

Permalänk
Medlem

Kan du inte bygga själv och har inte OS så kmr det bli mkt dyrare att sätta ihop ett paket på t.ex inet. men ja, nätagg och moderkort rekommenderar jag att byta vid SLI:)

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Så länge du inte planerar att använda dubbla grafikkort och överklocka CPU behöver du inte tänka på det.

Permalänk
Medlem

Vad menas med att överklockning och är det mycket bättre att använda dubbla grafikkort och måste det vara samma grafikkort då?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2083482/2012-07-29 vill du absolut ha en dator du kan pilla in ett till grafikkort i så ta detta, men i nuläget presterar ju gtx670 så otroligt bra så jag tror du klarar dig med thor datorn:)

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om man skulle ta en Thor Vingner V2 istället, och lägga tusenlappen man tjänar på en SSD istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mape78:

Jag funderar på om man skulle ta en Thor Vingner V2 istället, och lägga tusenlappen man tjänar på en SSD istället?

Om du spelar mycket är det ett nerköp. Större HDD och GTX 670 är mycket för en tusenlapp.
Bättre uppgradera till SSD senare om man inte har råd imo.